פוטין: "מקווה שמי שייבחר ישמור על יחסי המדינות"

במהלך הפגישה בין נתניהו ופוטין, אמר ראש הממשלה: "חלה עלייה חמורה בניסיונות של איראן לפגוע בישראל" ● מיכאל בן ארי הוקלט כשהוא אומר שיש גורמים בעוצמה יהודית שעושים כדברו ● פרץ שוחח עם גנץ והודיע לו כי מפלגתו תמליץ עליו לראשות הממשלה

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
עמוס בן גרשום/לע״מ
בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י
06:59 עריכה

בעוד חמישה ימים – ביום שלישי הקרוב – ייערכו הבחירות לכנסת העשרים ושתיים.

הערב, בשעה 18:30, ועדת הבחירות המרכזית תערוך דיון לגבי הודעת נתניהו בעניין בקעת הירדן, שפורסמה שלשום. לישיבה נדרש להתייצב מטעם הליכוד יונתן אוריך, שיהיה עליו להסביר מדוע טען, לפני מסיבת העיתונאים, שדברי ראש הממשלה לא יהיו תעמולת בחירות.

בשעות הצהריים ימריא ראש הממשלה לפגישה עם נשיא רוסיה פוטין בסוצ'י. נתניהו ייפגש גם עם שר ההגנה סרגיי שויגו. אל נתיהו יתלוו ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ראש אגף מודיעין בצה"ל תמיר הימן וראש ראש אגף מבצעים אהרון חליוה.

מחר יחול המועד האחרון שבו ניתן לפרסם סקרים לפני הבחירות. שורה של כלי תקשורת עתידים להציג מחר סקרי מנדטים.

07:28 עריכה

בליץ הראיונות של נתניהו נמשך: אחרי הראיון לערוץ 20 והראיון לערוץ 7, ראש הממשלה מתראיין ל"ישראל היום". בקטע מהראיון, שפורסם הבוקר במהדורת הדפוס של העיתון ויפורסם במלואו מחר, התייחס יושב ראש הליכוד לעימות שאליו נקלע אתמול עם יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה, שתיעד אותו באמצעות הטלפון הנייד שלו. "הוא הפגין חוצפה", אמר נתניהו. "הוא מרגיש שיהיה שר בממשלה הבאה. התקרית משקפת את תחושת הביטחון שלו".

האמירה מעניינת מבחינת הסבטקסט שלה. משתמע ממנה שעודה לא אמור לחוש ביטחון. אתמול פורסמה מחשבונו של נתניהו הודעה ש"הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים ילדים וגברים". אולם מאוחר יותר התנער ראש הממשלה מהדברים. גם על האמירה "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים", שנאמרה בבחירות 2015, התנצל נתניהו. אולם עושה רושם שמה שראש הממשלה באמת חושב זה שהציבור הערבי צריך להוריד ראש, להיות כנוע. בטח לא לחוש תחושת ביטחון.

נתניהו טען בראיון כי "עודה נמצא בברית עם גנץ ולפיד ובברית עקיפה עם ליברמן". ראש הממשלה לא הציג סימוכין לקביעה, ואם הציג, אמנון לורד לא מביא אותם בידיעה. מי שכבר שיתף פעולה עם אנשי הרשימה המשותפת הוא נתניהו, שיחד איתם העביר את ההחלטה לפיזור הכנסת וכן תיאם עימם את הבחירה במועמדו לתפקיד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.

נתניהו התייחס בראיון גם לזימונו של יונתן אוריך לוועדת הבחירות המרכזית לבירור התצהיר שמסר, ולפיו הודעת ראש הממשלה בעניין בקעת הירדן לא תכלול תעמולת בחירות: "זה מזכיר לי את ברית המועצות".

עוד אמר נתניהו: "אני מרגיש את האהבה מהציבור. אנשים ממש מבקשים ממני – 'תישאר, תמשיך לשמור עלינו'".

