ושתישרף המדינה

המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ב-25 ביולי 2020

מאז "נאום התהליכים" של יאיר גולן החלו בהדרגה עוד ועוד אנשים להתעורר ולזהות סימנים לתהליכים נוספים. חלקם חזו תהליכים כאלו, ואחרים חזו תהליכים אחרים. לצידם ישנם גם אלו שלא מאמינים בתהליכים והם אופטימיים ורואים רק טוב, אך לנוכח האירועים האחרונים גם הם הולכים ומתמעטים. יותר ויותר אנשים בציבור מבינים שהמגמה שמדינת ישראל צועדת אליה הרסנית ושהמדינה עומדת להישרף.

ישנם אלו שלא מאמינים בתהליכים והם אופטימיים ורואים רק טוב, אך לנוכח האירועים האחרונים הם הולכים ומתמעטים. יותר ויותר מבינים שהמגמה שישראל צועדת אליה הרסנית

אלו שחששו מתיאוקרטיה – מדינת הלכה דתית כמו איראן, יכולים לראות שאיראן כבר כאן, בפעולות או בהצעות חקיקה הלכתיות:

  • פיטורי נשים – מנכ"ליות  משרדי הממשלה פוטרו, ראש המועצה הדתית של קדימה צורן פוטרה.
  • הפרדה מגדרית על ידי החלטה להקים 3 קמפוסים נוספים בהפרדה מגדרית, הצעות חוק להפרדה מגדרית באתרי רשות הטבע, שלטי הפרדה בספריות, בחנויות ובעסקים, אירוע בילוי של לשכת עורכי הדין בדרום הארץ בהפרדה בבריכות החמות.
  • אפליית נשים – ממשלה גברית – שלושים שרים ומתוכם חמש שרות;  16 מנכ"לים חדשים במשרדי הממשלה, כולם גברים במקום המנכ"ליות שהיו בעבר (ואנחנו יודעים שנקודת ראות מגדרית שונה משפרת את ההתנהלות והביצועים).
  • חקיקה דתית – הרחבת  סמכויות שיפוט לבתי הדין הרבני, הצעה להדפסת המשפט "בהשם אנו בוטחים" על השטרות הכסף, איסור הכנסת חמץ לבתי החולים, הודעה על ביטול שבת ישראלית על ידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר, איום בביטול נסיעות השבת בעיריות הממנות את זה.
  • סימון ופגיעה בלהט"ב – ילד טרנס שהוצא על ידי משרד החינוך מבית הספר בגלל הורים שמתנגדים לנוכחותו, הודעות כי יש אפשרות לא לתת להם שרות למשל רופאים יהיו רשאים שלא לטפל בלהט"ב אם הם מסתייגים מאורח חייהם.

אלו שחששו מתיאוקרטיה – מדינת הלכה דתית כמו איראן, יכולים לראות שאיראן כבר כאן, בפעולות או בהצעות חקיקה הלכתיות: פיטורי נשים, הפרדה מגדרית, אפליית נשים, חקיקה דתית, סימון ופגיעה בלהט"ב

היו שחששו משלטון פשיסטי כמו באיטליה ובגרמניה בשנות השלושים ובמדינות דרום אמריקה בשנות השבעים, היום ניתן לראות שכל המאפיינים כבר כאן:

