היועמ"שית: "לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה"

דיווח: מיכאל מלכיאלי ישמש כשר הפנים וחיים ביטון - כשר הבריאות ● יואל רזבוזוב הודיע על התפטרותו מהכנסת ● דרעי: "נניח שראש הממשלה פעל בחוסר סבירות קיצונית, איפה 63 חברי כנסת שפעלו בחוסר סבירות קיצונית? האם 11 או עשרה שופטים הם יותר אנשים סבירים מ-63 חברי כנסת שנבחרו כחוק?" ● הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישה האופוזיציה

בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 19 בדצמבר 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 19 בדצמבר 2022

שר החקלאות אבי דיכטר אומר הבוקר בראיון לרשת ב' כי מיקי זוהר בעיניו הוא "איש פריפריה" והוא צריך לבדוק את הנושא של סגירת פעילות התרבות הממשלתית בשבת.

לדברי דיכטר הממשלה הנוכחית לא באה להרוס אלא לבנות ולשפר את מה שטוב.

על הרפורמה המשפטית, אמר "אני לא מכיר חוק שעבר כמו שתוכנן בהתחלה – גם לוין יודע את זה. אנחנו באים בלב פתוח ונפש חפצה. הדמוקרטיה חזקה".

לדברי דיכטר, "המפגינים איבדו אותי עוד בממשלות ובכנסות הקודמות, ביום בו הם הניפו דגלים שחורים. לכל המתנגדים והמוחים שחושבים שהדרך של הממשלה הזו לא נכונה – הניפו את דגלי ישראל והורידו את הדגלים השחורים, יש לדגלים השחורים משמעות שונה במדינה הזאת".

יו"ר יהדות התורה והשבת, שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראה"מ הרב יצחק גולדקנופף מסר הלילה: "אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו. אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטאטוס קוו ועל צביונה היהודי של המדינה".

סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר מברך על ההחלטה: "אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראייה נרחבת. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה".

שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש: "אני מברך את השר מיקי זוהר על החלטתו לצמצם את חילולי השבת במימון משרדו ופריצת הסטטוס-קוו על ידי ממשלת לפיד. מי ששומר את השבת רואה ברכה בעמלו, ואני בטוח שהשר זוהר יזכה להצלחה במשרדו בזכות החלטתו האמיצה".

ח"כ משה סעדה בראיון לגל"צ: "יותר משישראל שמרו את השבת – שמרה אותם השבת. זה גם ערך חשוב. אנחנו מאזנים בין ערכים"

בכאן מדווחים הבוקר נתניהו התחייב בפני דרעי שמחפשים עבורו פיתרון שיאפשר עבורו להשתתף בישיבות הקבינט. דרעי אתמול סרב להצעה לכהן כיו"ר הכנסת.

הנהלת בתי החולים פתחה היום בשביתה כמחאה על האלימות נגד הצוותים הרפואיים ובדרישה להגביר את השיטור והאבטחה במוסדות הבריאות. במהלך היום בתי החולים ומרפאות הקהילה יפעלו במתכונת שבת מצומצמת, למעט מקרים חריגים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ספי מנדלוביץ',ברשת ב': "שביתה זו זכות לגיטימית של עובדים. אנחנו חשבנו שהיא לא תהיה אפקטיבית. דיברתי עם אחד הרופאים בשבוע שעבר והוא אמר לי 'השריטות הגופניות ייעלמו אבל השריטות בנפש יישארו לתמיד', ואין אמירה מדויקת מזו".

ביש עתיד תומכים:

השר מיקי זוהר כותב הבוקר: "אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא. מעולם לא אמרתי ולא העלתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להיפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי אני לא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת.
מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם.
כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור. כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת, שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השיוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו. צר לי שחלק מכלי התקשורת משתפים פעולה עם הספינים השקריים של גורמים באופוזיציה במטרה להפחיד את הציבור במקום לשקף לו את האמת. אבל אתם מכירים אותי. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו".

סגירה