08:13 עריכה

ראשי חד"ש, רע"ם ותע"ל, שלוש מארבע המפלגות שמרכיבות את הרשימה המשותפת, גיבשו שורת תנאים לתמיכה בגוש חוסם נגד נתניהוכך פרסם הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות".

בין הדרישות: מינוי חברים מהרשימה המשותפת לראשות ועדת הכספים וועדת הפנים בכנסת; הקצאת 64 מיליארד ש"ח עבור תוכנית רב שנתית לציבור הערבי; ביטול חוק הלאום וחוק העדפת יוצאי צבא במגזר הציבורי; פעילות נגד הפשיעה בחברה הערבית; הקמת עיר ערבית, אוניברסיטה ערבית ובית חולים בגליל; חזרה למשא ומתן על בסיס רעיון שתי המדינות; והקמת אזורי תעשייה ביישובים ערביים.

מי שגיבש את המתווה הוא חבר הכנסת אחמד טיבי. בל"ד הסכימה לקיים דיון והצבעה על התוכנית אחרי הבחירות. במפלגה אמרו שאם רוב חברי הרשימה המשותפת יתמכו ביוזמה, הם יצטרפו גם כן.

08:38 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בתשובה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון והמחנה הדמוקרטי: "אין כל יסוד לטענותיהן העובדתיות של העותרות, שלפיהן יש לכאורה דו"חות ביקורת שנחתמו על ידי המבקר היוצא, אך עוכבו או נגנזו על ידי מבקר המדינה המכהן". כך פרסם הבוקר מתי טוכפלד במהדורה המודפסת של "ישראל היום" (דיווח זהה הופיע אמש באתר העיתון).

בתשובה שמסר אתמול אנגלמן לבג"ץ נכתב ש"הדו"חות הללו כלל לא הושלמו – לא בתקופת המבקר היוצא ולא בתקופת מבקר המדינה. ממילא הדו"חות לא נחתמו ולא ניתן לפרסמם בעת הנוכחית". לדברי המבקר, "יש לדחות את העתירות על הסף".

08:42 עריכה

הבוקר מתפרסמת בעיתונים מודעה של ועדת הבחירות המרכזית, שמזכירה לציבור שביום הבחירות הנסיעה ברכבת ובמאות קווי אוטובוס בין עירוניים תהיה בחינם.

הקלפי שלכם נמצאת בישוב אחר? רחוקה מהבית? בואו להצביע! עם אחד מ-630 קווי אוטובוס בין עירוניים וברכבת ישראל, הניתנים לכם…

פורסם על ידי ‏ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22‏ ב- יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

08:59 עריכה

בליכוד היו אמורים לקיים הבוקר ישיבת סיעה בבקעת הירדן, אולם האירוע נדחה. מועד חדש, אגב, טרם נקבע.

09:07 עריכה

החשיפה של נתי יפת ב"זמן ישראל" שלשום, כי נפתלי בנט הוא למעשה יו"ר בלעדי של הימין החדש ובעל כל הסמכויות במפלגה – עוררה אתמול הדים במחנה הימין. גורם בסביבת שקד אמר ל"זמן ישראל" כי תקנון הימין החדש מעיד על כך שהשרה לשעבר "אולי לא פראיירית, אבל היא פחדנית. בנט נתן לה את התחושה ש'הנה, אני המבוגר ששומר עלייך'. טעות, היא עשתה טעות".

גורמים אחרים בימינה אמרו אתמול, שחשיפת תקנון הימין החדש "רצה חזק" בקרב אנשי הרשימה, אך מעבר לדיונים קצרים בקבוצות ואטסאפ מפלגתיות, נזהרו המועמדים והפעילים מלנהל דיון פתוח על הנושא. באופן רשמי נמסר מהרשימה, כי "בנט ושקד הם יושבי ראש משותפים במפלגת הימין החדש מאז הקמתה. כך היה בבחירות הקודמות וכך גם היום, כאשר השוני היחיד הוא סדר הרשימה שהוחלף – שקד ראשונה ובנט שני.