  • גזענות ותורת גזע – תוכניות חינוכיות במשרד ראש הממשלה בראשות הגזען אבי מעוז תחנך את בני ישראל להכיר בעובדה שהגזע היהודי הטהור הוא הגזע העליון
  • ועל הדרך סימון והשחרת הלהט"ב והשוויון חברתי.
  • אפליית מיעוטים – הצעת חוק להוצאת חברי כנסת ערבים ורשימותיהם מחוץ לחוק כעוכרי ישראל; פגיעה בחוק השבות – הצעת חוק לביטול סעיף הנכד בחוק השבות.
  • תיוג מתנגדים מבפנים – אנשי שמאל ואשכנזים אשמים בכל דבר רע שקורה, הם מושמצים וזוכים לקללות, הם הפכו לסמל להתנגדות למהלכים, אף שרבים מאוד מן המתנגדים למהלכי הממשלה הם אנשי ימין, דתיים או מעדות המזרח.
  • הקמת מיליציות – באמצעות העברת סמכויות מג"ב אל איתמר בן-גביר שיוכל להשתמש בהם כרצונו.
  • משרד ההסברה – כמו במשרד התעמולה בגרמניה הנאצית ובמשטרים דכאניים נוספים יש צורך להסביר פעולות לא דמוקרטיות ולכן צריך להקים משרד כזה.
  • קצב התקדמות החקיקה מהיר במיוחד. גם בגרמניה הנאצית תוך פחות מחצי שנה לא הייתה דמוקרטיה אלא דיקטטורה, כך גם בישראל תוך חודשים ספורים לא תהיה דמוקרטיה אלא דיקטטורה קיצונית. שיטה דומה למה שביצע ויקטור אורבן בהונגריה, המטרה היא לשלוט בכל המערכת בצורה מהירה ולא לאפשר למתנגדים להרים את הראש. עד שיבינו מה קורה המערכת כולה תהפוך לשלטון יחיד וכל מתנגד יוכנס למעצר או גרוע מכך.
  • מערכת משפט כנועה – בדומה ל"חוק הפקידות המקצועית" שחוקק בגרמניה הנאצית במסגרתו הוצאו מן השרות כל הפקידים הלא נאמנים, ובמיוחד כל עובדי הפרקליטות והמשפט שלא היו נאמנים למשטר הנאצי. אחריו המערכת הפכה לכנועה ונאמנה לחלוטין. מהלך דומה עשו רג'פ טאיפ ארדואן בטורקיה וגם אורבן בהונגריה.
  • השתלטות על התקשורת ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות – שלושה ערוצי תקשורת ציבורית כנועים ומשרתים את תפיסת עולמו והאינטרסים של נתניהו. הרביעי, הערוץ הציבורי, עדיין עצמאי ולכן הודיע שר התקשורת שהוא מתכנן לפרק אותו. עיצוב התודעה ושליטה במסרים ברשתות החברתיות על ידי בוטים באמצעות הסכמים לכאורה עם מטא (צוקרברג) כפי שחשף איתי לשם.

היו שחששו משלטון פשיסטי כמו באיטליה ובגרמניה בשנות ה-30 ובמדינות דרום אמריקה בשנות ה-70. היום ניתן לראות שכל המאפיינים כבר כאן: תורת גזע, אפליית מיעוטים, מיליציות, משרד הסברה ועוד

היו שחששו מטירוף מערכות בדומה לזה שהיה בארצות הברית תחת דונלד טראמפ וזה כבר כאן. ג'פרי יאס שקידם את טראמפ עושה עכשיו ניסיונות בישראל, במטרה לבדוק אם השיטות שהביא מעולם ההימורים עובדות גם על מדינות ומשטרים.

גישתו של ג'פרי יאס היא שאדם לאדם זאב. הוא ואנשיו רוצים שנילחם זה בזה ומבחינתם שתישרף המדינה כשהם יישבו בצד ויראו איך הניסוי הזה עובד.

יאס פועל באמצעות פורום קהלת שהיא הזרוע המבצעת שלו. קהלת מעורבים בתוכניות החקיקה של יריב לוין, שתפקידן לבטל את הרשות השופטת ולבטל סופית את הפרדת הרשויות. הפרדה זו ממילא הייתה חלקית בגלל ביטול ההפרדה בין הרשות המחוקקת למבצעת באמצעות ועדת השרים לענייני חקיקה, דרכה עובר כל חוק שאמור לעלות בכנסת, ועל ידי המשמעת הקואליציונית שאינה מאפשרת לחברי כנסת להצביע כרשות עיניהם.

קהלת מעורבים גם בתוכניות הכלכליות של בצלאל סמוטריץ' – בתהליכים להגביר את התחרותיות במשק, לצמצם את הקצבאות (תלוי למי כמובן) להחליש את ועדי העובדים ולהגדיל את הפערים החברתיים.

