גנץ: "מתחייב להקים ממשלת אחדות ליברלית, ללא קיצונים"

עוד אמר יו"ר כחול לבן: "כל מפלגה שתסכים לקווי היסוד שלנו, תוזמן להצטרף" ● ליברמן: "החלום אמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו" ● השר ארדן: "המשטרה תצייד את המשקיפים בקלפי באלף מצלמות" ● על רקע פרסום ההקלטות, שר התקשורת לשעבר קרא הגיש תלונה ב-443 על האזנות סתר

בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בני גנץ
06:49 עריכה

לשכת ראש הממשלה מנהלת מגעים עם הקרמלין בניסיון לארגן מפגש בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה פוטין ב-15 בספטמברכך מפרסם הבוקר איתמר אייכנר ב-ynet. מלשכת ראש הממשלה נמסר ש"כשיהיה מה למסור – נודיע".

בעבר כבר פורסם שנתניהו שואף לפגוש את הנשיא הרוסי לפני הבחירות; בדיווח הבוקר מתפרסם מועד קונקרטי שבו שני המנהיגים עשויים להיפגש.

השבוע נועד נתניהו עם ראש ממשלת אתיופיה ונשיא הונדורס שביקרו בארץ, ובשבוע הבא ימריא להודו לפגישה עם ראש ממשלתה.

06:55 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לאיתמר בן גביר להוריד את אחוז החסימה בתמורה לכך שעוצמה יהודית תסיר את מועמדותה, זאת במטרה לסייע למפלגה להיבחר לכנסת בבחירות הבאות – כך מפרסמת הבוקר מורן אזולאי ב-ynet.

לפי הדיווח, נתניהו לא מוכן להבטיח לבן גביר משרת שר, כפי שהבטיח למשה פייגלין, בשל חשש שהבטחה כזאת תרחיק מצביעים מהליכוד. בסביבת ראש הממשלה סבורים שבן גביר נחוש להתמודד בבחירות, והסיכוי להביא את יושב ראש עוצמה יהודית לפרוש מהמירוץ – נמוך.

בנוסף שואף נתניהו לחוקק חוק שיאפשר הצבת מצלמות של גורמים פוליטיים בחדרי הקלפי; זאת חרף הזמן הקצר שנותר עד הבחירות. אתמול התקיימה ישיבה לגבי הצבת מצלמות באולמות ההצבעה בהשתתפות נציגים ממשרד המשפטים, משרד הפנים וועדת הבחירות המרכזית.

07:23 עריכה

לפי סקר "וואלה! ניוז", שמתפרסם הבוקר, מחנה תומכי נתניהו, שכולל את הליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס, זוכה ב-56 מנדטים. תומכי גנץ, שמונים את כחול לבן, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר, מקבלים 45 מושבים בכנסת. הרשימה המשותפת, שעשויה להמליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ, מקבלת בסקר עשרה מנדטים. ישראל ביתנו, שראשה, אביגדור ליברמן, אמר שימליץ על גנץ או על נתניהו, זוכה בתשעה מנדטים.

עוצמה יהודית, שלא עוברת את אחוז החסימה, מקבלת בסקר 2.7% מהקולות.

ייתכן שהסיבה שבאתר האינטרנט החליטו לפרסם את הסקר בשעת בוקר מוקדמת במיוחד נובעת מהחשיפה אמש בחדשות 13 של הקלטת נתניהו, שעשויה להשפיע על המערכת הפוליטית, ולהפוך את הסקר לאנכרוניסטי.

הסקר נערך השבוע, בימים ראשון-שני, על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, והשתתפו בו 521 נשאלות ונשאלים. טעות הדגימה המירבית היא 4.3%+.

07:50 עריכה

אחרי התגובה הרשמית, בליכוד פרסמו הלילה סרטון בתגובה לחשיפה אמש בחדשות 13 של הקלטת נתניהו

08:09 עריכה

הספין היומי | בניסיון לצמצם את הדיון הציבורי בתוכן ההקלטה – שבה שבה ונחשפה מעורבותו של ראש הממשלה ברגולציה על העיתונות בישראל, אחרי שנדרש למסור את תיק התקשורת – השיח מוסט לשאלה מי העביר לכתב חדשות 13, ספי עובדיה, את קובץ האודיו.

