"השופט היה אנטישמי" ארגונים יהודיים מנסים לעצור הוצאה להורג בטקסס

רנדי הלפרין, שהיה חבר בקבוצת "טקסס 7", כנופיית אסירים שנמלטו מבית הכלא בשנת 2000, הורשע יחד עם חבריו ברצח שוטר ● ארבעה מהם כבר הוצאו להורג ● עתה, ארגונים ועורכי דין יהודיים דוחקים בבית המשפט לערעורים בטקסס לעכב את הוצאתו להורג של הלפרין, הטוען כי השופט היה אנטישמי.

כלא, אילוסטרציה (צילום: ג'סטין אלסון/Flickr Commons)
ג'סטין אלסון/Flickr Commons
כלא, אילוסטרציה

מספר ארגונים ועורכי דין יהודיים דוחקים בבית המשפט לערעורים בטקסס לעכב את הוצאתו להורג של אסיר יהודי שטוען כי השופט היה אנטישמי.

רנדי הלפרין, שהיה חבר בקבוצת "טקסס 7", כנופיה של אסירים שנמלטו מבית הכלא בשנת 2000, הורשע יחד עם שאר חברי הקבוצה ברצח שוטר שניסה למנוע את הבריחה. הוא נדון למוות, ובית משפט מחוזי בדאלאס אישר להוציאו להורג ב-10 באוקטובר. ארבעה מחברי הכנופיה כבר הוצאו להורג.

אלא שהלפרין, 41, טען בערעור שהגיש במאי כי השופט שדן אותו למוות ב-2003, ויקרס קאנינגהם, כינה אותו בכינויים אנטישמיים ולכן הוא מבקש משפט חוזר.

"השופט של מר הלפרין, עשה טעויות חמורות בפסיקותיו בעניין הראיות שהובאו בפני המושבעים, וגזר על מר הלפרין מוות, אף שהיה מוטה נגדו וכינה אותו 'יהודי מזוין' ו'יהודון מלוכלך'", טען פרקליטו של הלפרין, טיבון שרדל, בהודעה שפרסם.

בשנה שעברה, דווח ב-Dallas Morning News שקנינגהם הקים ב-2010 קרן נאמנות והבטיח לילדיו כסף אם יתחתנו עם בני-זוג נוצרים, לבנים ובני המין השני.

ביום חמישי, הגישו הוועד היהודי-אמריקני, הוועד המרכזי של רבני ארה"ב, אנשי היהדות הרפורמית והאיחוד ליהדות רפורמית תצהיר לבית המשפט בו הביעו את תמיכתם בערעור. יותר ממאה עורכי דין יהודים מטקסס חתמו גם הם על התצהיר, שבו נקבע כי הסוגייה שעל הפרק איננה אשמתו או חפותו של הלפרין.

"הנושאים הללו אינם רלוונטיים, משום שסוגיות של אשמה ושל עונש עולות תמיד רק לאחר משפט הוגן; הן אינן קודמות לו", נכתב בתצהיר. "אם השופט קנינגהם הוא אכן אותו גזען שמתואר בערעור, הרי שלא היה כלל משפט הוגן".

חברי הארגונים החתומים קראו לביהמ"ש "לעצור את ההוצאה להורג, להחזיר את התיק לערכאה המתאימה, לבחון מחדש את העובדות ולמצות את הדין". ביוני, הגישה גם הליגה נגד השמצה תצהיר שבו הביעה תמיכה בעתירתו של הלפרין.

עוד 261 מילים
סגירה