מלחמת אטימות – פיגועי הטרור בשרות הרפורמה המשפטית

כוחות מג"ב שומרים על בית המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב, אחרי שנאטם (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
כוחות מג"ב שומרים על בית המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב, אחרי שנאטם

מדינת ישראל מתחילה לאכול את הדייסה שמבשלת עבורה ממשלת "הימין על מלא". לא צריכים להיות מומחי ביטחון גדולים לעשות את ההקשר בין שורת הפיגועים בסוף השבוע והתחממות הגזרה הפלסטינית לבין ביקורו של השר לביטחון לאומני בהר הבית לפני כשבועיים.

ישראל מתחילה לאכול את הדייסה שבישלה ממשלת "הימין על מלא". לא צריך להיות מומחי ביטחון כדי לקשר בין פיגועי סופ"ש והתחממות הגזרה הפלסטינית לבין ביקור השר לביטחון לאומני בהר הבית

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', אבי מעוז וחבריהם, פיתחו קריירה ענפה של התעמתויות עם כוחות הביטחון הישראלים, תמיכה בפעולות טרור והצתת השטח. לגבי השבת השקט והביטחון האישי, זה ממש לא התחום שלהם. להפך.

אם יש איזושהי מומחיות לחברי הממשלה החדשה – זה ריקוד על הדם. אל תתפלאו אם אחרי שיגזלו את כספי הערוץ הציבורי ויעבירו אותו לערוץ המחמד שלהם תופק שם תוכנית ריאליטי חדשה "רוקדים עם פיגועים".

ממש לא מפתיע שבן גביר, או מישהו מחבריו לממשלה, לא טרחו לקחת אחריות על הפיגועים הקשים. במקום זאת, אחרי שסיימו להסית וללבות את הלהבות, הפנו את האש נגד היועצת המשפטית. היא, לפי תפיסתם, חייבת לאשר כל בקשה שהם מניחים על שולחנה בשעה 8:00 בבוקר. למה לנו יועצת משפטית אם אנחנו לא יכולים להשתמש בה כחותמת גומי?

זאת הרי בדיוק מהות הרפורמה המשפטית אותה דוחף בכל הכוח שר המשפטים יריב לוין, משל היה נהג D9 שיכור.

סביר להניח שבימים הקרובים נשמע על סדרת פעולות קיצוניות ובלתי חוקיות בעליל עליהן תכריז הממשלה "למען המלחמה בטרור". פעולות שברור שלא ניתן ליישם מבחינה ערכית וחוקית (וסביר להניח שגם לא במבחינה צבאית). פעולות שיובילו בהכרח לשפיכות דמים קשה משני הצדדים ולהידרדרות היחסים של ישראל עם העולם.

אבל לממשלה הזאת אין שום כוונה לטפל בטרור וככל הנראה גם אין לה שום יכולת לעשות את זה. מה שמעניין אותה הוא לסמן את הרשות השופטת כמי שמונעת ממנה לעשות את זה, וכך לחזק את הטענה כאילו בית המשפט הוא שפוגע בבטחון אזרחי ישראל.

לכן, כדאי מאד וחשוב מאד להזכיר לכל אדם בישראל, שעד היום, במשך שנים, בית המשפט גיבה את הרוב המוחלט של פעולות צה"ל בגדה וברצועת עזה. בכלל זה הריסת בתים ואיטום בתים, פעולות צבאיות, מעצרים ועוד. בזכות בית המשפט זוכה צה"ל, מפקדיו וחייליו, להגנה משפטית בין לאומית.

לממשלה הזאת אין שום כוונה לטפל בטרור וככל הנראה גם אין לה שום יכולת לעשות את זה. מה שמעניין אותה הוא לסמן את הרשות השופטת כמי שמונעת ממנה לעשות את זה

ללא בית המשפט, עלולים למצוא עצמם קצינים וחיילים – הילדים של כולנו – עצורים ומועמדים למשפט בכל מדינה בה תדרוך כף רגלם. מלבד פגיעה פיזית באזרחים ישראלים גוררת ממשלת בן גביר-סמוטריץ' את אזרחיה להיות חשופים למאסר בבתי כלא בכל רחבי הגלובוס.

ונתניהו, חזק בסלוגנים אבל חלש ורופס אל מול חבורת המטורללים איתם כרת ברית בניסיון נואש להיחלץ ממשפטו ללא צדק, נבחש יחד עם העיסה הבאושה הזאת שכולנו הולכים לבלוע. אם בכך בחר רוב העם, אני צנצנת.

לירז רימון הוא אדם מן הישוב. פועל חברתי, ידידותי לסביבה ומיודד עם החברה. מנהל תוכן ושיווק לפרנסתו וכותב לנשמתו. שואף ליותר ונהנה ממה שיש.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 443 מילים
סגירה