"מעבר לכך, אנו מתמקדים בדבר אחד בלבד – ניצחון גוש הימין והקמת ממשלה לאומית עם ימינה חזקה. שקד עומדת בראשות ימינה, כאישה הראשונה אי פעם שעומדת בראשות מפלגת ימין, וגם היחידה העומדת בראשות מפלגה כיום, ותוביל אותה להצלחה משמעותית בבחירות הקרובות".

הניסיון לקבל תשובה לשאלה מדוע הסכימה לתקנון המשאיר אותה ללא סמכויות – לא צלח.

09:12 עריכה

השר וחבר הכנסת לשעבר מיכאל איתן: "בפעם הראשונה בחיי, לא אוכל להצביע לליכוד". איתן ביקר בחשבון הפייסבוק שלו את נתניהו: "אזרח שמצביע בעדו מצביע בהכרח נגד שלטון החוק", כתב.

מדוע לא אצביע ליכוד?במשך 50 שנים הייתי חבר פעיל ומסור בתנועת החירות, גח"ל והליכוד ומילאתי תפקידים חשובים במערך…

פורסם על ידי ‏‎Michael Eitan‎‏ ב- יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

איתן מצטרף לבכירים הליכוד לשעבר, בני בגין ודן תיכון, שהודיעו גם כן שלא יצביעו למפלגת השלטון.

10:09 עריכה

נתניהו התראיין הבוקר לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב'. ראש הממשלה אמר שכנראה לא תהיה ברירה, אלא למוטט את שלטון החמאס. נתניהו הכחיש בראיון שדרש להוסיף להסכמים הקואליציוניים את חוקי החסינות.

ראש הממשלה התייחס לפרסום אתמול מחשבונו, שבו נכתב ש"הערבים רוצים להשמיד את כולנו": "לא כל דבר שמופיע בעמוד שלי בקמפיין עובר עריכה שלי. כשיש צורך אני מתקן".

10:18 עריכה

הראיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לירון דקל ועמית סגל הבוקר מעורר הדים במערכת הפוליטית ובזירה הציבורית.

10:26 עריכה

פייסבוק השעתה ל-24 שעות את מנגנון התגובות האוטומטי של הליכוד, בשל ההודעה שפרסם אתמול, ובה נכתב ש"הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

10:46 עריכה

שינויים בהרכב המשלחת הישראלית לרוסיה: ראש אגף מודיעין בצה"ל, תמיר הימן, וראש ראש אגף מבצעים, אהרון חליוה, לא יתלוו כמתוכנן לנסיעת נתניהו לסוצ'י היום, ובמקומם יצטרפו לטיסת ראש הממשלה ראש אגף התכנון, אמיר אבולעפיה, וראש חטיבת המחקר באמ"ן, דרור שלום – כך מוסר שליח זמן ישראל לנסיעה שלום ירושלמי.

11:14 עריכה

יושב ראש ש"ס אריה דרעי על היעדרותו מההצבעה על חוק המצלמות בכנסת: "הייתה אי הבנה בשעות".

הראיון המלא של דרעי ליקי אדמקר וטל שלו

11:32 עריכה

סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, המשובץ ברשימת ימינה לכנסת, מביע תמיכה בטרנספר לפלסטינים המתגוררים בגדה המערבית – כך מפרסם כתב "זמן ישראל" נתי יפת.

שלשום פירסם דוידי – שהגיע למקום החמישי ברשימת הבית היהודי והוצב במקום ה-16 ברשימת ימינה לכנסת – פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, שבו תיאר את אכזבתו מחלקו של ראש הממשלה נתניהו בהסכמי אוסלו. מסקנתו היא שיש לבחור בימינה, שתבטיח "ממשלת ימין אמיתית".

