גם נתניהו וגם גנץ מכריזים כי יפעלו להקמת ממשלת אחדות

מדגמי הערוצים מנבאים 13-15 מנדטים לרשימה המשותפת ● איימן עודה: ההסתה של נתניהו הוציאה את הערבים לקלפיות ● אחוז ההצבעה הסופי: 69.4% - עליה מהבחירות הקודמות ● מקורבי שקד לזמן ישראל: היא תפרוש אם ימינה תקבל פחות מ-8 מנדטים ● נשיא המדינה: "הצורך כרגע הוא לכונן ממשלה מהר ככל הניתן״ ● תוצאות אמת לא צפויות לפני רביעי בצהריים

  • איילת שקד. "די לחרמות", מוכנה לשבת עם כולם (צילום: פלאש90)
    פלאש90
  • אהוד ברק, ניצן הורוביץ וסתיו שפיר במטה המחנה הדמוקרטי, לאחר היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
    יוסי זמיר/פלאש90
  • חגיגות במטה ש"ס עם היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • אריה דרעי נואם במטה ש"ס עם היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
    נועם רבקין פנטון/פלאש90
  • אביגדור ליברמן עולה לבמה לאחר היוודע תוצאות המדגמים ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
    יונתן סינדל/פלאש90
  • יעקב ליצמן במטה יהדות התורה, עם היוודע תוצאות המדגמים ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: שלומי כהן/פלאש90)
    שלומי כהן/פלאש90
  • בני גנץ נואם אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: נתי יפת/זמן ישראל)
    נתי יפת/זמן ישראל
  • בני גנץ נואם אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: נתי יפת/זמן ישראל)
    נתי יפת/זמן ישראל
  • בנימין נתניהו עם רעייתו שרה וחברי הליכוד על הבמה בגני התערוכה אחרי היוודע תוצאות המדגמים ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
22:00 עריכה

לכל העדכונים במהלך יום הבחירות – עד לרגע פרסום המדגמים – לחצו כאן ליומן הבחירות הקודם.

22:03 עריכה
22:04 עריכה

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12: "לא שזה הולך להיות לילה ארוך, זה הולך להיות סתיו ארוך"

22:05 עריכה

רביב דרוקר, חדשות 13: אם אלה התוצאות – לראש הממשלה בנימין נתניהו אין דרך להרכיב ממשלה. מצבו של ראש הממשלה קשה יותר היום מכפי שהיה בכל יום בעשר השנים האחרונות.

22:07 עריכה

ח"כ מאיר כהן מכחול לבן, מגיב לתוצאות מדגם הבחירות ממטה המפלגה, במשדר של חדשות 12

"לא צריך להרכיב קואלציות ולדבר על הרכבים כאלה ואחרים. אני חושב שיש מקום להמון זהירות, אני חושב שגם בליכוד וגם אצלנו. יש כמה דברים שהם בולטים: אני מאוד מקווה שהנשיא יעמוד במילתו ואכן יטיל על גנץ להטיל את הממשלה. אנחנו מדברים על אחידות. אני מסתכל על התוצאות האלה וזה מה שהעם רוצה – ממשלת אחדות חילונית"

22:08 עריכה

אבי ניסנקורן (כחול-לבן), בחדשות 13: "אם אלה המספרים אז בני גנץ ייקח את המושכות להוביל את המדינה. המפתח הוא אצל כחול-לבן. לפי המספרים האלה כחול-לבן היא המפלגה הגדולה ביותר ולנתניהו אין את גוש ה-61 שהוא רצה. אנחנו צריכים לראות עכשיו איך אנחנו מנצלים את המצב הזה כדי להצעיד קדימה את מדינת ישראל".

22:08 עריכה

רינה מצליח ואמנון אברמוביץ' בחדשות 12: "לפי הנתונים האלה – נתניהו הפסיד"

22:11 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בחדשות 13: "נחתור לממשלת אחדות כמו שהבטחנו".

22:14 עריכה

מירי רגב (הליכוד) בחדשות 13: "אם ליברמן רוצה לשבת עם איימן עודה ועם אחמד טיבי, שיסביר לציבור איך הוא עושה את זה, איך הוא שינה לחלוטין את האג'נדה הפוליטית שלו. כרגע אין לנו תוצאות אמת. ראינו את אלה ששמחו מדי לפני הזמן ולכן אני לא רוצה לשמוח או להפך". 

