נתניהו ביטל כנס פעילים בעקבות "מחקר עומק"; גנץ במסר לנשיא ריבלין

יו"ר ועדת קלפי מטעם ש"ס יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין זיופים בקלפי בטמרה ● כחלון מכחיש את הפרסום: "לא פורש. אני בשיא המרץ, רוצה להמשיך ולכהן כשר האוצר" ● שקד תוקפת את נתניהו: "לרה"מ ולסביבתו הקרובה יש איבה לא רציונלית כלפיי" ● רה"מ לאחר שיו"ר ועדת הבחירות סירב להיפגש עמו: "מלצר אמר לחוקק את חוק המצלמות ואז אמר שאין זמן"

בנימין נתניהו חושף את האתר הסודי בתוכנית הגרעין של איראן, 8 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו חושף את האתר הסודי בתוכנית הגרעין של איראן, 8 בספטמבר 2019
06:55 עריכה

מחרתיים ייערכו הבחירות לכנסת העשרים ושתיים.

היום בצהריים תתקיים ישיבת ממשלה בבקעת הירדן, על רקע "הצהרתו הדרמטית" של ראש הממשלה נתניהו, שבכוונתו להחיל את ריבונות ישראל על הבקעה ועל צפון ים המלח, אם ייבחר שוב לתפקיד.

היום יסתיימו שידורי תעמולת הבחירות ברדיו ובטלוויזיה, שהחלו לפני כשבועיים.

07:07 עריכה

נתניהו ממשיך בבליץ הראיונות שלו לקראת הבחירות. לפנות בוקר פירסם אתר ynet ראיון שערכה עם ראש הממשלה מורן אזולאי. נתניהו שב על הדברים שאמר אמש בראיונות שהעניק לכאן 11, קשת 12 ורשת 13. בראיון מסרב נתניהו להתחייב שלא יפעל לקבלת חסינות מפני העמדה לדין וכן שלא ילך למערכת בחירות נוספת.

שיתוף הפעולה של נתניהו עם אתר ynet מפתיע במידה מסוימת, לאור ביקורתו הרבה של ראש הממשלה על קבוצה "ידיעות אחרונות", שעימה נמנה האתר. בעבר אף כינה נתניהו את האתר "Lie-net".

אין מדובר בשיתוף הפעולה היחיד של ראש הממשלה עם קבוצת התקשורת של נוני מוזס. הבוקר משתף נתניהו פעולה עם העיתון המודפס, ולצד יתר ראשי הרשימות, הוא מסביר מדוע יש לבחור דווקא במפלגתו. בסוף השבוע גם התפרסם במוסף "7 ימים" פרויקט צילומים של זיו קורן, שבו תועד נתניהו בביתו.

07:16 עריכה

בתקווה שיעברו את אחוז החסימה, כחול לבן תימנע מלקרוא שלא להצביע לעבודה-גשר ולמחנה הדמוקרטי – כך מתפרסם היום ב"הארץ".

ברשימתם של בני גנץ ויאיר לפיד ינסו להעלות את שיעורי ההצבעה באזורים שבהם כחול לבן פופולרית.

08:04 עריכה

השבוע יילך הציבור הישראלי לבחור את הכנסת ה-22, אך לא בטוח שבכך הסאגה הפוליטית תבוא לסופה – כך לפחות עולה מדברי השר אמיר אוחנה מהליכוד –

לעומתו, יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, קובע שלא יהיו בחירות שלישיות ושניתן לכפות ממשלה –

08:20 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מימינה נפגש עם ראש הממשלה נתניהו וניסה לשכנע אותו שלא לפעול כדי למשוך קולות של מצביעי ימינה –

08:28 עריכה

גנץ מביע תמיכה ביוזמה של אביגדור ליברמן –

08:34 עריכה

יושבת ראש ימינה איילת שקד על תמונתה של רוני ססובר בבגד ים –

09:01 עריכה

ראש הממשלה נתניהו לשר המשפטים ולשר לביטחון פנים –

09:10 עריכה

יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, על הבטחת הליכוד –

09:21 עריכה

שר החוץ והשר לענייני מודיעין, ישראל כ"ץ, מודה במגבלה של ברית הגנה עם ארצות הברית –

09:44 עריכה

מיום שישי אסור לפרסם סקרים חדשים בתקשורת. אולם מכוני המחקר מוסיפים לערוך סקרים. בתוכניתה של אילה חסון הציגו קמיל פוקס ויצחק כץ את ממצאיהם העדכניים –

