עימות חסר תקדים בין נתניהו למראיינות בערוצי החדשות

נתניהו תקף את התקשורת על הסתה, התייחס לכתבי האישום, למצב בדרום ולנושא האיראני, בחדשות 12 ובחדשות 13 ● איימן עודה על רה"מ: "הוא פסיכופט. לא יודע מה יעשה ביום הבחירות" ● ליברמן על כך שגנץ "גנב" לו את הקמפיין: ״הציבור יודע להפריד בין המקור לחיקוי״ ● עימות בין איילת שקד לאיתמר בן גביר: "שתה לנו מנדטים" ● עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר: "אם נעבור את אחוז החסימה - נתניהו לא יהיה ראש הממשלה"

בנימין נתניהו עף על עצמו בקייב (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
AP Photo/Efrem Lukatsky
בנימין נתניהו עף על עצמו בקייב
10:54 עריכה

מרטין אינדיק, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל ושליח מיוחד לשיחות עם הפלסטינים בתקופת אובמה, טוען לשקרים בסרטון שפורסם במסגרת קמפיין הליכוד ועוסק בבקעת הירדן, לנוכח ההצהרה של נתניהו השבוע לגבי סיפוח הבקעה.

סרטון הליכוד מתייחס ל"תכנית אלן" של ממשל אובמה שעוסקת בהסדרי בטחון של ישראל מול הראשות הפלסטינית. הסרטון גורס כי "גנץ שיתף פעולה עם אובמה בכוונה לסגת מיהודה ושומרון ובקעת הירדן."

אינדיק כתב: "האמת: ביבי עודד והראה עניין בתכנית אלן ומעולם לא אמר שנחוץ סיפוח. בוגי יעלון מכחול לבן, כשר הביטחון של נתניהו, הטיל וטו על התכנית. לא ביבי. בוגי גם אסר על גנץ לדון בתכנית עם הפקידות האמריקאית".

11:21 עריכה

לא בטוח שהיינו צריכים לדעת מי דיווח על הסיפור שגנץ ולפיד שעומדים מאחורי סיפור הריגול בבית הלבן כדי לחשוד באמינות הסרטון שהעלה נתניהו אתמול (והוסר לאחר כמה שעות)

11:53 עריכה

ממשיך להטיל ספק בהליך: כל ערוצי החדשות מדווחים כי נתניהו זימן אליו את חנן מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בצאת השבת ל"ישיבת חירום" עקב "חשש כי יגנבו את הבחירות" מכיוון שעל פי דיווח של העיתונאי קלמן ליבסקינד המשטרה פנתה רק לשניים מ-82 חברי ועדות הקלפי שדיווחו על זיופים בבחירות  באפריל.

12:34 עריכה

אהוד ברק בשבתרבות בבאר שבע: "אני פונה לאזרחים – אם אתם מצביעים לכחול לבן, ולא למחנה הדמוקרטי במצב מסוכן שלא נעבור את אחוז החסימה, זה כמו להצביע לסמוטריץ' ולכהניסטים".

12:40 עריכה

פעיל ימין התפרץ לבמה במהלך ראיון עם מועמד המחנה הדמוקרטי יאיר גולן בשבתרבות בנתניה. הפעיל חטף את המיקרופון וצעק דברים בגנות גולן ו"השמאלנים", עד שהורד מהבמה.

13:18 עריכה

האם אנחנו בדרך לאלימות ביום הבחירות?

13:21 עריכה

שבתרבות בבאר שבע: אהוד ברק יוצא בחריפות נגד ההאשמות של נתניהו את בכירי כחול לבן בריגול.

13:23 עריכה

איציק שמולי נגד המשתה של כחול לבן.

13:57 עריכה

כמו שמולי, גם סתיו שפיר מזהירה ממצב בו כחול לבן גדולה אולם הגוש קטן.

14:06 עריכה

הסרטון של טיב טעם על כפייה דתית, חורך את הרשתות עם 170 אלף צפיות בפייסבוק בכמעט 6000 שיתופים ועוד שכפולים והעלאות נוספות שלו, כולל אחת של ניצן הורוביץ. עידן חדש של מעורבות מפרסמים בפוליטיקה?

16:00 עריכה

ח"כ יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, התייחס למקרה בו פעיל ימין עלה לבמה במהלך אירוע שבתרבות וניסה למנוע ממנו לדבר – "האירוע לא יפחיד אותי, אלא רק יגביר את נחישותי.

