דיווח: נתניהו בלם את החוק נגד ארגוני זכויות אדם במימון זר

סוף השבוע ה-21 להפגנות נגד המהפכה המשפטית; המארגנים טוענים ל-105 אלף מפגינים בת״א ● מרב מיכאלי על קריאות נגדה בזמן נאומה בכרכור: זה קורה כי אני מאמינה בדרכי ● השר אקוניס ביקר את הנגיד על רקע העלאות הריבית ● דיווח: בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים - באמצע יוני ● מארגני מצעד הגאווה בירושלים לנתניהו: מתנגדים למעורבות בן גביר באבטחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס הפדרציות היהודיות בוושינגטון, 10 בנובמבר 2015 (צילום: AP Photo/Molly Riley)
AP Photo/Molly Riley
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס הפדרציות היהודיות בוושינגטון, 10 בנובמבר 2015

סוף שבוע 21 של הפגנות נגד המהפכה המשפטית, בקפלן ובכ-150 מוקדים ברחבי הארץ.

בין הדוברים בעצרת המרכזית בקפלן: שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, שיקמה ברסלר, שי ברמסון יו"ר ארגון חברותא – הומואים דתיים, ד"ר רינה ענתי ונועם לניר.

הצעדה השבועית שתתכנס בשעה 19:00 תצא השבוע מהבימה כשהנאומים המרכזיים בבמה בקפלן צפויים להתחיל קרוב לשעה 20:30.

ממובילי המחאה נמסר: עכשיו כבר ברור לכל שההתדיינות בבית הנשיא היתה תכסיס של נתניהו לקנות זמן ולשחד את שותפיו. מדינת ישראל נמצאת מרחק של הצבעה אחת מהפיכתה לדיקטטורה. רק דבר אחד בלם את נתניהו בסיבוב הראשון – מחאת המיליונים והיא תבלום אותו שוב.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הגיעה למשחקייה בחריש על רקע האירועים בשבועות האחרונים.

ח"כ טלי גוטליב כותבת הערב: "יודעים למה ימין לא יודע למשול? כי כשדודי אמסלם ברוב אומץ מזכיר ליועמ"ש משרד האוצר מסינג את מקומו, קופץ סמוטריץ להגן על פקיד האוצר תוך פגיעה באמסלם שהבין מזמן שימין או שמאל ממילא הפקידות היא שקובעת. מזמינה את שרי הממשלה לזכור שהם אינם יו"ר ועד פקידי משרדם! הם יו"ר אזרחי המדינה".

בשבוע שעבר קרא אמסלם למסינג "חבלן  מקצועי" על רקע התנגדותו למהלך התוספת לאברכים, וסמוטריץ' חטף לו את המיקרופון.

בוואלה מדווחים כי שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק העבירה במהלך סוף השבוע מסר ישיר לשר החוץ אלי כהן ובו הביעה דאגה עמוקה מהצעת החוק להגבלת תרומות לארגוני חברה אזרחית שצפויה לעלות לדיון מחר בוועדת השרים לחקיקה.

על פי הצעת החוק שיזם ח"כ אריאל קלנר, עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי, או כמוסד ללא כוונות רווח. היא תהיה חייבת במס של 65% על הכנסתה, ותורמים לה לא יהיו זכאים לזיכוי מס.

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי הגיעה לנאום בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור וספגה קריאות "לכי הביתה כבר, הרסת את מפלגת העבודה. מתי את מתפטרת?".

מיכאלי מסרה בתגובה ל-ynet "אז היו כמה אנשים בקדמת הבמה שצעקו בוז. זה קורה כי אני מאמינה בדרכי".

סגירה