הקרב האבוד של דודי אמסלם

אמסלם הגיע אמש לפגישה עם נתניהו בציפייה לקבל את תפקיד יו"ר הכנסת - מבחינתו, קבלת התפקיד סימלה את כל מה שעשה בשנים האחרונות עבור נתניהו ● אתמול בערב הגיע אמסלם אל נתניהו כדי לפרוע שטרות ● נתניהו מצדו הציע לאמסלם בפגישה ביניהם את חצי המלכות, כל תיק אחר שירצה, אבל אמסלם סירב ● המשבר הראשון של הקואליציה החדשה יצא לדרך ● פרשנות

דוד אמסלם במליאת הכנסת, 19 בדצמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
דוד אמסלם במליאת הכנסת, 19 בדצמבר 2022

דודי אמסלם לא ישכח את ארועי אמש (שלישי), והוא ידאג לכך שגם בנימין נתניהו יזכור היטב את שקרה.

אמסלם הגיע לפגישה עם יו"ר הליכוד כדי לקבל ממנו את תפקיד יו"ר הכנסת. הוא רצה את תיק המשפטים, אבל ידע שהסיפור הזה אבוד. מבחינת נתניהו, יריב לוין הוא האיש שיעשה עבורו את הרפורמות המשפטיות אשר יחלצו אותו בבוא היום ממשפטו הפלילי.

נשאר תפקיד יו"ר הכנסת. אמסלם לא כיוון סתם אל התפקיד הזה. מבחינתו, הוא סימל את כל מה שעשה בשנים האחרונות עבור נתניהו. אמסלם היה האופוזיציונר מספר אחת. הוא לא עזב את הכנסת, גם כאשר ישב לבד על ספסלי הליכוד. אמסלם גם אימץ לעצמו אג'נדה משפטית שמתאימה היטב לזו של נתניהו ולמלחמה שלו בפרקליטות.

אמסלם היה האופוזיציונר מספר אחת. הוא לא עזב את הכנסת, גם כאשר ישב לבד על ספסלי הליכוד. אמסלם גם אימץ לעצמו אג'נדה משפטית שמתאימה היטב לזו של נתניהו ולמלחמה שלו בפרקליטות

אמסלם הפנים את המשפט של נתניהו ולפעמים חש שהוא עצמו זה שעומד למשפט. היחס שלו כלפי רשויות החוק, השופטים, המשטרה והייעוץ המשפטי הפך לשנאה של ממש. הוא רואה בהם איום ממשי על המדינה ועל הדמוקרטיה. הפרקליטות מבחינתו הפכה ליחידה לתפירת תיקים.

דודי אמסלם במליאת הכנסת, 20 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דודי אמסלם במליאת הכנסת, 20 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

אמסלם מסוגל לשבת שעות ולדבר על הדרך שבה מערכת המשפט משתלטת לדעתו על המדינה ומפילים את כל מי שעומד בדרכם.

אמסלם עשה את זה בזעם. את המלחמה שלו הוא קיווה להמשיך מתפקיד שר המשפטים, וכולם מבינים מה היה עשוי להתחולל שם. גם נתניהו.

אמסלם היה מוכן להתפשר רק על תפקיד יו"ר הכנסת. היה כאן גם עניין רגשי ואישי. המריבות של אמסלם עם יו"ר הכנסת הקודם מיקי לוי חרגו מכל פרופורציות. העימותים היו קשים, הסגנון היה בוטה, והרבה פעמים המריבות הסתיימו בהרחקה של אמסלם מאולם המליאה.

לאורך הימים באופוזיציה, אמסלם ייחל ליום שבו הוא ישב על כסאו של לוי. פעם אחת לפחות הוא איים עליו מעל דוכן הנואמים ש"אני אעשה לך בדיוק את מה שאתה עשית לנו".

לאורך הימים באופוזיציה, אמסלם ייחל ליום שבו ישב על כסאו של לוי. פעם אחת לפחות הוא איים עליו מעל דוכן הנואמים ש"אני אעשה לך בדיוק את מה שאתה עשית לנו"

אתמול בערב הגיע אמסלם לנתניהו לפרוע שטרות. הוא לא בא לבד. מאחוריו עמדו לכאורה עוד שני בני ברית חזקים, ישראל כ"ץ ודוד ביטן. החבורה הפופולרית הזו הלכה כברת דרך ארוכה, ועבדה בפריימריז ביחד. ההצלחה של אמסלם הייתה מרשימה: הוא דורג במקום החמישי. כ"ץ נפל למקום ה-12 וביטן דורג במקום ה-17.

דוד ביטן, דודי אמסלם וישראל כ"ץ בשוק מחנה יהודה בסיור בחירות, 20 באוקטובר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דוד ביטן, דודי אמסלם וישראל כ"ץ בשוק מחנה יהודה בסיור בחירות, 20 באוקטובר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

נתניהו הבין שהוא לא יכול להתעמת עם כל השלישייה. בשבועות האחרונים ביטן עוד תקף את נתניהו ללא הרף על הדרכים שבהן ניהל את המשא ומתן הקואליציוני. ביטן איים להישאר מחוץ לממשלה אם כ"ץ לא יקבל את תיק החוץ.

נתניהו החליט כנראה לתת לכ"ץ את התיק ברוטציה עם מקורבו, רון דרמר. לא ברור מה יקרה עם כ"ץ אחרי שנתיים. בכל מקרה, כ"ץ הודיע אתמול שהוא מקבל כל החלטה של נתניהו. הוא לא האיש שיאיים שלא ייכנס לשום תפקיד עד שאמסלם יקבל את מבוקשו.

נתניהו מצדו הציע לאמסלם בפגישה ביניהם את חצי המלכות. כל תיק אחר שירצה, מלא-מלא, אבל אמסלם סירב. מקורביו אומרים שהוא הפך למטרה של הפרקליטות וכל צעד שלו בכל משרד ייבחן בשבע עיניים. "הם יערימו עליו קשיים ויוציאו לו את הנשמה", אומר אחד המקורבים. אמסלם החליט להישאר בכנסת יחד עם חברו ביטן ושם הם יהיו אלה שיבחנו את נתניהו בשבע עיניים.

נתניהו מצדו הציע לאמסלם בפגישה ביניהם את חצי המלכות. כל תיק אחר שירצה, מלא-מלא, אבל אמסלם סירב. מקורביו אומרים שהוא הפך למטרה של הפרקליטות וכל צעד שלו בכל משרד ייבחן בשבע עיניים

את החשבון עם נתניהו פתח אמסלם במשפט לא פשוט שצייץ אחרי הפגישה: "זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות". ואפשר לתרגם: המשבר הראשון של הקואליציה החדשה יצא לדרך, ומי שמובילים אותו הם לא אלה שנתניהו היה רוצה לראות מעבר למתרס.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אמסלם, הוא אחת החרפות המורידות את ישראל, ממעמד של מדינה דמוקרטית נאורה, אל מעמד מדינת עולם שלישי ביריונית, אלימה, ועבריינית. בשום מדינת מערבית לא היו מרשים לאיש שכמותו, (והליכוד מלא בשכ... המשך קריאה

אמסלם, הוא אחת החרפות המורידות את ישראל, ממעמד של מדינה דמוקרטית נאורה, אל מעמד מדינת עולם שלישי ביריונית, אלימה, ועבריינית. בשום מדינת מערבית לא היו מרשים לאיש שכמותו, (והליכוד מלא בשכמותו) אפילו לא לראות את המרלמנט מבפנים.

עוד 580 מילים ו-3 תגובות
סגירה