קהלת מעורבים גם בתוכניות ההפרטה במשרדי החינוך והבריאות שמשמעותן היא עידוד הפרטה ותחרותיות בין המערכות הציבוריות. החזקים יתחזקו על חשבון החלשים, הם יקימו מערכות חינוך ובריאות חליפיות ואילו החלשים, שרבים מהם תומכי הממשלה הזו, ייחלשו עוד יותר ויתרסקו.

היו שחששו מטירוף מערכות בדומה לזה שהיה בארה"ב תחת טראמפ וזה כבר כאן. ג'פרי יאס שקידם את טראמפ בודק כעת בישראל אם השיטות שהביא מעולם ההימורים עובדות גם על מדינות ומשטרים

היו שחששו מהתרסקות כלכלית, כי אין דיקטטורות במצב כלכלי טוב והנה כבר מגיעות האזהרות:

  • השבוע התריע נגיד בנק ישראל שהמהלכים המשפטיים שמוביל נתניהו יגרמו להתרסקות כלכלית, שכן החלשת מערכת המשפט מבטלת את האיזונים ובלמים ופוגעת ביציבות המשק.
  • כבר יש איום בירידת דרוג האשראי הבינלאומי, חשש לגיוסי הון של חברות ישראליות והשקעות של חברות זרות, עזיבה של חברות גדולות ומשקיעים הפגיעה ביציבות המשק תגרום לנחשלות כלכלית.
  • לאלו נוספים גם חקיקה פרסונלית שמחלישה את המנגנון הבירוקרטי שהופך ללא מקצועי.
  • יש בזבוז כספי מדינה על פעולות לא חיוניות כגון החלפת שמו של המשרד לביטחון פנים לביטחון לאומי, או הדפסת שטרות חדשים עם כיתוב חדש.
  • מדינת ישראל בדרך להתרסק כמו דיקטטורות אחרות וכולם מצביעים על ירידתה של הונגריה בכל המדדים הכלכליים. אך למרבה הפלא ל"מר כלכלה" לא אכפת מה יקרה, מבחינתו שתישרף המדינה, העיקר שהאינטרסים שלו יתקיימו.

היה חשש מפונדמנטליזם נוסח דאע"ש שיסכן את בטחון המדינה וביטחון האזרחים והנה קיבלנו אותו:

  • בן גביר מוכן להצית את המזרח התיכון למען העקרונות שלו על ידי עליה להר הבית למרות האזהרות.
  • סמכויות ביטחוניות של הצבא הועברו לגורמים אחרים – בן-גביר יקבל את משמר הגבול וסמוטריץ מקבל את המנהל האזרחי בשטח שהוא תחת שליטה צבאית באיו"ש.
  • מסרים פונדמנטליסטיים יועברו דרך מערכת החינוך בעזרתו של אבי מעוז.
  • איומים לפגיעה לא מרוסנת במיעוטים אזרחי ישראל ובאלו שמעבר לקו הירוק.
  • ובתגובה סף האיום הביטחוני על תושבי המדינה הולך ועולה, שוב טילים מעזה ועשרות פיגועים מתוכננים וספונטניים, כפי שראינו בסוף השבוע הזה.
  • מפתיע איך זה יכול להיות שדווקא אצל נתניהו "מר ביטחון", בן-גביר "יעשה פה סדר" וסמוטריץ "בטחון לישראל", שרקדו על כל דם שנשפך אחרי פיגוע – מתערער כך הביטחון האישי? כי העיקר הן המטרות הפוליטיות של השלישיה הזו ושתישרף המדינה.