"אני וחבריי לא מפחדים אלא רק נחושים להביא לשינוי השלטון בישראל", אמר גולן והוסיף: "אנחנו במחנה הדמוקרטי נחושים לשמור על הדמוקרטיה, לשמור על בחירות חופשיות מפחד, איומים ואלימות".

18:19 עריכה

נתניהו, גנץ וראשי המפלגות מגיעים הערב לפגוש את העיתונות עם רינה מצליח בחדשות 12 ולמטה המרכזי בערוץ 13. הראשון בשני הערוצים, היה יו"ר העבודה-גשר, שהכריז כי אם מפלגתו תעבור את אחוז החסימה, נתניהו לא יהיה ראש ממשלה.

מלבד תעמולה (כפי שככל הנראה גם שאר המתמודדים יעשו), אמר פרץ: "החיבור עם אורלי לוי יצר שיח חדש לגמרי. מדובר בחיבור שמפיל את כל החומות. צריך לראות איך זה מתרחש, איך אנחנו מקימים כיפת ברזל חברתית".

18:38 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ בעימות בחדשות 12, תוקף את כחול לבן: "כחול לבן פונים למצביעים שלנו ורוצים לשבת עם הליכוד ונתניהו, תלוי באיזה יום שואלים אותם. הליכוד זה לא רק ביבי, זה גם מירי רגב ואלקין ומגוון של כתבי אישום. כחול לבן לא בועטים, לא נושכים, הם לא לוחמים. הימין כבר שנים מכפיש אותנו וקורא לנו בוגדים, צריך לתת פייט".

עוד אמר הורוביץ, "הימין מתכוון לעשות פה דיקטטורה כדי לתת חסינות לנתניהו, זאת תהיה טורקיה. רצינו חיבור רחב, גם עם העבודה, האחריות עליהם שאין כאן איחוד".

לשאלה האם אתה לא חושב שאהוד ברק לא הכתים את מרצ, השיב הורוביץ:
"חלילה. ברק הוסיף אנרגיה לקמפיין, הסיפורים עליו זה הסחת דעת".

18:45 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה פונה לציבור בערבית, עוד טרם החל הראיון בחדשות 12 ולאחר מכן תוקף את נתניהו בחריפות. 

"הציבור שלנו ראה ראש הממשלה שאומר הערבים רוצים להשמיד, אני לא יודע מה הפסיכופט הזה יגיד ביום הבחירות. נגד האזרחים הערבים – נתניהו הוא הכי פסיכופט שיש".

על תקרית המצלמה בכנסת: "רציתי לומר לו, הנה אני שם לך את המצלמה ואל תגיד לי זה רק בסטורי. רציתי להיות אופוזיציה ולהגיד לו, אני עושה לך בדיוק את אותו דבר מה שרצית לעשות לציבור שלי. עברנו את התקופה הזו ולא נחזור אליה".

על חוק המצלמות אמר עודה: "פוגעים בכבוד שלנו. היום יש חקירה רק אצל הליכוד, כי הם מזייפים ובוכים. איפה שיש עלייה דרמטית, גם בקרב האזרחים הערבים – הליכוד גונבים ובוכים. מי שצריך לעשות את זה, במידה שכן, זו המדינה כולה ולא מפלגת הליכוד". 

19:00 עריכה

יו"ר ימינה, איילת שקד, אומרת כי עוברים על מפלגתה ימים קשים. "אני מאוד מודאגת. אנחנו במצב לא טוב מבחינת מנדטים – לא יודעת איך זה ייגמר". 

שקד התייחסה לתוכנית המאה של טראמפ: "נתניהו לא סיפר שבתוכנית ירושלים תחולק. הוא לא דיבר על המקלות. אני בהחלט חושבת שלנתניהו לא פשוט לעבוד מול טראמפ, ואנחנו נחזק אותו. הימין והשמאל רוצים אותנו קטנים, כדי שלא נוכל לעשות את השינויים שאנחנו יודעים לעשות, שלא נוכל לאתגר".

לטענת שקד, ישנה הסתה בוטה נגד הציבור הדתי. "היום כל המפלגות על הראש של הציונות הדתית, כאילו זה מקור הרוע במדינה. גנץ ופרץ היו חברים טובים וישבו במטכ"ל – פתאום הוא פוסל אותו".

על תמיכה בחסינות לנתניהו: "אני מאחלת לרה"מ שתיקיו ייסגרו. נשב ונשקול את עניין החסינות לנתניהו. לא רוצים עוד פעם בחירות".