 

22:14 עריכה

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד: "אנחנו נמשוך לממשלה לאומית, כמו שהבטחנו, זה בעצם האנשים שלנו. זה האנשים שאנחנו מאמינים בהם. ליברמן שייך למחנה הלאומי. ליברמן לא הלך לבחירות כדי להמליך את גנץ, לכן אני מצפה מאביגדור ליברמן, שיבוא ויקבל את ההחלטה השפויה והאמיתית ויחזור למחנה שהוא שייך אליו. אנחנו צריכים להקים ממשלה לאומית". 

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, השיב לאמסלם במהלך המשדר בחדשות 12: אני רוצה להוריד את התקוות. אנחנו לא נהיה בממשלה צרה – לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו. במשך 90 יום תקפו אותנו שאנחנו בשמאל. עכשיו אני רואה שהתוצאות לא כל כך מסתדרות להם ואומרים שתמיד היינו חלק מהמחנה הלאומי. אנחנו נמתין לתוצאות האמיתיות. אנחנו נהיה חלק מממשלת אחדות לאומית". 

22:17 עריכה

מקורבי ליברמן למעריב: שומרים על אופטימיות מאופקת. מה שקובע באמת אלה רק תוצאות האמת. עם זאת, לפי התמונה המסתמנת, אין לאף אחד קואליציה ללא ישראל ביתנו. מעריכים שיפנו לליברמן ממש בקרוב.

22:19 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה מהליכוד: "שני התרחישים הכי פחות סבירים – סיבוב בחירות שלישי והדחה של נתניהו. דיברתם על ממשלת אחדות – אפשר לעשות את זה גם בלי ליברמן. כך אני אמליץ לראש הממשלה. בממשלה כזו אני חושב שיהיה מדובר ברוטציה כזו או אחרת. אני מסייג, צריך לחכות".

22:20 עריכה

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד לכאן חדשות: "המצב לא פשוט ומאוד מורכב. התחייבנו שנקים ממשלת ימין, ולא ממשלת אחדות. אין שום כוונה לוותר על נתניהו. זה סוג של מבוי סתום".

22:21 עריכה

השרה מירי רגב מהליכוד עונה לשאלה של אילנה דיין בחדשות 12 – במידה שהבחירה תהיה בין להדיח את נתניהו לבין לצאת לבחירות בפעם ה-3, מה יעשו בליכוד? 

"הבחירה לא תהיה הדחה של נתניהו. אנחנו כולנו עומדים מאחורי נתניהו. אני כרגע מציעה להמתין לתוצאות אמת, ואני אומרת שוב – מספיק מנדט או אחד שניים, מספיק שעוצמה יהודית תעבור – ויהיה שינוי".

22:23 עריכה

האלופה לשעבר, אורנה ברביאי מכחול לבן: "אנחנו לא נשב עם נתניהו. מי שיש לו מעל הראש כתבי אישום, לפני אישום, שיתכבד ללכת להגן על עצמו, ושהמנדט יילך לגנץ, שכל מהותו לדאוג למדינת ישראל".

22:26 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן), בחדשות 13: "מערכת הבחירות המיותרת הזאת התמקדה בהרבה דברים שוליים. אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים ממשלת אחדות שתרפא את החברה הישראלית. הליכוד נמצא עם מנהיג שעומד עוד שבועיים להיות בשימוע. מקובלים מעלי דבריו מ-2008 שראש ממשלה עם כתב אישום לא יכול לכהן. 

"תמיד אמרנו שהרשימה הערבית היא מנהיגות בדלנית, לא בדיוק שותפה. הליכוד וישראל ביתנו זו נקודת התחלה מצוינת מבחינתנו להקים ממשלת אחדות. לשם יהיו הטלפונים הראשונים. תם עידן נתניהו. תם עידן הפלגנות והשבטיות".

22:27 עריכה

צחי הנגבי (הליכוד), בחדשות 13: "הישראלים לא מוכנים להתנשאות של מפלגה אחת שמנסה להכבתיב למפלגה אחרת מי יהיה מנהיגה. כפי שהתוודענו בעבר, תוצאות המדגם אינן משקפות את תוצאות האמת. אני משוכנע שתוצאות האמת תהיינה הרבה יותר מאירות פנים למפלגות הימין".

22:32 עריכה

יבגני סובה (ישראל ביתנו): אני דואג באמת למדינת ישראל ואני דואג שנצליח להשיג את מה שאנחנו מתכוונים להשיג. אני מרגיש הקלה שהקמפיין המלוכלך הזה הסתיים ואני מקווה שנוכל בימים הקרובים לראות את הכיוון שאנחנו הולכים אליו".

