למרות המלצת המשטרה להעמידו לדין, ימשיך ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות

לפי הסדר שגיבש היועץ המשפטי לממשלה, יוגבלו סמכויותיו של ליצמן בכמה מיחידות המשרד ● נתניהו על הצבת השמירה על גיא פלג: "אף אחד לא קונה את הפייק מאבטחים שלכם" ● החשודים בירי בכנס של כחול לבן יובאו להארכת מעצר ● בנט: הגירעון איננו 16 מיליארד שקל, אלא 40 מיליארד ● יאיר גולן: נתניהו מגזים באיום מצפון כדי לא לטפל בחמאס בדרום

יעקב ליצמן (צילום: David Cohen/Flash90)
David Cohen/Flash90
יעקב ליצמן
07:34 עריכה

שר החוץ והשר לענייני מודיעין ישראל כ"ץ (הליכוד): "אם הבחירות היו על תחבורה, היו לליכוד 70 מנדטים". עוד אמר כ"ץ בראיון למעריב, בנוגע ליכולת של "מפלגת הרמטכ"לים" להתמודד עם האיומים הבטחוניים: "כשהם עומדים כרמטכ"לים לשעבר ואומרים 'צריך לכסח', אתה מסתכל מה הם אמרו לפני שנים ספורות כשהייתה מערכה".

לגבי הדיווחים על רצונו להיות היורש של נתניהו, אמר כ"ץ: "אנחנו רוצים שנתניהו ינצח וירכיב ממשלה. זה האינטרס שלי במאת האחוזים, אין אחר, ולא יכולות להיות לי טענות כשאני נושא בתפקיד מספר 2 בממשלה. הצלחתי. נבחרתי בפריימריז במקום השני, צמוד לראשון, למרות שפעלו נגדי מכל מיני סיבות ואינטרסים, כמו חיים כץ ואחרים".

על האיזון העדין שבין דת למדינה בישראל, אמר כ"ץ: "כשהייתי שר תחבורה עמדתי על צביונה היהודי של ישראל ועם זאת אפשרנו לבצע דברים בהתאם לחוק. יש עבודות חיוניות שהן על גבול פיקוח הנפש ונזק חמור לציבור, ודברים בוצעו ועמדו במבחן בג"ץ. בסופו של דבר, היה זה גנץ שהוקלט כמי שאמר 'בואו ניתן להם דף שימלאו', וממשיך לחזר אחרי החרדים. יש סטטוס קוו שהתחיל בזמן בן־גוריון, וצריך לשמור עליו. חיה ותן לחיות".

על איילת שקד ורצונה להצטרף לליכוד לפני הקמת ימינה: "כיו"ר מזכירות הליכוד לא הגיעה אלי בקשה שלה, או של מישהו אחר לצרף אותה, ובדרך כלל זה יו"ר התנועה שמבקש".

על יכולותיו הפוליטיות של בני גנץ: "ההכשרה הצבאית בדרך כלל לא מספיקה להובלה בתחומים האלה. אני למדתי מאריק שרון, שבסוף דרכו אומנם היה מומחה פוליטי, אבל בדרך הצטרף, פרש. רץ עם מפלגה וקיבל שני מנדטים. זה לא הסתדר לו, ואז הסביר שההבדל בין צבא לפוליטיקה הוא שבצבא אתה נותן הוראות – ומבצעים, ובפוליטיקה לכל אחד יש אצבע ופה, ולכן אתה חייב לדעת לתמרן. וזו הסיבה שהרבה אנשי צבא נושרים בדרך".

על מניעת כניסתן לארץ של חברות הקונגרס המוסלמיות: "כשראיתי את תוכנית הביקור שנועדה להיות מסע הסתה, השמצה וקריאה לחרם נגד מדינת ישראל. הרי תיקנו את החוק שמי שקורא לחרם מנוע כניסה, אבל מאחר שהן חברות קונגרס, הייתה דילמה".

על עמיר פרץ: "הוא לא יקבל קול אחד. עמיר פרץ זוכר את 2006. הייתה מחאה נגד הליכוד ונתניהו, שהיה שר אוצר, אז קדימה לקחה הרבה ופרץ קיבל נתח. זה לא יקרה. הליכוד היום היא מפלגה שרוצים אותה".