באחת התגובות לפוסט נכתב ש"הגיע הזמן להתכנסות ולא לטמינת ראש בחול. יהיה פינוי כואב, אבל יהיה". גולש בשם רמי הופמן השיב כי "אכן, יהיה כואב לפנות. כל כך האמנו בדו-קיום ואהבנו את מחמוד מהכפר הסמוך… אז כן, זה יהיה קשה, אבל לא תהיה ברירה וניאלץ לפנות את מחמוד ומשפחתו וכל הכפר חזרה לארצות מוצאם". בן ציון סימן לייק לתגובה זו וכתב "גדול".

rami (צילום: צילום מסך)
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
11:54 עריכה

ראש הממשלה נתניהו לפני המראתו לסוצ'י: בסקרים שלנו עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה – כך מדווח שליח זמן ישראל לנסיעה, שלום ירושלמי. נתניהו אמר שמטרת נסיעתו היא הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה, אולם זהו יעד שרחוק מלהיות מושג.

נתניהו התייחס לפרסום אתמול מחשבון הפייסבוק שלו שבו נכתב כי הערבים "רוצים להשמיד את כולנו": "תיקנתי את זה מיד". עוד הוסיף: "המדיניות הכוללת שלי היא דו קיום ושלום, אבל ישראל צריכה להיות חזקה עם ממשלה בראשותי".

"הביקור הזה הוא ביקור תקופתי שנעשה כל הזמן. אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות, וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות", אמר נתניהו.

נתניהו לפני המראתו לסוצ'י (צילום: שלום ירושלמי / זמן ישראל)
נתניהו לפני המראתו לסוצ'י (צילום: שלום ירושלמי / זמן ישראל)

"מי ינהל את המו"מ מול טראמפ?", שאל נתניהו. "גנץ ולפיד? אולי שקד? בנט? סמוטריץ'? אני מוביל לגבולות קבע בני הגנה. אני מבקש את המנדט להמשיך,  אבל לא ברור שיהיה לי אותו", הזהיר ראש הממשלה.

12:07 עריכה

נתניהו: "אנחנו בקשר הדוק עם הממשל האמריקאי בנוגע לצורך להפעיל לחץ על איראן. ההסכם עם איראן היה פגום בכך שלא היתנה את הסרת הסנקציות בשינוי בהתנהגות האגרסיבית של איראן אלא רק בשינוי בלוח הזמנים. אני בטוח שהנשיא ימשיך לתבוע שינוי בנוגע להתנהגות של איראן הן בהקשר של הניסיון האיראני לפתח נשק גרעיני והן בהקשר של התוקפנות שלה באזור".

12:21 עריכה

גורמים בפמליית ראש הממשלה לרוסיה אומרים כי לעזה אין פתרון – כך מדווח שליח זמן ישראל במשלחת לסוצ'י, שלום ירושלמי. "גם אם נצא למערכה, נכריע את חמאס ונעמיד אותם בשלשות – מה הלאה?", תהו אותם גורמים.

הבוקר אמר נתניהו בכאן רשת ב' כי מסתמנת מערכה צבאית בדרום, אך ישראל תצא אליה רק כשתהיה מוכנה לכך.

12:28 עריכה

השר זאב אלקין מהליכוד: יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מפיץ תעמולה בהוסטלים שבהם מתגוררים עולים, וטוען שאם לא יבחרו בו, הליכוד ונתניהו יגרשו את הדרים במעונות אלה. כך מדווח כתב ופרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי.

12:57 עריכה

בבולשת הפדרלית סבורים, שמתקני האזנה שהוצבו באזור הבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים בארצות הברית, הוצבו על ידי ישראל – כך פירסם דניאל ליפמן ב"פוליטיקו". מועד הפרסום, ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת, עלול לפגוע בראש הממשלה נתניהו.

לפי הדיווח טראמפ לא נזף בישראל, אחרי שבארה"ב גילו על הריגול. דובר מטעם שגרירות ישראל בוושינגטון הכחיש מכל וכל את הדיווח.

13:24 עריכה

תגובת לשכת ראש הממשלה לדיווח באתר "פוליטיקו":

שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחיה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארצות הברית. ההנחיה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל.