22:32 עריכה

אלי אבידר מישראל ביתנו לדודי אמסלם מהליכוד: "אם אתם תתעקשו שנתניהו יישאר, אני אומר לך שאף אחד מהמתפקדים שלכם ואף אחד מראשי הסניפים שלכם ואף אחד מראשי המחנות שלכם, לא יסכים שתלכו לעוד מערכת בחירות".

22:34 עריכה
22:36 עריכה

שמחה גדולה במטה הבחירות של הרשימה המשותפת בנצרת.

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר לפוראת נאסר בחדשות 12: "אין ספק ששלושה המנדטים שלנו שהבאנו במו ידינו, העלאת אחוז ההצבעה שעלה ל-12 אחוזים יותר מהפעם שעברה. הם עושים את ההבדל".

"במידה שזה יהיה נכון למחר, אז אנחנו בקולות שלנו מנענו מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה. לא קיבלתי טלפון מבני גנץ. עשינו דבר היסטורי. אתם תתמכו בקואליציה עם כחול לבן? מחר נראה, נשב עם גנץ, נשמע את עמדותיו ואחר כך נחליט באחריות".

22:37 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "הצורך שלנו כרגע הוא לכונן ממשלה מהר ככל הניתן כדי לממש את רצון העם ולהימנע מסיבוב בחירות נוסף".

22:38 עריכה

דיווח בחדשות 12: רה"מ נתניהו שוחח עם יו"ר יהדות התורה ליצמן וגפני וסיכמו על שת"פ גם בעתיד

22:39 עריכה

ח"כ לשעבר איתן כבל (העבודה): "גנץ לא יהיה ראש ממשלה. לצערי הוא לא יהיה. הסיפור יהיה מי הראשון בליכוד שיהיה לו אומץ להניף את הדגל ולהוביל את המפלגה. בהחלט עלול להיות מצב של סיבוב ג' – ובהחלט יש מצב שיולי אדלשטיין יהיה ראש הממשלה הבא".

22:42 עריכה

שר החוץ ישראל כץ: "בכוונתנו להמתין לתוצאות האמת, אולם ברצוני להבהיר כבר בשלב זה, כפי שהודעתי בעבר: נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד לראשות הממשלה.

"כשיפורסמו תוצאות האמת, נפעל יחד עם שותפינו לדרך להקים ממשלה יציבה שתוביל את ישראל מול האתגרים בפניהם היא ניצבת בשעה זו".

22:45 עריכה

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי): "התוצאות לא מאפשרות לאף אחד מהצדדים להרכיב ממשלה, אבל המשמעות שלהן חיובית מאוד, כי אם נתניהו לא יוכל להקים ממשלה זו תהיה התחלה של תיקון עמוק בחברה הישראלית".

22:46 עריכה

מירב מיכאלי, מספר 4 בעבודה-גשר, עונה לשאלה האם יש סיכוי שראש מפלגתה יחבור לנתניהו? 
"כמו שאמר עמיר אנחנו מחכות ומחכים לתוצאות האמת. עמיר גילח את שפמו ואמר: read my lips – אני לא אשב עם נתניהו. לא רואה משהו שהשתנה מאז ועד היום. אני מאמינה לעמיר".

22:46 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ (הליכוד): "אנחנו ממתינים לתוצאות האמת, אבל בכל מקרה חשוב לי להדגיש שבנימין נתניהו היה ונשאר המועמד היחיד שלנו לראשות הממשלה".

22:49 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מי שנדמה כי הולך להכריע את הכף בבחירות הנוכחיות, הודיע כי יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת.

מלשכת הנשיא נמסר: "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות".

22:50 עריכה

ניר ברקת (הליכוד), בכאן 11: "הסיכוי שהליכוד ייפרד מנתניהו קטן מהסיכוי שכחול-לבן תתפרק. צריך לחשוב ברצינות על שינוי שיטת הממשל. אי אפשר להיכנס לדד-לוק בפעם השלישית. אנחנו בטראומה לאומית".

22:55 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר הגיב לתוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה, לפיהם מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה. "בטח שאני מאוכזב", אמר. "הלוואי שהתוצאות (הסופיות) יהיו אחרות, אבל צריך להיות ריאלי".

בן-גביר הדגיש את העובדה כי גוש הימין-חרדים כעת עומד ללא רוב, ואמר: "אנחנו יצאנו לדרך כשאמרנו אין ממשלה ימנית בלי עוצמה יהודית. אמרנו את זה פעם אחר פעם אחר פעם. לצערי, היה מי שלא שמע והיה מי שלא קיבל… יש כאלה שמדברים ימין ואומרים ימין אבל לא באמת רוצים לקיים את העקרונות שלנו".

