בנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו מתאבל על חורבן הבית בבלפור - ואנחנו נשלם על זה ביוקר

נתניהו יצא למבצע מכפיל בכנסת וסיים אותו בהצלחה: במקום 45 אלף שקל לביגוד ואיפור - אשת ראש הממשלה תזכה ב-80 אלף; במקום שני עובדים במעון הרשמי - יהיו לה עכשיו ארבעה; במקום מעון אחד, המדינה תממן שניים ● העלות המשוערת למשלם המיסים: כ-1.6 מיליון שקל בשנה ● אך נתניהו היה מוותר על כל זה למען המעון בבלפור: "הרסו הכול. הכול. איך דבר כזה יכול לקרות?" ● פרשנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לגור ברחוב בלפור פינת סמולנסקין. זה המעון הרשמי שהוא אוהב וכל האלטרנטיבות – במקרה זה שתיים, הדירה ברחוב עזה או הווילה בקיסריה -שנואות עליו.

נתניהו לא רוצה שהבתים הפרטיים שלו יהפכו למעונות רשמיים. הוא רוצה מעון רשמי מלא-מלא, סמל רשמי וייצוגי של המדינה. בזה הוא צודק.

את השיפוצים בבלפור לקח נתניהו קשה. הוא מתייחס למה שקורה שם כמו אל חורבן הבית. לא פחות. "מה עשו שם היום, ארבעה קירות, מעטפת, ובפנים הרסו הכול. הכול. איך דבר כזה יכול לקרות?" הוא מקונן בהתרגשות רבה.

את השיפוצים בבלפור לקח נתניהו קשה. הוא מתייחס למה שקורה שם כמו אל חורבן הבית. לא פחות. "מה עשו שם היום, ארבעה קירות, מעטפת, ובפנים הרסו הכול. הכול. איך דבר כזה יכול לקרות?"

נתניהו היה שמח אילו היו מתחקרים פעם אחת ולתמיד את כל מה שמתחולל סביב השערורייה של בלפור. גם בזה הוא צודק. אף אחד לא יכול להבין מדוע הורסים ובונים ומשפצים את המעון הרשמי הזה כל הזמן.

המצב במעון בבלפור נכון לפברואר 2023 (וידיאו: דוברות הליכוד)

נתניהו, אגב, מכיר את תלאות המעון בבלפור היטב עוד מימי הקדנציה הראשונה שלו בשנות התשעים.

אחרי שנבחר לכהן כראש ממשלה, הוא נשלח לגור עם משפחתו ברחוב רחל המשוררת בבית הכרם. הטענה הייתה אז, כמו היום, שבלפור בשיפוצים. רק באמצע הקדנציה עבר נתניהו להתגורר שם. סקנדל השיפוצים הבלתי נגמרים בבלפור עלה למדינה עשרות מיליוני שקלים לאורך השנים.

נתניהו צודק בעוד עניין: הבית הפרטי שלו ברחוב עזה לא ראוי להיות המעון הרשמי של ראש ממשלה.

הדירה הגדולה של משפחת נתניהו בקומה האחרונה יפה ונאה, אבל הבניין עצמו מכוער, באמצע אחד הרחובות הוותיקים והסואנים בירושלים, שמוביל את התחבורה הפקוקה מדרום למרכז העיר.

הדירה הגדולה של משפחת נתניהו בקומה האחרונה יפה ונאה, אבל הבניין עצמו מכוער, באמצע אחד הרחובות הסואנים בירושלים, שמוביל את התחבורה הפקוקה מדרום למרכז

דירת משפחת נתניהו ברחוב עזה, בקומה העליונה של בניין ישן, ינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דירת משפחת נתניהו ברחוב עזה, בקומה העליונה של בניין ישן, ינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

כל כניסה ויציאה של נתניהו לדירה שלו מלווה בהטרדה ממשית של הנוסעים ברחוב עזה ושל השכנים. את הכניסה לבית חוסמים גדרות ומעקים שמצופפים את המדרכה הצרה, וכל מי שעובר שם, כי אין לו ברירה, זוכה גם למבטים מחשידים של המאבטחים הלחוצים של שב"כ.

ברור גם שהדירה בעזה לא ראויה לארח מנהיגים מחו"ל. אין שם אפילו מקום לטקס צנוע.

אני לא רוצה לדמיין את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עומד בכניסה הצפופה לבית המשותף, המכוניות צופרות ברחובות של רחביה מסביב, השכנים הסקרנים מביטים בו מכל עבר, ובני הזוג נתניהו מובילים אותו אל המעלית לקומה העליונה. זה באמת לא סביר.

אני לא רוצה לדמיין את הנשיא ביידן עומד בכניסה הצפופה לבית המשותף, המכוניות צופרות ברחובות מסביב, השכנים הסקרנים מביטים בו מכל עבר, ובני הזוג נתניהו מובילים אותו אל המעלית לקומה העליונה

אז בלפור זו שערורייה, אבל גם ההתנהלות של נתניהו ואנשיו בוועדת הכספים סביב המעונות האחרים היא שערורייה עצומה.

הדיון בוועדת הכספים בעניין הגדלת תקציב מעונות ראש הממשלה, 22 בפברואר 2023 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

כל בכירי משרד ראש הממשלה הגיעו ביומיים האחרונים לוועדת הכספים של הכנסת כדי שתאשר לנתניהו ורעייתו תקציבים מופרכים. היו שם המנכ"ל, ראש הסגל, סגנית ראש הסגל, החשב של המשרד ופונקציונרים אחרים שהתרוצצו בעצבנות סביב האירוע.

כל חברי ועדת הכספים מטעם הליכוד חויבו להגיע לדיוני הוועדה שנמתחו לאורך יומיים, כאילו יוקר המחיה עבר מהעולם וזה הנושא היחידי שנשאר לדון בו.

נתניהו יצא למבצע מכפיל בכנסת וסיים אותו בהצלחה. במקום 45 אלף שקל לביגוד ואיפור – אשת ראש הממשלה תזכה ב-80 אלף; במקום שני עובדים במעון הרשמי – יהיו לה עכשיו ארבעה; במקום מעון אחד, המדינה תממן שניים, גם את קיסריה; והרשימה עוד ארוכה.

במקום 45 אלף שקל לביגוד ואיפור – אשת רה"מ תזכה ב-80 אלף; במקום שני עובדים במעון – יהיו לה עכשיו ארבעה; במקום מעון אחד, המדינה תממן שניים, גם את קיסריה

תפעול שני המעונות הפרטיים של ראש הממשלה יעלה למשלם המיסים לפי ההערכה כ-1.6 מיליון שקל בשנה.

מנהיג הליכוד בנימין נתניהו עם רעייתו שרה בביתם ברחוב עזה בירושלים במרץ 2006 (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)
מנהיג הליכוד בנימין נתניהו עם רעייתו שרה בביתם ברחוב עזה בירושלים במרץ 2006 (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)

ההחלטה המבישה התקבלה ברוב של 4:9 בוועדה ונכנסה לספר התקציב של מדינת ישראל, שנאנקת מיוקר מחיה, אינפלציה ומשבר חוקתי עם השלכות כלכליות על כל משפחה, שאין מי שיחליף לה את הריהוט מתי שבא לה.

עוד 611 מילים
סגירה