13:36 עריכה

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, איתי אופיר, קובע בחוות דעת לשרי הממשלה, כי ישנה מניעה משפטית לקדם את ההחלטה להקים כ-180 יחידות דיור במבואות יריחו שבמועצה האזורית בקעת הירדן. כך מדווח איתמר אייכנר ב-ynet.

גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מתנגד להחלטה: "לא הוצגה בפנינו כל תשתית ראייתית או אינדיקציה לגורל או לדחיפות לקבלת ההחלטה בעיתוי הנוכחי". כך מדווחים בתאגיד השידור כאן מיכאל שמש וגילי כהן.

הממשלה אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב לישיבה בבקעת הירדן ולדון בנושא.

13:45 עריכה

אוקיי, השתכנענו

13:48 עריכה

איתמר בן גביר: התנאי להצטרפות עוצמה יהודית לקואליציה – מינויי לשר בממשלה.

14:05 עריכה

לפי סקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור ערוץ כנסת, תומכי נתניהו ומתנגדיו זוכים במספר זהה של מנדטים – 60. עוצמה יהודית, לפי סקר זה, לא עוברת את אחוז החסימה; זאת בשונה מהסקר הקודם שנערך על ידי הערוץ, ולפיו, הצליחה המפלגה להיכנס לכנסת.

הסקר נערך באינטרנט בקרב מדגם מייצג של בעלי זכות הבחירה. בסקר השתתפו 539 נשאלים. טעות הדגימה המרבית – 4.4 אחוזים.

מחר (שישי) הוא המועד האחרון שבו מותר לפרסם סקרי מנדטים לפני הבחירות.

14:07 עריכה

העבודה-גשר נגד "ישראל היום" –

14:26 עריכה

יאיר נתניהו בראיון ראשון לתקשורת הישראלית –

14:30 עריכה

משלחת ישראל בראשות ראש הממשלה נתניהו נחתה בסוצ'י –

שליח זמן ישראל לנסיעה, שלום ירושלמי, מדווח שנתניהו התייחס לפרסום ב"פוליטיקו" לגבי ריגול ישראלי בארצות הברית ואמר: "שקר מוחלט. אין בזה שמץ של אמת. אפס".

14:48 עריכה

בליכוד ובכחול לבן נערכים להתמודד עם שיעורי הצבעה נמוכים בבחירות –

14:53 עריכה

ממלא מקום ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, מסר בתגובה לדיווחו של כתב זמן ישראל, נתי יפת, על כך שהביע תמיכה בטרנספר של הערבים החיים בגדה המערבית: "ברור. אני בעד. תמיד. הבעיה היא חוסר ההיתכנות בשלב הזה". מימינה לא נמסרה תגובה.

הדיווח של יפת על עמדתו של בן ציון פורסם בפוסט מתגלגל זה, בשעה 11:32.

15:22 עריכה

לקראת המועד האחרון לפרסום סקרים מחר, מציגים "ישראל היום" ו-i24NEWS סקר, שנערך בקרב 1003 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של בעלי זכות בחירה.

טעות הדגימה בסקר היא 2.8%.

15:35 עריכה

נדחו העתירות נגד מבקר המדינה –

16:25 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תקף את יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, בעקבות התקרית אתמול במהלך הדיון על חוק המצלמות, בה דחף לראש הממשלה את מצלמת הטלפון הנייד שלו.

בכנס בו השתתף אדלשטיין, אמר "מה שעשה אתמול ח"כ עודה – לא פחות מיו"ר הרשימה המשותפת – היה לא פחות מאשר פיגוע בציבור הערבי ובדו קיום. הרבה יותר מחוק המצלמות. את זה צריך להבין. כל אדח שמסתכל בזה אומר: 'אה, אז הם באמת טרוריסטים? הוא באמת ניסה לפגוע בראש הממשלה?". 

עודה בתגובה: "יו"ר הכנסת קורא לאופוזיציה טרור. אמירה עלובה של פוליטיקאי קטן שנגרר אחרי ביבי להסתה".

