הדו"ח שהגיש הליכוד: רק קלפי אחת מתוך 140 הועברה לחקירה

סערת חוק המצלמות: היועמ"ש הודיע כי יגיע להשתתף בישיבת הממשלה ביום ראשון ● ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו: "תא גאה יוקם במפלגה לאחר הבחירות" ● גנץ: "נתניהו מתכונן לא לקבל את תוצאות הבחירות"● נתניהו תוקף בחריפות את המשטרה: "מגייסים עדים נגדי באמצעות סחיטה ואיומים"

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
בנימין נתניהו
07:38 עריכה

בוקר טוב! למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה ווועדת הבחירות המרכזית, למרות הקושי הטכני והניהולי להציב אלפי מצלמות בקלפיות תוך שבוע, בליכוד מתעקשים להעביר את חוק המצלמות, שיאפשר ואף יחייב את ועדות הקלפי להציב מצלמות בכל חדרי הקלפי בישראל.

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר את "חוק המצלמות" ביום ראשון וביום שני הוא ייכנס להליך של חקיקה מהירה בכנסת – בשעה שמאות חוקים אחרים, מהעלאת קצבאות הנכות ועד חוק החינוך המיוחד, תקועים מזה כחצי שנה בגלל הבחירות.

לכאורה, הממשלה שאין לה רוב בכנסת לא בהכרח תאשר את החוק, אבל אפשר לסמוך על הליכוד שיצליח לגייס לו רוב, שהרי מי שיתנגד לו יהפוך בין-לילה לשמאלני ואף אוהב ערבים, שבוע לפני הבחירות.

07:44 עריכה

פרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי, סבור שהמאבק על עתיד הליכוד מתחיל בימים אלה. "מתחת לפני השטח, החלו ההכנות לפריימריז בליכוד", כתב ירושלמי הבוקר, "דברי נשיא המדינה אתמול ב'וועידת המשפיעים', ונוכחותו של גדעון סער שם למרות החרם שהטיל נתניהו על האירוע, הדליקו נורות אדומות בסביבת ראש הממשלה. גם נתניהו יודע כי הבכירים סביבו כבר החלו בהכנות למאבק הירושה, למקרה ששוב לא יצליח להקים ממשלה".

גדעון סער (צילום: Hadas Parush/Flash90)
גדעון סער (צילום: Hadas Parush/Flash90)
08:05 עריכה

סקר שערך רפי סמית עבור עיתון מעריב ופורסם הבוקר אינו מצביע על שינויים דרמטיים ביחסי הכוחות הצפויים בבחירות. שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן שומרות על שוויון ביניהן.

גוש המפלגות "כן לנתניהו" (הליכוד, "ימינה", ש"ס ויהדות התורה) מקבל, לפי הסקר יחד 57 מנדטים; הגוש השני שמתכחש לקיום של עצמו, "לא לנתניהו" ("כחול לבן", העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת) מקבל 53 מנדטים.

הרשימה המשותפת נחלשת לפי הסקר לתשעה מנדטים בלבד וכבר אינה הרשימה השלישית בגודלה. ש"ס מתחזקת ומגיעה לתשעה מנדטים. ואילו "עוצמה יהודית", שסקרים אחרים בימים האחרונים צפו לה לעבור את אחוז החסימה, אינה נכנסת לכנסת לפי הסקר הזה.

ואילו ישראל ביתנו של ליברמן, עם 10 מנדטים, היא גם הרשימה השלישית בגודלה וגם לשון המאזניים שצפויה, לפי הסקר והבטחות הפוליטיקאים, לקבוע מי ירכיב את הממשלה הבאה. ניתן לומר שהסקר הזה, כמו אלה שלפניו, הפך, איפוא, את ליברמן לנשיא המדינה בפועל.

08:30 עריכה

אתר ynet מדווח כי יו"ר "כחול לבן", בני גנץ, תקף בחריפות בשיחות "סגורות" בין אנשי מפלגתו את קידום חוק המצלמות. לדברי גנץ, לפי ynet: "מדובר במהלך קיצוני של נתניהו שנועד להכשיר את דעת הציבור ולהכין את הקרקע שלא לקבל את תוצאות הבכירות. נתניהו מנסה לייצר דה-לגיטימציה של הליך דמוקרטי חשוב. זה תהליך מסוכן".

.בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
.בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 

10:42 עריכה

סרטון חדש של אהוד ברק הפך את התוכנית המדינית שלו למתכון בישול. רק לחמם ולהגיש:

11:00 עריכה

הבחירות בנציגויות הישראליות בחו"ל הסתיימו הבוקר ב-6:00. שיעור ההצבעה עמד על 69% מתוך 5086 בעלי זכות הצבעה. חלק מהקלפיות כבר יצאו בחזרה לישראל.

