סקרי 12 ו-13: שוויון בין הליכוד לכחול-לבן, נתניהו עם 56 ממליצים

עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים ● ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל החלה היום ● בכירים בזהות הודיעו על תמיכה בימינה ● המחנ"ד עתר נגד הסכם פייגלין נתניהו ● עתירות לבג"ץ נגד חוק המצלמות ● ליצמן: לפיד הוא מחלה מדבקת ● הפקת לקחים: קברניט אל על ברך את שרה נתניהו פעמיים בטיסה ללונדון

  • ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון מקבל את פניו של נתניהו, היום בדאונינג 10 (צילום: חיים צח / לע"מ)
    חיים צח / לע"מ
  • לפיד בוועידת חדשות 12, היום. "לא יקרה אסון אם ליצמן וגפני יישבו באופוזיציה" (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • רפי פרץ בוועידת חדשות 12, היום. אוסר על טלפונים בבתי ספר יסודיים (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • איימן עודה בוועידת חברת החדשות, היום. נתניהו הכי מסוכן, ברק פגע בשלום, גנץ צל חיוור של הימין (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • ריבלין היום בוועידת חדשות 12. הופתע מהחלטת נתניהו שלא להחזיר לו את המנדט להרכבת ממשלה (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • .גנץ בוועידת חדשות 12. רוצה ממשלה בלי חרדים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • ליברמן בוועידת חדשות 12. "זו לא ממשלת ימין זו ממשלת הלכה" (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • עמיר פרץ בוועידת חדשות 12. מכחיש דיל בינו לנתניהו (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • סער בוועידת חדשות 12, היום. היחיד בליכוד שלא החרים את הוועידה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • מירי רגב בוועידת ערוץ שבע היום. "יכול להיות שבנט יחזור לאח האובד לפיד" (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
    הלל מאיר / פלאש 90
  • נתניהו וג'ונסון היום בלונדון. רוה"מ הבריטי הפסיד בהצבעות על הברקזיט והקדמת הבחירות ואחיו התפטר מהממשלה. יום לא מוצלח לפגישה מדינית עם מקבילו מהמזה"ת (צילום: נתניהו וג'ונסון בפגישתם בלונדון היום)
    נתניהו וג'ונסון בפגישתם בלונדון היום
06:55 עריכה

בוקר טוב! 12 ימים נותרו עד הבחירות לכנסת ה-22.

סדר היום הפוליטי הצפוי ליום זה:

– היום נערכות הבחירות בנציגויות ישראל בעולם.

– ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא לבריטניה וייפגש עם מקבילו, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ועם מזכיר ההגנה האמריקאי, מארק אספר.

– חברת החדשות תקיים היום, זו השנה השנייה, את ועידת המשפיעים. באירוע, שייערך בתל אביב, צפויים להתראיין, בין היתר, ראובן (רובי) ריבלין, בני גנץ, איימן עודה, איילת שקד ומשה גפני.

07:19 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד נפגש שלשום עם אנשי מפלגת נעם בניסיון לשכנעם לפרוש מההתמודדות לכנסת – כך מפרסם הבוקר עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות".

בפגישה, שנערכה במטה מפלגת נעם בירושלים, הציע זוהר, שהגיע למקום יחד עם איש יהדות התורה, סגירה של רחבת המשפחות בכותל הדרומי, שאליה מתנגדים אנשי הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של המפלגה. כן הציע זוהר שמתווה שגיבש השר לשעבר משה ניסים – ובו נקבע כי תוקם רשות גיור ממלכתית – יבוטל. כמו כן הוצע לאיש ממפלגת נעם ימונה לתפקיד בכיר, שאיננו שר בממשלה.

ההערכה היא שהמפלגה צפויה לגרוף בין עשר ל-30 אלף קולות – מספר שלא יספיק כדי לעבור את אחוז החסימה, ולכן קולות אלה ירדו לטמיון.

זהר אמר ל"ידיעות אחרונות" שבנעם הפגינו עקשנות. מהליכוד נמסר ש"לא יהיה שינוי בגיור ואף אחד לא יסגור את רחבת הכותל הדרומי". בנעם אמרו שהם ייצגו בכנסת "כל יהודי שחשובה לו מדינת ישראל יהודית, ערכית ועצמאית ללא השפעות זרות".

