אושרה בקריאה ראשונה ההצעה לשלול אזרחות או תושבות ממפגע שמקבל תגמול על מעשיו

דיווח: ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי ביצע מעשה מגונה כשקיים שיחת וידאו עם עורכת דין שביקשה את עזרתו ● חימי: פועלים נגדי כי אני מתנגד להפיכה המשטרית ● לוין קרא לחימי להתפטר מתפקידו ● בלינקן בהתייחסות מרומזת ליוזמות הקואליציה: "גיבוש קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך היעילה ביותר להבטיח שיתקבלו" ● נתניהו נפגש עם אגרנש מנגיסטו, שבנה מוחזק בידי חמאס

מליאת הכנסת, 30 בינואר 2023 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 30 בינואר 2023

ברקע הפיגוע הרצחני בירושלים וההסלמה הביטחונית, נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח אמש (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש "להימנע מצעדים העלולים ללבות את מעגל האלימות". מקרון גם הביע את תנחומיו על קורבנות הפיגועים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו והודה למקרון על השתתפותו באבלן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הרצחני בירושלים. "ראש הממשלה נתניהו והנשיא מקרון הביעו גינוי חריף להשתתפותה הפעילה של איראן בפגיעה באזרחים תמימים באוקראינה". כמו כן, המנהיגים סיכמו להיפגש בקרוב.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, אישה נהרגה ושלושה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל רוסי בבניין מגורים בחרקיב. לדברי המושל האזורי אולג סינגובוב הקומה הרביעית נהרסה כליל.

גורמים אמריקאים טוענים כי מתקפת המל"טים על המתקן הצבאי האיראני במרכז העיר איספהאן בשבת בוצעה על ידי המוסד, כך פורסם בניו יורק טיימס מפי גורמי מודיעין בכירים המעורים בנושא. לטענת הגורמים, ישראל תקפה את אתר הטילים הבליסטיים לא בשל החשש מייצוא נשק לרוסיה אלא מחשש לביטחונה.

שרים בקואליציה דרשו בישיבת הממשלה אתמול (ראשון) לעצור את שר הדתות הפלסטיני חאתם אל־בכרי בגלל הסתה לרצח יהודים, כך פורסם בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח בסוף הישיבה לטפל בנושא אולם לא פירט כיצד.

ישיבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו בירושלים, 30 בינואר 2023 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
ישיבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו בירושלים, 30 בינואר 2023 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר העלייה והקליטה אופיר סופר התייחס בריאיון לכאן רשת ב להצעה להפקעת רכוש של מחבלים: "חוקקתי בזמנו חוק בקריאה טרומית עם משרד המשפטים על חילוט רכוש והעברתו לניזוקים בפשיעה חקלאית. מניח שנצטרך כלים דומים ויצירתיים כדי לייצר אווירה נחושה שמטפלת בטרור".

סגירה