על אהוד ברק: "כשאדם נמצא בשלב שהפעילות שלו עוברת לעולם הפייסבוק והטוויטר, הוא כנראה קצת מתבלבל. זה לא העולם האמיתי. בעולם הטוויטר אתה צועק ומצייץ ומקבל בולטות שבעולם האמיתי לא קיימת, בטח אצל ברק, שהחמאה המרוחה על ראשו נוטפת ונוטפת. לבוא ולתקוף ראש ממשלה שלא הורשע, בעל קשרים עצומים בעולם. תאמין לי שכשהוא תוקף את נתניהו, נתניהו רק מתחזק. רק בטוויטר יש לו לייקים".

על אביגדור ליברמן: "הוא ביטא את העמדות הכי קיצוניות, אבל כשחושבים שאולי הוא יצליח להפיל את נתניהו, הוא כבר כשר. אני לא מחפש הכשר מהתקשורת ולא מהשמאל למהלכים הפוליטיים שאנחנו עושים".

08:06 עריכה

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר: "נתניהו השתמש בתפקידו להפוך כלי תקשורת לעוד "פרבדה" – ערוץ של השלטון הפועל למען השלטון ועכשיו משתלח במי שמפרסם את זה"

08:20 עריכה

הפובליציסט שמואל רוזנר מנסה להסביר במעריב שהסקרים בשתי מערכות הבחירות האחרונות טעו והטעו בעיקר בגלל שמצביעים רבים דוחים את ההחלטה במי להצביע לרגע האחרון: "בשתי מערכות הבחירות האחרונות נוספו לליכוד באורח פלא עוד בערך שבעה מושבים בשלושת־ארבעת השבועות האחרונים שלפני הבחירות. למעשה, התוספת באה בעיקר בימים האחרונים לפני הבחירות.

זה לא צריך להפתיע. סקרים שבוצעו לאחר הבחירות בשנים 2006, 2009, 2013 ו־2015 לימדו שכחמישית מהבוחרים אומרים שקיבלו החלטה סופית למי להצביע רק ביום הבחירות עצמו. עוד כ־10% אומרים שהחליטו 'יומיים ־שלושה' קודם. משמע: כשליש מהבוחרים מחליטים סמוך מאוד למועד ההצבעה וכאשר החוק (חוק אידיוטי, אבל זה נושא למאמר אחר) לא מאפשר פרסום של סקרים".

10:46 עריכה

מערכת בחירות מוזרה, נקודה. רועי רובינשטיין כותב ב-YNET על הדומיננטיות של סימני הפיסוק במערכת הבחירות הנוכחית וטוען שהתופעה, ובייחוד השימוש בנקודה, היא ה"טרנד הגדול של בחירות 2019 סבב ב', לפחות בצד של הקמפיינים".

דוגמאות? הקמפיין של הליכוד ("נתניהו. ימין. חזק"), של כחול לבן ("כל קול קובע! ניצחון כחול לבן", עם מגן דוד שנראה כאילו יש נקודה בסוף שם הרשימה), של המחנה הדמוקרטי ("נלחמים. מנצחים") ושל העבודה-גשר ("בני אדם. לפני הכל.").

"אני מאמין שהשימוש בנקודה מבטא בעיקר את הרצון להצביע על החלטיות של ראש הרשימה, על מנהיגות ולומר 'אני יודע מה לעשות'", אמר יועץ התקשורת רונן צור, שעבד בעבר עם פוליטיקאים רבים, בהם גם רשימת כחול לבן.  "אנחנו חיים בעידן שבו יש ציפייה מהמנהיגים להיות החלטיים. הנקודה הזאת מגיעה בדרך כלל עם סאונד בייט ורבאלי, מה שהופך את הנקודה לסאונד בייט ויזואלי".

קמפיין העבודה-גשר. נקודה למחשבה
קמפיין העבודה-גשר. נקודה למחשבה
10:49 עריכה

עמיר פרץ לחדשות 13: "בין אם נתניהו ימצא אשם או לא במעשים הפליליים המיוחסים לו, הרי ברור כי במבחן הרף המוסרי והדוגמה האישית הוא נכשל כישלון מוחלט. הוא חושב שבגלל שיש לו הכל, מותר לו הכל".