07:32 עריכה

מיום שישי האחרון נשמעים נפתלי בנט ואיילת שקד מימינה מביעים נכונות למתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. ב"ישראל היום" מפרסם יהודה שלזינגר דברים שאומר יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "באחת השיחות אמרה לי איילת שקד שהיא מצפה ומבקשת שאני לא אתן חסינות אוטומטית לנתניהו, שאהיה כפוף להחלטה של הרשימה, ושלא אלך בניגוד לדעת כולם".

בידיעה לא הובאה תגובתה של שקד.

07:46 עריכה

השר יריב לוין מהליכוד: "לא יודע אם אני הבכיר בהקלטה". בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל התייחס לוין לטענה כי הוא ה"בכיר מהליכוד" שנשמע בהקלטה שפורסמה בחדשות 13, ובה דנים ראש הממשלה נתניהו ושר התקשורת איוב קרא בערוץ 20.

בראיון מתח לוין ביקורת על התנגדותם של היועץ המשפטי לממשלה ויושב ראש ועדת הבחירות המרכזית להצבת מצלמות בחדרי הקלפי ואמר ש"זו פגיעה אנושה בהליך הדמוקרטי".

08:21 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והביע תמיכה בהצבת מצלמות בקלפיות. נתניהו אמר את הדברים לעיתונאים טרם המראתו ללונדון. ראש הממשלה נמנע מלהתייחס לשאלות שנגעו להקלטה שבה נשמע משוחח עם שר התקשורת איוב קרא. עוד אמר נתניהו שעכשיו איננו הזמן לשוחח עם איראן.

נתניהו עתיד לפגוש בבריטניה את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ואת מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר. יחד עם נתניהו המריאו מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין וראש אגף מבצעים מבצעים אהרון חליוה.

08:41 עריכה

כל המוסיף – הרי זה משובח | עיתונאים שנמצאים על טיסת ראש הממשלה ללונדון מדווחים שהקברניט בירך פעמיים את "ראש הממשלה ורעייתו". כזכור, כשבני הזוג טסו לאוקראינה דווח בתקשורת שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו זעמה כשסברה שהטייס לא בירך אותה בכריזה ורצתה לגשת אל הקוקפיט, דבר שנמנע לבסוף.

08:54 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה על יאיר לפיד: "הוא מחלה מדבקת, שהדביקה גם את גנץ". את הדברים אמר השר לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב'.

09:18 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר מכחול לבן –

09:40 עריכה

יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, אומר שהליכוד יוסיף לקדם את החוק שיאפשר הצבת מצלמות באולמות קלפי. לטענתו, לו היו נבדקים הזיופים בבחירות האחרונות היה מתברר שבל"ד לא עוברים את אחוז החסימה, והימין החדש – כן. בראיון לעמית סגל וירון דקל בכאן רשת ב' תהה אוריך "מה יש להסתיר?" ואמר ש"נוח לכולם להשאיר את המצב כמו שהוא".

אוריך נדרש גם למודעה של הליכוד שבה נראים העיתונאים גיא פלג ואמנון אברמוביץ' כמי שאינם רוצים שנתניהו ייבחר; מודעה המקבילה לזו שבה נראים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא איראן חסן רוחאני, שגם הם אינם רוצים שנתניהו ייבחר. "אלה שתי מודעות שונות", אמר אוריך.

יועצו של ראש הממשלה התייחס לוועידת המשפיעים של חברת החדשות, שאותה מחרים הליכוד, להוציא גדעון סער שמשתתף בה. "זה כנס בחירות נגד הליכוד, אנטי ביבי", אמר. כן מתח אוריך ביקורת על כך הארגון מפקדים למען ביטחון ישראל, שפעל נגד נאום נתניהו בקונגרס, נותן חסות לוועידה. חרף ביקורתו של נתניהו על חדשות 12, סירב אוריך להתחייב שאנשי המפלגה, ונתניהו בפרט, לא יתראיינו אצלם.