23:00 עריכה

ח"כ סתיו שפיר, אמרה הערב כי הקמת המחנה הדמוקרטי הצילה את מחנה השמאל. "כמה שהיינו רוצים לאחד כוחות עם העבודה וכחול לבן… את הדרך לשם עוד נעשה, אבל צריך לקום מחר בבוקר כדי להמשיך בכל הכוח. הימים הקרובים לא יהיו פשוטים לכאן או לכאן".

23:03 עריכה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, לכאן 11: "עדיין לא קיבלתי טלפון מגנץ. כשאקבל,  אשמע ממנו מה הוא חושב עצל הכיוון המדיני, על חוק הלאום וכו', ואחר כך נשב ונחליט באחריות מה לעשות.

"מה שחדש בבחירות האלה זה העלייה באחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים והזינוק בשישה מנדטים של הרשימה המשותפת. נתניהו לא ימשיך להיות ראש הממשלה בזכות האוכלוסייה שהוא כל כך הסית נגדה. אינשאללה, זה מה שייקרה".

עוד הוסיף עודה, שעל פי המדגמים עומד בראש המפלגה השלישית בגודלה: "אם תהיה ממשלת אחדות לאומית, מי תהיה המפלגה הגדולה באופוזיציה? אז אולי בפעם הראשונה מישהו ערבי יהיה ראש האופוזיציה".

 

23:05 עריכה

ימינה: המפלגות שמרכיבות את הרשימה – הבית היהודי-האיחוד הלאומי והימין החדש- יפעלו כ-2 סיעות נפרדות בכנסת.

לפי יקי אדמקר מ"וואלה", היועץ המשפטי שמואליאן העביר לפני דקות פניה לוועדת הכנסת בנושא. את המשא ומתן הקואלייוני, ינהלו ככל הנראה במשותף.

זמן ישראל חשף לראשונה לפני שבוע כי נפתלי בנט הוא יו"ר בלעדי של "הימין החדש", וכי פיצול רשימת "ימינה" יותר את שקד ללא סיעה לעמוד בראשה.

23:07 עריכה

אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לא מחכה לתוצאות האמת ומכריז: "תם עידן"

23:08 עריכה

אהוד ברק, לחדשות כאן 11: "לא אהיה חבר כנסת, אבל אתגבר על זה. אני בחרתי את המקום העשירי ואפשר היה לשער מראש שלא אכנס. אם תסתכלו על חיי תראו שאני יכול להסתדר גם מחוץ לכנסת. עשיתי את זה בשביל ילדיי ונכדיי וכדי שנשיג את התוצאה שייתכן שהיא מאפשרת להוריד את נתניהו מהשלטון. אני קורא לעמיר פרץ להתגבר על חילוקי הדעות ולשלב ידיים כדי שיהיה משקל נגד שיבטיח שערכי המרכז-שמאל יבואו לידי ביטוי בממשלה הזאת".

23:12 עריכה

משה כחלון ממשיך את קו תנועתו ומבהיר: "מנהיג הליכוד הבלעדי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו"

23:16 עריכה

השר אמיר אוחנה לחדשות 13: "ממשלת אחדות היא אופציה, עם או בלי ליברמן. אפשר לצרף את מפלגת העבודה, כי ב-DNA זו מפלגת שלטון".

23:17 עריכה

שר החינוך רפי פרץ (ימינה): "עשינו ויתורים והחלטות קשות כדי ללכת יחד וציפינו ליותר". לחדשות 13 אמר פרץ: "במבחן התוצאה החיבור עם איילת שקד לא הביא את התוצאה המיוחלת".

23:20 עריכה

דודי אמסלם מהליכוד בחדשות 12: "מערכת המשפט היא מוטית לשמאל ובגלל זה אברמוביץ' טוען ש'הוסר האיום'. אנשים מדברים על כאילו יש הנהגה אחרת לליכוד. יש מנגנונים. אין דבר כזה בכירים בליכוד – יש ראש הממשלה והוא המנהיג הבלתי מעורער של הליכוד. גם אם אנחנו לכאורה לא מרכיבים את הממשלה.

"ליברמן צריך לקבל את ההחלטה. אנחנו נלך לממשלה לאומית משום שהחרדים והדתיים הם חלק מהימין. הם הלכו איתנו לאורך כל הדרך שנים על גבי השנים. ליברמן צריך לקבל החלטה – אם הוא חובר בחזרה למחנה הימין, או שהוא הולך עם אחמד טיבי ואיימן עודה". 