היו שחששו מהתרסקות כלכלית, כי אין דיקטטורות במצב כלכלי טוב והנה כבר מגיעות האזהרות. היה חשש מפונדמנטליזם נוסח דאע"ש שיסכן את בטחון המדינה וביטחון האזרחים והנה קיבלנו אותו

החשש מפני ניתוק ממדינות העולם עלה לא פעם על ידי דוברים שונים והנה הוא והלך ומתקרב:

  • סכסוכים עם המדינות שסביבנו, עם ירדן ומדינות המפרץ על רקע עלייתו של בן-גביר להר הבית, עם ארה"ב על רקע מהלכי ההפרדה האתנית ומהלכים באיו"ש שמתוכננים פה, עם יהדות העולם על רקע ביטול סעיף הנכד.
  • אך הסכנה הגדולה היא לסמכותה ומעמדה השיפוטי של מדינת ישראל. עד כה מדינת ישראל חקרה את פעולות רשויות הביטחון, ומערכות המשפט הלאומיות והבינלאומיות סמכו עליה. המהלכים לפגיעה במעמד בג"ץ ויועצים משפטיים נאמנים לשלטון פוגעים במעמדה העצמאי של מערכת המשפט ולכן מסכנים את חיילי ישראל וקציניה לכשיצאו מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
  • קיים חשש למעמדה המדיני של המדינה, כי מדינות דמוקרטיות כבר מסתייגות מהמהלכים, אם נמשיך בכיוון הזה נשאר בקשר רק עם אורבן ההונגרי, ולדימיר פוטין הרוסי וארדואן הטורקי.

נראה כאילו כל המשוגעים השתחררו וכל אחד מהם נחוש לממש את החזון המטורף ביותר שלו, אך על פי נתוני ההצבעה הם אינם רוב הציבור בישראל.

לממשלה הזו הצביעו 48% מהמצביעים. גם בקרב אלו שהצביעו לה רבים נבהלים ממה שנעשה כרגע ולו היו יכולים בדיעבד היו משנים את הצבעתם.

החשש מניתוק ממדינות העולם עלה לא פעם ע"י דוברים שונים והנה הוא מתקרב. נראה שכל המשוגעים השתחררו וכל אחד מהם נחוש לממש את חזונו המטורף ביותר. אך עפ"י נתוני ההצבעה הם אינם רוב הציבור בישראל

עוד מעט יקומו פה שלוש מדינות על בסיס דפוסי ההצבעה:

  • מדינת הלכה יהודית על-פי גישתם של אריה דרעי, יצחק גולדקנופף, משה גפני ואחרים על בסיס הצבעתם של 392,964 מצביעי ש"ס ו-280,194 מצביעי אגודת ישראל.
  • מדינת אפרטהייד משיחית פונדמנטליסטית על פי גישתם של סמוטריץ', בן-גביר, אבי מעוז ואחרים ועל בסיס 516,470 מצביעי הציונות הדתית.
  • וקיסרות בשביל ביבי הנרקיסיסט ובני משפחתו שרוצים כיבודים, להקים לעצמם ארמון וזאת בנוסף למטוס המפואר שעלה לנו מיליונים, וכל זאת על בסיס הצבעתם של 1,115,336 מצביעי הליכוד.

אך במדינת ישראל חיים כתשעה מיליון איש.

על הדרך מתקיימת גם סגירת חשבונות נקמנית על ידי שרים וחברי כנסת הסובלים מרגשי נחיתות ומעבירים החלטות לא הגיוניות כגון:

  • ביטול הנת"צים על ידי מירי רגב.
  • ביטול מיזם התרבות "שבת ישראלית" על ידי מיקי זוהר.
  • ביטול מס על כלים חד פעמיים ומשקאות ממותקים על ידי סמוטריץ.
  • ויש גם חברי הכנסת יצירתיים שמעלים כל רעיון חקיקה הזוי שהם יכולים כמו עונש מאסר של חצי שנה או קנס של 10,000 שקל על "לבוש לא צנוע" או תפילה מעורבת בכותל.

לכאורה ימין על מלא-מלא, אבל אין קשר לימין, זו אינה תפיסת עולם ימנית שמרנית, זו תפיסת עולם קיצונית נהנתנית, הלכתית ומטורפת.

עוד מעט יקומו פה שלוש מדינות על בסיס דפוסי ההצבעה: מדינת הלכה יהודית, מדינת אפרטהייד משיחית וקיסרות. לכאורה ימין על מלא-מלא, אבל אין קשר לימין. זו תפיסת עולם קיצונית נהנתנית, הלכתית ומטורפת

אנחנו הולכים ומתקרבים למצב של אנרכיה. שרה נתניהו אמרה בעבר: "אנחנו נעזוב ושתישרף המדינה", אז זהו, שהם נשארו ובגלל זה המדינה נשרפת.

