מאבק לשוויון וצדק לא מתחיל ולא נגמר בבחירות

מצלמת סתר בקלפיות, צילום מסך מתוך"כאן"
מצלמות סתר בקלפיות, צילום מסך מתוך "כאן".

שְׂרֵפָה, אַחִים, שְׂרֵפָה!
עֲיָרָתֵנוּ בּוֹעֵרָה כֻּלָּהּ,
בָּהּ רוּחוֹת שְׁחֹרוֹת יִסְעָרוּ,
לֶהָבוֹת חֻרְבָּן יִבְעָרוּ,
עִקְבוֹתֶיהָ לֹא נִשְׁאָרוּ,
הִיא עוֹלָה בָּאֵשׁ.

וְאַתֶּם חוֹבְקִים יָדַיִם
בְּלִי הוֹשִׁיט עֶזְרָה,
בְּלִי כַּבּוֹת אֶת אֵשׁ הַלַּהַב,
אֵשׁ הָעֲיָרָה

אונדזער שטעטל ברענט / מרדכי גבירטיג

גם בהשוואה למעללי נתניהו הקודמים, גוועלד המצלמות יתפוס את המקום הראשון בפער ניכר. אין מדרבן יותר טוב ממחשבה על גויים טמאים המחללים בידיהם החשופות את הקלפיות הטהורות. המיתוס ש"הערבים" תומכי הפיגועים ישתמשו בדמוקרטיה לגרש יהודים זכים ותמימים מביתם הוא המנוע של קמפיין הליכוד.

ולכל מי שמאמין להכחשות נתניהו "אני אדם רציני, לא מאשר דברים כאלו", מוזמן להחשף לחקירותיו בתיק 2000 בהם בסיס ההגנה באופן גס – הוא הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים, והצד השני היה מודע לחוסר האמינות שלי.

הבסיס לדמוקרטיה פרלמנטרית הוא האמון, שהתוצאה שהתקבלה קרובה לשיקוף דעתם של הבוחרים. כמו ילד שלא מציבים לו גבולות וכל פעם הוא מעלה את דרגת הסיכון עד שקורה משהו רע. כך ההתנהלות של נתניהו בכל מה שקשור לבחירות. המעללים התחילו בנושא "פוגרומי הבחירות":

בבחירות 2015 עם סרטון הערבים נעים בכמויות אדירות אל הקלפי, שהושאר שעות ארוכות באתר, שהוא אחד ממוצגי התביעה בתיק 4000 ("הראתי לביבי מה יש בראשית-מבסוט" ניר חפץ אל אילן ישועה כתב חשדות סעיף 173).

סיפורי המצלמות בסיבוב הראשון של בחירות 2019 בו כוכב תיק 2000 ynet יוצא ב-10:28 בדיווח "הליכוד התקין 1,300 מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי". איך ידעו על כמות המצלמות? על הפרישה? כל ניסיון להשיג מסמכים שמראים שיש משהו אמיתי מאחורי הפרסומים – לא הסתייע.

(צילום מסך מסרטון גזעני, על פי youtube, של אחד מגיבורי פרשת המצלמות)
(צילום מסך מסרטון גזעני, על פי youtube, של אחד מגיבורי פרשת המצלמות)

עכשיו יש נקודה מעניינת: כשעלה חוק המצלמות (תיקון לחוק הבחירות, תיעוד קולי/חזותי) – עלות חוק המצלמות הייתה 100 מיליון לפני תיעוד וניתוח (על פי לאה רקובר, יועצת משפטית במשרד המשפטים). אין תעוד להוצאה שמתקרבת לסדרי הגודל האלה בתקציב הליכוד בבחירות.

והגענו  לחוק המצלמות בלי שנשאלה שאלה פשוטה: מה הטענה שרוצים להוכיח? שכמות האנשים השונים שנכנסו לקלפי תואמת את מספר פתקי ההצבעה? שנכנסו להצביע רק בעלי זכות הצבעה בקלפי המסוים? הפתעה הפתעה, אין בתזכיר החוק שמץ מזה.

מה רוצים להוכיח? שכמות האנשים שנכנסו לקלפי תואמת את מספר פתקי ההצבעה? שנכנסו להצביע רק בעלי זכות הצבעה בקלפי המסוים? הפתעה הפתעה, אין בתזכיר חוק המצלמות שמץ מזה

כל תכלית החוק היא להרתיע אנשים מלהצביע. במדיניות טוטאליטאריות שקוראות לעצמן דמוקרטיות (שלטון העם למתקשים, השאלה איזה עם) נהוג היה לערוך בחירות עם אופציה אחת, וכך תושבי אזור שהמרו את כוונת המנהיג, ולא נרשמה הצבעה בהתאמה לציפיות נענשו בחומרה.

