צה"ל תגבר כוחות בגבול, התושבים נערכים לסופ"ש בסגר

סקר חדשות 13: הליכוד מתחזק, גוש נתניהו מגיע ל-62 מנדטים, שקד והנדל לא עוברים ● ראש הממשלה ושר הביטחון קיימו הערכת מצב בקריה בת"א ● חקלאים ובעלי עסקים בעוטף יפוצו, השכירים לא ● לפיד ביטל חופשה בצפון ● משרד החקלאות יתקצב נופש בגליל לילדי העוטף ● הליכוד פסל מועמד שהורשע בפריצה לבתים ● פריג': גולן לא ראוי להיות יו"ר מרצ ● שקד מאשרת: יש התנגדות ביהדות התורה ליועז ומתן

ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת מצב בקריה בתל אביב. 4 באוגוסט, 2022 (צילום: עמוס בן גרשם / לע"מ)
עמוס בן גרשם / לע"מ
ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת מצב בקריה בתל אביב. 4 באוגוסט, 2022

בישראל היום מדווחים כי ישראל מנהלת מגעים לכינון ועידת פסגה עם מנהיגי מדינות ערב מהסכמי אברהם.

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר הלילה כי הוא מעוניין לדבר עם נשיא סין שי ג'ינפינג, כדי שיעזור לסיים את המלחמה עם רוסיה.

בראיון שנערך איתו אמר זלנסקי כי "סין היא מדינה חזקה עם כלכלה עוצמתית כך שהיא יכולה להשפיע פוליטית וכלכלית על רוסיה".

בחדשות 12 מדווחים מגבלות התנועה בכבישים וביישובים צמודי הגדר בעוטף עזה יימשכו גם היום ליממה נוספת לפחות – כך הוחלט אמש בהערכת מצב של צה"ל. במקביל, ישראל העבירה לחמאס מסר שאם המתיחות לא תיפסק – היא תיאלץ לנקוט בצעדים, ואינה חוששת להיכנס למבצע.

סגן השרה יאיר גולן הבוקר על רקע העוצר בכבישי העוטף: "ההחלטה הייתה נכונה. ברגע שנכנס מודיעין על כוונה לפיגוע תקיפה, אירוע שיכול לדרדר את המצב ברצועה לתקופה ארוכה, עדיף לנקוט משנה זהירות".

גולן שהתראיין ל-103fm, הסביר למה כינה את זהבה גלאון "אשת העבר": "אני לא יודע מה מקנן בליבה פנימה. אני חושב שזה אנכרוניזם… תחושת האי־נוחות מהמושג 'ציונות'. אני לא מופתע שהיא מקבלת מנדט יותר בסקרים – דמותה הופיעה באיילון, יש לה דמות ב'ארץ נהדרת'".

יואב קיש בהתייחסות לאמירה של אורנה ברביבאי אתמול:

סגירה