הכלכלה הנהרסת ומדינת ההלכה הגזענית יבריחו מפה את כל השכבות החזקות, הניתוק המדיני ישאיר אותנו מבודדים, אותן שכבות שכבר היום משלמות מיסים, שולחות את הבנים ובנות לצבא יפסיקו לשלוח, לשלם, להתנדב ובהדרגה יעזבו, או יסתגרו בקהילות סגורות בלי קשר למוצא האתני או הדתי, התגובה תהיה זהה לכל הקהילות, יישאר רק מי שלא יוכל להסתגר או לעזוב.

בכל מדינה בכל תקופה קמים מופרעים וקיצוניים שחולמים למלא בה את כל שאיפותיהם, אך בדרך כלל יש גורמים שפויים ומערכת משפט שעוצרים את מהלכיהם. אבל במדינת ישראל היום שוחררו הבלמים על ידי נרקיסיסט הבורח מכלא, והמדינה מתדרדרת לתהום במהירות שיא.

רק חודשיים הם בשלטון וכבר מאיימים ולהרוס את כל מה שנבנה פה במאה שנה. הרוב הדומם משלה את עצמו שלא יהיה כל כך נורא, אבל הוא צריך להבין שהגענו אל הקצה. את מה שייהרס מעכשיו יהיה קשה מאוד לתקן.

וכמו שהחרדים מוכנים לחסום רחובות, להבעיר פחים ולשרוף את המדינה כדי לעצור מהלכים שמבחינתם הם קו אדום, כך גם האזרחים שרואים את הסיכון למדינה צריכים לפעול.

בכל מדינה בכל תקופה קמים מופרעים וקיצוניים שחולמים למלא בה את שאיפותיהם, אך לרוב גורמים שפויים ומערכת משפט עוצרים את מהלכיהם. אבל בישראל שוחררו הבלמים ע"י נרקיסיסט הבורח מכלא

הגיע הזמן לשרוף את המדינה בנוכחותנו לפני שתישרף על ידי המהלכים המתוכננים. אנחנו צריכים לעצור את התנועה בכבישים, לעצור את העבודה במשרדים ואת הלימודים בבתי הספר, לצאת לרחובות עד שהמטורפים ילכו הביתה, כי דיקטטורים חוששים בעיקר מזעם ההמון. אם לא נצא מיד לרחובות לא יהיה בשביל מה לצאת ובשביל מי להילחם כי המדינה תישרף.

ד"ר אורית יעל (Orit Yaal) חוקרת היסטוריה חברתית ומגדרית. היא משתמשת בתקשורת ההמונים של התקופה כמקור להבנת החברות הנחקרות. להנאתה לומדת כל החיים, לפרנסתה מרצה במכללה אקדמית כנרת, לשלמות נפשה מרצה אקטיביסטית במסגרות אזרחיות (פורום מיכל סלה, מכינות קד"צ), פובליציסטית בעיתונות החופשית ונואמת בכיכרות. בחייה הפרטיים קיבוצניקית, פמיניסטית נשואה ואם לארבעה. מאמינה בשוויון חברתי, כלכלי ופוליטי, כי רוב בני האדם טובים צריך רק ללתת להם את הכלים להראות את הטוב הזה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
יתכן ומדובר בתהליכים שיתרחשו בהדרגה ובצורה איטית לאורך שניים והמפחיד שהאכלוסיה ברובה תעכל את השינויים שיהיו אט אט ותיזרום איתה בלי מאבק דבר שיביא את ישראל להיות מדינה שהדת בדומה לא... המשך קריאה

יתכן ומדובר בתהליכים שיתרחשו בהדרגה ובצורה איטית לאורך שניים והמפחיד שהאכלוסיה ברובה תעכל את השינויים שיהיו אט אט ותיזרום איתה בלי מאבק דבר שיביא את ישראל להיות מדינה שהדת בדומה לאירן שולטת בה .

עוד 1,810 מילים ו-1 תגובות
סגירה