11:33 עריכה

בימין ממשיכים ירי צולב בתוך הנגמ"ש:  "ימינה" פרסמה אתמול סרטון שמלגלג על הקמפיין שמנהל הליכוד כדי למשוך מנדטים של מצביעי המפלגות שמימין לו.

בסרטון נראית ישיבה דמיונית של קמפיינרים חילונים ושטחיים של הליכוד, שיוצאים ל"מבצע קשית" "לשתות" את המנדטים של "ימינה" ומתכננים לארגן כנס ב"התנחלות גבעת שמואל" (בלי לדעת שגבעת שמואל אינה התנחלות), להבטיח סיפוח ("כמו שאנחנו מבטיחים כבר עשר שנים") ולהפחיד את הציבור "הסורים על הגדרות, ערבים נוהרים, השמאל מנצח, גוג ומגוג, גיא פלג" כדי שיצביעו ליכוד.

הסרטון העוקצני פורסם בקבוצה פנימית של  אנשי ליכוד, שבה חבר גם דובר הליכוד, יונתן אוריך, שכתב הבוקר בתגובה לסרטון: "יישר כוח. נשתה אותם בעזרת השם, עד העצם".

דובר הליכוד יונתן אוריך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
דובר הליכוד יונתן אוריך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
12:45 עריכה

ראש הממשלה נתניהו צולם רגע לפני עלייתו למטוס שבו שב מביקורו בבריטניה וניצל את הרגע ל"מופע אימים" שבו תקף בחריפות חסרת תקדים את משטרת ישראל והאשים אותם ב"סחיטה ואיומים" של עדי המדינה, כביכול, בחקירות נגדו.

"חוקרי המשטרה אומרים לעדי המדינה 'אם אתם לא תגידו מה שאנחנו רוצים, אם אתם לא תיתנו לנו את הראש של נתניהו – אנחנו פשוט נהרוס לכם את המשפחה. תחשבו על המשפחות שלכם, על הילדים שלכם'. ממש סחיטה באיומים".

"ראיתי הבוקר את הסיפור המזעזע ב'ידיעות אחרונות' שפרסמו איזה אמצעים הפעילו על עדי המדינה, פשוט סחיטה ובאיומים. ממש כמעט באלימות", אמר נתניהו. "והם מנחים אותם ועדי המדינה אומרים 'אנחנו לא רוצים לשקר'. אז הם מנחים אותם מה להגיד כדי להוריד מהם את הלחץ".

"זה דבר שקשה להאמין שבמדינה דמוקרטית כמו שלנו עושים דברים כאלה אבל זה אומר לכם: כל התיקים האלה זה תיקים שמבוססים על עדי מדינה. והם יקרסו. לא יישאר מהם זכר. אבל אני חושב שהדבר הזה צריך להטריד. וכשזה יקרוס, כשכל זה יקרוס, מי ייתן על זה את הדין?".

נתניהו התייחס גם לכוונתו לקדם את "חוק המצלמות" שיאפשר להציב מצלמות בקלפיות למרות זמן ההתארגנות הקצר והתנגדות ועדת הבחירות והיועץ המשפטי לממשלה, והאשים את יריביו הפוליטיים כי הם מעוניינים בגניבת קולות.

"מצלמות מונעות גניבת בחירות", אמר נתניהו, "אנחנו אומרים – תציבו מצלמות בכל הקלפיות. איך אפשר להתנגד לדבר כל כך בסיסי. אני רואה את גנץ ולפיד מגישים ערעור לעליון – הדבר האחרון שהם רוצים זה ספירת קולות אמיתית".

לשאלת כתבת "הארץ" נועה לנדאו, מדוע הציב הליכוד בבחירות הקודמות מצלמות ביישובים ערביים בלבד, ולא "בכל מקום" כפי שהוא מבקש כעת, נתניהו אמר: "זה לא היה המצב".

13:31 עריכה

מתפקדי זהות אישרו את ההסכם בין פייגלין לנתניהו על חזרת פייגלין לליכוד תמורת הבטחה למינוי פייגלין לשר. השאלה אם האישור ישפיע על החלטתם של מובילי זהות האחרים, גלעד אלפר וליבי מולד, להצטרף ל"ימינה" ולא לליכוד או שהם בגדר סוסים שכבר ברחו מהאורווה.