09:57 עריכה

מסיבה עם עופרה זה לא | אחרי שאתמול הבטיח ממשלה חילונית, היום מפרסם בני גנץ סרטון ובו הוא פונה לציבור הלהט"בי –

10:08 עריכה

אורי רמתי – שבביתו התקיימה פגישה בין עמיר פרץ ליאיר גולן, כשהאחרון שקל לעזוב את ישראל דמוקרטית של ברק ולהצטרף לעבודה-גשר – אומר שמספר 3 במחנה הדמוקרטי אמר שאהוד ברק הוא "אדם לא ישר". גולן, לדברי רמתי, ביקש שריון לעצמו, ליפעת ביטון ולשגית פרץ-דרעי וכן מקומות נוספים בעשירייה השנייה. בראיון לירון דקל ולעמית סגל סיפר רמתי שגולן אמר שמקומו איננו עם תמר זנדברג וגבי לנסקי, שהיא אנטי ישראלית.

10:28 עריכה

יאיר גולן מגיב לדברי איש מפלגת העבודה, אורי רמתי, שאמר שמספר 3 במחנה הדמוקרטי ביקר קשות את אהוד ברק –

10:35 עריכה

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו על ביטול נסיעתו של נתניהו להודו, שהייתה אמורה להיערך בשבוע הבא –

10:48 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ שואף למנות בממשלה שיקים שר או שני שרים מקצועיים, שאינם פוליטיקאים – כך מפרסם הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, גנץ מעוניין למנות שר אוצר מקצועי שיתמודד עם הגרעון שאליו נקלעה ישראל. בכך ינטרל יושב ראש כחול לבן את הביקורת על כך שבכוונתו למנות את יושב ראש ההסתדרות לשעבר, אבי ניסנקורן, לתפקיד.

10:53 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד מתייחס לפגישתו עם אנשי מפלגת נעם ומבהיר: "לא הגשתי שום הצעה, בניגוד גמור למה שפורסם ב'ידיעות אחרונות'". (עוד על הפגישה בין זוהר ואנשי נעם – ראו רשומה ביומן בחירות זה בשעה 07:19).

10:57 עריכה

הפעיל הפוליטי שחר בן מאיר הגיש עתירה לבג"ץ נגד הכוונה של ועדת השרים לענייני חקיקה לדון ביום ראשון בחוק שיתיר הצבת מצלמות בחדרי קלפי – כך מדווח אביעד גליקמן מחדשות 13. הדיון בוועדת השרים הוא השלב הראשון, שלאחריו תיערך הצבעה על החוק במליאת הכנסת. העתירה של בן מאיר היא הן נגד החוק והן נגד הדיון לגביו בוועדת השרים.

11:13 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "הופתעתי כשנתניהו לא החזיר את המנדט לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה". ריבלין אמר את הדברים בוועידת המשפיעים של חברת החדשות, שנערכת בתל אביב.

כדי להימנע מהחזרת המנדט לנשיא המדינה, הביא נתניהו לפיזור הכנסת.

11:44 עריכה

גוברת הביקורת נגד היוזמה להצבת מצלמות בחדרי הקלפי בנימוק שישנם זיופים בהיקף נרחב בחברה הערבית –

ב"הארץ" מתפרסם טור דעה של רן יוסף כהן, ובו נטען שמטרת השיח על הזיופים בחברה הערבית נועד להגביר את שיעורי ההצבעה בקרב תומכי נתניהו.

סקירה מפורטת על הפצת קונספירציית "גניבת הבחירות" מתפרסמת על ידי איתמר ב"ז ב"העין השביעית".

עמיר פרץ פנה ליועץ המשפטי של הכנסת וביקש שיעצור את חקיקת חוק המצלמות –

אם החוק יאושר בכוונת העבודה-גשר, כמו גם עמותת עדאלה, לעתור כנגדו לבג"ץ.

לפי דיווח של זאב קם מתאגיד השידור כאן, בוועדת הבחירות מאיימים להקפיא את הפעלת המצלמות על ידם, אם החוק להצבת מצלמות יעבור בכנסת –

12:01 עריכה

הערב יודיעו בכירים לשעבר במפלגת זהות על תמיכה בימינה. על רקע תמיכתו של פייגלין בליכוד ולאחר חיזורים מצידו של בנט, תתקיים הערב מסיבת עיתונאים, שבה יודיעו גלעד אלפר, שהיה מספר 2 בזהות, ליבי מולד ורפאל מינס על תמיכתם בימינה. ההודעה תינתן בגני התערוכה בתל אביב בשעה 19:00 בהשתתפות איילת שקד ובנט.