בסביבת ראש הממשלה רומזים שאיוב קרא הוא שאחראי להקלטה. יאיר נתניהו שאל אמש בטוויטר את שר התקשורת לשעבר: "נשמה, זה לא אתה הקלטת?". יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, יונתן אוריך, השיב: "זה הרובוט", בפרפרזה לאמירה של קרא שישראל תפעיל רובוטים שיתנקשו באויביה.

קרא התראיין היום לתוכנית "העולם הבוקר" וקרא לתלות בכיכר העיר את מי שהדליף את ההקלטה.

שר המשפטים, אמיר אוחנה מהליכוד, העלה בגלי צה"ל את האפשרות שהשותף השלישי בשיחה הוא שהקליט אותה. עמיתו לסיעה, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר בראיון לכאן רשת ב' שהוא חושב שקרא הוא שהקליט את השיחה. כך גם סבור דוד ביטן.

08:47 עריכה

יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר: איש בליכוד לא פנה אליי בעניין פרישה מהתמודדות בבחירות. בן גביר התייחס לפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות" – שלפיו נתניהו הציע ליושב ראש עוצמה יהודית להסיר את מועמדותו בתמורה להורדת אחוז החסימה – ואמר שבעיתון כלל לא פנו אליו לקבלת תגובה.

בן גביר אמר את הדברים הבוקר בראיונות לתחנות הרדיו גלי ישראל וגלי צה"ל.

09:15 עריכה

אתמול נשא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאום ובו התייחס לתקיפה שביצע ארגונו. נסראללה התייחס לסיבה לפרוץ העימות: "הישראלים צריכים להבין שכל זה קרה בגלל טיפשות של אדם אחד, שמפחד מבית המשפט שישפוט אותו על תיקי השוחד הרבים".

חסן נסראללה (צילום: AP)
חסן נסראללה (צילום: AP)

את הדברים פרסמה הבוקר סמדר פרי ב"ידיעות אחרונות".

09:30 עריכה

בכירים בכחול לבן אומרים שאין להם בעיה שהעבודה-גשר לא תעבור את אחוז החסימה – כך מדווח זאב קם בתאגיד השידור כאן –

09:57 עריכה

איוב קרא ממשיך במאמציו להוכיח שלא הוא שהדליף את הקלטת נתניהו לחדשות 13 ואמר שהוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף. קרא מתח ביקורת על ספי עובדיה, שלא עדכן אותו בדבר קיומה של ההקלטה, כשראיין אותו בשבוע שעבר. שר התקשורת לשעבר סיפר שפעמים רבות קיים שיחות מטלפונים של עוזריו; ייתכן שבאותו הטלפון הוקלטה השיחה. קרא אמר שאינו זוכר מי היה האדם השלישי שהשתתף בשיחה.

10:24 עריכה

מספר הטסים לחו"ל בשבוע הבחירות גבוה ב-90% בהשוואה למספרם בבחירות האחרונות – כך מפרסמת היאלי יעקבי-הנדלסמן ב"ישראל היום" על סמך נתוני "טרווליסט".

10:29 עריכה

פעם אחר פעם מזכירים בליכוד שראש הממשלה נתניהו נהנה מחזקת החפות. לפי יוזמה בליכוד, מי שפחות נהנה מכך שטרם הורשע או זכה לקבל את יומו בבית המשפט הוא איוב קרא. פעילת הליכוד אסנת מידן יוזמת את הדחתו של קרא מרשימתה של מפלגת השלטון לכנסת – כך מדווח אריק בנדר.

10:47 עריכה

משרד החינוך הורה למוסדות שבהם מלמד דרור אריה, מספר 1 ברשימת נעם לכנסת, שלא לאפשר לו למלא כל תפקיד חינוכיכך פרסם עמרי מניב בחדשות 13. זאת בהתאם להוראות המשרד, האוסרות על עובדי הוראה לעסוק בפוליטיקה.