11:14 עריכה

איתי אלמוג-בר (המחנה הדמוקרטי), בתגובה לציוץ של העיתונאי לשעבר (ואיש היח"צ בהווה) ניסים דואק: "ההבנה שבציבור הימני הדתי שחיתות ופשע הם 'בסדר' אם זה עוזר למגזר שלהם – זו אכזבה ענקית".

12:00 עריכה

אביגדור ליברמן,  יו"ר ישראל ביתנו, מכריז בשבתרבות במועצה אזורית דרום השרון: אנחנו פותחים בקמפיין לגיוס מתנדבים שחרדים לטוהר הבחירות – לשבת בקלפיות במגזר החרדי. במאה שערים יש 120% הצבעה, יש תחיית המתים".

עוד אמר ליברמן: "רפי פרץ צריך להוריד את התמונה של הרב קוק ממשרדו ולהחליף אותה בתמונה של שבתאי צבי.יש פה חבורה משיחית, משיחי שקר שלוקחים אותנו למציאות אבסורדית בלתי נסבלת. 

לגבי כחול-לבן אמרה לשון המאזניים הלאומית: "הם רבים עם הליכוד מי יתחנף יותר לחרדים ומי יציע להם יותר. בכלל, יש מעט מאוד פוליטיקאים שאת יכולה לסמוך עליהם. יו"ר זהות אמר 'אנחנו בשום אופן לא פורשים' – והנה, הוא עזב. אבי גבאי היה כבר בתוך ממשלת נתניהו. הממשלה הזאת תלויה בכוח שתקבל ישראל ביתנו. במצב שנוצר, אפשר רק לכפות ממשלה רחבה – וכדי לעשות את זה אנחנו צריכים להיות הכי חזקים. לאף אחד בפוליטיקה הישראלית אין ניסיון כמו שלי כחוץ מראש הממשלה.

"אנחנו עוברים בפחות משנה שלוש מערכות בחירות כולל הבחירות המקומיות. אף אחד לא ילך לשום מערכת בחירות נוספת. אם לא יהיו 61 ממליצים, בליכוד יחפשו מועמד אחר".

ליברמן הצהיר במהלך השיחה: "נקים ממשלה רחבה בלי המחנה הדמוקרטי ובלי הרשימה המשותפת. פחות חשוב לי מי יהיה ראש ממשלה. יותר חשוב לי איזו ממשלה תקום. ממשלה עם סמוטריץ והחרדים תהיה ממשלה כושלת ולא נכונה שלא תוכל להתמודד עם האתגרים שאנחנו ניצבים מולם.

בהיבט הביטחוני, אמר ליברמן "אני בעד חזרה למדיניות של חיסולים ממוקדים. אני רוצה להזכיר שהתפטרתי מתפקידי אחרי שראש הממשלה החליט להכיל 500 רקטות שנורו מהרצועה ולשלוח לחמאס כסף. בכל מה שקשור למציאת פיתרון, היתרון ברצועת עזה על פני יהודה ושומרון הוא שאין בפנים יהודים, שיש להם נגישות לעולם החיצון ושהם כלואים בין ישראל למצרים. אנחנו יודעים איך לחסל את המקור המבצעי של הטרור. את צמרת הפיקוד. בסופו של דבר, המטרה שלי הייתה ונותרה להפוך את עזה לסינגפור. 

שידור חי משבתרבות:

שידור ישיר – שבתרבות בדרום השרון

שידור ישיר – שבתרבות בדרום השרון

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 31 באוגוסט 2019

12:39 עריכה

יאיר נתניהו נסער, כהרגלו – והפעם לאחר שכתב המשפט של חדשות 12 גיא פלג חסם את הפובליציסט (והמעריץ הגדול של אביו, ראש הממשלה) אלי ציפורי בפייסבוק. כזכור, האחרון הטיל ספק במהימנות הדיווחים של פלג.

12:41 עריכה

סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) בשבתרבות בנוה מונוסון: "ראינו את ההתבטאות של נתניהו כלפי ערוץ 12 – והן בושה וכלימה. אתה, כמייצג את הממלכה, קורא להחרים ערוץ לגיטימי בישראל? אתה כראש ממשלה מוריד את עצמך לרמה כזאת? זאת רק דוגמה למנהיגות מושחתת".