16:56 עריכה

פשוט נניח את זה כאן. בני גנץ מנשק את ידה של אופירה ברקוביץ'

17:44 עריכה

יו"ר ימינה, איילת שקד, פתחה את שידור הפייסבוק-לייב (שהיא מאוד אוהבת לעשות), בקריאה לנתניהו, לאחר שקמפיין הליכוד החל במתקפה נגד מפלגתה.

"ראש הממשלה, אני מבינה שאתה מעלה תעמולה נגד ימינה, אבל הפעם זה לא יעבוד. הרגע שלחו לי פוסט שנתניהו העלה, שמציג את שמתלבט, ורצה להצביע לאיילת שקד ובסוף משכנע אחרים להצביע מחל כדי צריך שהליכוד יהיה גדול".

שקד תקפה ואמרה: "אז בדיוק הפוך. פעם קודמת שהוא עשה את השאיבה הזאת אנחנו לא עברנו את אחוז החסימה ולא קמה ממשלת ימין. אז ראש הממשלה נלחם ספציפית דווקא בשותפה הטבעית שלו".

יו"ר רשימת ימינה איילת שקד ושפי פז בהצהרה משותפת. הצטרפו לשידור פייסבוק Live

יו"ר רשימת ימינה איילת שקד ושפי פז בהצהרה משותפת. הצטרפו לשידור פייסבוק Live

פורסם על ידי ‏איילת שקד‏ ב- יום חמישי, 12 בספטמבר 2019

18:22 עריכה

ליברמן: "הביקור של נתניהו ברוסיה אלקטורלי בלבד. לא מדיני ולא ביטחוני". 

בראיון ל"שש" עם עודד בן עמי בחדשות 12, התייחס יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לביקור ראש הממשלה ברוסיה: "אני לא מבין למה לא מחייבים את הליכוד על כל הביקורים האלה. זה פגיעה באינטילגנציה". 

"אין ספק שנתניהו הוא הפרזנטור הכי טוב של מדינת ישראל, וטוב שהוא יישאר פרזנטור. אבל הוא נכשל". בהתייחס לאירוע באשדוד, בוא נאלץ נתניהו לרדת מהבמה בעת שנאם, על רקע אזעקת צבע אדום, אמר ליברמן: "מה שאנחנו ראינו רק לפני כמה ימים, זה לא השפלה של ראש הממשלה, זה השפלה של המדינה".

בתגובה לציטוט בראיון ב"ידיעות אחרונות", בה אמר כי מבחינתו הבחירות האלה הוכרעו, הסביר ליברמן את כוונתו: "הם לא הוכרעו, אמרתי דבר אחד ברור – אם כל הציבור החילוני, העולים, הליברליים לא הבינו שצריך לצאת ולהצביע בשיעור יותר גבוה, הם נותנים פתח לממשלת הלכה. נתניהו בעצמו כתב מאמר שהוא חתם עליו בישראל היום, שהוא לא לעולם לא יוותר על שיתוף הפעולה עם החרדים. מי שמצביע לליכוד, צריך לקחת בחשבון שהוא מצביע גם לדרעי וליצמן".

חוץ מלתקוף את נתניהו, ליברמן התייחס גם למפלגת כחול-לבן: "אני יותר מוטרד מהם. אני לא סומך עליהם. אני מאוד שמח שגנץ מאמץ את התפיסה שלי לגביי ממשלה חילונית-ליברלית. אבל היום, בדרך לכאן, אני שומע את כל העיתונות החרדית רועשת וגועשת – מתברר שבמקביל לאותן הצהרות, בני גנץ ובכירי מפלגתו נפגשים עם החרדים ואומרים להם, 'זה רק למראית עין, יום אחרי הבחירות אנחנו נשב איתכם'. אנחנו לא נשב לא עם החרדים ולא עם המשיחיים בשום תנאי". 

18:30 עריכה

גידי וייץ מ"הארץ" מדווח: חברה בשליטת ג'פרי אפשטיין תרמה לפעילות פוליטית של אהוד ברק, תורף נוסף לפעילות היה מפקד הכוח באסון צאלים ב'.