10:01 עריכה

איך קוראים בשפת הסימנים לאיילת שקד, אביגדור ליברמן, אהוד ברק ועוד פוליטיקאים –

10:11 עריכה

למי שהראיונות של ראש הממשלה לכאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 20, ערוץ 7, כאן רשת ב', "ישראל היום" ואתר ynet לא הספיקו – נתניהו מתראיין גם לאתר "וואלה! ניוז" –

10:16 עריכה

הנטייה הראשונה היא לחשוב שההדלפה של צעקות נתניהו נועדה לשרת אותו ולהציגו כמי שפועל נגד זיופים, ובכל זאת, לטובת חובבי הז'אנר –

10:32 עריכה

נתן אשל מגיב לדבריו של איתמר בן גביר, שאמר שהוסכם שייערך סקר, ואם עוצמה יהודית תעבור בו את אחוז החסימה, נתניהו לא יתקוף אותה –

10:34 עריכה

בני בגין, מיכאל איתן ודן תיכון אמנם עזבו את הליכוד, אך יש מי שכן נושא עיניים אל מפלגת השלטון –

10:59 עריכה

אביגדור ליברמן: "יכול להיות שלא נמליץ על אף אחד". יושב ראש ישראל ביתנו אמר זאת לאריה גולן בכאן רשת ב'.

11:12 עריכה

שר האוצר משה כחלון מתכנן לפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי הבחירות – כך מדווח חיים לוינסון ב"הארץ". כחלון הכחיש את הדיווח.

11:24 עריכה

העיתונאי יוסי ורטר מותח ב"הארץ" ביקורת על שלושת ערוצי הברודקאסט, כאן 11, קשת 12 ורשת 13, שקיבלו את התנאים של נתניהו לראיון עימו. ורטר כותב שלנתניהו ניתנה עדיפות, ובניגוד ליתר ראשי הרשימות שהתראיינו, הוא לא נדרש להגיע לאולפני הטלוויזיה, אלא הופיע מבית ראש הממשלה, עם הרקע הממלכתי של דגל ישראל.

11:27 עריכה

בתגובה לידיעה באתר "הארץ" הבוקר, שבכוונתו של משה כחלון לפרוש מהפוליטיקה אחרי הבחירות, מפרסם שר האוצר לשעבר הכחשה –

11:33 עריכה

נתניהו ומלצר לא ייפגשו –

11:44 עריכה

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו טוען בראיון לאתר ynet: ראש הממשלה נתניהו "שוכר בריונים כדי להפר את הסדר הציבורי".

12:12 עריכה

חבר הכנסת רועי פולקמן, שהיה יושב ראש סיעת כולנו, מסביר בטור ב"גלובס" למה החליט לתמוך בבחירות הקרובות בישראל ביתנו.

גם דליה איציק, רוני מילוא ודני גילרמן הביעו לאחרונה תמיכה בליברמן.

12:15 עריכה

מפלגת נעם פורשת מהתמודדותה בבחירות. לאחר פרישתה נותרו 30 רשימות שמתמודדות על קולות הבוחרים.

לנעם היה הסכם עודפים עם עוצמה יהודית, אך עתה הוא נעשה חסר משמעות.

12:37 עריכה

הדיבור הוא לא שבישראל מספר עורכי הדין הוא הגבוה ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה?

13:11 עריכה

תנועת "זזים" תפעיל ביום הבחירות קו טלפון לדיווחים על הפרעות בהצבעה ביישובים ערביים, זאת על רקע החשש מניסיונות לשבש את הבחירות, כך מוסר כתב זמן ישראל נתי יפת. הקו הטלפוני, שמספרו 6708*, יפעל לאורך שעות היום על ידי מתנדבים דוברי ערבית. את הליווי המשפטי לקו יעניק מרכז עדאלה.

רלוקה גנאה, מנכ"לית "זזים – קהילה פועלת", מסרה כי "ביום הבחירות נעמוד בסולידריות אזרחית נגד המאמצים לדכא את ההצבעה של האזרחים הערבים. הפעלת הקו החם היא עוד דרך של פעילי התנועה שלנו לקדם שוויון – בקלפי ומחוצה לו".

13:53 עריכה

מפלגת הליכוד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להסיר חיסיון וצו איסור פרסום, שישנם על תמלילי חקירתו של גבי אשכנזי בפרשת הרפז – כך פורסם בכלי התקשורת.

