אהרן ברק: התכנית של יריב לוין - תחילת נפילת הבית השלישי

סמוטריץ׳: ברק, גרמת מספיק נזק למדינת ישראל ואת זה אנחנו מתקנים עכשיו ● גפני: אהרן ברק האיש שפגע הכי הרבה בדמוקרטיה הישראלית - עדיף לו לשתוק ● ברק סיפר כי נתניהו התכוון להודות במסגרת עסקת טיעון במרמה והפרת אמונים אולם ״חטף רגליים קרות״, נתניהו מכחיש ● עשרות אלפים בהפגנה בת״א נגד תכנית לוין וממשלת נתניהו ● איימן עודה הותקף לאחר נאומו

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר והנשיא בדימוס של בית המשפט העליון אהרן ברק בכנס של "מקור ראשון" בירושלים, 8 בדצמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר והנשיא בדימוס של בית המשפט העליון אהרן ברק בכנס של "מקור ראשון" בירושלים, 8 בדצמבר 2019

ערב של הפגנות,  במלאה נגד ממשלת נתניהו, והרפורמות שהציג יריב לוין השבוע, החל מ-19:00 ברחבת הבימה בת"א.

ב-19:30 צעדה של ארגון עומדים ביחד למוזיאון ת"א.

ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה כותבת: "לזכות ההפגנה והאסיפה מוכר מקום של כבוד בהיכל זכויות היסוד של האדם" (א. ברק) אני אהיה בהפגנה בהבימה הערב ב-19:00 נגד הממשלה ותוכניותיה להרס הדמוקרטיה והמשפט בישראל. ואתם?"

עופר כסיף: 

 

ח"כ דני דנון מבטיח כי שינוי מערכת המשפט ייעשה בזהירות. לדבריו "התהליך הוא חשוב, נתייעץ ונעשה שינויים באחריות".

דנון שהתראיין לחדשות 12 התייחס לתהליך מול הפלסטינים וציין כי "נתניהו אמר בצורה ברורה, אני וגם אני אמרתי לאבו מאזן 0 מוכנים לשוחח איתו על הכל. אבו מאזן עד היום בכלל לא חושב על משא ומתן. יום יבוא ויבוא מנהיג פלסטיני שיהיה לו אומץ לדבר איתנו".

 

באתר ביירות אובזרבר דווח כי ממשלת לבנון מנסה לגרום לחיזבאללה לעצור פיגוע שחמאס מנסה להוציא נגד מדרום המדינה נגד ישראל. על פי הדיווח חיזבאללה קיבל את שמות חברי חוליית חמאס.

ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת אמר הערב בראיון לכאן כי פניית הפלסטינים לאו"ם היא מהלך לגיטימי ונחוץ ותהה: "איזה דרך עדיפה להילחם בכיבוש שהיא לא פנייה לאו"ם? איזו דרך אתם מעדיפים? העם הפלסטיני נמצא תחת כיבוש. יש לו את כל הסיבות בעולם לפנות לאו"ם. כל העולם צריך לעשות הכל כדי לסיים את הכיבוש – שתהיה מדינה פלסטינית לצד ישראל. אני חלק מהעם הפלסטיני ואזרח ישראלי. זה אינטרס שלי ושל כל הישראלים".

עודה אמר כי יש להקשיב לוותיק האסירים הפלסטינים כארים יונס ששוחרר ביום חמישי. "הוא אומר שלא צריך להרים נשק. שאסור לפגוע פיזית".

האם אפשר היה לעצור את ממשלת נתניהו השישית לפני הפלת ממשלת לפיד-בנט? עודה אומר: "מי שחשב שאני ואיילת שקד ואני סער והנדל נהיה במקום אחד טועה. הם לא מקבלים אותי גם אם אני הייתי מקבל אותם".

דובר מטעם משרד החוץ המאמריקאי על תכנית לוין: "העקרונות הדמוקרטיים המשותפים נמצאים בלב מערכת היחסים בין ארצות הברית לישראל והמוסדות העצמאיים של ישראל הם קריטיים בכל הנוגע לשימור הדמוקרטיה המשגשגת במדינה". הדברים, בתשובה לשאלה מטעם אתר וואלה.

סגירה