ח"כ עמית הלוי בהר הבית בספטמבר 2020 (צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש)
חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

עמית הלוי מחלק את הר הבית

חבר הכנסת מהליכוד רוקם תוכנית מהפכנית ונפיצה לחלוקת הר הבית בין יהודים ומוסלמים ● לפי התוכנית, המוסלמים יקבלו את מסגד אל אקצא הדרומי ונספחיו ואילו היהודים יקבלו את השטח המרכזי והצפוני - כולל כיפת הסלע ● התוכנית של הלוי כוללת גם סילוק הירדנים מהשליטה בהר הבית: "זה דורש שינוי גם אם מדובר בתהליך שייקח זמן"

פרסום ראשון: ח"כ עמית הלוי מהליכוד רוקם תוכנית מהפכנית לחלוקת הר הבית בין יהודים ומוסלמים. לפי התוכנית המוסלמים יקבלו את מסגד אל אקצא הדרומי ונספחיו שקדושים להם, והיהודים יקבלו את השטח המרכזי והצפוני של ההר, ובתוכו כיפת הסלע, המקום שעליו עמד בית המקדש.

לצורך החלוקה הזו מציע הלוי לשנות סדרי עולם על ההר, בכלל זה את דרכי עליית היהודים להר, לממש את בעלותנו על הר הבית באמצעות מלחמת הסברה שתמגר את "עלילת אל אקצא המוסלמית".

הלוי מציע גם לסלק את ממלכת ירדן מהר הבית ולהתחיל תהליך שיסיר את המעמד המדיני שקנתה לה לאורך שנים, במסגרת ההסכמים עם ממשלות ישראל.

"בואו נתחיל בעובדות", אומר הלוי לזמן ישראל, "שטח הר הבית הוא 144 דונם. חלק קטן מתוכו הוא מסגד אל אקצא, בקצה הדרומי של ההר. המוסלמים הרחיבו את המסגד ללא הכר החל משנת 2000, אז סיפחו אליהם את אורוות שלמה, חפרו והוציאו כמויות עצומות של עפר עם ממצאים ארכיאולוגים יקרים, ובנו בחלל מסגד גדול נוסף.

"בצד השני של הר הבית עומד מבנה כיפת הסלע ובמרכזו אבן השתייה. שם עמדו בית המקדש הראשון והשני. זהו רוב השטח של ההר, שהוא הראשון בקדושתו לעם היהודי.

ח”כ עמית הלוי בכנסת, 19 במרץ 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ עמית הלוי בכנסת, 19 במרץ 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"המוסלמים מכנים היום את כל הר הבית 'חראם א-שריף'. אין לזה אח ורע. זו עלילה. עלילת אל אקצא. בגלל העלילה הזו אנחנו לא יכולים להיכנס להר בטבעיות, למקום ששייך לנו. הר הבית הפך ליודנריין.

"המוסלמים מכנים היום את כל הר הבית 'חראם א-שריף'. אין לזה אח ורע. זו עלילה. עלילת אל אקצא. בגלל העלילה הזו אנחנו לא יכולים להיכנס להר בטבעיות, למקום ששייך לנו. הר הבית הפך ליודנריין"

"בוועידת קמפ דייוויד בשנת 2000, אהוד ברק הציע להקים בית כנסת במעבה ההר, וזה היה האות להסתערות הגדולה של המוסלמים על אורוות שלמה, כדי להפוך אותו למסגד ענק. היהודים לא צריכים להיות מתחת להר. הם צריכים להיות על ההר. אסור לנו לקבל את עלילת אל אקצא. מה המוסלמים עשו? הפכו את כל הר הבית לשטח מוסלמי".

הלוי מציע שהמוסלמים ימשיכו להתפלל באל אקצא, למרות שהפכו את המקום, לדבריו, למרכז של אסלאם רדיקלי מסית ואלים בראשותו של שייח' ראאד סלאח "ודווקא על היהודים הטילו הגבלות".

"אם הם מתפללים שם, זה לא הופך את כל הר הבית למקום מקודש למוסלמים. זה לא היה וזה לא יהיה".

"אנחנו ניקח את הקצה הצפוני ונתפלל שם", אומר הלוי, "כל ההר מקודש לנו, וכיפת הסלע היא המקום שעליו עמד בית המקדש. זה צריך להיות הקו המנחה שלנו. ישראל מובילה. זו תהיה אמירה היסטורית, דתית ולאומית. אם זה לא יקרה אז אתה בעצם לא בעל הבית. אתה קלגס. למה אתה נכנס לשם בכלל?"

ח”כים דן אילוז, עמית הלוי ואריאל קלנר בביקור בהר הבית, 18 במאי 2023 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, מטוויטר)
ח"כים דן אילוז, עמית הלוי ואריאל קלנר בביקור בהר הבית, 18 במאי 2023 (צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, מטוויטר)

עמית הלוי מקפיד לעלות להר הבית כמה פעמים בשנה. העלייה האחרונה שלו להר הייתה במועד רגיש במיוחד, ביום ירושלים האחרון, אז הגיע להר הבית יחד עם שני חברי כנסת בליכוד, דן אילוז ואריאל קלנר. הביקור עבר בשלום, למרות ההתנגדות הפלסטינית, אבל ח"כ דוד ביטן ואחרים בליכוד ביקרו בחריפות את העלייה הזו.

הלוי לא מתרגש. "אלה דברים פשוטים. זה מקום המקדש הראשון ומקום המקדש השני שבנו עולי בבל. אף אחד לא צריך לחקור את האבנים כדי לדעת שזה שלנו, ועד שלא נאמר את זה, אנחנו מאששים את העלילה המוסלמית על חראם א-שריף.

