השחקנית אניה טיילור־ג'וי באירלנד, 6 באוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Peter Morrison)
AP Photo/Peter Morrison

השחקנית המבוקשת בעולם

אניה טיילור־ג'וי, השחקנית המבוקשת והעסוקה ביותר בהוליווד, חוזרת למסך הגדול עם סרט חדש, "התפריט" ● בריאיון לזמן ישראל היא מספרת על הפחד מאיבוד תשוקת המשחק ("הרעיון לאבד את הלהט שובר לי את הלב"), על העבודה לצד רייף פיינס ("היינו נשמות תאומות"), על צילומי סרט ההמשך ל"מקס הזועם" ("אני פורחת במצבים קשים"), ועל לוח זמנים בלתי אפשרי ("נהיה לי קשה לנתק בין הדמויות לביני")

אניה טיילור־ג'וי, שנולדה במיאמי וגדלה בבואנוס איירס ובלונדון, עזבה את בית הספר בגיל 16 כדי לפתח קריירת משחק. אחרי כמה תפקידים קטנים בטלוויזיה היא עשתה את הופעת הבכורה הקולנועית שלה בסרט "המכשפה" (2015) – ולאחר מכן כיכבה בסרט האימה "ספליט" (2016), בסרט ההמשך "מיסטר גלאס" (2019) ובקומדיה השחורה "גזעיות" (2017).

טיילור־ג'וי הופיעה בעונה החמישית והשישית של הדרמה הטלוויזיונית "כנופיית ברמינגהם" (2019–2022), וגילמה את אמה וודהאוס בדרמה התקופתית "אמה" (2020).

היא קיבלה שבחים רבים על הופעתה כילדת הפלא של השחמט בת' הרמון במיני סדרה של נטפליקס "גמביט המלכה", שזיכתה אותה בפרס גילדת שחקני המסך. ב־2021 היא נכללה ברשימת 100 המשפיעים הבאים ("100 Next List") של מגזין טיים.

מאז פברואר 2020, הכוכבת בת ה־26 הצטלמה לשבעה סרטים, הופיעה בשתי עונות בסדרת טלוויזיה והנחתה את "סאטרדיי נייט לייב". היא גם מדבבת את הנסיכה פיץ' ב"האחים סופר מריו – הסרט" (שצפוי לצאת ב־2023) ומככבת בסרט ההמשך המצופה ל"מקס הזועם", "פיוריוסה", בבימויו של ג'ורג' מילר, שעתיד לעלות לאקרנים ב־2024.

השחקנית אניה טיילור־ג'וי בפרימיירה לסרט "מלך הצפון" בלונדון, 5 באפריל 2022 (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)
השחקנית אניה טיילור־ג'וי בפרימיירה לסרט "מלך הצפון" בלונדון, 5 באפריל 2022 (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

מאז פברואר 2020, הכוכבת בת ה־26 הצטלמה לשבעה סרטים, הופיעה בשתי עונות בסדרת טלוויזיה והנחתה את "סאטרדיי נייט לייב". היא גם מככבת בסרט ההמשך המצופה ל"מקס הזועם" – "פיוריוסה"

בסרט החדש "התפריט", סוג של קומדיית אימה שחורה, טיילור־ג'וי מגלמת את מרגו, צעירה מסתורית עם בעיית זהות וטעמים. הדמות שלה מלווה פוּדי נלהב בשם טיילר (ניקולס הולט) למסעדה יוקרתית באי מרוחק, לסעודה בלתי נשכחת של שף מפורסם בשם ג'וליאן סלוביק (רייף פיינס).

"התפריט", בבימויו של מארק מיילוד, עוסק באומן שאיבד את התשוקה שלו. טיילור־ג'וי מנגד ממשיכה לעבוד ללא הפסקה מאז שהופיעה על המסך לראשונה ב"המכשפה" של רוברט אגרס ב־2015. "התפריט" עלה לאקרנים בארה"ב ב־18 בנובמבר בהפצה מוגבלת.

לוח הזמנים של טיילור־ג'וי כל כך צפוף עד שהיה עליה לצלם כמה סצנות ב"כנופיית ברמינגהם" מרחוק. בריאיון לזמן ישראל שהתקיים כשבועיים אחרי צילומי הסרט "פיוריוסה" באוסטרליה, היא סיפרה כי זו הייתה עבורה חוויה מכוננת.