11:53 עריכה

לשכת ראש הממשלה הודיעה שנתניהו שוחח עם עמיתו, ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, והביקור, שאמור היה להיערך בשבוע הבא ולהימשך יום אחד – יידחה ויתקיים אחרי הבחירות "בשל אילוצי לו"ז".

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בניו דלהי, 2018 (צילום: AP)
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בניו דלהי, 2018 (צילום: AP)

11:58 עריכה

נפתלי בנט מימינה התראיין לאטילה שומפלבי ומורן אזולאי ב-ynet. אחרי שדנו ב"ברית האחים" בין בנט ויאיר לפיד ב-2015 שאלה אזולאי: "אולי עכשיו תעשו דיל עם בני גנץ?".

– בנט: "הוא איש נחמד, אבל הוא איש שמאל, ראש מחנה השמאל; מה לעשות? ואל תשלפו לי עוד פעם את שלושת החבר'ה האלה, את בוגי וזה (הכוונה ליועז הנדל וצבי האוזר). כשיש לך את יעל גרמן, את עפר שלח…".

– אזולאי: "אז אתה מתחייב שלא תשב עם החבר'ה האלה?".

– בנט: "כן".

12:09 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת בדימוס מרים נאור, על חוק החסינות: "החקיקה הפרסונלית לחסינות נתפסת בכל העולם כלא ראויה. עבירת שוחד אינה אמורה להעניק חסינות במסגרת החוק". נאור אמרה את הדברים בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.

גם עורך הדין פיני רובין, שייצג בעבר את נתניהו, אמר בוועידה ש"חוק החסינות לא חל על עבירה חמורה כמו שוחד".

12:26 עריכה

השר רפי פרץ מימינה וראש הממשלה נתניהו דיברו ביניהם על ביקורו מחר של יושב ראש הליכוד בחברון –

12:30 עריכה

החיים שלנו תותים | נתניהו מתאר בישיבת הממשלה את המצב במדינה –

13:15 עריכה

הבוקר התראיין נפתלי בנט לאתר ynet והתחייב שלא לשבת עם כחול לבן. בראיון לכתב The Times of Israel ראול ווטליף, יושבת ראש ימינה, איילת שקד, סירבה לספק התחייבות דומה מצידה ולא שללה את האפשרות שתשב בממשלה יחד עם כחול לבן.

מה שונה הפעם, לקראת הבחירות בספטמבר מאשר לקראת הבחירות באפריל?
שקד: "קודם כל, הקמנו מפלגה גדולה שיוצרת אחדות של הימין הציוני האידאולוגי וכל הציונות הדתית. ואנחנו מתמקדים הרבה במהות, גם מנהלים קמפיין כלכלי, מה שלא עשינו בפעם שעברה, בנוסף לתחומים האחרים".

איילת שקד בעת השקת קמפיין
איילת שקד בעת השקת קמפיין "ימינה" של הימין המאוחד (צילום: גילי יערי/פלאש90)

זה נראה שיש יותר התמקדות באחרים בימין. לתקוף גם את ראש הממשלה וגם את הליכוד. ויש ביקורת מהליכוד שנשמעת מהימין שאתם לא עושים אותו הדבר לכחול לבן ולליברמן.
"זה שטויות במיץ עגבניות. אם כבר – הליכוד תוקף אותנו. אנחנו לא תקפנו את הליכוד אף פעם, הליכוד היה בקמפיין נגדנו והפסיק אותו, וטוב שהפסיק אותו. אנחנו כל הזמן תוקפים את גנץ בלי הפסקה. להם יש הרבה כסף, פי עשר מאיתנו, אז שהם יטפלו בזה".

הליכוד?
"כן. ועוד משהו, הליכוד תקפו אותנו והפסיקו. אם הם היו ממשיכים, זה היה אומר שנתניהו החליט להקים ממשלה עם השמאל".

אתם לא שללתם אפשרות לשבת עם כחול לבן במסגרת ממשלת אחדות. מה יהיו הקווים האדומים שלכם, להיכנס לממשלת אחדות?
"אנחנו נמליץ רק על נתניהו ונשב בממשלה בראשות איש ימין".