12:06 עריכה

אחרי עתירתו של הפעיל הפוליטי שחר בן מאיר, גם כחול לבן עותרת לבג"ץ נגד קידום חוק המצלמות –

12:32 עריכה

לפי סקר של ערוץ כנסת, שערך מנחם לזר ומפרסם עיתונאי "מעריב" אריק בנדר, עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה ונכנסת לכנסת.

12:47 עריכה

אחרי שבכירי הליכוד – להוציא גדעון סער – שהיו אמורים ליטול חלק בוועידת המשפיעים, ביטלו את השתתפותם, ממשיכים במפלגת השלטון להיאבק באירוע של חברת החדשות –

12:58 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד ההסכם שחתמו הליכוד וזהות – כך מפרסם אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

13:12 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בבריטניה. אלעד שמחיוף מחדשות 12 מדווח שבשל המצב הפוליטי במדינה, עיתונאים רבים ממתינים ליד דאונינג 10.

13:30 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, חייב את עיריית פתח תקווה להעמיד לרשות העבודה-גשר אולם עירוניכך מדווח בר פלג ב"הארץ". בעירייה טענו שלא יאפשרו להעמיד מתקן עירוני לשימוש פוליטי, אולם ביוני האחרון הוקצה האולם לטובת אירוע של הליכוד. בעבודה-גשר טענו שאחרי שקיבלו אישור מהעירייה לקיים אירוע במקום, הם פרסמו את מיקום האירוע, ורק אחר כך חזרה בה פתח תקווה מהסכמתה. ועדת הבחירות קיבלה את עמדת העבודה-גשר.

בעירייה אמרו שיכבדו את ההחלטה והוסיפו שבקשות לקיים אירועים פוליטיים במבנים של החברה העירונית למרכזית קהילתיים נדחו בחודשיים האחרונים.

13:47 עריכה

מפלגת הליכוד עתרה לוועדת הבחירות נגד הארגון "זזזים" –

14:00 עריכה

אמירות נבחרות מתוך ועידת המשפיעים של חברת החדשות –

בני גנץ מכחול לבן –

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי –

בצלאל סמוטריץ' מימינה –

איימן עודה מהרשימה המשותפת –

14:16 עריכה

יש מי שעבורם הבחירות לכנסת ה-22 כבר הסתיימו: נציגי ישראל ברחבי העולם מצביעים היום –

בסך הכל ישנם 5,080 בעלי זכות הצבעה, שיכולים לממש את זכותם הדמוקרטית. 99 קלפיות פרוסות ב-97 נציגויות ישראל ברחבי העולם. בניו יורק יש 750 בעלי זכות בחירה, וזהו הריכוז הגבוה ביותר של בעלי זכות הצבעה. ברואנדה יש שלושה בעלי זכות בחירה, וזהו הריכוז הנמוך ביותר של בוחרים.

14:34 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ומקבילו הבריטי בוריס ג'ונסון.

בפתח הפגישה הביע ג'ונסון תמיכה בפתרון שתי המדינות.

14:39 עריכה

בימינה מנסים להקדים תרופה למכה ונערכים ל"שתיית הקולות" –

15:21 עריכה

יהדות התורה נגד "שלטון השופטים":

"שופטי בית המשפט אוסרים על קיום אירועים בהפרדה. היום זה חיפה ועפולה, ומחר זה חלילה עלול לפגוע גם בפעילות שלוחי חב"ד: תהלוכות ל"ג בעומר, אירועי חנוכה ציבוריים, דוכני תפילין במרחב הציבורי ועוד – כולם יאסרו חלילה בידי בית המשפט".

"'יהדות התורה' התחייבה לחוקק את חוק עוקף בג"ץ שירסן את בית המשפט המאיים על ניהול אורח חיים על פי ההלכה".

