כחול לבן לליברמן: לא נקים ממשלה בלי ישראל ביתנו

אחרי ספירת 99% מהקולות: כחול לבן מובילה על הליכוד בשני מנדטים, לשמאל-מרכז יש 57 מושבים בכנסת הבאה, לימין - 55 ● נתניהו הזמין את גנץ להיפגש, יו"ר כחול לבן הכריז שניצח ושהוא זה שיקים את הממשלה ● ליברמן: על נתניהו להודות בכישלונו; הוא נאחז בקרנות המזבח ● רה"מ מכחיש שהוא מנהל מו"מ על הסדר טיעון ● בכחול לבן מעוניינים למנות את מאיר כהן ליו"ר הכנסת

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד במסדרונות הכנסת, 2015 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד במסדרונות הכנסת, 2015
07:09 עריכה

שני ח"כים מכחול לבן מצהירים: נעדיף אחדות עם נתניהו על בחירות נוספות. כוונתם של הח"כים, כפי שהסבירו להארץ, היא לחבירה לליכוד בראשות בנימין נתניהו. אחד מהם הבהיר שעמדתו אינה משקפת את עמדתם של ארבעת בכירי הרשימה, אבל העריך שהמהלך עשוי לעמוד למבחן נוסף בשבועות הקרובים אם יתברר שאלו שתי האפשרויות היחידות במשא ומתן הקואליציוני.

"אם נגיע לרגע האחרון והברירה תהיה בין הליכה לבחירות נוספות לבין שיתוף פעולה עם נתניהו, אני חושב שנצטרך לסגת מההתנגדות לנתניהו כאדם, למרות הנזק התדמיתי שייגרם לנו", אמר אחד מחברי הכנסת.

כזכור, בניגוד לכל הנ"ל, בכחול לבן הבהירו פעם אחר פעם כי גנץ דבק בהחלטתו שלא לחלוק את שולחן הממשלה עם נתניהו.

07:28 עריכה

בכירים בליכוד: "אם נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה – רק אז ייצאו נגדו".  "אז גם תחלחל ההבנה למצביעי הליכוד והמתפקדים שניתן להרכיב ממשלת ימין – בהובלת הליכוד – ללא נתניהו", הוסיפו הבכירים.

בסביבת נתניהו יש מי שממליצים לו לקיים פריימריז מהירים על ראשות הליכוד – רק במקרה שירגיש כי מתגבש נגדו מרד במפלגה. המטרה של מהלך מסוג זה: לפרק מראש את המוקשים הפוטנציאליים שעלולים להופיע נגדו בהמשך. "זה דבר שנתניהו ישקול אותו, אבל בכובד ראש", העריכו בכירים בליכוד. "שכן יש בכך גם סכנה מאד גדולה לאחר שנתניהו נכשל פעמיים בלהביא שלטון".

07:44 עריכה

אבו מאזן על הבחירות בישראל: "עמדתנו – נגד נתניהו". דבריו של אבו מאזן באים שעות ספורות לאחר ששר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מלכי, אמר כי הפלסטינים יהיו מוכנים לדיאלוג עם כל ראש ממשלה שייבחר בישראל. "לא משנה לנו מי יצליח להרכיב את הממשלה, אנחנו מוכנים לשבת עם כל מי שיחפוץ במשא ומתן", אמר אל-מלכי, שהצטרף לאבו מאזן לביקור בבירת נורבגיה, אוסלו.

 

 

07:47 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי ספירת המעטפות הכפולות, שהחלה אמש, נמשכת. "הפעם מדובר בכמות הגדולה ביותר מאי פעם, כ-28,0000 מעטפות כפולות. ספירת הקולות תארך זמן, כולל ספירה, הקלדה, הצלבת התוצאות ובדיקה מדוקדקת שלהן".

07:51 עריכה

היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון אמר כי "במוקדם או במאוחר" בישראל תקום ממשלה חדשה, למרות שהוא מחבב את ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך דווח הלילה (חמישי) ב"פוליטיקו". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פיטר את בולטון מתפקידו בשבוע שעבר, ברקע חילוקי דעות בין השניים בין היתר בנושא איראן.