23:22 עריכה

עמיר פרץ אומר למקורביו: "לא נשב עם נתניהו – אנחנו עומדים במילתנו". כך מדווחת דפנה ליאל בחדשות 12. תוצאות האמת עדיין לא הגיעו, וסביר להניח שמסרי התעמולה נותרו בעינם. אין לדעת כיצד ייראו הדברים בימים הקרובים.

23:29 עריכה

איילת שקד בנאום ראשון לאחר הצגת תוצאות המדגמים: "בואו נחכה לבוקר ונחכה מה יהיה".

שקד הודתה לבוחרים "שנתנו קרב אדיר". "אני מודה לכם מכל הלב", אמרה. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו באמת הייתה סיטואציה לא פשוטה".

בנוסף, התייחס יו"ר ימינה לפיצול במפלגתה: "זו הייתה ההבטחה לבוחרים. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. אני מאמינה בציונות בדתית ביחד. את ההבטחה לבוחר אולי צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון אחר למדינת ישראל ולימין האידאולוגי ולציונות הדתית. אנחנו בוודאי ממשיכים לעבוד יחד, גם במו"מ הקואליציוני וגם אחר כך בכנסת".

זמן ישראל חשף לראשונה לפני שבוע כי נפתלי בנט הוא יו"ר בלעדי של "הימין החדש", וכי פיצול רשימת "ימינה" יותר את שקד ללא סיעה לעמוד בראשה.

23:31 עריכה

מקורבי נתניהו: "ראש הממשלה נמצא בבלפור, עוקב אחרי המתרחש וממתין לתוצאות האמת הראשוניות. עד אז לא יגיע למטה הליכוד".

23:34 עריכה

השר זאב אלקין (הליכוד): "לכל הצוהלים בשמאל שמנסים להתערב ולהכתיב לתנועת הליכוד מי ינהיג אותה כדאי שתפנימו כמה דברים: בנימין נתניהו הוא יו"ר נבחר של תנועת הליכוד ומועמדנו לראשות ממשלה. מעבר לכך, לפי התוצאות של כל המדגמים אין לכם יכולת להקים ממשלה בלי הליכוד".

23:35 עריכה

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד ממליץ גם הוא להמתין לתוצאות האמת. "בבחירות הקודמות היו חסרות 5 מנדטים בימין, אם נקבל אותם, יש לנו 61. לכן, אני מציע לכולם להמתין בסבלנות לפני שנכריע מי ניצח בבחירות הללו".

"אין אצלנו את הנוהל שמקובל במפלגת העבודה בו תוקעים סכין בגב למועמד ברגע שהוא נבחר. אנחנו לא נפעל להדחת נתניהו, תורידו את זה מהראש".

23:35 עריכה

פעיל ליכוד במטה המפלגה לכאן 11: "בפעם הקודמת בשעה הזו היו מלא אנשים. בושה שזה המצב, אין פה אף אחד ולא יודעים אם נתניהו בא או לא. בושה של התנהלות".

23:41 עריכה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ: "שיהיה ברור לכולם – אין סיכוי שנשב עם נתניהו".

23:43 עריכה

הדיבור בסביבתה של איילת שקד, הוא כי אם ימינה לא תקבל שמונה מנדטים היא צפויה לפרוש, כך מוסר כתבנו נתי יפת.

לדברי גורם במפלגה: "היא במקום פחות טוב ממה שהיא היתה לפני שלושה חודשים. היא תשב בבית ותבנה את עצמה שוב לאט לאט"

23:51 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בהצהרה במטה המפלגה: "ראיתי הרבה מערכות בחירות ומעולם לא ראיתי כל כך הרבה לחצים, איומים ושקרים כמו אלה ששמענו בזמן הקמפיין האחרון. לכן, לכל אחד שהצביע לנו מגיעה הערכה רבה.

"מה שחשוב הערב להבהיר פעם נוספת הוא שכל מה שאמרנו לפני הבחירות, אנחנו אומרים גם אחרי הבחירות. לנו יש אך ורק אופציה אחת: ממשלה לאומית ליברלית רחבה שמורכבת מישראל ביתנו, הליכוד וכחול-לבן. שמעתי הרבה פרשנויות ואני מצטער לאכזב חלק מהפרשנים. לאחד מהם אפילו היה חלום שנחזור לחמישה מנדטים ושלא נהיה לשון המאזניים, אז אני מתנצל שאכזבנו אותו.

"ממשלת אחדות אפשרית רק במצבי חירום – וכרגע המצב, גם כלכלית וגם ביטחונית, הוא מצב חירום. הרבה יותר ממה שידוע – ואני לא רוצה להפחיד או לדכא אף אחד. אנחנו נמצאים במצב חירום ולכן המדינה חייבת ממשלה רחבה ולא כזאת שנלחמת על הישרדותה משבוע לשבוע.