היית מגדירה את עצמך כ"פוּדי"?
"רק מהבחינה שאני אוהבת אוכל ונהנית לאכול. כשאני נהיית "Hangry" (עצבנית בגלל רעב) אני אוכל כל דבר שימלא את הבטן. אני לא בטוחה שהייתי מחכה הרבה זמן בשביל ארוחה טובה, אבל אני אוהבת אוכל טוב. כלומר, אני כנראה לא פודי אמיתית".

מרגו תמיד מחפשת לצאת.
"היא אישה מאוד עצמאית. מה שהכי אהבתי במרגו כשקראתי את התסריט הוא שהיא סוג של תעלומה עבור הצופים. בסרט הזה יש כמעט כמו משחק בתוך משחק, אז הייתי צריכה להבין מי היא בבסיס שלה.

"ואז יכולתי להוסיף מעל לכל זה שכבה נוספת ולהחליט מתי אני רוצה שהמסך יתרומם או ירד. אופציית היציאה מסמנת שהיא עצמאית ויודעת שאסור לסמוך על אנשים אחרים. זה לא בהכרח מתוך טראומה – זה פשוט מי שהיא. היא אוהבת להיות לבד והיא רוצה להיות בשליטה במצבים שהיא נמצאת בהם".

את מרגישה חיבור לרעיון של ההגנה על חדוות היצירה?
"מתחילת הדרך תמיד עבדתי בלי הפסקה בין פרויקטים. במקור חשבתי שככה זה אצל כל השחקנים. הגיעו אליי כל הדמויות האלה שהייתי צריכה לגלם, ועכשיו, אחרי שעשיתי את זה במשך שבע שנים, אני בעמדה שאני צריכה להיות יותר בררנית לגבי מה שאני בוחרת.

"אני חושבת שאדם עלול למצות את התשוקה שלו ושאת צריכה לוודא שאת משקיעה את הכישרון שלך בדברים שאכפת לך מהם כדי שזה יתדלק את התשוקה במקום לשחוק אותה. אז זה שינה את הדרך שבה אני מסתכלת על דברים עכשיו כי אני לא רוצה להפסיק לאהוב את העבודה שלי, לעולם.

"אני כל כך מאוהבת בה. זאת מערכת היחסים הכי מקודשת שלי. הרעיון לאבד את הלהט או את אסירות התודה – פשוט שובר לי את הלב".

השחקנית אניה טיילור־ג'וי בהקרנת הבכורה של הסרט "אתמול בלילה בסוהו",לוס אנג'לס, 25 באוקטובר 2021 (צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
אניה טיילור־ג'וי בהקרנת הבכורה של הסרט "אתמול בלילה בסוהו",לוס אנג'לס, 25 באוקטובר 2021 (צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)

"מתחילת הדרך תמיד עבדתי בלי הפסקה בין פרויקטים. במקור חשבתי שככה זה אצל כל השחקנים. עכשיו, אחרי שעשיתי את זה במשך שבע שנים, אני בעמדה שאני צריכה להיות יותר בררנית"

איך היה לשחק מול כוכבים כמו רייף פיינס?
"הוא פשוט נפלא בכל מובן. הוא שחקן מוכשר מאוד. כל מה שהוא רוצה להשיג על המסך – הוא מצליח. אולי זה קשור לדמויות שגילמנו – או ליחסים שהיו לנו – אבל אני פשוט מוצאת שהוא מאוד מרגיע.

"כשאני עם רייף אני מרגישה שיש מישהו שדואג לי. שנינו נהנינו מהאינטימיות המוזרה בסצנות המשותפות שלנו, כי אי אפשר ממש להדביק לזה תווית. זאת פשוט קרבה עמוקה. התחברנו בתשוקה שלנו ובקדושה שבה אנחנו מתייחסים לאומנות. היינו נשמות תאומות במובן הזה".

איך התנהלו צילומי "התפריט"?
"כולנו עשינו הרבה אלתורים, והאלתור שאני הכי גאה בו הוא אלתור של פעולה. זה אלמנט פיזי, כי אני מאוד נמשכת לנושא של זעם נשי. התעייפתי לקרוא תסריטים שבהם גברים עושים דברים איומים לנשים – והן יושבות בשקט, מזילות דמעה ולא עושות שום דבר.