בולטון ונתניהו (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארצות הברית, פלאש 90)
בולטון ונתניהו (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארצות הברית, פלאש 90)
07:55 עריכה

ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו בריאיון לדב גיל-הר ב"הבוקר הזה" בכאן רשת ב': "לפני ארבעה חודשים אמרו לנו בליכוד שאנחנו עם איימן עודה ועכשיו אומרים שאנחנו מהמחנה הלאומי. אם הם רוצים לשבת עם המפלגות החרדיות זו בעיה שלהם, שלא יבואו אלינו בטענות. אני פונה לליכוד – תתחילו להתייחס ברצינות למה שליברמן אומר".

07:58 עריכה

ח"כ שרן השכל (הליכוד) ל"העולם הבוקר" בחדשות 13, על האפשרות לממשלת אחדות: "אנחנו מבינים שאלה רחשי הציבור, אנחנו מקבלים את התוצאות ומושיטים את היד לליברמן ולכחול לבן – בואו לדבר".

08:00 עריכה

השרה גילה גמליאל (הליכוד), לדב גיל-הר בכאן רשת ב': "מי שיציב תנאים – האחריות לבחירות שלישיות תהיה עליו. אני לא רואה שום סיבה לכך שמישהו יחליף את נתניהו, אף אחד לא יכתיב לנו. יש לנו כללים מסודרים, חוקה ובחירות".

08:08 עריכה

בני גנץ ועמיר פרץ חתמו על התחייבות להשבת החיילים החטופים. בכאן חדשות דווח כי בהתחייבות נאמר שכל ממשלה שישתתפו בה תציג תחילה תכנית מחייבת להשבת החיילים והאזרחים: לא יבוצע שום הסכם עם עזה בלי השבת הבנים תחילה.

08:11 עריכה

מספירת 94.4% מהקולות עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, אחריה הליכוד עם 31. מנדט נוסף לרשימה המשותפת. 

 

 

08:17 עריכה

דיווח של עמית סגל מחדשות 12: איילת שקד אמרה שבלוק הימין של נתניהו "עוד לא סגור".

08:26 עריכה

נתניהו לראשי הימין: "שהנשיא ייתן לגנץ את המנדט, שייתן לו להזיע – לא ייצא מזה כלום". ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך פגישתו אתמול לעם בכירי מפלגות הימין.

בצלאל סמוטריץ' שאל אותו: "נניח מחר גנץ מקים ממשלה, אומר לך תהיה רוטציה, בתנאי שאתה בא לבד – מה אתה אומר לו?". נתניהו השיב: "אני אגיד לו שאנחנו גוש".

השר אופיר אקוניס הוסיף בישיבה כי "מפלגות טוטליטריות מחרימות את ראש הממשלה. זו הציניות הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית. בעיקר על ידי מי שיש אצלם תקנון צפון־קוריאני".

ח"כ דוד ביטן אמר כי "המועמד שלנו לראשות הממשלה זה נתניהו. לא נחליף אותו רק בגלל שמפלגה אחרת שמה וטו. לא עשינו את זה מעולם ולא נעשה עכשיו. מציע שכחול לבן יירדו מהעץ".
08:27 עריכה
תושב ירושלים, בן 19, נעצר בחשד שמסר את תעודת הזהות שלו לחברו בן ה-17, כדי שישתמש בה בהליך הבחירות לכנסת. על פי החשד, חברו הגיע ביום הבחירות לקלפי במרכז ירושלים במטרה להצביע, והזדהה באמצעות תעודת הזהות שאינה שייכת לו.
08:48 עריכה

שר התקשורת דוד ביטן, אצל אילנה דיין בגלי צה"ל: "אם 'הליכוד' תקים ממשלה ראשונה, כחול-לבן המתפוררת לא תישאר יחד. בגלל מצבו המשפטי של נתניהו, אין מצב שנסכים לרוטציה שבני גנץ ראשון בה".

ח"כ חילי טרופר (כחול-לבן), בתגובה לדברי ביתן: הרעש הזה מלמד על היסטריה. גם בליכוד מבינים שנתניהו הוא יותר עול מאשר דברים אחרים. אני לא רואה מצב  שנסכים לרוטציה כשנתניהו ראשון. תוהה האם יש רגע בו הוא אומר 'המדינה לפניי'".