השאלה אם התמונות האלו ישמשו ביום מין הימים כראיה כנגד אלה שככל הנראה לא הצביעו עבור המפלגה הנכונה.

כל המעוניינים ב"טוהר הבחירות" צריכים לקחת בחשבון ש:

בבחירות לרשויות המקומיות נרשמו אחוזי הצבעה חריגים ברמת השרון ובירושלים. כל הבקשות לקבלת נתוני ההצבעות באשכולות השונים על מנת להשוות לסיבוב הקודם נענו בדחייה ממשרד הפנים, והפנייה לחוק חופש המידע שדחה את הטיפול בבקשה למועד לא ידוע.

הבחירות המקדימות בליכוד התנהלו תוך כדי אי סדרים חמורים, עם שפע "טעויות הקלדה" ופערים ברישום הבוחרים (פנקס הבוחרים בליכוד). בשביל להכשיר את השרץ השתמש הליכוד בשופט לשעבר (מנחם נאמן). אגיד שהוא נמצא בערוב ימיו ואינו במיטבו, והשאיר שני ציטוטים לפנתאון: "ההקלדה המחודשת לא תשנה דבר במיקום. הרשימה תישאר אותו דבר בדיוק"  (הפגנת יכולות נבואיות לפני ההקלדה מחדש).

במדיניות טוטאליטאריות שקוראות לעצמן דמוקרטיות, נהוג היה לערוך בחירות עם אופציה אחת, וכך תושבי אזור שהמרו את כוונת המנהיג, ולא נרשמה בו הצבעה בהתאמה לציפיות, נענשו בחומרה

"יש הבדל גדול בין אי סדרים לבין זיופים. אי סדרים יכולים להיות בתום לב"  (אפילו נתניהו לא טען לתום לב. כנראה שהתום תלוי במתבונן).

היו זיופים בתשיעי באפריל, וכמעט כל מפלגה הייתה מעורבת בכמות זיופים כזו או אחרת. בניתוח סטטיסטי ובהערכה גסה שעשיתי עם רבים אחרים, יש סיכוי סביר שכ-20,000 קולות זויפו.

מה כן אפשר לעשות:

  1. סנכרון מחשבי בקרת הגבולות עם אלו של משרד הפנים,  הפופולאריות של ש"ס יוצאת דופן באזורים שונים ומשונים בארץ.
  2. סנכרון מחשבי משרד הבריאות עם אלו של משרד הפנים,  הדבר נוגע במיוחד לחולים גריאטרים, עריריים, שנמצאים בבתי אבות אי שם.

3. בבחירות הקודמות נרשמה דלילות של נציגי ונציגות השמאל במעוזי ההצבעה החרדים, בהם אחוזי ההצבעה היו גבוהים בעשרות אחוזים מהממוצע הארצי. אולי נוכחות נשית בסביבה בזמן ההתרחשות תמצא הסבר לתופעה.

בדבר אחד נתניהו ותומכיו צודקים: מערכת האכיפה, התביעה והמשפט רקובה ומושחתת. אחרת הם לא היו יכולים לעשות את מה שהם עושים ולהישאר בשלטון במשך כל כך הרבה זמן.

סנכרון מחשבי בקרת הגבולות עם מחשבי משרד הפנים מגלה, כי הפופולאריות של ש"ס חריגה באזורים שונים בארץ. סנכרון מחשבי משרד הבריאות עם מחשבי משרד הפנים, מגלה כי הדבר נוגע במיוחד לחולים גריאטרים ועריריים בבתי אבות

רק יועץ משפטי מושחת עד עמקי נשמתו (תחת ההנחה שאינו סובל מבעיות נפשיות או קוגניטיביות) היה מאפשר מצב בו מחד מופיע כתב חשדות בו נחשד ראש ממשלה בשיבוש הליך הבחירות, ומאידך הוא ממשיך להתמודד ולבצע את דברים דומים.

חשוב להצביע. גם לייצוג יש משמעויות נרחבות. לאופוזיציה מתפקדת יש יכולת השפעה אדירה.

דמוקרטיה אינה סט יבש של חוקים היא מייצגת מוסכמות של הוגנות, טובת הכלל ושאף אדם או קבוצה אינם מופלים לטובה או לרעה. מאבק לשוויון וצדק לא מתחיל ולא נגמר בבחירות.

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 760 מילים
סגירה