נתניהו הודיע לבג"ץ שהוא מתנגד לעמדת היועמ"שית לגבי ניגוד העניינים שלו

היועצת המשפטית לממשלה נגד שינויי החקיקה שמקדמת הקואליציה: "יובילו למבנה משטרי שבו לרשות המבצעת והמחוקקת סמכות בלתי מוגבלת" ● הכלכלנית הראשית במשרד האוצר: "הרפורמה במערכת המשפט מייצרת חוסר ודאות בכלכלה" ● המשטרה המליצה לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד עורך הדין חודק, שאמר שלא יהסס להשתמש באש חיה כדי למנוע דיקטטורה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לדיון בתביעת הדיבה של דוד שמרון, 23 בינואר 2023 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
ראובן קסטרו/פול
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לדיון בתביעת הדיבה של דוד שמרון, 23 בינואר 2023

לפנות בוקר שוגרו רקטות נוספות לעבר ישראל. לא היו נפגעים.

לפני כן מטוסי קרב תקפו אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס, ואתר לייצור אמצעי לחימה, הממוקמים שניהם במרכז רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה לשדרות אתמול.

העיתון "ישראל היום" מדווח כי העימות בין השרים בצלאל סמוטריץ' ליואב גלנט מסלים. ביום שני האחרון התקיימה ישיבה של כל ראשי סיעות הקואליציה. בפגישה העלה סמוטריץ' את סוגיית העברת הסמכויות מגלנט אליו. לדברי נוכחים בחדר גם אריה דרעי התערב ואמר ש"הסכמים קואליציוניים צריך לכבד". נוכח נוסף בחדר הוסיף: "מרגישים שיש מתיחות בעניין. סמוטריץ' עושה סימנים שהסבלנות שלו פוקעת".

שר התפוצות ןוהשיוויון החברתי עמיחי שיקלי אומר הבוקר בראיון לגל"צ כי מה שמעניין בסבב הזה עם חמאס הוא הלחץ הגובר שמופעל על האסירים – והרקטות הן מחיר סביר לשלם. לדבריו "בן גביר עושה עבודה מצוינת, צריך להקשות את התנאים של האסירים הביטחוניים".
שיקלי מציין כי אם הדבר יגרור "רקטה פה ושם – נגיב על זה".

שיקלי אמר כי מצערת אותו הדחייה של פינוי חאן אל אחמר, אולם הוא לא מכיר את הפרטים. לדבריו "אם זה טקטי, ובפעם האחרונה, זה בסדר".

ח"כ אלמוג כהן הסביר הבוקר את הציוץ שלו מאתמול בראיון ל-103fm: "חולשתה של מדינת ישראל, זה לא התחיל וקרה עכשיו, זה קרה הרבה לפני, בכך שהיא לא יכולה לפנות מאחז של 15 פחונים".

הציוץ:

באשר לצעדים עליהם הצהיר כי יבצע במידה ולא תהיה תגובה בסוגיית חאן אל־אחמר, אמר: "יש מנעד רחב של צעדים, אבל זה לא רלוונטי. אין טעם לשוחח עליהם על גלי האתר, הרי אם הייתי רוצה לומר אותם הייתי רושם אותם. הקשר בין רפיסות במקום X לטרור שמקבלים במקום Y, רפיסות בהחלטות הממשלה שבה אנחנו נמצאים כרגע".

כהן הוסיף: "אני תוקף את כל הממשלה, לא את ראש הממשלה, גם את עצמי אני תוקף. אנחנו מחפשים להביא צדק, שוויון בפני החוק, כמו שיש מאחזים שפונו, כמו שיש את גוש קטיף, 10 אלף משפחות, אנשים הוצאו מהקברים שלהם, זה מה שצריך להיות גם כרגע. זה מה שאני טוען. אי אפשר דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים".

שמעון מעטוף, בן 75 ממושב ברקת, הפצוע הקשה מפיגוע הגרזנים באלעד בערב יום העצמאות, מת מפצעיו.

סגירה