לפי הדיווח, בשנת 2017 הקימו מקורבים לברק את חברת "אחריות לאומי – ישראל הבית שלי", שנועדה לשמש אותו כתשתית ארגונית, באם יחליט לשוב בפוליטיקה. אותה חברה גייסה תרומות מאנשי עסקים אמריקאים – 1.6 מיליון ש"ח.

144 אלף ש"ח מהתרומות הגיעה מחברת HBRK Associates המזוהה עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין.

אהוד ברק (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אהוד ברק (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

ב"אחריות לאומית" הגיבו: "התרומה המדוברת התבצעה בחודש מארס 2017, מחברה שתרמה לגופים אזרחיים רבים בעיקר בארה"ב, וכעת מתברר שאפשטיין הוא אחד מבעליה. משנתבררו הפרטים, ובשל חומרת מעשיו של אפשטיין, פועל ארגון 'אחריות לאומית' להעברת הסך הכולל של התרומה לארגוני סיוע לנוער בסיכון".

18:35 עריכה

ביקור נתניהו ברוסיה | כתבנו שלום ירושלמי מדווח כי פוטין עושה לביבי מה שהוא אוהב לעשות לאחרים – מאחר לו בשעתיים לפחות, לאחר שטס לדאגסטן לפגוש מתאגרף שקיבל פרס.

18:54 עריכה

ביקור נתניהו ברוסיה. ראש הממשלה יפגש הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, לאחר שמוקדם יותר נועד נתניהו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

במהלך הפגישה, דיבר נתניהו על המתיחות הביטחונית בגבול סוריה: "הפעילות הישראלית גוברת בתקופה האחרונה משום שאיראן מגבירה את הניסיונות שלה לתקוף את ישראל משטח סוריה, ועל כן יש צורך בהגברת התיאום הצבאי".

19:53 עריכה

ביקור נתניהו ברוסיה. החלה פגישתם של נתניהו ופוטין – באיחור של שעתיים ו-45 דקות מהמועד שנקבע

19:55 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט העביר את חוות דעתו על החלטת הממשלה להקים יישוב חדש בבקעת הירדן. לדבריו, "לא הוצג כל צורך חיוני או דחוף באישורה של הצעת ההחלטה יומיים לפני הבחירות". נשמע הגיוני.

20:11 עריכה

סקר חדשות כאן 11 שמתפרסם הערב, 4 ימים לפני בחירת הקלפיות –  כחול לבן מובילה עם 33 מנדטים, הליכוד עם 31, הרשימה המשותפת עם 11, ימינה 9, יהדות התורה 8, ש"ס עם 7, המחנה הדמוקרטי 5, העבודה-גשר 5 ועוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה, גם בסקר הזה, עם 4 מנדטים.

20:13 עריכה

מיכאל בן ארי, שהודח מהתמודדות לכנסת על ידי בג"ץ. בהקלטה מחוג בית שעשה, הוא מודה כי ישנם חברים ברשימה שמהווים הזרוע העמוקה שלו ושמתייעצים עמו על המהלכים.

בהקלטה שפורסמה במהדורה המרכזית בחדשות 12, נשמע בן ארי כשהוא אומר: "קל לו יותר, יותר קל לו לקבל בגלל שהמפלצות לא ברשימה. אני לא ברשימה, מרזל לא ברשימה, גופשטיין לא ברשימה. תאמין לי אני מעדיף אחד שלא יזיז יד ורגל, בלי לשאול אותי בלי לשלוח הודעה: 'מורי ורבי, מיכאל מה לעשות במקרה כזה וכזה? תגיד לי אתה'".

בהקלטה נוספת מספר בן ארי על מה עוצמה יהודית צפויה לשים את הדגש – לפעול אקטיבית לסגירת עסקים בשבת ומניעת קיום ספורט תחרותי בשבת.

20:16 עריכה

ביקור נתניהו ברוסיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בשעה זו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פגישה שהחלה באיחור של כמעט 3 שעות. במהלך הפגישה הנשיא, כמו שעשה מוקדם יותר היום עם שר ההגנה, נתן נתניהו דגש על המצב הבטחוני: "בחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר ובהיקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו".

