נתניהו יבקר בסין בחודש הבא, בצעד מדיני שעשוי להרגיז את האמריקאים

פרסום ראשון מגעים מתקדמים מתקיימים בימים אלה בין לשכת ראש הממשלה ולשכת הנשיא שי ג'ינפינג לביקור ראשון של נתניהו מזה שש שנים בבייג'ינג ● גורמים מדיניים בכירים אומרים לזמן ישראל: הביקור נועד לאותת לוושיגנטון כי יש לנתניהו אופציות מדיניות אחרות ● "נתניהו לא יעמוד ויחכה להזמנה לבקר בבית הלבן שלא מגיעה. הוא עובד בערוצים מקבילים"

נשיא סן שי ג'ינפינג וראש הממשלה בנימין נתניהו בבייג'ינג, 21 במרץ 2017 (צילום: Etienne Oliveau/Pool Photo via AP)
Etienne Oliveau/Pool Photo via AP
נשיא סן שי ג'ינפינג וראש הממשלה בנימין נתניהו בבייג'ינג, 21 במרץ 2017

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מעביר את כובד המשקל המדיני ויבקר בסין בחודש הבא. מגעים מתקדמים מתקיימים בימים אלה בין לשכת ראש הממשלה ובין לשכת הנשיא שי ג'ינפינג.

נתניהו ייפגש עם נשיא סין ועם ראשי הממשל במדינה. גורמים מדיניים בכירים בישראל אמרו לזמן ישראל שהביקור יוצא הדופן נועד לאותת לוושינגטון כי לנתניהו יש אופציות מדיניות נוספות, בעקבות החרם שמטיל עליו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפי שעה.

"נתניהו לא יעמוד ויחכה להזמנה לבקר בבית הלבן שלא מגיעה. הוא עובד בערוצים מקבילים", אמר לזמן ישראל גורם מדיני. "סין מעורבת מאד בסיפור במזרח התיכון בזמן האחרון, וראש הממשלה צריך להיות שם ולייצג את האינטרס הישראלי".

"נתניהו לא יעמוד ויחכה להזמנה לבקר בבית הלבן שלא מגיעה. הוא עובד בערוצים מקבילים. סין מעורבת מאד בסיפור במזרח התיכון בזמן האחרון, וראש הממשלה צריך להיות שם ולייצג את האינטרס הישראלי"

סין הייתה זו שתיווכה בין איראן וערב הסעודית וחידשה את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות במרץ האחרון. ההערכה היא שנתניהו ינסה לקדם את היחסים עם סעודיה דרך ההשפעה הסינית, מה שעלול לעורר אי שביעות רצון בוושינגטון.

נשיא סין שי ג’ינפינג עם נשיא איראן אבראהים ראיסי בבייג’ינג, 14 בפברואר 2023 (צילום: Iranian Presidency Office via AP)
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא איראן אבראהים ראיסי בבייג'ינג, 14 בפברואר 2023 (צילום: Iranian Presidency Office via AP)

בנוסף, סין הפכה למעורבת בנושא הפלסטיני ובשבוע שעבר הציג נשיא סין ליו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) – ששהה בבייג'ינג בביקור רשמי – תוכנית סינית חדשה לשלום בין ישראל והפלסטינים.

המהלך המפתיע של נתניהו שובר מסגרות, לפחות על פי הערכת גורמים בכירים. עם זאת, בעוד שלושה שבועות יצא הנשיא יצחק הרצוג לביקור בבית הלבן, מה שעשוי לאזן קצת את תמונת היחסים עם וושינגטון.

המהלך המפתיע של נתניהו שובר מסגרות, לפחות על פי הערכת גורמים בכירים. עם זאת, בעוד שלושה שבועות יצא הנשיא יצחק הרצוג לביקור בבית הלבן, מה שעשוי לאזן קצת את תמונת היחסים עם וושינגטון

הביקור האחרון של נתניהו בסין היה במרץ 2017. ראש הממשלה יצא לשם אז בראש משלחת כלכלית גדולה.

היום הנסיבות המדיניות שונות: נתניהו נתקל בקשיים בינלאומיים בגלל המהפכה המשפטית והממשלה הימנית הקיצונית שהקים, ואילו סין במקביל מבקשת לאותת באמצעות הביקור על מעורבותה באזור ויחס שונה לישראל.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כמוסת רעל ומגה פיגוע לישראל. גם את אובמה החליט להרגיז ואנחנו הפסדנו תוספת 10 מיליארד $ סיוע ביטחוני ואח״כ נתן מתנה את הפצצה לאיראנים. לא הספיקו הצוללות למצרים. ככה נראה בוגד במולדת שמתח... המשך קריאה

כמוסת רעל ומגה פיגוע לישראל. גם את אובמה החליט להרגיז ואנחנו הפסדנו תוספת 10 מיליארד $ סיוע ביטחוני ואח"כ נתן מתנה את הפצצה לאיראנים. לא הספיקו הצוללות למצרים. ככה נראה בוגד במולדת שמתחזה למדינאי על.

עוד 304 מילים ו-2 תגובות
סגירה