"אני חוזר ואומר: לא יעזרו שום הצעות ושום פיתויים, לא רוטציה ולא תקציבים ולא תיקים – כל מה שאמרנו, אנחנו עושים. מכיוון שהמצב הוא מצב חירום כנראה נצטרך לעשות צעדים בלתי שגרתיים. אני ממליץ כבר הערב לנשיא המדינה לא לחכות לפרסום התוצאות הרשמיות, אלא, באופן בלתי רשמי, להזמין ביום שישי הקרוב, בצהריים, גם את ראש הממשלה בנימין נתניוה וגם את יו"ר כחול-לבן בני גנץ". 

23:56 עריכה

שיעור ההצבעה עד השעה 22:00, אחוז ההצבעה הסופי – 69.4. מדובר בעלייה של 1.5% מהבחירות הקודמות.

התחזיות הקודרות, כאילו לציבור לא אכפת ולא ייצא להצביע – התבדו.

00:00 עריכה

כחול לבן – צוות המו"מ כבר החל את עבודתו. "לקראת ניהול המו"מ הקואליציוני החליט בני גנץ, על הקמת צוות מו"מ קואליציוני מטעם הסיעה", נמסר מהמפלגה. "יו"ר הצוות יהיה ד"ר יורם טורבוביץ ולצידו שלום שלמה וכן יכהנו בצוות הוד בצר, הלל קוברינסקי וישראל בכר. הצוות החל כבר את עבודתו".

00:08 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) אמר לאחר תוצאות המדגמים כי "הליכוד היא מפלגה מאוחדת וכך תמשיך להיות. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה במערכת הפוליטית ובראשה עומד היושב ראש הנבחר, ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שאמרתי לא אחת, אני מציע לראשי המפלגות לא לנסות לקבוע לליכוד מי יעמוד בראשה – כל ניסיון כזה לא יצלח".

00:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע למטה הליכוד ולתת את הנאום שלו, בשעה הקרובה.

00:58 עריכה

עדכון דרמטי לתוצאות המדגם של חדשות 13: הפרופ' קמיל פוקס עדכן את התוצאות המדגם אחרי ספירת קלפיות נוספות, וכעת עומדת הרשימה המשותפת על 15 מנדטים – מה שמוריד את גוש הימין ל-53 מנדטים.

01:17 עריכה

ח"כ משה גפני מיהדות התורה: אנחנו מקווים שנתניהו יצליח לצלוח את המשבר

לשאלה האם ילכו עם מישהו אחר שיעמוד בראש הליכוד?
"אנחנו הולכים עם מי שעומד בראש הימין. בראש הימין עומד נתניהו. לא נוטשים בן אדם באמצע הדרך. אני מקווה שהוא יצליח".

01:19 עריכה

עמית סגל מחדשות 12 מתייחס לנתוני האמת של הקלפיות שנדגמו בסקר חדשות 13 וקובע: "תם הסיפור של ממשלת הימין לשנים הקרובות". 

01:20 עריכה

זהבה גלאון עוקצת את כחלון. ותכלס גורמת לנו לצחוק בקול

01:23 עריכה

בהחלט.

01:27 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת הגיב לתוצאות המדגם המעודכנות של חדשות 13, לפיהן הרשימה המשותפת תקבל 15 מנדטים, ואמר: נתניהו הוציא את הערבים להצביע.

"להסתה יש מחיר כבד – זה מה שקרה", אמר עודה לחדשות 13. "אין ראש ממשלה שהסית נגדנו יותר כמו נתניהו – כולם ביחד לא הסיתו נגדנו כמו נתניהו לבד. יש גבול לזה. האזרחים הערבים הרגישו שהם מיעוט בסכנה, ולכן הם יצאו להצביע בהמוניהם".

עודה ניבא כי בתוצאות הסופיות, תהיה לרשימה המשותפת 16 מנדטים והוסיף: "אני חושב שיש לנו, בפעם הראשונה, גם מנדט שלם מהציבור היהודי".

01:36 עריכה

עדכון מדגם חדשות כאן 11: כחול-לבן עוקפת את הליכוד. גם הרשימה המשותפת זוכה בעוד מנדט. וגם ימינה. ליברמן מאבד מנדט. סך הכל: 56 מנדטים לגוש השמאל, 55 לימין. 