בסוף הראיון עם שקד ובעת שנכנס איתמר בן גביר לאולפן, התקיים עימות בין השניים.

שקד: "בהחלט שתה לנו מנדטים. אנחנו היינו במשא ומתן, ובשביל אחדות, צריך להתפשר. הרב רפי פרץ ובנט הציעו לו את מקומות 4 ו-8 ואם יש איחוד איתנו, אז איתמר מתקבע ל-5. אחרי שהתאחדו איתנו, הצענו לו 8 ו-13. אל תעשה עליי מניפולציות.

בן גביר: "תספרי לה שנפתלי לא רצה. שהוא הטיל וטו".

שקד: "אל תעשה עליי מניפולציות. זה שקר גמור, אתה משקר".

19:14 עריכה

גם איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, הגיע לאולפן. לשאלה מה יהיו התנאים של עוצמה יהודית, בהנחה שנתניהו מקים ממשלה, מה יהיו התנאים שלכם להיכנס, ענה בן גביר: "רשת ביטחון אני נותן לו. הוא יהיה ראש ממשלה בכל מקרה. יש סחף לכיווננו, לנתניהו יהיה קשה לקחת מאיתנו מצביעים. אם תכנית נתניהו זה לפנות אזרחים מהבית, אני לא נותן לו רשת ביטחון".

עוד אמר בן גביר: "אני רוצה שהוא יהיה ראש ממשלה, לפי מה שאני מבין, על פי התוכנית של טראמפ, לא מגרשים יהודים מהבית. אני רוצה פחות דיבורים ויותר מעשים. על כל טיל אחד שנורה מעזה, אני רוצה 50 טילים. אם אני אהיה לשון המאזניים ובעזרת השם אני אהיה – הדברים האלה יקרו. אני יודע שאם עוצמה יהודית יהיו לצידו, הוא יעשה את זה".

19:19 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ממשיך לחזור על המנטרה שלו: "הדבר הכי חשוב למדינת ישראל זה ממשלה רחבה-ליברלית".

עוד אמר ליברמן בחדשות 12: "אין לי מונופול על החכמה והצדק, אנחנו זקוקים לממשלה רחבה. אנחנו מתחייבים, וזה ההבדל בינינו לבין שאר המפלגות".

על העובדה שגנץ הצהיר כי כחול לבן לא תשב עם החרדים, אמר ליברמן: "אני מאוד שמח שהוא מאמץ את העקרונות שלנו. דבר שני, הציבור יודע להבדיל בין מקור לבין חיקוי. ודבר שלישי – הציבור גם יודע שבמקביל, שבעיתונות החרדית, מדווח כי גנץ הבטיח שאחרי הבחירות הם ידברו".

ליברמן במטה המרכזי של ערוץ 13 פוסל כל אפשרות שיהיה ראש ממשלה בהסכם רוטציה. "אסור שראש מפלגה עם פחות מ-24 מנדטים יהיה ראש ממשלה. 24 מנדטים זה 20% – זה לא נכון שמי שקיבל פחות קולות מזה יהיה ראש הממשלה".

19:22 עריכה

יומיים לבחירות, הפוליטיקאים בו זמנית בשני ערוצים. בני גנץ, יו"ר כחול לבן – "מתכוון לעמוד מאחורי הסכם הרוטציה, וחושב שהעם צריך להעריך את זה"

 

19:33 עריכה

השר אריה דרעי בחדשות 12: "כבר 20 שנה שהשמאל והמרכז התפרק לגמרי ואין עם מי לדבר". דרעי הבטיח לוותר על הכסא, אם כך תוכל לקום ממש ימין. "אני חרד, לא הכסא שלי. אני חרד על השסע הנורא".

19:40 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בראיון בחדשות 12. 

לפני שבועיים, פתאום הודעת שאתם בעד ממשלה חילונית בלי חרדית. 
"אני אומר את אותם דברים מאז שנכנסתי לפוליטיקה. אנחנו קוראים לממשלת אחדות חילונית, ממשלה של הרוב. חשוב להקשיב לניואנס הזה. אנחנו נקים יחד עם הליכוד, יחד עם אביגדור ליברמן, ממשלה שהיא של הרוב. אנחנו נקבע כללים, וכל מי שיתחבר לקווי היסוד שלי – מוזמן להצטרף".

