דיווח: נתניהו שוחח עם בן גביר והבטיח שחאן אל אחמר יפונה

הג'יהאד האיסלאמי ירה רקטה אל עבר שדרות בתגובה על בידוד אסירות ● בן גביר: לא ירפו את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים ● לא ירפו את ידיי מלטפל באסירים ● דיווח: דרעי ממשיך לשמש כשר בפועל ● דיווח: קרעי יודיע בשבוע הבא על קיצוץ ניכר בתקציב חטיבת החדשות בתאגיד ● דיווח: בכירים בליכוד מתנים תמיכה בחוק דרעי בתפקידים לאמסלם ודנון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו ביום השבעת הממשלה בכנסת, 29 בדצמבר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו ביום השבעת הממשלה בכנסת, 29 בדצמבר 2022

ח"כ גלעד קריב מזהיר מהסלמה על רקע המדיניות בבתי הכלא הישראלים וכותב: "סוגיית האסירים היא עניין קשה ונפיץ לא פחות מסוגיית הר הבית. אסור שינהל אותה מי שבמקרה הטוב ממשיך את קמפיין הבחירות שלו, ובמקרה הרע הוא פירומן מוכח. זה לא עניין של מדיניות שב"ס אלא סוגיה בטחונית. כדאי שנתניהו יתעשת, כדי שלא נגלה כולנו שהאש מתפשטת מהר יותר מהזמן שלוקח לאפות פיתה".

סערה בכנס עורכי הדין באילת לאחר שעו"ד דוד חודק אמר בפאנל שבו השתתף בנושא הרפורמה המשפטית, "אם מישהו יעז להכריח אותי לחיות בדיקטטורה, ולא תהיה לי שום ברירה אחרת – אני אלחם נגדו באש חיה".

בערוץ 13 שידרו ראיון עם עורכת הדין מפרשת אבי חימי שהודפת את טענותיו על רומן בהסכמה: "עצוב מאוד שזו הייתה תגובתו. בכלל שהוא בחר להשתמש בתירוץ עלוב, לא נכון, תלוש מהמציאות, כי רומן גם ניתן להוכיח. אני באמת לא יודעת לאן זה מקדם אותו אבל עצוב לי, בעיקר עצוב לי (…) הוא בחר להמציא או לבדות רומן, מאשר פשוט להתנצל".

עורכת הדין אמרה: "ביומיים האחרונים אני מותקפת, מוטרדת, התמונות שלי רצות בכל מקום. פוסטים בגנותי, טלפונים מאנשי קשר משותפים שלנו, מגופים וארגונים, רדופה. זה היה לי ברור שבמכונה כזו מטורפת ועוצמתית יפתחו מלחמה. לא לשם רציתי להיגרר, אחרת מלכתחילה גם הייתי מגישה תלונה שזה מה שנמנעתי כדי לא להגיע למקומות האלה. חבל לי שזו הייתה הבחירה שלו במקום לבוא ולהתנצל".

בכאן מדווחים כי גופי הביטחון מזהירים מהתוכנית שמקדם בן גביר להחמרת תנאי האסירים המבוססת על דוח קעטבי מ-2018.

בדיון סגור במל"ל הזהיר נציג המשטרה מעלייה בטרור בודדים ומהרצועה,  הפרות סדר באיו"ש ובמזרח ירושלים. נציג שב"ס הזהיר מכניעה לאחר הידרדרות במצב וראש חטיבה במל"ל סיכם:  יכול מאוד להיות שהתוכנית מציגה המלצות לפעולה שתהיה לה השפעה משמעותית והיא תשיג יעדים – אבל ממש לא בטוח שהיא תשיג את היעדים שאנחנו רוצים".

בוואלה מדווחים כי שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן לחץ על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם אתמול לאמץ וליישם תכנית ביטחונית אמריקנית, שמטרתה להחזיר את השליטה של הרשות הפלסטינית על ג'נין ושכם שהפכו למוקדי טרור בגדה המערבית.

סגירה