"הלכתי לבמאי מארק מיילוד ואמרתי, 'זה מה שאני חושבת שהיא הייתה עושה במצב הזה. אני יכולה לנסות את זה?' גם ניק הולט היה בעניין של לעשות את זה, אז עשינו את זה – וזה היה מחשמל. זה היה כזה כיף. כשראיתי שזה נכנס לסרט בסוף, כל כך שמחתי".

השחקנית אניה טיילור־ג'וי והשחקן רייף פיינס, מתוך הסרט "התפריט" (צילום: צילום מסך מתוך הטריילר הרשמי של הסרט)
השחקנית אניה טיילור־ג'וי והשחקן רייף פיינס, מתוך "התפריט" (צילום מסך מתוך הטריילר הרשמי של הסרט)

התעייפתי מתסריטים שבהם גברים עושים דברים איומים לנשים – והן יושבות בשקט ולא עושות שום דבר. הלכתי לבמאי מארק מיילוד ואמרתי, 'זה מה שאני חושבת שהיא הייתה עושה במצב הזה'. זה היה מחשמל"

מה לגבי הצבעוניות של מרגו?
"ב'התפריט' הצבעים יוצרים אווירה. גם ב'גמביט המלכה' נוצרה אווירה, אבל זו הייתה בחירה קולנועית. עם מרגו, ראיתי מייד את כל הלוּק שלה. כשהפגישו אותי עם מעצבת התלבושות איימי וסטקוט, אמרתי לה שאני יודעת בדיוק מה ללבוש.

"רציתי שזה יהיה חנוני, למרגו אין הרבה כסף, אז יש לה שמלה אחת. היא קצת סקסית אבל עדיין מתקבלת על הדעת. יש לה את אותו מעיל עור מגיל 16, והוא הבחירה הבטוחה שלה, ההגנה שלה, והוא כבר שחוק.

"היא גם לובשת מגפיים גסים כי היא לעולם לא תוכל להרשות לעצמה נעלי מעצבים והיא גם לא רוצה להיות במצבים מסוכנים, היא רוצה להיות חזקה. פלטת הצבעים הזאת הייתה נראית פשוט נכונה. זה המינון הנכון של מראה נועז וקשוח, אבל גם טבעי".

זה נכון שניק הולט ייעץ לך בנושא "מקס הזועם"?
"הוא תמך בי מאוד. נעשינו חברים מעולים ומשום שהוא ידע שאני הולכת לעשות את 'פיוריוסה' מייד אחרי זה, העצה שלו הייתה, 'יש לך את זה. את תהיי בסדר. תסמכי עליי, זה יהיה מעולה, ואני, למשל, מאוד מצפה לראות את זה'. הקול התומך והמרגיע הזה עזר לי מאוד".

ניק הולט ואניה טיילור־ג'וי משוחחים על הסרט "התפריט" בניו יורק, 13 בנובמבר 2022 (צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
ניק הולט ואניה טיילור־ג'וי משוחחים על הסרט "התפריט" בניו יורק, 13 בנובמבר 2022 (צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

נהנית בצילומי "פיוריוסה"?
"עוד לא התחלתי לעבד סרט שסיימתי לצלם לפני כשבועיים וייצא רק בעוד שנתיים. צילומי 'פיוריוסה' היו החוויה משנת־החיים הגדולה ביותר שהייתה לי אי־פעם, עם כאלה אומנים מוכשרים. באמת הרגשתי שצמחתי המון. אבל כן, זה היה פרוע, ולחלוטין יוצא דופן. הייתי במדבר במשך כל כך הרבה זמן. אני כבר לא רגילה לראות אנשים שלא מכוסים בעפר, בדם או בצלקות".

איך השפיעה עלייך העבודה עם רוברט אגרס?
"התפקיד שלי ב'מלך הצפון' לא היה כזה גדול, פשוט רציתי לחזור להיות עם המשפחה שלי. בכל פעם שלא הצטלמתי, התרוצצתי מסביב כי אני פורחת בנופים קשים. אני פורחת בתנאי צילום קשים. לפעמים, כשאתה נכנס לעולם של רוברט אגרס, אתה לא לגמרי מבין עד כמה הדברים יהיו קשים.