13:34 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) בשבתרבות במ.א דרום השרון, בהתייחסות להצמדת האבטחה לכתב המשפט של חדשות 12 גיא פלג (בעקבות איומים כלפיו ברשת): "אותו ראש ממשלה שהסית נגד רבין, מסית היום נגד עיתונאי שמסתובב עם אבטחה ונגד חצי מאזרחי ישראל. יתכן שאנחנו צעד לפני עימות ביטחוני, איך תהיה לראש ממשלה שמסית נגד חצי מהמילואימניקים לגיטימציה לשלוח אותם למלחמה?". 

שפיר הוסיפה: "מלבד המחנה הדמוקרטי, המפלגות האחרות במחנה מוכנות לשבת עם נתניהו או עם שותפיו לפשע".

.סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
.סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
13:43 עריכה

ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי: "למה התקשורת החופשית מפחידה את נתניהו? למה סדרת מופת כמו 'הנערים' מטריפה את דעתו? כי ביקורת, חשיפת האמת, תעוזה – אלה בדיוק הדברים שחוסמים את שאיפות השלטון חסר המעצורים אליו הוא חותר".

13:45 עריכה

יאיר נתניהו אצילי מתמיד: מבקש מעוקביו להפסיק לכנות את גיא פלג "דמבו" – ולעבור ל"פינוקיו".

14:06 עריכה

מחר, סוף סוף, מגיע היום הראשון לפתיחת שנת הלימודים. המורים החברים בהסתדרות המורים יחזרו ללמד בלי שינוי בשכרם (ויאלצו להמשיך לחכות להסכם השכר החדש, שיוכל להיפתח למו"מ רק בעוד ארבעה חודשים).

מה כן הושג במאבק? 2 דברים עיקריים:

ימי מחלה – על פי ההסכם יופחת לעובדי ההוראה רק יום אחד בגין כל יום מחלה ולא 1.4 כפי שהיה נהוג עד עתה. בנוסף, יינתן לכל גמלאי שפרש החל משנת 1986 סכום חד פעמי בגובה 2,000 שקלים כפיצוי על הפחתת ימי מחלה בגלל החישוב השגוי לטענת ההסתדרות, ותוקם קרן ימי מחלה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו כתוצאה מהחישוב הקודם.

פנסיה – חישוב הפנסיה יחושב כנגזרת של השכר האחרון, על פי ההסכם, 80% מהשכר האחרון ישולמו לגמלאים ועוד 0.45% על כל שנה מאז החלת רפורמת "אופק חדש". ההסכם נאמד בכ-170 מיליון שקלים שיועברו בהדרגה במשך ארבע שנים לטובת תשלום דמי הפנסיה ופדיון ימי המחלה של המורים.

14:27 עריכה

בהמשך לדבריה בשבתרבות, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) מבקשת להדגיש בטוויטר את התייחסותה לאביגדור ליברמן, ש"פתאום גילה את הקיצוניים והמשיחיים", כלשונה.

14:51 עריכה

אלי אבידר, כוכב ישראל ביתנו, בשבתרבות: "נתניהו נוֹאש ומיואש. נתן לפייגלין שר על מנדט וחצי בסקרים. לבן גביר, על 2.5 מנדטים, הוא עוד ייתן סגן ראש ממשלה לענייני נוער הגבעות. זו לא ממשלת חלומות אלא ממשלת חלום בלהות".

עוד הוסיף אבידר: "ממשלת ליכוד-כחלון צרה תמשיך לעודד אוכלוסיות גדולות לא לעבוד. ממשלת חירום רחבה עם ישראל ביתנו תעודד עבודה במקום התחמקות וּבטלה. הבעיה בנושאי ביטחון היא לא תכניות, אלא היכולת לקבל החלטות. ישראל ביתנו תחזק את היכולת של נתניהו וגנץ לקבל החלטות ולהחזיר לישראל את כבודה הלאומי".

ויש גם, כמובן, התייחסות לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ש"אובססיבי לבניית מדינת הלכה ולהחזרת ישראל לתקופת המלכים, רק שבמצב התחבורה כיום מהר יותר לסיים את כביש 6 ונתיבי איילון עם סוסים".

16:09 עריכה

עריקתו של הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי מארצו, לאחר שהופעלו עליו לחצים להפסיד ליריבו, כדי להימנע מתחרות מול ספורטאי ישראלי – מאירה את איראן באור שלילי.

