ארכיון: השחקן פול ראד בבכורת הסרט אנטמן ב־2015 (צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)
Chris Pizzello/Invision/AP

ריאיון "זה הדבר הכי מאתגר שעשיתי אי־פעם"

בסרט השלישי בעלילות גיבור־העל הקטן בעולם, "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה", פול ראד נלחם בנבל הגדול החדש של מארוול ● בריאיון לזמן ישראל מספר השחקן על הצילומים המאתגרים ("היו כל כך הרבה שיקולים טכניים"), על המשחק מול עצמו ("אתגר גדול כשחקן") ועל הפעם שהחליף את המעסה של סת' רוגן, בלי שזה שם לב ("שכחתי מזה. כנראה הדחקתי")

השחקן האהוב פול ראד לעולם לא ישכח את השבוע האחרון. ראד, אוהד שרוף של הקנזס סיטי צ'יפס, סיפר בריאיון לזמן ישראל על ההתרגשות מהזכייה הגדולה של קבוצתו בסופרבול וגם על השבועות "הכי מאתגרים" שחווה כשחקן.

הקנזס סיטי צ'יפס, הקבוצה האהובה על ראד, ניצחה, כאמור, ביום ראשון את קבוצת הפילדלפיה איגלס. במסגרת המשחק שודרה גם הפרסומת של היינקן, שראד מככב בה כאיש הנמלה סקוט לאנג.

הסרט השלישי בכיכובו ביקום האוניברסלי של מארוול, "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה", עולה היום לאקרנים. אולפני מארוול למעשה משיקים את השלב החמישי של היקום הקולנועי שלהם, ו"קוונטומאניה" יהיה – קרוב לוודאי – הסרט הגדול ביותר בקריירה המרשימה של ראד.

על פי תגובות ראשוניות, הסרט החדש ייתפס גם כטוב ביותר בסדרה. ראד השתתף בשלל סרטים וסדרות טלוויזיה במהלך הקריירה שלו, והפנים שלו הם כנראה מהמוכרים ביותר בכל הזמנים. השחקן אף הוכתר על ידי מגזין פיפל כגבר הסקסי ביותר ב־2021.

השחקן פול ראד במשחק פוטבול בין הלוס אנג'לס צ'ארג'רס וקנזס סיטי צ'יפס, 15 בספטמבר 2022 (צילום: AP Photo/Charlie Riedel)
השחקן פול ראד במשחק בין הלוס אנג'לס צ'ארג'רס וקנזס סיטי צ'יפס, 15 בספטמבר 2022 (צילום: AP Photo/Charlie Riedel)

על פי תגובות ראשוניות, הסרט החדש ייתפס גם כטוב ביותר בסדרה. ראד השתתף בשלל סרטים וסדרות טלוויזיה במהלך הקריירה שלו, והפנים שלו הם כנראה מהמוכרים בכל הזמנים

אפשר לצפות שכולם יידעו שראד הוא כוכב קולנוע. אולם, אפילו כמה מבני משפחתו לא היו בטוחים בעיסוקו. בנו, למשל, חשב פעם שהוא עובד בבית קולנוע.

הבן שלך לא ידע מה אתה עושה?
ראד חשף כי רק כשבנו ג'ק היה בן 15 הוא גילה שאביו שחקן. "אני לא מושיב את הילדים שלי בגיל שלוש ואומר להם, 'אתם יודעים, יש לי כמה סרטי על תקליטורים להראות לכם'. לא ממש הסברתי להם מה אני עושה.

"כולנו הלכנו [לקולנוע], והייתה במבואה כרזה של סרט שהופעתי בה. אז הם פשוט חשבו שאני עובד בבית הקולנוע – ואני חשבתי שזה חמוד מאוד. אני חושב שכשג'ק היה בן 15 הוא סוף סוף חיבר הכול. אף פעם לא תיקנתי אותו". במקום זה ראד מספר כי נהג לומר לו בצחוק: "אני עובד במתחמי הקולנוע האמריקאים".