.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.נתניהו ושקד (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

אבל אתם לא שוללים אפשרות לשבת בממשלת אחדות…
"בראשות נתניהו?".

כן; אז מה הקווים האדומים שלכם להיכנס לממשלת אחדות, כי זו לא תהיה ממשלת ימין.
"אנחנו פועלים להקמת ממשלת ימין כי אני חושבת שגוש הימין הוא מעל 61 – ראינו את זה בבחירות האחרונות, עם הקולות שלנו (של הימין החדשׁ) ושל זהות. אם הימין ינהג באחריות ולא יצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, אז תקום ממשלת ימין. וכדאי שהליכוד יתחילו להשקיע משאבים ואנרגיות ויסבירו את זה לציבור, כי כרגע אנחנו לבד מסבירים לציבור שאסור להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. וכדאי שגם הליכוד יתחילו לעשות את זה".

מה המסר של ימינה לציבור, המסר היותר כוללני?
"המסר הכללי הוא שרק המפלגה שלנו מושכת את הממשלה ימינה ומבצעת מדיניות ימין. כשנתניהו מקים קואליציה עם מפלגות שמאל, כמו ב-2009, כשהוא ישב עם אהוד ברק – הוא שחרר אלף מחבלים, הקפיא את ההתיישבות ביהודה ושומרון, ונאם את נאום בר-אילן".

"אנחנו אחר כך נכנסנו לפוליטיקה ושינינו את המציאות. התחלנו לעבור לשיח של החלת ריבונות משיח של מדינה פלסטינית, אני התחלתי לשנות את מערכת המשפט, לאזן אותה, להפוך אותה ליותר שמרנית. יש עוד הרבה דברים שצריך לעשות בכלכלה כדי להפוך את הכלכלה לכלכלה יותר ליברלית, יותר חופשית, יותר משוחררת, עם ועדים אבל עם כוח פחות משמעותי, יותר חרות, יותר תחרות. יש עוד כל כך הרבה דברים לעשות. ואנחנו גם פוליטיקאים עם יכולות ביצוע מאד גבוהות".

אנחנו שומעים פחות מימינה עכשיו על מערכת המשפט…
"לא, אני מדברת על זה כל הזמן, יש לנו גם סרטונים שהכנו על זה. זה לא כמו במערכת הבחירות הקודמת, שזה היה אז ליבת הקמפיין. עכשיו אנחנו התפזרנו גם אל הנושא הכלכלי. אבל זה בהחלט חלק מהקמפיין. אתה תראה עוד יומיים-שלושה סרטון יפה על זה".

ואת שואפת לחזור למשרד המשפטים?
"כן, אני אשמח מאוד. אם נקבל מספיק מנדטים אז בהחלט שכן".

תכניסו לדרישות שלכם בהסכם הקואליציוני את פסקת ההתגברות?
"כן, אנחנו בהחלט נכניס את זה להסכמים הקואליציוניים. אבל צריך לדעת שפסקת ההתגברות זה תיקון בחוק יסוד החקיקה, ויש סעיף כללי בהסכמים קואליציוניים שכל חוק יסוד יקודם בהסכמה של כל חברות הקואליציה. בעצם בגלל זה לא הצלחנו להעביר את החוק הזה, כי כחלון אז התנגד. אז אנחנו נכניס את זה להסכם הקואליציוני, אבל זה תלוי מאוד איזה קואליציה תקום".

יכול להיות שבממשלת אחדות זה לא יהיה…
"תראה, אני לא חושבת שאנחנו נשב בממשלת אחדות. בממשלת אחדות קשה מאוד להזיז דברים בכלל. מה שחשוב לי להבהיר זה את הדבר הבא: שאנחנו נמצאים במערכת בחירות קריטית, שאם ימינה לא תהיה מפלגה גדולה, נתניהו יקים קואליציה עם השמאל ושאסור בשום אופן להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה ושכולם צריכים לצאת להצביע".