חבר הכנסת יואל רזבוזוב מכחול לבן, ג'ודוקא בעצמו ומי שהיה אלוף ישראל בג'ודו, הוא כנראה הראשון מבין הפוליטיקאים הישראלים הנדרש לסוגיה –

סעיד מולאי (בלבן) (צילום: AP Photo/Tatan Syuflan)
סעיד מולאי (בלבן) (צילום: AP Photo/Tatan Syuflan)
17:20 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מבקר בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתייחס לסדרת הטלוויזיה "הנערים", לעיתונאי גיא פלג ולאיש העסקים שאול אלוביץ' –

18:19 עריכה

ההנחה הרווחת במערכת הפוליטית היא שבאחד בספטמבר – מחר – מערכת הבחירות "תעלה שלב" ותהפוך ממנומנמת לאינטנסיבית. לכבוד נקודת הציון, פרסמו ב-ynet סקירה פוליטית.

בליכוד צפויים להגביר את קצב פרסומם של סרטונים מטעמם. במפלגת השלטון ינסו להדגיש שהמאבק הוא על ראשות הממשלה – בין נתניהו ללפיד וגנץ (תוך דגש על חלקו של יושב ראש יש עתיד). במפלגה יטענו שישנה חשיבות לכך שהליכוד יזכה ליותר מנדטים מכחול לבן, לכן אין חשיבות למספר המושבים שבהם תזכה ימינה. לפי הדיווח, נתניהו מתכוון להעניק שורת ראיונות לתקשורת הישראלית דוברת הרוסית.

בכחול לבן מיפו את המוקדים שבהם יש בוחרים ששוקלים להצביע להם ובכוונתם להשקיע במצביעים אלה את מאמציהם. בדומה למסר של הליכוד, גם בכחול לבן ישימו דגש על השאלה מי תהיה הרשימה הגדולה ביותר. מסר נוסף של הקמפיין הוא שכחול לבן היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה לנתניהו ולליכוד. ברשימתם של גנץ ולפיד צפויים להזהיר מפני ממשלת חסינות שיקים נתניהו אם ינצח בבחירות.

בימינה מתכוונים להבליט את יושבת ראש הרשימה, איילת שקד, הנחשבת לפופולרית, בתקווה למשוך אליהם בוחרים. ברשימה מתכננים להחריף את המסרים נגד המחנה הדמוקרטי. כן מתעתדים בימינה לעסוק בכלכלה חופשית, בניסיון לגייס את מצביעי זהות.

ברשימה המשותפת ינסו להביא להעלאת שיעורי ההצבעה של הציבור הערבי, בין היתר על ידי כנסים וחוגי בית.

בישראל ביתנו סבורים שסוגיות דת ומדינה משרתות אותם, לכן ינסה להעלות נושאים אלה על סדר היום הציבורי. במפלגתו של ליברמן ימשיכו לדבוק במסר של ממשלת אחדות, וכן יוסיפו לפנות אל יוצאי ברית המוצעות לשעבר.

במחנה הדמוקרטי יטענו כי רק הצבעה להם היא הצבעה נגד נתניהו.

בש"ס מתכוונים לערוך עצרות תפילה לרגל חודש הרחמים והסליחות. אחרי שלאחרונה הדגישו נושאים חברתיים, בכוונת המפלגה להעביר את המוקד לנושאי יהדות.

ביהדות התורה ידגישו לציבור הבוחרים שהמנדט השמיני שקיבלו בבחירות האחרונות הושג בזכות קולות בודדים, לכן כל קול קובע וחשוב ללכת להצביע.

בעבודה-גשר מתכוונים להתמקד בשלושה קהל יעד – הימין הרך, הציבור הערבי ובוחרי כחול לבן. לפי הפרסום, ברשימה מיפו כמאה אלף בוחרים שהצביעו למחנה הציוני ועברו לכחול לבן – ובכוונת העבודה-גשר לפנות אליהם ישירות על ידי קמפיין מדלת לדלת. עוד מתכננים ברשימה להחליף את שלטי החוצות שבהם נראה יושב הראש עמיר פרץ משופם בתמונות עדכניות. כמו כן שוקלים להוסיף סיסמת בחירות לצד "בני אדם. לפני הכל".

