פרשנות בן-גביר רדף אחר נתניהו כל הדרך לסוצ'י

עוצמה יהודית בקושי עוברת את אחוז החסימה - ואיתמר בן-גביר כבר מתנה את הצטרפותו לקואליציה במינויו לשר ● בתגובה, גורם בכיר בליכוד אמר אתמול לזמן ישראל: זה לא יקרה ● נתניהו קיווה להתרחק מליגת הנוער של הפוליטיקה הישראלית לטובת הליגה הבינלאומית, אבל גם ברוסיה, בין פגישה עם שר ההגנה לפגישה עם הנשיא, לא היה לנתניהו לאן לברוח ● שלום ירושלמי מדווח מסוצ'י

אילוסטרציה: בנימין נתניהו, איתמר בן-גביר (צילום: נתי שוחט ויונתן זינדל/פלאש90 (מונטז', עיבוד מחשב))
נתי שוחט ויונתן זינדל/פלאש90 (מונטז', עיבוד מחשב)
אילוסטרציה: בנימין נתניהו, איתמר בן-גביר

גורם בכיר בליכוד אמר אתמול לזמן ישראל כי האפשרות שיו"ר "עוצמה יהודית" איתמר בן-גביר יהיה שר בממשלה היא "לא ריאלית". זאת, בתגובה לדבריו של בן-גביר עצמו, שאמר אתמול באולפן ויינט כי ידרוש תפקיד שר כתנאי להצטרפות מפלגתו לקואליציה.

בלשכת ראש הממשלה הזמינו שלושה סקרים בימים האחרונים. בשניים מהסקרים "עוצמה יהודית" עוברת את אחוז החסימה, ובאחד לא. "אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מתייחסים עכשיו לעניין הזה", אמר הגורם הבכיר.

נתניהו סיים אתמול ביקור קצר ברוסיה ונפגש בסוצ'י עם הנשיא ולדימיר פוטין. בשיחה עלה נושא הריבונות על בקעת הירדן, כאשר נתניהו השווה בין העומק האסטרטגי של רוסיה וישראל. לדברי גורם בכיר, פוטין חייך בהבנה. הגורם לא התייחס לשאלה על הצהרת שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שפסל את רעיון הריבונות בבקעה או ביהודה ושומרון.

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)

הפגישות עם פוטין וקודם לכן עם שר ההגנה סרגיי שויגו נמשכו שלוש שעות והשתתפו בהן גם ראש המועצה לביטחון לאומי וקציני צבא בכירים. "ישבנו על מפות, על עדכון מודיעיני לפרטי פרטים", אמר ראש הממשלה אחרי הפגישה.

לאורך כל היום העיבה על המסע הקצר הידיעה של האתר "פוליטיקו" על האזנות סתר שישראל ביצעה לכאורה בסביבת הבית הלבן. גם ההתפתחות ביחסים בין הנשיא דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני העיקה על ראש הממשלה.

נתניהו סיפר לעיתונאים שנלוו אליו כי תת שר האוצר האמריקני, סיגל מנדלקר, פנתה אליו כדי להבהיר שאין שום שינוי בסנקציות הכספיות שמטילה ארצות הברית על איראן. "הלחץ המקסימלי נמשך", אמרה מנדלקר, לטענת נתניהו.

נתניהו נשאל גם אם מבצע צבאי בעזה או בצפון ייתכן לפני הבחירות. "זה יכול לקרות כל רגע", הוא השיב.

עוד התייחס נתניהו לראיון הראשון של בנו, יאיר, בתקשורת הישראלית, ששודר אתמול בערוץ 20. "הוא עשה את זה לא רע", צחק.

עוד 258 מילים
סגירה