במאי "קוונטומאניה" פייטון ריד מספר כי הסרט החדש עלה לרמה חדשה. "אנשים חשבו, אה, זה 'ניקוי חך' נחמד אחרי סרט 'נוקמים' ענק. בסרט השלישי הזה אמרתי, 'אני לא רוצה שזה יהיה עוד 'מנקה חך'. אני רוצה שזה יהיה סרט 'נוקמים' ענק.

השלב החמישי ביקום של מארוול, מתוך "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" (צילום: מתוך הטריילר הרשמי של הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה")
השלב החמישי ביקום של מארוול, מתוך "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" (צילום: מתוך הטריילר הרשמי של הסרט)

"גדלתי כחנון קומיקס אמיתי. ביקום של מארוול יש קומץ נבלים שהם אל־זמניים. לוֹקי, כמובן. דוקטור דוּם מארבעת המופלאים – וקאנג הכובש. בשיחות עם [המפיק] קווין פייג' ומארוול אמרתי, 'אני רוצה להעמיד את אנטמן והצרעה כנגד נבל אימתני של ממש בסרט הזה', אז החלטנו על קאנג הכובש.

"זה נראה לי מעניין לקחת את הנוקמים הכי קטנים – שאולי נחשבים בעיני אנשים מסוימים לנוקמים הכי פחות חזקים – ולהעמיד אותם כנגד הכוח החזק ביותר במערכת היקומים"

"בקומיקס, לקאנג יש שליטה בזמן, הוא נוסע בזמן. המצב שלו שונה בסרט הזה, אבל בעוד שהחיים שלנו הם מאוד ליניאריים – מילדות עד מוות – אצל קאנג זה אחרת", אומר הבמאי. "זה נראה לי מעניין לקחת את הנוקמים הכי קטנים – שאולי נחשבים בעיני אנשים מסוימים לנוקמים הכי פחות חזקים – ולהעמיד אותם כנגד הכוח החזק ביותר במערכת היקומים".

בסרט, צמד גיבורי־העל סקוט לאנג (פול ראד) והופ ואן דיין (אוונג'לין לילי) חוזרים כדי להמשיך בהרפתקאותיהם כאנטמן והצרעה. יחד עם הוריה של הופ האנק פים (מייקל דגלאס) וג'אנט ואן דיין (מישל פייפר), בני המשפחה חוקרים את ממלכת הקוונטים, פוגשים ביצורים חדשים ומוזרים ופותחים בהרפתקה שתדחוף אותם אל מעבר לגבולות.

הסרט האחרון של ריד כולל גם את רצף הסצנות המאתגר ביותר של ראד עד כה. הוא היה צריך לבצע גרסות רבות ושונות של סקוט לאנג/אנטמן. הסצנות האלה מזכירות את הסדרה של ראד מ־2019 "לחיות עם עצמך", שבה הוא מגלם שתי דמויות. אחת מהן היא שיבוט של השנייה. הניסיון הזה התגלה כמועיל למדי בצילומי "קוונטומאניה".

"היו כל כך הרבה שיקולים טכניים. לקח שבועות לצלם את כל רצף הסצנות האלה. זה היה הדבר הכי מאתגר שהייתי צריך לעשות אי־פעם", אומר ראד. השחקן גם אימץ את תפקיד הפרזנטור בעשור האחרון, וכיכב בכמה פרסומות בסופרבול.

הוא הופיע בפרסומת לטלפון הנייד של סמסונג ב־2013 ובפרסומת של חטיפי לייס ב־2022 – בשני המקרים לצד חברו הקומיקאי סת' רוגן (שמשתתף בסרטו האוטוביוגרפי למחצה של סטיבן ספילברג, "הפייבלמנים").

בירה ללא אלכוהול

אולם, עבור ראד, הפרסומת השנה הייתה בעלת משמעות מיוחדת משום שהוא ביצע אותה בתור אנטמן כדי לקדם את הבירה החדשה ללא אלכוהול של היינקן. העובדה שהיא שודרה במהלך משחק של הקנזס צ'יפס הייתה רק הדובדבן שבקצפת עבורו.