בעוצמה יהודית מתכננים לפנות לבוחריו של פייגלין במטרה לשכנעם להצביע להם. במפלגה מקווים שנעם תפרוש ומצביעיה ימצאו בעוצמה יהודית את ביתם. במקביל ידבקו במפלגה בטענה שרק עם עוצמה יהודית תקום ממשלת ימין.

20:07 עריכה

חבר הכנסת רם בן ברק מכחול לבן אומר ששינוי המדיניות בנושא העמימות הביטחונית הוא "שגיאה חמורה מאוד". בן ברק הוסיף שלוּ היה נתניהו מתייעץ הוא לא היה נוקט בשינוי מדיניות זה. היתרון של הפרקטיקה הנוכחית – שבה נמענת ישראל מלקבל על עצמה אחריות לפעולות שבהן נקטה – היא שהיא מאפשרת לאויבים להכיל את פעולותינו. יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, שכיהן כסגן הרמטכ"ל, אמר ש"הדרך הפומבית היא רעה".

בניגוד אליו סבור עמוס ידלין ששינוי המדיניות אינו בהכרח שלילי, והזכיר שלא רק נתניהו מפזר את העמימות אלא גם הרמטכ"ל. חבר הכנסת אבי דיכטר אמר שפעמים רבות בתקופת בחירות מאשימים את השלטון שפעולות צבאיות נובעות משיקולים פוליטיים. כך היה בהפצצת הכור העיראקי בתקופת ממשלת בגין.

יאיר גולן אמר שהצגת האיום בצפון כמשהו שלא ניתן לחיות איתו היא מוגזמת. אנחנו יכולים לקום בוקר אחד ולגלות שבלבנון או בסוריה יש טילים מדויקים, אמר גולן. הוא הסביר זאת בכך שלתחושתו, נתניהו מגזים באיום מצפון כדי לא לטפל בדרום. בן ברק הסכים עם הקביעה.

חבר הכנסת מכחול לבן קרא לנקוט בכל המהלכים האפשריים כדי שחמאס לא ישלוט ברצועת עזה.

הדברים נאמרו לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בקשת 12.

20:21 עריכה

נפתלי בנט מימינה אמר שהוא מוטרד מאוד מהאפשרות שנשיא ארצות הברית ייפגש עם גורמים איראניים. השר לשעבר אמר שהסוגיה האיראנית היא הסוגיה הביטחונית המרכזית.

לגבי רצועת עזה אמר בנט ש-15 שנה יש מדיניות בעייתות בדרום. לדבריו, כשם שלא מאפשרים התעצמות בצפון, אין לאפשר התעצמות של חמאס בדרום.

בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בנט אמר שהוא בחן את נושא הגירעון ומצא שהגירעון אינו עומד על 16 מיליארד שקלים, אלא על 40 מיליארד.

חבר ימינה נדרש גם לשאלת החסינות לנתניהו: "אם יש ממשלה יציבה, צריך משהו מאוד קיצוני כדי שאתנגד לחסינות". עוד הוסיף: "אם מדובר על רצח או אונס זה סיפור אחד, אם זה דברים אחרים – זה סיפור אחר".

20:29 עריכה

אתמול פרסם גיא פלג ב"אולפן שישי" את דבר קיומה של פגישה, שנערכה בביתו של איש העסקים שאול אלוביץ', כשהיה הבעלים של בזק, עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. בפגישה דנו השניים בהקלות רגולטוריות לבזק תמורת פרישה של סיבים אופטיים על ידי החברה.

הערב פרסם הכתב והפרשן המשפטי, כי גלעד ארדן, שכיהן כשר התקשורת בטרם נטל לידיו נתניהו את התפקיד, התנגד נחרצות ליוזמה זו. בדיווח הובאו דבריו של ארדן בעדותו: "אמרתי לו (לאלוביץ') שאני לא מטומטם, ואתם תפרסו סיבים גם כך וגם כך".

במשטרה סבורים שתמורת ההקלות הרגולטוריות לבזק פעל אלוביץ' לספק סיקור אוהד לנתניהו באתר "וואלה! ניוז".