"זה מקום המקדש הראשון ומקום המקדש השני שבנו עולי בבל. אף אחד לא צריך לחקור את האבנים כדי לדעת שזה שלנו, ועד שלא נאמר את זה, אנחנו מאששים את העלילה המוסלמית על חראם א-שריף"

"אנחנו לא מתפרצים לשום מקום. דוד המלך קנה את השטח מהיבוסים. על המתחם הזה משחקים היום כדורגל ועושים פיקניקים. צריך לשים לזה סוף. יש בדרום ההר מסגדים ואנחנו מכבדים את זה. תתפללו שם ותנו לנו את החלק שלנו.

"כיפת הסלע מבחינת המוסלמים זה מקום לשימור, ולא מסגד. מבחינתנו זה קודש הקודשים. אם המוסלמים ירצו לבוא ולהתפלל איתנו מול המקום שבו עמד בית המקדש – תפאדלו. 'כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים', כתוב בספר ישעיהו".

יהודים עולים להר הבית בפסח, 10 באפריל 2023 (צילום: נעמה שטרן/פלאש90)
יהודים עולים להר הבית בפסח, 10 באפריל 2023 (צילום: נעמה שטרן/פלאש90)

תוכנית החלוקה של הלוי מבקשת לשנות גם את כל סדרי הגישה של היהודים להר הבית. ליהודים ולתיירים מותר היום לעלות להר רק דרך שער המוגרבים ורק בשעות הספורות שבהן השער פתוח במהלך היום. הלוי תובע לאפשר ליהודים לעלות להר דרך כל השערים האחרים, בדיוק כמו למוסלמים.

"צריך לנרמל או להתייחס אחרת למצב וכל ההגבלות המוטלות עלינו ירדו מסדר היום. אנחנו צריכים לעלות להר בלי שוטרים שילוו אותנו. למה זה קרה? כי לא ייצרנו את הנרטיב הנכון, שהר הבית הוא שלנו".

"צריך לנרמל או להתייחס אחרת למצב וכל ההגבלות המוטלות עלינו ירדו מסדר היום. אנחנו צריכים לעלות להר בלי שוטרים שילוו אותנו. למה זה קרה? כי לא ייצרנו את הנרטיב הנכון, שהר הבית הוא שלנו"

אחת הסיבות לכך שהר הבית לא נחשב למקום תחת ריבונות ישראלית היא המעמד המדיני של ירדן בהר. הלוי טוען שמדובר בשערורייה, והסטטוס הירדני צריך לעבור מן העולם.

"אנחנו נותנים מעמד למדינה זרה על הר הבית? מה פתאום? זה חוטא להיסטוריה", אומר הלוי. "למה שלא תיתן להם מעמד גם בדיזנגוף סנטר? זו טעות נוראית. צריך לבטל את המעמד הזה. אני יודע שזה אירוע, זה הסכם בין מדינות, אבל צריך להתמודד. זה דורש שינוי גם אם מדובר בתהליך שייקח זמן".

מתפללים מוסלמים ליד מקדש אל־אקצא, 1 באפריל 2023 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
מתפללים מוסלמים ליד מקדש אל־אקצא, 1 באפריל 2023 (צילום: Jamal Awad/Flash90)

הלוי מתכוון להמשיך לעלות להר הבית. הוא רואה בכך חשיבות עליונה לעם ישראל ולחברה הישראלית. "אלוהים צריך להיות רלוונטי לחברה הישראלית. מה יש לנו בהר? אין לנו נכסים, אבל יש לנו את ארון הברית ואת לוחות הברית עם עשרת הדיברות. זו המהות של הר הבית. הקשר עם האלוהים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. זו מטרת בית המקדש בסוף.

"אלוהים צריך להיות רלוונטי לחברה הישראלית. מה יש לנו בהר? אין לנו נכסים, אבל יש לנו את ארון הברית ואת לוחות הברית. זו המהות של הר הבית. הקשר עם האלוהים בסטנדרטים הגבוהים ביותר"

"צריך להחזיר את מערכת המושגים הזו, לא להתבייש בה, לא לחשוש מכל אירוע ביטחוני. להתחיל תהליך. לומר למוסלמים – יש לכם מסגד, אבל אתם לא משתלטים כאן על ההר. זה שיש לכם מסגד לא צובע את כל ההר בצבע מוסלמי. וזה ממילא לא יחזיק מים.

"הר הבית שלנו. אורי צבי גרינברג כתב שמי ששולט על הר הבית, שולט בארץ. מי ששולט בהר מתקף את השייכות שלנו לארץ הזו. מי ששולט בהר מחבר את הזהות היהודית והתרבותית של המדינה. לעם הזה יש מוסר, יש מסר ויש אלוהים".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
מבחינת הצדק ההיסטורי, בוודאי שהוא צודק. אך על הרבה דברים צריך לומר 'תהיה חכם ואל תהיה צודק'. וגם כאן, זהו מהלך שצריך להערך אליו לאט ובזהירות ועדיף גם בשקט ולא בהצהרות. יש מילארדים של מו... המשך קריאה

מבחינת הצדק ההיסטורי, בוודאי שהוא צודק. אך על הרבה דברים צריך לומר 'תהיה חכם ואל תהיה צודק'. וגם כאן, זהו מהלך שצריך להערך אליו לאט ובזהירות ועדיף גם בשקט ולא בהצהרות. יש מילארדים של מוסלמים בעולם, זה כוח שצריך להתנהל מולו בזהירות

האיש הזה חולה נפש מטורף וצריך להכניס אותו לבית משוגעים מה שיותר מהר הרבה יותר פשוט הרבה יותר את זה להכריז מדינת ישראל נגד כל המוסלמים בעולם. אוסף של מטומטמים במפלגה הזאת לא יאומן בכלל
עוד 948 מילים ו-3 תגובות
סגירה