 

02:03 עריכה

אסף זמיר (כחול-לבן) באולפן כאן 11: "אנחנו בשיח עם כולם. אמרנו מהיום הראשון שפנינו לממשלת אחדות ושהמפלגה הראשונה שנפנה אליה היא הליכוד. מדינת ישראל צריכה ממשלה רחבה ויציבה". 

02:09 עריכה

חדשות 12 מעדכנים את המדגם תוצאות הבחירות שלהם באישון ליל.

כחול לבן והליכוד עם 32 מנדטים כל אחת, הרשימה המשותפת עם 13, ישראל ביתנו 9, ש"ס 9, יהדות התורה 7, ימינה 7, העבודה-גשר 6 והמחנה הדמוקרטי 5.

על פי חלוקה לגושים – גוש הימין עם 56 מנדטים, מרכז-שמאל (כולל הרשימה המשותפת) 56 וליברמן עם 9 מנדטים.

02:16 עריכה

הוא הא מי זה בא וגו'?

02:16 עריכה

4 שעות אחרי סגירת הקלפיות ודף המסרים כבר לא רלוונטי. השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "עלינו להמתין לתוצאות האמת שיכולות לשנות משמעותית את תמונת המצב. כיוון שהרשימה המשותפת לא תהיה חלק מאף ממשלה שתקום והצגתה מגוש השמאל היא פיקציה. לכן יש להטיל על ראש הממשלה נתניהו את הרכבת הממשלה".

02:23 עריכה

דוברו של ראש הממשלה, הוציא הודעה כי נתניהו יישא נאום חשוב וקצר. בדקות אלה יוצא נתניהו לכיוון המטה בתל אביב.

02:34 עריכה

אחמד טיבי מסכם בשתי מילים את יום הבחירות שלו

02:36 עריכה

השר יובל שטייניץ מהליכוד מצטרף לחבריו מהמפלגה ומשחרר הודעת תמיכה בנתניהו

02:48 עריכה

יו"ר כחול -לבן בני גנץ התקבל על ידי פעילי המפלגה בקריאות "הו הא מי זה בא ראש הממשלה הבא". הקריאות נמשכו, לפרקים, גם לאורך הנאום שלו, שהיה, לשם שינוי, חד, חזק ומרגש. "כמובן שנחכה לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה כרגע עמדנו במשימה ועמדנו בה בדרך שלנו", אמר גנץ בפתח הדברים, "כחול-לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי הישראלי. עברנו יחד שלושה חודשים אינטנסיביים שהגיעו אחרי שלושה חודשים אינטנסיביים לא פחות. 

"לפי התוצאות המסתמנות נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו לעומתו הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול-לבן הצליח בגדול – והוא כאן כדי להישאר. לפי התוצאות שיש לנו כרגע אזרחי ישראל נתנו בנו אמון בפעם השניה. אני מתחייב ביתר שכבר הערב מתחיל המסע שלנו לתיקון החברה הישראלית. 

"מדאיג אותי מאוד השסע בחברה הישראלית. הבחירות האחרונות יצרו בנו קרעים. ישראל פצועה. והגיעה השעה לרפא אותה. נחפש ונמצא מרחבי הסכמה של אזרחי ישראל, ונישא תפילה משותפת לשלומה של המדינה ושל כל אזרחיה

"שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ. אני מתכווון לדבר גם עם ליברמן ועם אנשים נוספים. אדבר עם כולם. יחד, נפעל בחרדת קודש ומתוך רצון להחזיר את החברה הישראלית למסלול. אנחנו עם אחד וחברה אחת.  הקיטוב והשיסוי מאחורינו. האחדות והפיוס לפנינו. הניחו את המחלוקות בצד ובואו נפעל יחד למען חברה ישראלית טובה, צודקת ושוויונית לכל אזרחיה. 

"אתמול בלילה הייתי בכותל ושם ביקשתי שוב מבורא עולם 'הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו'. אפעל בכל כוחי לממש את השליחות הזאת". 

משה (בוגי) יעלון: "רק לפני שבעה חודשים הרביעייה שלנו החליטה להתגבש לרשימה שתהווה אלטרנטיבה שלטונית, עם אמירה מאוד ברורה שצריך להחזיר את מדינת ישראל למסילה. לאחר שתתבהר התמונה נדע להביא את הבשורה לישראל, בשורה של שינוי, של תקווה. עם ישראל חי". 

יאיר לפיד: "האזרחים בישראל הוכיחו היום שהם יותר טובים מהפוליטיקאים שלהם ומהפוליטיקה שלהם. הפוליטיקה של השנאה והפחד נכשלה. היום הערכים הישראליים חזרו להיות במרכז הבמה של הפוליטיקה  הישראלית". 