13:38 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נכנס לקראת כניסת השבת למוד ממלכתי, חונך את קו הרכבת המהירה ואפילו מאחל מזל טוב ליו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי

13:43 עריכה

עמיר פרץ הופיע בכנס של ארגון "נשים עושות שלום". מעניין כמה זמן יעבור עד שהסרטון יתחיל לככב בתעמולה של הליכוד:

13:45 עריכה

סתיו שפיר מתפלמסת עם העיתונאי קלמן ליבסקינד, שטוען שרבין "חשוד" בחתימה על הסכמי אוסלו ומשווה את ה"חשד" לחקירות נתניהו:

14:59 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו אמר באירוע של הקהילה הגאה, כי המפלגה תקים תא גאה אחרי הבחירות. "לא רצינו להקים תא גאה שבועיים לפני הבחירות כדי שזה לא ייראה כמו ניצול של הקהילה. יש אנשים שרוצים בו – והוא יוקם אחרי הבחירות הקרובות".

עוד אמר אבידר: "כל פתרון סוגיית הנישואים יבוא לידי פתרון על ידי מנעד רחב של נישואים אזרחיים. אין שום בעיה בחוק הפונדקאות. אנחנו נתמוך בכל דבר שמאפשר לבן אדם לחיות את חייו. אנחנו לא אומרים לאף אחד מה לעשות או איך לחיות".

15:26 עריכה

על רקע ניסיון הליכוד לחוקק בחקיקת בזק את חוק המצלמות, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי יגיע להשתתף בישיבת הממשלה ביום ראשון. מנדלבליט הודיע לנתניהו כי קיימת מניעה משפטית לאישור חוק המצלמות.

17:41 עריכה

אהוד ברק על חוק המצלמות: "אור אדום! נתניהו שובר כל תקדים ונוהג דמוקרטי בדרך להימלטותו מאימת הדין. חקיקת חוק המצלמות ביום א' אל מול חוו"ד מפורטת של היועמ"ש הקובעת שיש 'מניעה משפטית' לחוקק חוק כזה, היא חלק ממסע ההישרדות ההרסני של נתניהו"

17:56 עריכה

איילת שקד ממשיכה עם תחביב הלייבים בפייסבוק, הפעם היא עושה זאת ללא בנט. במהלך הלייב, אמרה כי "קמפיין הגוועלד שניהל בבחירות האחרונות נתניהו היה מסוכן. נתניהו ניצח את נתניהו".

שקד האשימה את המחנה הדמוקרטי ואת אביגדור ליברמן כי אלה מפיצים על 'ימינה' סרטונים אנטישמיים. לשאלה איך מקימים ממשלה בלי ישראל ביתנו השיבה: "ליברמן לא בימין, הוא עזב את הגוש, הוא החליט שהוא רוצה להצטרף לממשלת אחדות שהיא ממשלת שמאל. המטרה של מפלגות הימין היא להשיג 61 מנדטים".

פורסם על ידי ‏איילת שקד‏ ב- יום שישי, 6 בספטמבר 2019

 

19:54 עריכה

סתיו שפיר בהתכתשות טוויטרית עם יאיר נתניהו: "אין לי עניין עם חלאה כזה. יש לי עניין עם האבא שגידל איתו".

 

20:03 עריכה

שר החוץ ישראל כץ תוקף את אביגדור ליברמן. "הוא המציא סיסמה נגד החרדים בטון מאוד קשה, שאם היו עושים את זה במדינות אחרות היו טוענים לאנטישמיות. אנחנו צריכים לשכנע את העולם מרוסיה לא להצביע לליברמן". את הדברים אמר כץ לאיילה חסון בחדשות 13.

20:38 עריכה

העיתונאי רועי ינובסקי מפרסם בכאן 11 פרטים חדשים על חקירת המשטרה בחשד לזיופים בבחירות. לפי דיווח, ישנן ראיות לזיופים נקודתיים שבוצעו על ידי נציגי הליכוד וש"ס – 24 קלפיות שבהן נבדק חשד להצבעה כפולה – מכל הארץ ובכל המגזרים. הדו"ח שהעביר הליכוד למשטרה, לא העלה עד כה חשדות לזיופים חוץ מקלפי אחת. 

21:48 עריכה

מפלגת הליכוד פנתה לעורכי הדין של כחול לבן בדרישה להסיר סרטון תעמולה של המפלגה שכותרתו "לרה"מ שלי שלושה תיקים". בסרטון נשמע ילד (ככל הנראה), שר את השיר "לכובע שלי שלוש פינות" שעבר טרנספורמציה לשיר בחירות התוקף את נתניהו: "לרה"מ שלי שלושה תיקים: שוחד, מרמה הפרת אמונים".

בליכוד טוענים כי שימוש בילדים אסור בתעמולת בחירות ודרשו להסיר את הסרטון, אך הם בעצמם פרסמו בעמוד הרשמי של נתניהו סרטון בחירות בו נראה ראש הממשלה משוחח עם ילדים קטנים בגן. עו"ד של הליכוד דרש להסיר את הסרטון ואם לא תפנה הליכוד בתלונה לוועדת הבחירות המרכזית.

סגירה