פוטין התייחס לבחירות בישראל: "זוכר את תאריך הבחירות, ומקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על קו הידידות בין המדינות שלנו ויחזק את היחסים בהמשך". נשיא רוסיה התייחס גם למיליון וחצי יוצאי ברית המועצות החיים בישראל: "אנחנו תמיד התייחסנו אליהם כמו לאנשים שלנו".

20:18 עריכה

אהוד ברק מחנך ותוקף את יאיר לפיד: "ותר על על הרוטציה"

 

20:25 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הודיע ליו"ר כחול לבן בני גנץ כי מפלגתו תמליץ עליו לראש הממשלה. במהלך השיחה אמר פרץ: "נתניהו רוצה לחסל את מפלגת העבודה-גשר כדי להבטיח לעצמו חסינות. כל הגוש חייב להתגייס עכשיו בכדי להבטיח שמפלגתנו תתחזק ותבטיח ממשלה חדשה בראשות גנץ".

21:33 עריכה

פעילי מפלגת נעם הגיעו היום לגינת לוינסקי כדי להפיץ את משנתם. כן, גינת לוינסקי. קשה לומר שהם הצליחו למצוא שפה משותפת עם התושבים, אומר כתבנו עומר שרביט שנכח במקום.

הפעילים הגיעו ברובם מירושלים ומההתנחלויות, חילקו פלאיירים וניסו לשוחח עם העוברים והשבים. בן סבו שהגיע עם אשתו מאפרת: "אנחנו מחזקים את הציבור היהודי והזהות היהודית במרחב הציבורי. פה זה לא פולין או רוסיה, יש כל מיני ארגוני שמאל אדירקלי שהופכים את הקערה ואנחנו לא רוצים לשתוק. לא רוצים כפירה חילונית במרחב הציבורי וחינוך ללהט"בים".

פעילי נעם גם התייחסו למיקום הספציפי בו הם נמצאים. "יהודים מפחדים להסתובב פה בדרום תל אביב, כל הזרים – מקומם לא פה".

פעיל נעם בגינת לוינסקי בתל אביב
פעיל נעם בגינת לוינסקי בתל אביב
21:38 עריכה

הצהרת נתניהו התעמולתית על בקעת הירדן. יו"ר ועדת הבחירות, השופט מלצר לדוברו של נתניהו, יונתן אוריך: "לא מקובל מה שעשית אתמול"

לאחר שכחול לבן תבעו נגד נתניהו, דוברו וכלי התקשורת ששידרו את אותה הצהרה "דרמטית", הפרו את הצו שקבע יו"ר הוועדה לפני השידור, לפיו נאסר על ההצהרה להכיל דברי תעמולה, הגיע אוריך לדיון עם השופט.

לדברי הדובר, העמדה הקודמת עומדת בעינה, לאור העובדה שהייתה זו הצהרה מדינית היסטורית, וכי המסגור היה מדיני ולא תעמולתי. עם זאת, הבהיר אוריך כי הדברים שנשא, הוספו בידיי ראש הממשלה בעצמו, בשידור חי. "75% מהדברים היו בעלי ערך חדשותי חשוב והיתר היו קשורים יותר לבחירות". אוריך ביקש להתנצל.

מלצר נזף באוריך: "לא מקובל מה שעשית אתמול, גם עניין התגובה לוועדה וגם הציוץ שכתבת שאתה "מתגעגע" אליי, זה הליך כמו משפטי, תיזהר בציוצים".

בנוסף, הורה השופט מלצר לליכוד לשלם לכחול לבן ולמחנה הדמוקרטי 15 אלף שקל כל אחת.

21:45 עריכה

רוני ססובר, מספר 9 ברשימת ימינה, ננזפה היום על ידי היו"ר איילת שקד, לאחר שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה תמונה בבגד ים. גורמים בימינה בתגובה: "לא ראוי שאיש ציבור יעלה תמונה כזו".

סגירה