"לקחתי על עצמי בשמחה רבה את תפקיד המעודדת ופשוט התרוצצתי בכל מקום ואמרתי, 'אנחנו זוכים לעשות את האומנות המטורפת הזאת. הרגליים שלנו קופאות, היה קור של מינוס ומשהו מעלות ואנחנו מצלמים במשך שעות – אבל זה מדהים. בואו פשוט נהנה מזה'. זכיתי לחיות שוב עם קייט דיקי, שכיכבה איתי ב'המכשפה'. חיינו יחד לסירוגין מאז שנפגשנו, והיא 'האחר המשמעותי' שלי".

"אני פורחת בתנאי צילום קשים. לפעמים כשאתה נכנס לעולם של רוברט אגרס, אתה לא לגמרי מבין עד כמה הדברים קשים. לקחתי על עצמי בשמחה את תפקיד המעודדת"

את אחת השחקניות הכי מבוקשות בעולם.
"כן, באופן בלתי ייאמן. הצטלמתי ל'אמסטרדם' בלוס אנג'לס וזה היה ממש מדהים, כי השותף הנפלא שלי לסצנה ב'כנופיית ברמינגהם', פין קול, היה באנגליה. ככה למעשה צילמנו הרבה מהסצנות שלנו כשאנחנו לא ביחד.

אניה טיילור־ג'וי, מתוך "כנופיית ברמינגהם" (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק הרשמי של הסדרה)
אניה טיילור־ג'וי, מתוך "כנופיית ברמינגהם" (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של הסדרה)

"פשוט שיחקתי מול חלל ריק, צפיתי בסצנה שפין צילם וניסיתי לבסס על זה את התגובה שלי, שזו הייתה דרך מאוד מעניינת לעבוד. די מדהים מה שאפשר להשיג היום באמצעות טכנולוגיה. היו גם הרבה טיסות".

היה לך לפחות יום חופש אחד בין פרויקטים?
"למרות שזה מתחיל להישמע כמו פגישה טיפולית, אני בהחלט צריכה לקחת יותר זמן לעצמי כדי לבדוק מה קורה איתי. אף פעם לא הייתה לי כוונה להיות שחקנית מתודית, אבל ככל שאני עושה יותר סרטים, הגבול נעשה יותר ויותר מטושטש.

"אני מרגישה שנהיה לי יותר קשה לנתק בין מה שקורה לדמות שלי לבין מה שקורה לי בעצמי. זאת לא בעיה שמופיעה על סט הצילומים כי אני אוהבת להפוך את הסט שלי למקום שמח ותומך.

"זה בא לידי ביטוי יותר כשאני הולכת הביתה. פשוט יש לי כל מיני רגשות שאני מנסה לזהות בחיים הפרטיים שלי או שאני נושאת מאפיינים של מישהו אחר, שהוא בכלל לא אני. אני צריכה לתת לעצמי קצת יותר זמן כדי ללמוד להפריד בין התחומים כי המחסום ביניהם מתמוסס בקצב מדאיג".

מתוך "התפריט" (צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק הרשמי של הסרט)
"התפריט" (צילום מסך מעמוד הפייסבוק הרשמי של הסרט)

"אני מרגישה שנהיה לי יותר קשה לנתק בין מה שקורה לדמות שלי לבין מה שקורה לי בעצמי. זה בא לידי ביטוי יותר כשאני הולכת הביתה. אני נושאת מאפיינים של מישהו אחר, שהוא בכלל לא אני"

אין עלייך, במקרה, לוח שחמט?
"אנשים באמת ובתמים מופתעים שאני לא מסתובבת עם לוח שחמט מתחת לבית השחי. זה מוזר ואני מקווה שאני לא מאכזבת אנשים, אבל צריך ללמוד כישורים חדשים בשביל עבודה חדשה.

"ברגע שסיימתי את 'גמביט המלכה' נהייתי טובה מאוד בחשיפה למזג אוויר קר, כי הייתי צריכה להיות. ברגע שזה נגמר, נעשיתי ממש טובה באקדחים, במכוניות ובאופנועים בשביל 'פיוריוסה'".

עוד 1,424 מילים
סגירה