הליכוד: עדס מונעת פיקוח על ספירת הקולות. ועדת הבחירות: השתלחות חסרת בסיס

כמעט סופי: לגוש נתניהו 65 מנדטים ● פער הקולות בין גוש נתניהו למתנגדיו: 0.01% ● בקואליציה המסתמנת רוצים פסקת התגברות, ביטול רפורמת הכשרות, להגביל פונדקאות ● פקידים בממשל ביידן: לא נשתף פעולה עם בן גביר ● ראש הממשלה הפלסטיני: "הבחירות מוכיחות שישראל לא פרטנר" ● ביקורת על לפיד ומיכאלי ● המחנה הממלכתי: "נלך לאופוזיציה" ● גלאון: "נבדוק פרוטוקולים"

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, ביום הבחירות לכנסת ה-25, 1 בנובמבר 2022 (צילום: שלומי אמסלם/לע"מ)
שלומי אמסלם/לע"מ
אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, ביום הבחירות לכנסת ה-25, 1 בנובמבר 2022

חבר הכנסת מיקי זוהר הצהיר בריאיון לחדשות 12 כי הדבר הראשון שהליכוד מתכוונת לעשות עם הקמת הממשלה זה לחוקק פסקת התגברות. מהליכוד נמסר בתגובה: "מתנערים מדבריו של חבר הכנסת זוהר על פסקת ההתגברות". אולם, זוהר אמר בתגובה: "אני לא רואה את עצמי חלק מהקואליציה אם לא תהיה בה פסקת התגברות ברוב של 61".

תוצאות האמת: עד השעה 6:15 נספרו כ־44.6% מהקולות. מרצ עומדת כרגע על 3.24% מהקולות – על סף אחוז החסימה; בל"ד עומדת על 3.1% מהקולות ורע"ם על 2.9% – מתחת לאחוז החסימה.

ח"כ מוסי רז בגלי צה"ל על התוצאות המאכזבות: "מה שראינו זה תוצאות חלקיות, שומר על אופטימיות זהירה. יכול להיות שייגמר יותר טוב ויכול להיות שיותר רע. נמשיך לייצג את הבחורים שלנו, גם אם מחוץ לקואליציה או מחוץ לכנסת. לא אתמוך בממשלת אחדות עם נתניהו. לא צריך לשבת איתו באותה ממשלה, ובוודאי לא עם הימין הקיצוני".

לפי אתר ynet, גורמים בקואליציה ביקרו בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד לנוכחת התוצאות המאכזבות בבחירות: "הוא רצה להוביל את הגוש, אבל לא סיפק את הסחורה ופעל לאורך כל הדרך ביהירות. לפיד טען לאורך כל הקדנציה שהוא יודע לתקשר עם המפלגות הערביות – אבל ברגע האמת הכול קרס, וגם קמפיין המפלגה הגדולה שלו היה מהלך חסר אחריות".

יאיר לפיד נואם במטה יש עתיד בליל הבחירות אחרי היוודע תוצאות המדגמים, 2 בנובמבר 2022 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
יאיר לפיד נואם במטה יש עתיד בליל הבחירות אחרי היוודע תוצאות המדגמים, 2 בנובמבר 2022 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
סגירה