15:27 עריכה

שר החינוך רפי פרץ בהודעה די דרמטית, מחליט לקחת את הטלפון מתלמידי היסודי:

15:52 עריכה

ליברמן על המוטיבציה הגבוהה של נתניהו להישאר ראש ממשלה:

15:56 עריכה

נתניהו פוגש עכשיו את שר ההגנה הבריטי בן וואלאס. מוקדם יותר היום הוא פגש את בוריס:

16:28 עריכה

הרב דניאל זר משתלח בבני גנץ, ששוקל ממשלה בלי חרדים:

16:32 עריכה

ועידת חדשות 12:

עמיר פרץ מכחיש דיל בינו לנתניהו, ולפיד ממשיך להרגיז את החרדים:

17:19 עריכה

סער מעריך שהחסינות לא תהיה על השולחן במגעים הקואליציוניים:

17:27 עריכה

נמשכת ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל:

17:52 עריכה

תושבי גבעת שמואל נגד שימוש פוליטי בבתי הכנסת:

17:54 עריכה

אהוד אולמרט תוקף את חשיפת תרגיל ההטעייה של צה"ל, זועם על ההתרברבות של הממשלה בתקיפות מעבר לגבול, ומבהיר למי כוונתו להצביע:

18:26 עריכה

המחנה הדמוקרטי מנסה לסכל את ההסכם בין הליכוד לזהות, ועתר לשם כך לוועדת הבחירות המרכזית בטענה שההסכם לא חוקי ויש לפסול אותו.

בשבוע שעבר נתניהו ופייגלין סיכמו שזהות לא תרוץ בבחירות בתמורה לכך שפייגלין ימונה לשר בממשלה הבאה, אם וכאשר תוקם על ידי נתניהו.

ניצן הורביץ הגדיר את ההסכם הזה כ"שוחד פוליטי". בראיון לגל"צ אמר יו"ר המחנה הדמוקרטי כי זהו "מתן פסול עבור גמול פוליטי, זה תחום שחור ובוודאי שצריך להתערב".

עתירת המפלגה הוגשה על ידי עו"ד חגי קלעי. לטענת המחנ"ד הסכם פייגלין נתניהו "מהווה פגיעה עמוקה וקשה בהליך הדמוקרטי, ועומד בניגוד לפסיקתו של בית המשפט העליון ובניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

"העתירה שהוגשה נגד מפלגת הליכוד, חה"כ בנימין נתניהו, מפלגת זהות ומר משה פייגליין, דורשת לקבוע שההסכם בין המפלגות בטל מחמת אי חוקיותו, וליתן צו האוסר על המפלגות לטעון בפרסומי הבחירות כי קיים ביניהן הסכם כזה".

ח"כ סתיו שפיר, אמרה כי "ההסכם המושחת בין הליכוד לפייגלין הוא עוד מעשה גניבה של הבחירות הללו – סמל להתפוררות הדמוקרטיה – כשראש ממשלה שלא נבחר משחד לאור יום מועמד לכנסת זמן רב אחרי סגירת הרשימות, באמצעות כספי ציבור. בליכוד התרגלו כבר למנות שומרי סף עם חוט שדרה גמיש, התרגלו לחבוט בעיתונאים ולהסית נגד חצי מהציבור, ובעוד שהאופוזיציה מפחדת – אנחנו במחנה הדמוקרטי נשתמש בכל כלי שעומד לרשותנו כדי לעצור את ניסיון השוחד הזה".

18:32 עריכה

תגובת רוה"מ לפרישה המפתיעה של הבכיר בממשל טראמפ:

18:41 עריכה

נתניהו על האפשרות של פגישת נשיא ארה"ב עם נשיא איראן:

19:03 עריכה

ובפינה לשיפוטכם: ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב בעמוד הפייסבוק שלו את הווידאו-קליפ הרשמי של קמפיין הליכוד, עם הזמר מאור אדרי והדי ג'יי גל מלכה.

אזרחי ישראל, תגבירו עד הסוף! להיט הקיץ החדש של הליכוד >> ???? מאור אדרי הדף הרשמיDj Gal Malka

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום רביעי, 4 בספטמבר 2019

19:37 עריכה

אלי ישי ועוצמה יהודית במגעים לאיחוד, לפי דיווח של אתר החדשות החרדי JDN. ראש מפלגת יחד שהיה בעבר ראש מפלגת ש"ס, נתמך כיום על ידי הרב מאיר מזוז.

המגעים עם בן גביר ואנשיו, לפי הדיווח, עשויים להבשיל להצהרה על ריצה משותפת בשבוע הבא. עוצמה יהודית עברה את אחוז החסימה לראשונה בסקר של ערוץ הכנסת מהבוקר.

