מזוז: "מהלכי הממשלה הם האיום החמור ביותר אי פעם על הדמוקרטיה הישראלית"

לדור: "זה שלא מוציאים את נתניהו לנבצרות - זו שגיאה קשה ביותר" ● הוול סטריט ג'ורנל: ישראל אחראית לתקיפה שאירעה אמש באספהאן שבאיראן ● הממשלה החליטה, לראשונה, לאטום בית של מחבל שבפיגוע שביצע לא קופחו חיי אדם ● הממשלה ביטלה את המס, שהטילה הממשלה הקודמת, על כלים חד-פעמיים ● מחיר הדלק יעלה השבוע ב-33 אגורות

מני מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מני מזוז

הלילה נמסר מלשכת ראש הממשלה כי הקבינט המדיני ביטחוני כי הוא קיבל הערב שורת החלטות על צעדים למאבק בטרור ולגביית מחיר מהמחבלים ותומכיהם.

1. בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים ייאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו.
2. שלילת זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור.
3. שלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים תומכות טרור – החוק יידון מחר בישיבת הממשלה.
4. הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה.
5. בתגובה לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע.
6. תיגבור כוחות משטרה וצבא, מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי.

השר לביטחון הפנים בן גביר כתב: "סיימנו ישיבת קבינט וקיבלנו שורת החלטות חשובות. אמנם אני רוצה הרבה יותר ואמשיך ואשתדל שיהיו עוד ועוד החלטות למלחמה בטרור. בקרוב אביא לכנסת את חוק עונש מוות למחבלים ומקווה שנעביר אותו ברוב גדול".

מהליכוד נמסר הלילה: "הליכוד מגנה את הנפת דגלי אש"ף הערב בהפגנות השמאל בתל אביב, יום אחרי שני פיגועים רצחניים בירושלים בירתנו ובזמן שהרשות הפלסטינית אפילו לא מגנה את הפיגועים נגדנו. בושה וחרפה".

בועז ביסמוט משתף בזעם שלוש תמונות כמעט זהות של אותם דגלים. אולי כדי שייראה יותר.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני, הלילה כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וצה"ל, פעלו באזור א-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית המחבל עלקם חיירי, שביצע פיגוע ירי שלשום בערב בנווה יעקב שבו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו נוספים.

בית המחבל נתפס עוד בליל הפיגוע ע"י כוחות משטרה ומג"ב שפינו את יושביו וביצעו מעצרים של קרוביו ובני משפחת המחבל.
הלילה בוצע האיטום של כל פתחי הבית לאחר קבלת האישורים הנדרשים ובהוראת הדרג המדיני. הפעילות המבצעית הסתיימה לפנות בוקר ללא חריגים, ובית המחבל פונה ונאטם.

מאיתמר בן גביר נמסר:

לאחר הדיון בקבינט הלילה, החליט הקבינט לקבל את הצעתו של השר איתמר בן גביר, ולאטום באופן מידי את בית המחבל שרצח שבעה יהודים בפיגוע בנווה יעקב. במהלך הלילה אטמו כוחות צה"ל ומשטרת ישראל את בית המחבל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "טוב שהצעתי לאטום התקבלה ובקרוב נאטום את הבית כולו ומהירות התגובה שלא הייתה בממשלה הקודמת חשובה. יחד עם זאת, נצטרך ליישם עוד מגוון צעדי תגובה כדי להבהיר לטרור שיש ממשלה חדשה בירושלים ושישראל יוצאת להתקפה ולא רק מתגוננת על נפשה".

גלעד קריב נתן לילדיו פתק ובו אישור לקיים מחאה בשעה 12:00.

ח"כ עידן רול על תקיפת צוות חדשות 13 אתמול: "כשהממשלה ושלוחיה מפמפמים מסביב לשעון שהתקשורת מגויסת ומוטה זה רק עניין של זמן עד שזה יגיע לאלימות. איפה נתניהו? קרעי? בן גביר? עליכם לגנות באופן ברור את התופעה ולהביא את התוקפים לדין באופן מיידי".

ח"כ רם בן ברק כתב: "ככה נראת התוצאה של ההסתה נגד ערוצי הטלויזיה (חוץ מערוץ 14 יקיר הימין). נתניהו בטח מרוצה מאוד ומחר יגנה בקריצה את ההתקפה על התקשורת. ביבי – אנחנו לא קונים את זה".

סגירה