בלי סנטימנטים, סער מחליף את הח"כים בתקווה חדשה

אחרי שתפס עסקה חלומית עם גנץ, סער התפנה לנקות את סיעת תקווה חדשה כמעט מכל הח"כים שלה ● הנדל, האוזר, בני בגין, מיכל שיר, הילה שי וזאן - מכולם הוא נפרד בקור רוח, באבחה אחת ● את השרים אלקין ושאשא-ביטון הוא ישאיר איתו - אבל עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של האחרונים, שרן השכל ומאיר יצחק הלוי ● ואת מי סער יביא במקומם ולמה? ● פרשנות

גדעון סער (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
גדעון סער

גדעון סער מחליף את חברי הכנסת בסיעה שלו, תקווה חדשה, ועושה זאת כמו שסער רגיל ויודע: בשקט, בפיקחות, בקור רוח, באבחת סכין אחת.

אין כאן סנטימנטים, אין חברויות, אין חשבונות של הליכה משותפת בעבר. הכול אינטרס מיידי או ארוך-טווח. תלוי באובייקט. אך בכל המקרים, לא יושמעו טענות נגד סער, גם מאנשים שאולי איבדו ביום אחד את הקריירה הפוליטית שלהם.

אין כאן סנטימנטים, אין חברויות, אין חשבונות של הליכה משותפת בעבר. הכול אינטרס מיידי או ארוך-טווח. תלוי באובייקט. אך בכל המקרים, לא יושמעו טענות נגד סער

ראשון הוא סער עצמו. המהלך הפוליטי הכי חכם בבחירות האלה נרשם על שמו. סער, שהתקשה לעבור את אחוז החסימה עם תקווה חדשה, חבר לבני גנץ וכחול-לבן ברשימה אחת, וכך השיג לעצמו מקום מובטח בכנסת הבאה – וגם לאנשיו, שכמה מהם מחכים עכשיו בבהלה לראות מה יעלה בגורלם.

אחרי שתפס עסקה חלומית עם גנץ וחסך לעצמו ימים ושבועות ארוכים של נדודי שינה, סער סילק מהרשימה את הצמד יועז הנדל וצבי האוזר, בטענה שהם שייכים למפלגה אחרת.

חברי סיעת תקווה חדשה בסיור ברמת הגולן, 27 באפריל 2022. מימין: זאב אלקין, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל וצבי האוזר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חברי סיעת תקווה חדשה בסיור ברמת הגולן, 27 באפריל 2022. מימין: זאב אלקין, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, שרן השכל וצבי האוזר (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)

את המכה להנדל אפשר להבין: השניים לא היו חברים טובים, והנדל אפילו סיפר שלא דיבר עם סער בשנה האחרונה. אבל האוזר היה צמוד אל סער שנים ארוכות, ושירת אותו בנאמנות בכל תפקיד שהוא ביצע. סער, אגב, היה האיש שהמליץ לנתניהו למנות בשעתו את האוזר למזכיר הממשלה.

בימים האחרונים הודיע בני בגין, איש תקווה חדשה, שהוא פורש מהכנסת ומהחיים הפוליטיים, מכיוון שהוא מתקרב לגיל 80. בגין לא רצה לפרוש – וזה בדוק. אנשים ששאלו אותו לא מזמן האם הוא יישאר בכנסת הוא ענה ש"זה לא תלוי רק בי". בשורה התחתונה, בגין בחוץ, ועוד שם נמחק מהרשימה של סער.

בגין לא רצה לפרוש – וזה בדוק. אנשים ששאלו אותו לא מזמן האם הוא יישאר בכנסת הוא ענה ש"זה לא תלוי רק בי". בשורה התחתונה, בגין בחוץ, ועוד שם נמחק מהרשימה של סער

אתמול נמחקו עוד שני שמות. ח"כ מיכל שיר הודיעה שהיא פורשת מתקווה חדשה ומצטרפת ליש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד, שעליו היא הרעיפה אינספור מחמאות. שיר מקורבת לסער עשרות שנים. אילו סער התעקש, הוא היה מוצא לה מקום ריאלי ברשימה המשותפת של כחול-לבן תקווה חדשה. אבל סער כנראה לא רצה, ושיר הלכה ליש עתיד.