13:28 עריכה

עד שלא תירשם אצל מבקר המדינה, לא תוכל דרכנו לפעול לפני הבחירות –

13:32 עריכה

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, על דברי ראש הממשלה נתניהו, שנחשפו אתמול: "נדהמתי ונבהלתי… הפיזור שהוא הציע זה שימוש בסמכותו לרעה"

דורנר אמרה את הדברים בראיון לאסתי פרז בן עמי בכאן רשת ב'.

13:41 עריכה

"בימים הללו מתקיים מאמץ לקיים מפגש טרילטרלי נוסף בהשתתפות רוסיה, ארה"ב וישראל, כאן בירושלים, כדי להמשיך לדון בעניין הוצאת איראן מסוריה" – כך אמר ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

ייתכן כי מפגש עתידי זה הוא שהביא לדחיית ביקורו של נתניהו בהודו.

13:46 עריכה

בנעם מגיבים לדרישה שיושב ראש המפלגה, דרור אריה, יושעה מעבודתו –

13:56 עריכה

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אומר לחדשות 13 שהיועץ המשפטי לממשלה יהיה חייב לבדוק את הקלטת נתניהו שנחשפה אתמול – כך פרסם אביעד גליקמן.

14:00 עריכה

שידורי תעמולת הבחירות ברדיו ובטלוויזיה יחלו היום ויימשכו עד ה-15 בחודש –

14:18 עריכה

אתמול פורסמה ההקלטה שבה נשמע, בין היתר, ראש הממשלה נתניהו צועק על שר התקשורת "אתה השתגעת?!". הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כבר התלוצץ על כך נתניהו ושאל: "אתם השתגעתם?!". את הדברים פרסם ראש הממשלה בחשבונותיו ברשתות החברתיות –

מי שבחר בטון פחות משועשע הוא יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, שפרסם גם הוא סרטון, ובו התייחסות ישירה לתוכן ההקלטה –

14:24 עריכה

המשטרה הגישה כתב אישום נגד נער בן 16 מרחובות על כך שירה כדורי פלסטיק, שפגעו בגבר ואישה בכנס של כחול לבן ביום חמישי האחרון. אחרי שהמקרה פורסם בתקשורת מחק הקטין מסרונים מהטלפון שלו והשליך את האקדח שבו ירה –

14:35 עריכה

ביקורת במשרד מבקר המדינה על החלטתו של מתניהו אנגלמן לעצור פרסום של דוחות ביקורת שכבר מוכנים – כך פרסמה אילאיל שחר מגלי צה"ל –

14:36 עריכה

בינתיים בעבודה-גשר –

14:42 עריכה

גורם בכיר בממשלה אומר שביום ראשון יועלה לאישור הממשלה חוק המאפשר הצבת מצלמות באולמות הצבעה – כך מפרסם אריק בנדר ב"מעריב".

בראיון לתחנת הרדיו קול ברמה אמר חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שהוא "מעריך שבתוך שבוע החוק יעבור" –

14:44 עריכה

המתנה שלא מפסיקה לתת; לפחות מבחינת הליכוד – הרוטציה

14:48 עריכה

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד התייחס לפרסום אמש בחדשות 12, שבו נשמע יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, אומר שגורמים בליכוד פנו אליו ודיברו איתו על החלפת נתניהו. בראיון למזל מועלם בערוץ כנסת קרא קיש לדרעי לחשוף במי מדובר –

14:55 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסתייג מאוד מחקיקת בזק של חוק המצלמות – כך כתב בסוף השבוע לשר המשפטים אמיר אוחנה ולשר הפנים אריה דרעי, המקדמים את הצעת החוק. הדברים פורסמו על ידי יהונתן ליס ב"הארץ".

14:58 עריכה

שר האוצר משה כחלון אמר בשיחת טלפון ש-98% מההנחיות שלו לא מקוימות, לכן הוא מתפטר מתפקידו – כך פרסם אלמוג בוקר בחדשות 13. כחלון מסרב בתגובה לדיווח כי "הדברים נאמרו בהומור".