08:55 עריכה

יקי אדמקר מוואלה מדווח: חלק מראשי מפלגות הימין צפויים לדרוש בפגישה עם נתניהו לחתום על מסמך שבו יופיעו קווים כללים להסכמים קואליציונים, בתמורה ל"בלוק" שהוא מבקש להוביל מול גנץ ואחרים.

08:59 עריכה

נדב אייל בטוויטר: בתל אביב קיבל ליברמן 4.43% מהקולות הפעם. בבחירות הקודמות רק 1.38%. זאת אומרת צמיחה של 320%. הצמיחה שלו בכל המדינה ביחס לבחירות הקודמות הייתה בכ-80% (5 מנדטים ל-9).

09:02 עריכה

יו"ר סיעת כולנו לשעבר רועי פולקמן, שנחתך מרשימת הליכוד, עוקץ את ראש הממשלה אצל אילנה דיין בגלי צה"ל: "רוב מצביעי הליכוד מחפשים ממשלה שעוסקת בבריאות, לא ממשלה שעוסקת בתקיפות על התקשורת".

09:04 עריכה

איילת שקד, לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב': "הצלחנו רק לשמר את מי שכבר הצביע עבורנו. לא הבאנו קולות חדשים. אני לא בטוחה שהרברפי היה מביא תוצאה טובה יותר". עוד אמרה שקד: "הייתי מעדיפה שהימין היה משיג 61 מנדטים, מה לעשות? אין לי שום בעיה שכחול לבן או שעמיר פרץ יצטרפו. זה עדיף מללכת לבחירות". 

09:08 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מגיב בערוץ הכנסת לטענת איילת שקד ש"הבלוק עוד לא סגור": "זו כותרת מיותרת, אמירה לא נכונה של איילת שקד. יש לאנשים דרישות וכשהן לא מתמלאות מאה אחוז, הם מפוצצים את הנגמ"ש".

09:29 עריכה

משה פייגלין לגלי צה"ל: "אני מאמין שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. כמו במשחק שחמט, הוא יודע להקדים אחרים בכמה צעדים. משוכנע שיעמוד בהבטחתו למנות אותי לשר".

נתניהו ופייגלין בכפר המכבייה הערב (צילום: פלאש 90)
נתניהו ופייגלין בכפר המכבייה הערב (צילום: פלאש 90)
09:39 עריכה

יו"ר העבודה לשעבר אבי גבאי לעמית סגל וירון דקל בכאן רשת ב': "הסיפור הוא לא המפלגה. הציבור לא מאמין למה שהוא רואה – הכאוס הזה הוא ממש סכנה לדמוקרטיה, שאנשים יאבדו את האמון שהמערכת הדמוקרטית עובדת בשבילם.

עוד אמר גבאי: "צריך לפתור את הסיטואציה – נתניהו וגנץ צריכים לשבת ביניהם ולהקים ממשלת אחדות ביניהם. הם לא צריכים את ליברמן. הם צריכים לומר לעצמם שהם שני המנהיגים שבחרו בהם הכי הרבה – קודם כל מקימים ממשלה, מפסיקים את הטירוף. אם אי אפשר להקים ממשלה – הדבר האחרון שצריך זה ליברמן כמתווך. הוא האיש הכי מסוכן בפוליטיקה ואם הוא מתווך, בסוף זה ייגמר ברוטציה בינו לבין ביבי".

גבאי גם סיפר למה לא פרסם את ההקלטה של נתניהו בהצעה לעבודה להיכנס לממשלה בראשות נתניהו והצהיר כי הקלטת לא ברשותו. "אני יכול לומר לכם בוודאות שהקלטת הזו לא הייתה פוגעת בנתניהו", אמר "היא הייתה מעבירה מנדטים מכחול לבן לליברמן. יש הרבה אנשים שהתלבטו בין כחול לבן לליברמן, והם היו עוברים לליברמן וכחול לבן הייתה נשארת עם 27-28 והעסק היה גמור".