גנץ ממשיך לתקוף את נתניהו: "נתניהו עושה דה-לגיטימציה לתהליך הבחירות מראש – זה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית, הוא מפרק אותה, הכל לצרכיו האישיים. אם ראש ממשלה מודיע שהבחירות גנובות, לפני שהבחירות קרו – מה זה אומר?".

20:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והעיתונאית רינה מצליח התעמתו באולפן חדשות 12 באופן חסר תקדים, והגיעו לכדי מצב של ריב ממשי שכלל צעקות. ראש הממשלה תקף את התקשורת כולה ואת ערוץ 12 בפרט על הסתה ערב, ערב, וכינה את הדיווחים "רכילות".

דובר הליכוד, יונתן אוריך, צייץ: "שמישהו יישלח ניידת זק"א לנווה אילן".

 


עוד טרם החל הוויכוח, נתניהו ענה על כמה שאלות. על התקרית בה נאלץ לרדת מהבמה בזמן כנס בחירות באשדוד, בעת שנשמעה אזעקה ועל המצב בדרום, אמר נתניהו בחדשות 12:
"אני מבין את המצוקה שלהם. אנחנו נפעל, כנראה שלא תהיה ברירה, אלא לפעול בכל העצמה נגד החמאס. החמאס לא שולט בשטח.

לשאלה עד כמה מוטרד ממה שקרה עם טראמפ בשבועות האחרונים והכוונה למשל להיפגש עם רוחאני, אמר ראש הממשלה: "הנשיא טראמפ התקשר אליי אתמול ביוזמתו, הייתה שיחה מאוד חמה, הוא אמר שהלחץ המירבי והסנקציות על איראן ימשיכו". נתניהו התייחס גם לברית ההגנה המדוברת עם טראמפ ואמר כי מדובר בדבר היסטורי.

על השימוע המתקרב בפניי מנדלבליט: "אני חושב שהשימוע הזה כבר קרס. תיקי הסרק האלה קרסו. אתם פרסמתם בכל הבליל של הרכילות המגמתית. עדויות שנשמרו לפני הבחירות ונערכות באופן מגמתי. כשאנחנו רואים איך הושגו עדויות עד המדינה, שהכניסו אותם לצינוק והפעילו עליהם לחץ בריוני. והכי גרוע שאול אלוביץ' שמוקלט בסתר יחד עם בנו. התיקים האלה יקרסו. מה שחייב לקרוס זה הניסיון של לפיד וגנץ להקים כאן ממשלת אחדות".

נתניהו ממשיך לתקוף את חדשות 12: "אתם לא מתביישים להמשיך עם השקרים האלה? אתם פשוט משקרים כל הזמן. אבל הדבר החשוב ביותר, זה שאתם לא מוכנים לדון בדברים הרצינים שיש כאן עכשיו, עם הדברים הרציניים שאני מבצע כאן – על סיפוח בקעת הירדן. מה את עושה בתכנית הזאת? חשבתי שתברכי אותי".

20:12 עריכה

נתניהו התראיין לאיילה חסון בחדשות 13. ראש הממשלה המשיך לתקוף את אביגדור ליברמן, והמשיך להאשים אותו כי הוא משתף פעולה עם חברי הכנסת הערבים.

"מצער לראות מה אביגדור ליברמן עשה. הוא ימליץ על גנץ, עשה איתו הסכם עודפים. הם באו לכנסת, הוא, אחמד טיבי, איימן עודה בני גנץ ויאיר לפיד ושאר מפלגות השמאל והצביעו נגד הצבת המצלמות", אמר. "הם פעלו ביחד, והקימו גוש חוסם. יותר מזה, בידיעות אחרונות הרשימה המשותפת כבר פרסמה את הדרישות שלה מגנץ, שזה ראש ועדת הכספים, ראש ועדת הפנים – יש להם דרישות".

"מכיוון שהם הפילו את חוק המצלמות, אני כינסתי היום ישיבת חירום של כמה מנציגי הליכוד ודרשתי פגישה דחופה עם השופט מלצר", המשיך נתניהו. "כי מתברר, לפי התחקיר של קלמן ליבסקין במעריב, וזה מטלטל, שהמשטרה לא הגיעה ל-80 מתוך 82 מתוך הקלפיות בהן דווח על זיופים".

 

21:26 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, וקרא לו שלא להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת מכיוון שפגישה שכזו תנוצל – על פי גנץ, לצורכי ספין ופגיעה בלגיטימיות של ההליך הדמוקרטי בישראל.

סגירה