13:57 עריכה

המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום נגד יושב ראש קלפי מטעם ש"ס בחשד לזיוף – כך מדווח מוטי גילת בתאגיד השידור כאן.

14:14 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסיר את התנגדותו, והממשלה אישרה את הסדרת היישוב מבואות יריחו שבבקעת הירדן.

14:47 עריכה

אחרי הפרסום היום, שלשכת עורכי הדין לא הצליחה לגייס די מפקחי בחירות – בלשכה מכחישים את הפרסום

16:06 עריכה

בכיר בבית הלבן, בעקבות הצגת מפת תוכנית המאה על ידי בכירי ימינה: "המפה ששקד ובנט הציגו מאוד לא מדוייקת". הליכוד: "הפסיקו עם הפייק ניוז".

16:33 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך לומר שהבחירות הקודמות נגנבו על ידי זיופים שהטו את תוצאות הבחירות. בלייב בעמוד הפייסבוק שלו אמר נתניהו: "היו על כך תלונות, חשבנו שהן נבדקו. אני ביקשתי לראות את השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות. אני יושב פה עכשיו עם חברי בכנסת, כמה דלתות ממנו. הם סרבו לראות אותי. רצינו לעשות את הדבר הכי פשוט כדי להבטיח שלא יהיה גניבות וזה אומר מצלמות. גם לזה הם סרבו. הם אמרו תחוקקו חוק ואחר כך אמרו – אין לכם מספיק זמן לחוקק חוק למצלמות".

גנץ בתגובה: "אחרי שרמס את תדמית המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט העליון, נתניהו מבצע סיכול ממוקד בוועדת הבחירות המרכזית ומוביל תהליך דה לגיטימציה להליך הדמוקרטי הבסיסי". גנץ הוסיף כי "מי שמוכן לעשות הכול בשביל חסינות אישית – לא ראוי להיות ראש ממשלה".

17:15 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד כינסה מסיבת עיתונאים מיוחדת ותקפה את ראש הממשלה: "נתניהו וסביבתו הנקרובה לא רוצים אותנו בגלל איבה שאינני מבינה". שקד פנתה אליו באופן אישי: "תפסיק עם הקניבליזציה בתוך הגוש". 

לגביי המסר מהבית הלבן, לפיו מפת תוכנית המאה שהציגה המפלגה היום, אמרה שקד: "אני מאוד אשמח אם אותם גורמים בבית לבן, או שראש הממשלה עצמו – יציגו את המפה המדויקת. אם לא דייקנו – שיציגו את המפה המדויקת עד יום שלישי. ממה שאני מבינה, המפה שאנחנו פרסמנו עוד עושה חסד".

עוד אמרה יו"ר ימינה: "נתניהו תמיד פונה למצביעים שלנו, למה לא למצביעי ש"ס, יהדות התורה ובטח לא נלחם מלחמת חורמה בליברמן שעבר לגוש השמאל. אני מודיעה כאן היום שהפעם הזו חבריי לרשימת ימינה ואני בראשם לא מתכוונים להידרס תחת גלגלי המשאית של נתניהו".

17:21 עריכה

הליכוד מגיבים לנאומה של שקד: "למרבה הבושה הספין של סמוטריץ'-שקד ובנט כבר הוכחש על ידי ממשל טראמפ. גם שקד, שרק לפני חודשיים עוד ניסתה להצטרף לליכוד, יודעת שזה לא משנה אם המפלגה שלה תקבל מנדט יותר או פחות, אבל אם הליכוד לא תהיה המפלגה הכי גדולה – נקבל ממשלת שמאל של לפיד-גנץ והמפלגות הערביות"

17:22 עריכה

העיתונאי חיים לוינסון מהארץ מעלה נקודה בנוגע לנאום שנשאה איילת שקד ובו האשימה את "סביבתו הקרובה" באיבה אישית כלפיה

18:01 עריכה

אריה דרעי וראובן ריבלין בחילופי דברים בטוויטר, לאחר שהשר האשים את הנשיא שהוא לא מתערב כשקוראים להחרים את החרדים.

ריבלין השיב לו: "ידידי הרב אריה, מי שמכיר אותי, כמוך, יודע היטב כמה אני כואב את הפסילה של ציבורים בישראל, בתוכם הציבור החרדי. בחרתי לנהוג כמאמר הנביא עמוס 'המשכיל בעת ההיא ידום'. את מספר הטלפון שלי אתה בוודאי זוכר".