סער ושיר הגיעו מהליכוד ועדיין מחזיקים בעמדות הימין הדוגמטי. קצת קשה להבין מה שיר עושה במפלגה שהיו"ר שלה הודיע לפני שבועיים במסיבת עיתונאים עם נשיא ארצות הברית שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. החיבור הזה קצת תמוה.

מיכל שיר בכנסת, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכל שיר בכנסת, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעבר צירף לפיד לרשימה במקום ריאלי דמויות מתונות שהגיעו ממפלגות אחרות כמו אלעזר שטרן, מירב כהן ומירב בן ארי. אפשר לשער כי לפיד מחפש עכשיו אנשים נאמנים ומנוסים. מיכל שיר היא כזו. היא הרי נשארה נאמנה לגדעון סער עד הרגע האחרון.

האם סער דיבר עם לפיד וביקש ממנו לדאוג למיכל שיר ולשבץ אותה ברשימה שלו? התשובה היא לא. סער היה צריך את שיר כחברת כנסת בסיעה שלו אחרי שפרש מהליכוד, ולא מעבר לזה. עכשיו גם היא סיימה את תפקידה.

סער מחק אתמול מהרשימה גם את הילה שי וזאן, שאמורה הייתה להיכנס לכנסת במקום שיר שהתפטרה, אבל הודיעה שהיא מוותרת.

האינטרס של סער ברגע זה הוא להכניס לכנסת את מישל בוסקילה, חבר מועצת העיר אשקלון ואחד הפעילים המרכזיים של סער בדרום. בוסקילה, הח"כ החדש, יזכה למשכורת, רכב ועוזרים למרות שהוא לא בא לעבוד בכנסת, שנמצאת בפגרה, אלא רק במטה של סער.

האינטרס של סער ברגע זה הוא להכניס לכנסת את מישל בוסקילה, אחד הפעילים המרכזיים של סער בדרום. בוסקילה יזכה למשכורת, רכב ועוזרים למרות שהוא לא בא לעבוד בכנסת אלא רק במטה של סער

מישל בוסקילה וגדעון סער בסעודה משותפת (צילום: עמוד הפייסבוק של מישל בוסקילה)
מישל בוסקילה וגדעון סער בסעודה משותפת (צילום: עמוד הפייסבוק של מישל בוסקילה)

אגב, אם אני הייתי סער, הייתי מבקש גם מבוסקילה לוותר. הבא בתור הוא עופר ברקוביץ', מועמד ריאלי לראשות עיריית ירושלים, מי שגרף בבחירות 2018 כ-109 אלף קולות, כמעט שלושה מנדטים. קשה למצוא חבר כנסת בן 39 שזכה בהישג מדהים כזה.

עכשיו צריך לחכות ולראות מה יעשה סער עם החברים האחרים בתקווה חדשה. את זאב אלקין ויפעת שאשא-ביטון הוא ישאיר לידו, כי גם לסער יהיה קשה להוריד שני שרים שעושים עבורו עבודה טובה.

עכשיו צריך לחכות ולראות מה יעשה סער עם החברים האחרים בתקווה חדשה. את זאב אלקין ויפעת שאשא-ביטון הוא ישאיר לידו, כי גם לסער יהיה קשה להוריד שני שרים שעושים עבורו עבודה טובה

אבל מה יקרה עם שרן השכל? מישהו יכול לערוב לה שהיא תישאר בכנסת? ומה עם מאיר יצחק הלוי, חברו הטוב של סער שהתפטר מראשות העיר אילת? אני לא יודע מה יקרה, אבל שניהם צריכים לקחת בחשבון שאצל סער מדובר בפוליטיקה שימושית, ותו לא.

עוד 683 מילים
סגירה