הרצוג: "חוסר היכולת לפתור את אי ההסכמה בדרכי שלום מובילה לשנאה - וזו מובילה לחורבן"

רבבות משתתפים לקחו חלק במצעד הדגלים בירושלים; שני צועדים נעצרו בחשד שתקפו עיתונאים ● גפני פנה לנתניהו בבקשה שימנע עלייה של נבחרי ציבור להר הבית ● דיווח: סמוטריץ' אמר לנתניהו שיתפטר מתפקידו אם יינתנו למוסדות הפטור עוד חצי מיליארד השקלים; שר האוצר הכחיש את הפרסום ● תקציב המדינה ל-2024-2023 לא כולל תקצוב להקמת מבנה חדש לבית ראש הממשלה

הנשיא יצחק הרצוג נושא דברים בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים, 18 במאי 2023 (צילום: חיים צח, לע"מ)
חיים צח, לע"מ
הנשיא יצחק הרצוג נושא דברים בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים, 18 במאי 2023

יום ירושלים: אלפי שוטרים פרושים בעיר לקראת מצעד הדגלים.

חשש מאירועי פח"ע, ירי רקטי והתפרעויות.

בגל"צ מדווחים הבוקר כי במשטרה דרשו להטיל סגר על איו"ש, אך על רקע התנגדות כל שאר גופי הביטחון, הבקשה לא התקבלה והמעברים פתוחים כרגיל.

בישראל היום מדווחים כי נתניהו הנחה בימים האחרונים את צוות המו"מ לשיחות על הרפורמה המשפטית לתת הצעה בנושא הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

לפי ההצעה, בוועדה יהיו 11 חברים: חמישה מטעם הקואליציה, חמישה מטעם האופוזיציה ושופט בדימוס שיהיה הקול המכריע, שיתמנה על ידי שר המשפטים.

על פי הדיווח יריב לוין מתנגד להצעה ולא היה מודע לפעולתו של ראש הממשלה.

אגודת ישראל מסרה הלילה כי  בישיבת סיעה שהתקיימה הוחלט לעמוד על קיום ההסכם שנחתם עם רשימת יהדות-התורה ובכלל זה ההתחייבות לתקציבי ילדי תלמודי התורה, בחורי הישיבות ואברכי הכוללים.

סיעת אגודת ישראל מתכנסת בביתו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף, 17 במאי 2023
סיעת אגודת ישראל מתכנסת בביתו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף, 17 במאי 2023

"כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני ודרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו.

נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו-צדדית".

על פי הדיווח של מיכאל שמש מכאן הקרב האמיתי הוא על רבע מיליון שקל  למשרדו של פרוש. הכסף אושר כבר אבל פרוש מסרב להעביר תכנית מסודרת לאוצר לאן בדיוק ילך הכסף.

שר התקשורת שלמה קרעי מתחייב בריאיון למעריב: "תהיה רפורמה משפטית והיא תקודם על מלא. זה דבר נחוץ מאוד ונקדם אותה מיד אחרי העברת התקציב. השיחות בבית הנשיא עדין מתקיימות, כי רוצים להגיע להסכמה רחבה. על פניו לא נראה לי שזה הכיוון ואין הסכמות".

לדברי קרעי, "עמדתי היא שצריך להפסיק את שלטון המשפטנים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית ושהציבור יקבע גם את המינויים לבתי המשפט באמצעות הכנסת שצריכה לבחור את השופטים. ההצעה האחרונה ששני שופטים ימונו על ידי הקואליציה מקובלת עליי. אני מבטיח שכבר נמצא שופטים מרוקאים, תוניסאים וגם עיראקים שלא בהכרח מייצגים רק את האליטה, אלא את הפריפריה".

דיווח: אפרים טסלר, ראש ישיבת דמשק אליעזר לשעבר, נחקר בחשד לביצוע עבירות מין ואונס בתלמידים.

לפני ארבעה חודשים פורסם תחקיר שבו נטען כי טסלר ביצע מעשים מגונים ומעשי אונס בתלמידו בישיבה לנערים של חסידות ויז'ניץ'.

על פי הדיווח אז, בנו – סגן שר התרבות ח"כ יעקב טסלר היה מעורב בהסכם השתקתו של המתלונן תמורת סכום של מאה אלף שקלים. הבוקר מדווחים בהארץ כי במשטרה שוקלים כיצד לפעול מול ח"כ טסלר, ועניינו נמצא כעת בפרקליטות מחוז ירושלים.

סגירה