16:06 עריכה

מפלגת הליכוד מגיבה לכך שככל הנראה יימנע הפיקוח בקלפיות: "אי אפשר להתעלם מהתחושה שגונבים לנו את הבחירות. היום מסתבר שאם היו נמנעים זיופים, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה וגוש הימין בראש נתניהו היה עומד על 61 מנדטים. הדבר היה מונע ממדינת ישראל בחירות מיותרות"

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן בתגובה: "בכיינים. מה שהיה מונע בחירות מיותרות זה ראש ממשלה שלא דואג רק לאינטרס של עצמו"

16:12 עריכה

משרד המשפטים על הקלטות נתניהו: רה"מ רשאי לעסוק בענייני תקשורת, אך לא בענייני חבריו. בהודעה שהוציא המשרד נכתב: "נתניהו רשאי לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד התקשורת, וכי העובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובע כראש ממשלה – מובן כי מעורבות זו כפופה לאיסור על פעולה בניגוד עניינים".

עוד נכתב בהודעה: "הובהר לראש הממשלה כי עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית וכי עליו להתייעץ עם היועמ"ש במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת כרוך עם נושאים מעין אלו".

אביעד גליקמן, הכתב הפוליטי של חדשות 13, מסביר את ההשלכות של ההודעה:

17:21 עריכה

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, עונה לשר המשפטים אמיר אוחנה ואומרת: "יש אפילו מי שמרחיקים לכת ומנסים ליצור את הרושם כאילו שופטות ושופטי ישראל אינם אלא חבורה מנומנת שליבה גס במצוקות אנוש. אין דבר הרחוק יותר מהמציאות".

התגובה הזו מגיעה לאחר שאוחנה אמר כי "את תמימותי המשפטית איבדתי כשראיתי הרכב שופטים שגזר מאסר עולם על אדם שלעניות דעתי יש יותר מספק סביר באשמתו".

אסתר חיות (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אסתר חיות (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
17:26 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי מכחול לבן התראיין לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לסוגיות הבוערות של הימים האחרונים. על הקלטת שר התקשורת, איוב קרא, אמר: "מדהים ששר מקליט את ראש הממשלה. לדעתי יש שם ניגוד עניינים, מצפה שזה ייחקר. היה מביך לשמוע את רוה"מ צועק. חבל שהוא לא צועק על כיתות ומיטות".

לגביי סערת החפרפרת בתוך מפלגתו אמר אשכנזי: "לא היתה ב'כחול לבן' חפרפרת. הפריצה לטלפונים לא מעניינת את הציבור. הוא לא חי בטוויטר. אין לו מושג מי זו חברת CGI".

ראשי כחול לבן – גבי אשכנזי, משה יעלון, יאיר לפיד ובני גנץ – במסיבת עיתונאים ב-18 במרץ 2019, מכריזים על כוונתם להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ראשי כחול לבן – גבי אשכנזי, משה יעלון, יאיר לפיד ובני גנץ – במסיבת עיתונאים ב-18 במרץ 2019, מכריזים על כוונתם להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
17:31 עריכה

בהמשך לפרסום ההקלטות אמש בחדשות 13, השר איוב קרא מסר הצהרה מחוץ ליחידת המשטרה להב 433: "הכתבה הייתה מגמתית. לא אתן שיפגעו בנאמנות שלי לנתניהו ולשלטון הליכוד. אגיש תלונה לחקירה על האזנות סתר. אני סומך על משטרת ישראל שתחקור את האמת".

18:26 עריכה

על רקע הקלטות קרא מאמש. גידי וייץ מפרסם כי בהקלטה חדשה שהגיעה ל"הארץ", אמר שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, כי במהלך כהונתו איים עליו בכיר בשירות הציבורי שאם לא יאריך את כהונת יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', לא יישאר בכנסת.

בהקלטה מספר קרא כי אברהם נתן, יו"ר החברה הממשלתית לפארק אריאל שרון ובעל קשרים בצמרת הליכוד, נפגש איתו טרם מיזוג ערוץ 10 ורשת, כדי לדון בהמשך כהונתה של שמאלוב-ברקוביץ' – היחידה שהתנגדה למיזוג.

