יום שישי ה-13

בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בצלאל סמוטריץ׳ ואיילת שקד

יום שישי האחרון היה ה-13 בספטמבר. אפשר לדבר על יום שישי ה-13 ולהרגיש אימה מענגת.

אפשר גם לדבר על 13 בספטמבר 1993. ולהבין לפתע, שכשם שחלפו 26 שנים בין כיבוש ירושלים המזרחית, הגדה והרצועה ביוני 1967 לבין החתימה על הסכם אוסלו בספטמבר 1993, כך חלף לו פרק זמן זהה של 26 שנים מאז החתימה ההיא ועד היום.

52 שנות כיבוש שמחולקות ל-2 התקופות השוות הללו. לשתי חטיבות זמן בנות 26 שנים כל אחת.

ואפשר לדבר על זה שבעוד יומיים יתקיימו בחירות לפרלמנט הישראלי: מרבית חבריי וחברותיי מתכננים ומתכננות להצביע למחנה הדמוקרטי, לעבודה-גשר, לרשימה המשותפת או לכחול-לבן.

בבקשה תצביעו.

נתניהו קרוב מאד ל-61 מנדטים של חוק החסינות, חיסול סופי של עיקרון השוויון לפני החוק, ריסוק מוחלט של שמירת הסף וחורבן היבטים שנותרו מעצמאות מערכת המשפט.

קואליציית נתניהו-סמוטריץ'-שקד-ליצמן-כהניסטים קרובה מאד להקמה. נתניהו העניק הכשר לשרץ הכהניסטי. התעמולה בדבר רצון כל האזרחים הערבים בהשמדת היהודים היא תעמולה כהניסטית

קואליציית נתניהו-סמוטריץ'-שקד-ליצמן-כהניסטים קרובה מאד להקמה. נתניהו העניק הכשר לשרץ הכהניסטי. התעמולה שלו בדבר רצונם של כל האזרחים הערבים בהשמדת היהודים היא תעמולה כהניסטית. אפילו חברת פייסבוק השמרנית והמיינסטרימית כל כך חסמה את החשבון המטורלל הזה.

לא נוכל להקים לצערי ממשלת שמאל-מרכז. אבל נוכל לפחות לקטוע את מעגל הסיכון והטרלול בבלפור. נוכל למנוע את חוק החסינות, את החיסול הסופי של השוויון לפני החוק, את הריסוק המוחלט של שמירת הסף, את חורבן ההיבטים שנותרו מעצמאות מערכת המשפט ואת טפטוף רעל ההסתה והשיסוי הבלתי פוסק. את השפרצות ההפחדה הבלתי נסבלות.

תסתכלו במבקר המדינה החדש ותבינו שכך זה עלול להיראות בכל המערכות הדמוקרטיות והאזרחיות.

תקשיבו שוב ושוב לדברי ההסתה, ההפחדה, הפוזה החלולה, השקרים, הספינים והאלימות המילולית שבוקעים מבית המרגוע מבלפור.

תביטו בבתי החולים. במערכת הרווחה הקורסת. במערכת החינוך. תחשבו על מחירי הדיור. הילדים שלכם יוכלו לקנות דירה אי פעם?

מבהיל, נכון?

אז תצביעו נגד זה. תצביעו כדי לעצור את המפולת. תצביעו כדי שנצא מסרט האימה. תצביעו כדי שישראל 2020 תנסה להתחיל להשתחרר מישראל 2019.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 292 מילים
סגירה