03:05 עריכה

עיתונאי חדשות 13 מדווח כי יו"ר כחול-לבן בני גנץ התקשר הלילה אל יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, וכי השניים קבעו להיפגש.

03:39 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יפעל להקמת "ממשלה ציונית, חזקה ויציבה", כשעלה הלילה לנאום בגני התערוכה.

נתניהו נכנס לאולם מלווה באשתו שרה ובניו יאיר ואבנר, ובדרכו לבמה התחבק ולחץ ידיים עם כל חברי הכנסת מהליכוד – רק משה כחלון ודוד ביטן נעדרו משם.

על הבמה, בין המשך ההסתה נגד אזרחי ישראל הערבים והשתלחות בתקשורת, נתניהו אמר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות – אף שמילה זו לא הוזכרה בנאומו. הקהל דווקא הזכיר ממשלת אחדות לא פעם: לאורך כל הנאום של נתניהו, שרו בקהל "לא רוצים אחדות".

"כפי שאתם רואים אני צרוד", החל נתניהו בנאומו. "זה בא מהיום האחרון, וכפי שאתם גם כן יודעים, עדיף לאבד את הקול מאשר לאבד את המדינה.

"באתי לכאן הערב עם רעייתי שרה כדי לומר לכם תודה. תודה מעומק ליבנו. אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו מאמינים בכם. עברנו כולנו מערכת בחירות קשה מאין כמוהה, ואני רוצה להודות תחילה לשרות ולשרים של הליכוד, לחברות ולחברי הכנסת של הליכוד. פעלנו כתף אל כתף – ונעמוד יחד מלוכדים במשימות שלפנינו, למען הליכוד ולמען מדינת ישראל.

"אמרתי שמערכת הבחירות היתה קשה. זה לא מילה. כולנו יחד עמדנו במערכה שהיתה כל כך מוטה על ידי תקשורת חד-צדדית נגדנו.  אבל זה לא הרתיע אותנו, זה לא עצר בנו. אנחנו הבאנו הישגים שלא יאומנו מול חד-צדדיות כזאת.

"יחד עמדנו במערכה שהיתה כל כך מוטה על ידי תקשורת חד-צדדית נגדנו.  אבל זה לא הרתיע אותנו, זה לא עצר בנו. אנחנו הבאנו הישגים שלא יאומנו מול חד-צדדיות כזאת"

"אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת, אבל דבר אחד ברור: מדינת ישראל נמצאת בנקודת זמן היסטורית. אנחנו עומדים בפני הזדמנויות כבירות ואתגרים כבירים – בטחוניים ומדיניים – ובראשן האיום הקיומי הנשקף למדינת ישראל מאיראן וגרורתיה, ואנחנו נלחמים נגדו ללא לאות וללא מורא.

"בשנים האחרונות הבאנו עוצמה בטחונית, שגשוג כלכלי ופריחה מדינית שלא היה כדוגמתם בתולדות מדינת ישראל. אנחנו חייבים להבטיח שההישגים הללו יישמרו גם בשנים הבאות.

"בזמן הקרוב תוצג תוכנית המאה של ידידי הנשיא טראמפ והאופן שבו יתנהל המו"מ מול הנשיא יעצב את עתידה של מדינת ישראל לדורות.

"בעת הזאת, למען כל המטרות הללו, ישראל זקוקה לממשלה רחבה, חזקה, יציבה, ציונית. ממשלה שמחויבת לישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לא תהיה ולא יכולה להיות ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות אנטי-ציוניות – מפלגות ששוללות את עצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מפלגות שמאדירות ומהללות מחבלים צמאי דם שרוצחים את חיילינו אזרחנו וילדינו. זה פשוט לא יעלה על הדעת.

"שוחחתי הערב עם כל השותפות של הליכוד במחנה הימין. כולן הביעו, ללא יוצא מהכלל, התחייבות חד משמעית להליכה משותפת למען המטרות הללו.

"בימים הקרובים אנחנו ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה ויציבה וכדי למנוע ממשלה אנטי ציונית מסוכנת. זהו צו השעה – ממשלה שמאגדת רבים רבים בעם"

"בימים הקרובים אנחנו ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה ויציבה וכדי למנוע ממשלה אנטי ציונית מסוכנת. זהו צו השעה – ממשלה שמאגדת רבים רבים בעם".

נתניהו סיים בהבטחה כי ימשיך "לשמור על מדינת ישראל מתוך שליחות עמוקה ואמונה בצדקת דרכנו. אין לנו מדינה אחרת, נשמור עליה יחד ובעזרת השם נעשה ונצליח".

סגירה