"היה לי ממש כיף לעבוד על הפרסומת של היינקן השנה. זה מרגש לחוש חלק ממשהו ענק כמו הסופרבול. בשביל מישהו כמוני – שהוא אוהד שרוף של הקנזס סיטי צ'יפס – זה עושה את זה אפילו יותר מגניב", אומר ראד.

ג'ונתן מג'ורס כקאנג הכובש, מתוך הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה"
ג'ונתן מג'ורס כקאנג הכובש, מתוך הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" (צילום: מתוך הטריילר הרשמי של הסרט)

בריאיון שהתקיים לאחרונה, ראד התייחס גם לסיפור המפורסם בנושא העיסוי של סת' רוגן ולהזדמנות המוחמצת להשתתף בפרסומת של ליי'ס מ־2022.

פייטון ריד אמר שהוא לא רצה שאנטמן החדש יהיה עוד "מנקה חך". הסכמת איתו?
"הסכמתי! דיברנו על העובדה שזה הסרט השלישי שאנחנו מוציאים, ושיהיה מגניב לעשות משהו גדול. הרגשתי שזה יהיה נכון, כי זה פותח את השלב החמישי [ביקום של מארוול].

"גם ידענו שאנחנו הולכים להכניס את קאנג (בגילומו של ג'ונתן מייג'ורס), קאנג הוא דמות מרכזית מאוד בהיסטוריה של מארוול – אז זה התאים וזה היה מרגש. זה היה מגניב".

"ידענו שאנחנו הולכים להכניס את קאנג (בגילומו של ג'ונתן מייג'ורס), קאנג הוא דמות מרכזית מאוד בהיסטוריה של מארוול – אז זה התאים וזה היה מרגש. זה היה מגניב"

השתתפת בכתיבת שני הסרטים הראשונים. מה עם הסרט הזה?
"הייתי עסוק ואני חושב שהיה להם רעיון. יש בחור בשם ג'ף לאבנס, שהוא התסריטאי שלנו בסרט, אז הם עבדו על התסריט. דיברתי איתם קצת על הרעיון שמאחורי הסרט, אבל זה היה מעולה.

השחקן פול ראד כ"אנטמן" (צילום: מתוך הטריילר הרשמי של הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה")
השחקן פול ראד כ"אנטמן" (צילום: מתוך הטריילר הרשמי של הסרט "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה")

"ג'ף הוא כותב מצוין, והיה נחמד מאוד לקבל את התסריט ולקרוא אותו ופשוט להתרגש מהרעיון לצלם אותו. זה עדיין היה מאמץ משותף אבל ג'ף פשוט הצליח לבצע את זה בצורה מעולה, לעצב את הדמויות ולכתוב את הסיפור האפי הזה".

יש בסרט הזה רצף של סצנות שאתה משחק לצד עצמך.
"אתה יודע, כבר עשיתי את זה קודם, אז זה היה קצת מוכר לי במובנים מסוימים, רק כי ידעתי מה חשוב מבחינת כיווני מבט, איך זה עובד, איך אני יכול להקשיב לעצמי אומר משהו ולהגיב לדמות. ידעתי שצריך להקליט קודם את הטקסט של הדמות השנייה כדי שאני באמת אוכל להגיב לזה.

"אבל זה היה הרבה יותר מורכב מאשר ב'לחיות עם עצמך', כי יש את כל הגרסאות השונות האלה – ולא רק שתיים. היו כל כך הרבה שיקולים טכניים נוספים. לקח שבועות לצלם את כל רצף הסצנות הזה.

"זה היה הרבה יותר מורכב מאשר ב'לחיות עם עצמך', כי יש את כל הגרסאות השונות האלה – ולא רק שתיים. היו כל כך הרבה שיקולים טכניים נוספים. לקח שבועות לצלם את כל רצף הסצנות הזה"

"זה היה בקלות הדבר הכי מאתגר שעשיתי אי־פעם. לפעמים, כששיחקתי מול עצמי ב'לחיות עם עצמך', פשוט דמיינתי שיש שם מישהו; לא באמת הסתכלתי על שום דבר. אבל ברצף הסצנות הזה, יש את כל הגרסאות האחרות שלי, אז באמת נזקקנו לאנשים בחליפות כחולות כדי שאני אוכל להתייחס אליהם או לתפוס להם את היד ולעשות את כל הדברים האלה. זה היה אתגר גדול כשחקן".