במהלך הפגישה טען קרא, כי נתן, המקורב לנתן אשל, אמר לו: "אתה רואה אותי? אני ראש הממשלה. אל תפטר את ברקוביץ'. אם תפטר אותה – אתה גמרת. אתה תשלם על זה לא תהיה יותר בכנסת". נתן הכחיש את הדברים.

18:40 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "המשטרה הסכימה להעביר כ-1,000 מצלמות גוף לפקחי טוהר המידות של ועדת הבחירות שיסתובבו איתן כדי להגביר את השקיפות את ההרתעה".

עוד אמר ארדן בכנס ההסתדרות הלאומית: "הייתה לנו ביקורת קשה על אי הצבת המצלמות. אנחנו נמצאים בעידן של שקיפות, אין סיבה שלא תהיה שקיפות ואין מה להסתיר למי שלא שזייף. לא נתפשר על זה. פעם ראשונה אי פעם שוועדת הבחירות המרכזית תפעיל 3,000 משקיפים טוהר מידות שיסתובבו בקלפיות ויתמקדו באזורים הרגישים מבחינת חשש לזיופים ואי סדרים בהצבעה".

19:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר לראש עיריית דימונה, בני ביטון: "צה"ל יורד דרומה. אמ"ן יורד לליקית. במידה שהדבר יהיה כרוך בהשקעה של מסילת רכב – הדבר ייעשה"

 

20:12 עריכה

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אמר היום כי שלושה מבכירי כחול לבן – בני גנץ, גבי אשכנזי ומשה יעלון – יכולים להיות חלק מהממשלה הבאה, כל עוד ייפרדו מיאיר לפיד.

בטקס הנחת אבן הפינה בנתיבות, הוסיף דרעי: "נתניהו יודע את מה שאני יודע לא פחות טוב ממני, שש"ס וחברי הכנסת שלה נאמנים לו ודואגים להמשיך את שלטונו לא פחות ואף יותר מחלק מחבריו בליכוד. אני משוכנע שאחרי שנקים ממשלה הגנץ אשכנזי ובוגי יעלון ייפרדו מלפיד ויתקנו את הטעות שעשו ונקבל אותם. אני משוכנע בזה וכך יהיה".

אריה דרעי (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
20:19 עריכה

יו"ר כחול לבן, גני גנץ, אמר הערב: "אני מתחייב שמיד אחרי הבחירות נקים ממשלת אחדות ליברלית, שתתבסס על הרוב – ללא קיצונים וללא סחטנות". עוד אמר גנץ בבאר שבע: "כל מפלגה שתסכים לקווי היסוד שלנו תוזמן להצטרף".

20:25 עריכה

בליכוד ממשיכים בגישת "לתקוף את התקשורת".  יונתן אוריך, אחד מדובריו של נתניהו על ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות 13: "אתם רואים גבר מרוגש, אני רואה עוד מנדטים לליכוד"

21:32 עריכה

כחול לבן תוקפים את נתניהו: "כולם יודעים שלנתניהו אכפת רק מנתניהו ועדיין רמת המיאוס העולה כתוצאה מהפרסומים האחרונים שוברת אפילו את שיאי השפל של נתניהו עצמו"

21:34 עריכה

ליברמן מרגיש שגנץ פולש לו לאג'נדה. על ההצהרה של גנץ כי לא יישב עם החרדים אמר יו"ר ישראל ביתנו: "כמעט 3 חודשים הם מחזרים אחריהם ופתאום שבועיים לפני הבחירות טוען גנץ שלא יישב איתם בממשלה. החלום אמיתי שלו זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו, עם החרדים והמשיחיים".

21:44 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את עתירת מפלגת הליכוד את עתירת מפלגת הליכוד, שביקשה לאסור על פרסום חומרים מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממלא מקום היו"ר, השופט ניל הנדל, קבע כי אינו הגורם המוסמך להורות על כך וכי הפרסום לא מהווה תעמולת בחירות, אלא שידור בעל אופי חדשותי.

סגירה