20:41 עריכה

השרה מירי רגב מהליכוד טענה בראיון לאיילה חסון ב"המטה המרכזי" שנתניהו "תמיד עמד בהבטחות שלו". רק נזכיר שנתניהו הבטיח לפני שבועות ספורים שתיק החינוך יישאר בליכוד, ואז מינה את רפי פרץ מהבית היהודי לשר החינוך. גם ההבטחה במערכת הבחירות שתיק הבינוי והשיכון יוותר אצל מפלגת השלטון לא קוימה. וכך ההבטחה למנות את רפי איתן לשר. וכן בהבטחה למוטט את שלטון חמאס בעזה לא עמד נתניהו.

20:48 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ: "לא פרצו לי לטלפון. הכל נבדק והכל בסדר". את הדברים אמר חבר הכנסת בראיון לאיילה חסון ב"המטה המרכזי".

20:59 עריכה

יושבת ראש ימינה, איילת שקד קראה לראש הממשלה נתניהו "לחדול מיד מהקמפיין נגד ימינה ולהתמקד בהגדלת הגוש" – זאת בתגובה לדברים שאמר אתמול יושב ראש הליכוד בשידור ישיר בחשבון הפייסבוק שלו.

"התקפתו נגדנו בבחירות הקודמות מנעה מהימין לקבל רוב של 61. נתניהו אל תחזור על אותה שגיאה", הוסיפה שקד. אתמול אמר נתניהו: "יש גם את המפלגה של סמוטריץ' ושקד. צריך להוציא מהם באיזמל איזו המלצה על נתניהו לבחירות".

21:12 עריכה

"גיא פלג ממשיך במצג שווא ותעמולה שקרית", כתב הערב ראש הממשלה נתניהו בחשבונותיו ברשתות החברתיות. נתניהו ביקר את הפרסום הערב של כתב ופרשן חדשות 12, שדיווח על התנגדותו של ארדן ליוזמה של אלוביץ' – שאותה קידם שלמה פילבר, כשנתניהו היה שר התקשורת –

21:39 עריכה

החשודים בירי ברובה אוויר בפעילים בכנס של כחול לבן יובאו הערב להארכת מעצר. אתמול האריך בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרם של השניים, רועי אוחיון וקטין בן 16, ביממה.

22:11 עריכה

חרף המלצת המשטרה להעמידו לדין, ימשיך יעקב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות – כך פרסם הערב רביב דרוקר בחדשות 13. לפי ההסדר, שאותו ניסח היועץ המשפטי לממשלה אביחי מדלבליט, יוגבלו סמכויותיו של ליצמן בכמה יחידות במשרד הבריאות, בעוד שביתר הוא יוסיף לכהן כבשגרה.

22:30 עריכה

כמו אתמול גם היום ערך ראש הממשלה נתניהו שידור ישיר מחשבון הפייסבוק שלו. נתניהו שב ותקף את קשת ואת חברת החדשות. ראש הממשלה טען כי העיתונאי גיא פלג, המפרסם ידיעות המציגות אותו באור שלילי, "הוא בובה". "זה בפועל הרביעייה הסודית שמושכת בחוטים – אבי וייס מנכ"ל חדשות 12, אבי ניר שמוביל את קשת, דרורית ורטהיים ויצחק תשובה". שני האחרונים הם בעלי מניות בחברת קשת.

"אף אחד לא בחר אותם, הם לא נותנים שיתחרו בהם כי הם מתנגדים לתקשורת חופשית", טען נתניהו. זה לא מדויק: מדי יום עשרות אלפים בוחרים לצרוך את התכנים של קשת ושל חברת החדשות. ודווקא יש אלטרנטיבה. לא חייבים לצפות באפיק 12 – יש אינספור ערוצים. גם לא חייבים לגלוש ב"מאקו", יש שלל אתרים אחרים. ובכל זאת הציבור בוחר לצרוך את תכניהם יום-יום, במשך שנים.

על הצמדת השמירה לפלג אמר נתניהו: "אף אחד לא קונה את זה, הפייק מאבטחים שאתם שמים על הכתב שלכם".

הסרטון המלא של נתניהו (בן כחצי שעה)

יערה שפירא מסכמת בכאן את עיקרי הדברים

22:51 עריכה

עמית סגל יוצא להגנתו של מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס –

22:56 עריכה

שלל סרטונים מציפים את המערכת הפוליטית

יושבת ראש ימינה, איילת שקד –

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ –

יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר –

יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו –

סגירה