סת' רוגן (צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP)
סת' רוגן (צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP)

סת' רוגן סיפר פעם שהחלפת את המעסה שלו באמצע והוא לא קלט את זה. הצעתם את הסיפור הזה לפרסומת גמר הסופרבול של "ליי'ס" בשנה שעברה?
"זו באמת הייתה הזדמנות מוחמצת שלא שחזרנו את הרגע הקסום הזה בפרסומת של ליי'ס, אבל אני גם מבין אם האנשים של ליי'ס חשבו שאף אחד לא ירצה לראות את זה. כשסת' סיפר את הסיפור הזה, אני כבר לגמרי שכחתי ממנו. כנראה חסמתי אותו במכוון".

ההשתתפות שלך בפרסומות תמיד באה בהפתעה?
"הרבה דברים בקריירה שלי באו בהפתעה מוחלטת. העבודה עם מארוול הייתה הפתעה מוחלטת ומעולה, כי אף פעם לא ציפיתי לזה. אני אוהב לעבוד עם סת' רוגן. סת' מדהים, והיה ממש כיף לעשות את הפרסומות האלה.

"נהניתי מאוד לעבוד על הפרסומת של היינקן בשביל [הסופרבול השנה]. זה מרגש לחוש חלק ממשהו ענק כמו הסופרבול. בשביל מישהו כמוני, שהוא אוהד שרוף של הקנזס סיטי צ'יפס, זה עושה את זה מגניב כפליים".

רשת הגלידריות "בסקין־רובינס" נוכחת מאוד בחייו של סקוט. יש לך כרטיס זהב שאפשר להשתמש בו בסניפי הרשת?
"אני לא חושב שיש לי. זה אולי רעיון טוב. אם הייתה לי אפשרות לאכול גלידה חינם מתי שאני רוצה – זה גם היה עלול להיות מסוכן. אבל לא, אף פעם לא פנו אליי מ'בסקין רובינס'. הם אף פעם לא הציעו לי אפילו גביע אחד".

השחקן פול ראד בהקרנת הבכורה של "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" בלוס אנג'לס, 6 בפברואר 2023 (צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)
פול ראד בהקרנת הבכורה של "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" בלוס אנג'לס, 6 בפברואר 2023 (צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)

"אם הייתה לי אפשרות לאכול גלידה חינם מתי שאני רוצה – זה גם היה עלול להיות מסוכן. אבל לא, אף פעם לא פנו אליי מ'בסקין רובינס'. הם אף פעם לא הציעו לי אפילו גביע אחד"

כמו הסיפור על העיסוי, זו עוד הזדמנות מוחמצת.
"אני יודע, אבל אני אוהב לחשוב שתמיד יש עוד זמן. אולי בהמשך מישהו ב'בסקין רובינס' ישמע את זה, והם ידעו שאני אוהב מנטה עם שוקולד צ'יפס. אולי מתישהו בהמשך יהיה עוד סופרבול – לאיזשהו מוצר – והם ירצו לראות אותי מעסה את סת' רוגן כדי לשווק את הסחורה שלהם".

סקוט הוא מעריץ גדול של קפטן אמריקה, אבל הוא הסתכסך עם קפטן אמריקה החדש סאם וילסון (בגילומו של אנתוני מקי).
"אין לי מושג בקשר לזה. אני יודע שבעבר הוא קרא לי טיק טאק, ואני חושב שזה קצת מתנשא, אם אתה רוצה לדעת את האמת. אבל אני לא יודע שום דבר על העתיד של שום דבר, חוץ מזה שקאנג הוא אולי מישהו שאנשים עדיין יצטרכו לסגור איתו חשבון".

עוד 1,426 מילים
סגירה