18:29 עריכה

שר האוצר משה כחלון, מתייחס לפרסום לפיו הוא מתכוון לעזוב את החיים הפוליטיים: "אני לא התעייפתי ולא מתכוון לפרוש". את הדברים הוא אמר לעודד בן עמי בחדשות 12.

"יש אתגר כלכלי, אבל אני בשיא המרץ – רוצה להיות שר האוצר. אפשר לצאת גם מבור תקציבי של 22 מיליארד ש"ח. המצב שונה בצורה דרמטית ממה שהיה לפני 4 שנים ו-5 שנים, אבל נכון, עדיין לא מספיק. המלחמה היא יומיומית".

19:48 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את הגעתו לאירוע הסיכום של קמפיין הליכוד בבת ים הערב. גורמים בליכוד אומרים שזה בגלל שהחליט לערוך "כינוס חירום" בביתו בעקבות "מחקר עומק שהגיע לפני זמן קצר שמראה על ניצחון צפוי של לפיד וגנץ בגלל אחוז הצבעה נמוך הצפוי בערי הליכוד לעומת מעוזי השמאל".

20:15 עריכה

המחנה הדמוקרטי מתעוררים, יממה וקצת לפני פתיחת הקלפיות: "משנים את ההיערכות כתוצאה ממידע שהתקבל לפיו הליכוד ונתניהו נערכים לטרפד את תוצאות ההצבעה".

בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "אנו יודעים על היערכויות של עמותות ימין וניסיונות של גורמים בלתי מורשים להגיע לקלפי. אנחנו יודעים שיהיו ניסיונות של אנשים לעורר פרובוקציות מחוץ לקלפי. ניתנה הנחייה לתעד אירועים חריגים, מחוץ לקלפי. מרבית הטענות לזיוף הן טענות לזיוף בפרוטוקול. אנו מציידים את הנציגים שלנו באפשרות ללוות את הקלפי. הבקשה שלנו לפעילים היא להיערך ליום בחירות אלים"

20:25 עריכה

מפלגת "יהדות התורה" ערכה הערב בירושלים עצרת מרכזית שמסכמת את ועדת הבחירות, בהשתתפות מנהיגים בכירים של הפלגה החרדית . יחד הם קבעו כי "דעת תורה" היא שיש להצביע ליהדות התורה. כלומר, מדובר במצווה דתית של ממש.

20:26 עריכה

וכך נראה הערב כנס הסיום של הרשימה המשותפת בסכנין. "גאה בהתעוררות בציבור שלנו!", כתב איימן עודה בחשבון הטוויטר שלו.

20:32 עריכה

ובנתיים בגזרת כתבי האישום בקרב פוליטיקאים. פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להעביר בשבועות הקרובים חוות דעת לפרקליט המדינה בעניין סגן שר הבריאות ליצמן, במסגרתה תמליץ להעמידו לדין. כך דווח בחדשות 13.

20:35 עריכה

יו"ר ועדת קלפי מטעם ש"ס, מוחמד דיאב, יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין זיופים בקלפי בטמרה.

לפי כתב החשדות, דיאב הכניס שבע מעטפות חתומות לתיבת הקלפי בבית הספר ,אבן סינא", על מנת שייספרו עם שאר הפתקים. זאת, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות. עם זאת, לא ידוע אילו פתקים הכניס דיאב לתוך התיבה.

20:39 עריכה

אחרי יום גדוש טלפונים לקולות הצפים ולמצביעים טלפונים, עמיר פרץ ואורלי לוי ממפלגת העבודה-גשר קיימו גם הם כנס פעילים. "נתניהו מוביל מדינה שזנחה את בני האדם – אנחנו מובילים עתיד אחר"

 

20:56 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, דווקא כן הגיע לכנס הסיכום של מפלגתו.

במהלך נאומו קרא לנשיא ריבלין, "שעל מנת שלא נלך לבחירות בפעם השלישית, למסור את המנדט להרכבת הממשלה רק למי שמתחייב להחזיר אותו, אם וכאשר לא יצליח להרכיב ממשלה".

21:22 עריכה

פעילת הימין שפי פז, שעומדת לצד איילת שקד, תועדה כשהיא מרססת כתובות נאצה על שגרירות האיחוד האירופי ברמת גן, לצד אם שכולה.

בכיתובים שרוססו בצבע אדום נכתב "האיחוד האירופי החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים". אנשי השגרירות העבירו למשטרה צילומי אבטחה מהבניין והגישו תלונה רשמית למשרד החוץ הישראלי.

רק לפני שלושה ימים:

 

 

סגירה