19:59 עריכה

האובססיה של נתניהו לתקשורת מקבלת ביטוי נרחב במאמר שפורסם הערב ב"הארץ". כך למשל, בחקירתו בתיק 4,000, נתניהו התלונן כי התקשורת בישראל היא "שמאל, שמאל, שמאל", מו"ל מעריב סיפר ש"כל פגישה הוא בוכה", ואיוב קרא כינה את סביבתו "מאפיה".

השבוע נחשפו בחדשות 13 הקלטות השיחה בין קרא, באותו זמן שר התקשורת, לבין נתניהו, מהן עולה לכאורה, שנתניהו פעל לאפשר לערוץ 20 לשדר חדשות וביקש לבטל את מועצת הרשות השנייה.

זאת, למרות שנתניהו היה מנוע מעיסוק בנושאים אלה בהיותו חשוד בתיק 4,000, (יחסי תן וקח בינו לבעלי וואלה-בזק שאול אלוביץ').

20:08 עריכה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן ידרשו הבהרות ממבקר המדינה על המהלכים האחרונים שלו, כך לפי דיווח בחדשות 13.

המבקר החדש מתניהו אנגלמן החליט לבטל את האגף לחקירת שחיתויות, להפסיק ביקורת בזמן אמת, לכלול ביקורת חיובית בדו"חות ולהשהות פרסום של דו"חות מהותיים. בנוסף, אנגלמן מאשר לנתניהו לקחת הלוואה מבעל ההון האמריקאי ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית.

20:11 עריכה

מהדורות החדשות בערוצים 12 ו-13 פרסמו הערב סקרי מנדטים מעודכנים, ובשני הערוצים התוצאות כמעט זהות.

הליכוד וכחול-לבן מתחזקות מעט, ל-32 מנדטים כל אחת, ובשני הסקרים יש לנתניהו 56 ממליצים בלבד. עם זאת, בסקר מכון מדגם עבור חדשות 12, ישראל ביתנו נחלשת לראשונה – ל-9 מנדטים, בעוד שבסקר שערך קמיל פוקס עבור חדשות 13 מפלגתו של אביגדור ליברמן נשארת חזקה על 11 מנדטים.

בשני הסקרים, "עוצמה יהודית" לא עוברת את אחוז החסימה.

20:52 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קיבל חלקית את עתירת הליכוד והורה להסיר בתוך 24 שעות את עמוד הפייסבוק "פוליטיקלי", בטענה כי העמוד עוסק בתעמולת בחירות באופן אנונימי.

מלצר נמנע, עם זאת, מלדרוש מפייסבוק לחשוף את זהות מפעילי הדף אך הזהיר כי אם פעילות הדף תשוב בדרך זו או אחרת, הוא עלול לעשות כן. בתגובה, הרשת החברתית אכן חסמה את העמוד אך לא הסירה אותו.

הודעה על חסימת העמוד פוליטיקלי (צילום: צילום מסך)
הודעה על חסימת העמוד פוליטיקלי (צילום: צילום מסך)

 

21:24 עריכה

אביחי מנדלבליט ושי ניצן הציגו הערב חזית מאוחדת נגד הצבת מצלמות בקלפיות בבחירות הקרובות.

היועמ"ש ופרקליט המדינה דיברו בסוף ועידת המשפיעים של חדשות 12, והדגישו כי למרות הצורך לשמור על טוהר הבחירות, מצלמות עלולות להרתיע מצביעים מלממש את זכות הבחירה. היוזמה של הצבת מצלמות בקלפיות היא של הליכוד, ולשם כך מנסים במפלגה לאשר את המהלך בחקיקה מזורזת בכנסת. החוק יעלה להצבעה ביום ראשון אך סיכוייו לעבור קלושים.

במקביל, בליכוד יכשירו נשים שיתפקדו כמשקיפות בקלפיות במגזר הערבי, ויבדקו נשים ערביות כדי למנוע זיופים, ולמעשה כדי להרתיע אותם ואולי גם להוריד את אחוז ההצבעה במגזר.

21:26 עריכה

גם אשכנזי מבטיח לא לשבת עם נתניהו:

סגירה