"הקלטת הזאת לא ברשותי", הבהיר. "היא לא הייתה אמורה להיות מפורסמת. היא נועדה רק לכך כדי לוודא שמה שהובטח שם קורה. לא הובטחו שם לא תיקים ולא תפקידים".

09:46 עריכה

עד השעה 8:06 נספרו בוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת כ-111 אלף קולות מהמעטפות הכפולות. מהנתונים עולה כי כחול לבן, הליכוד וגם ימינה מקבלות אחוזים גבוהים יותר מאשר הממוצע הארצי. הרשימה המשותפת מקבלת נתונים נמוכים בהרבה ממה שקיבלה במעטפות הרגילות, וכך גם יהדות התורה. בנוסף, נתוני 208 קלפיות ברחבי הארץ טרם הוקלדו בוועדת הבחירות. עם זאת, עד כה אין שינוי בתמונת המנדטים.

09:59 עריכה

כ-97% מהקולות נספרו: כחול לבן עלתה במנדט על חשבון ליברמן, גוש המרכז-שמאל פתח פער של שני מנדטים. החלוקה המעודכנת:

 

10:43 עריכה

נפתלי בנט: "בני גנץ צריך להיענות מיד לקריאת ראש הממשלה נתניהו להיפגש ולהפסיק עם החרם המטופש הזה. יש להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו שאליה מוזמן כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. אף אחד לא פוסל אף אחד. לא פוסלים את החרדים, את לפיד ובטח לא את נתניהו. העם הכריע אחדות. העם רוצה ממשלה שתקום ותחזור לנהל את הכלכלה, החינוך והביטחון. כולם יצטרכו להתפשר".

10:47 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי לאור תוצאות הבחירות, "אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר" וקרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף אליו: "בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה משנינו שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה. לכן אני קורא לך – בוא ניפגש היום כדי להניע את המהלך הזה, שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות".

 

10:55 עריכה

דובר הליכוד מסר הבוקר כי ראשי מפלגות הימין חתמו על מסמך, שלפיו מועמדם לראשות הממשלה הוא נתניהו וכי אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה בלי כל יתר המפלגות בגוש.

11:06 עריכה

בכירים בכחול-לבן, בתגובה לקריאתו של נתניהו להקים ממשלת אחדות: "כחול לבן היא המפלגה הגדולה ובני גנץ צריך להרכיב ממשלת אחדות רחבה ולעמוד בראשה. נתניהו החליט ללכת לבחירות שלישיות ומנסה לגלגל את האשמה אלינו. אם יזוז הצידה, תהיה ממשלת אחדות בתוך יום".

11:09 עריכה

סיעת כחול-לבן תקיים היום בשעה 14:00 ישיבה ראשונה לאחר הבחירות לכנסת ה-22. הישיבה תיפתח בהצהרה לתקשורת של יו"ר כחול לבן בני גנץ.

11:13 עריכה

שר החינוך רפי פרץ, בקריאה לבני גנץ: "בני, אני מכיר אותך שנים. אני יודע שיש לך אחריות לאומית לאיחוי הקרעים. בוא עוד היום לממשלת אחדות".

11:25 עריכה

ביוזמת נשיא המדינה ראובן ריבלין: נתניהו וגנץ לחצו ידיים במהלך טקס אזכרה לשמעון פרס ז"ל.

11:27 עריכה

הכתבת הפוליטית של וואלה טל שליו מזהה סימבוליות מובהקת בעובדה שנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות יושבת בין גנץ לנתניהו (באזכרה לשמעון פרס ז"ל).

11:29 עריכה

בצלאל סמוטריץ: "תוצאות הבחירות מחייבות הקמת ממשלת אחדות רחבה. בלי פסילות אישיות או ציבוריות ועם פשרות הדדיות".

11:31 עריכה

תמר זנדברג מפצירה בגנץ: "אל תשב עם נתניהו".

11:33 עריכה

דיווח ב-ynet: בכיר בכחול-לבן מסר, בנוגע לקריאה של נתניהו לגנץ להקים ממשלת אחדות, כי "מדובר בתרגיל פוליטי של נתניהו". "ביבי החליט ללכת לבחירות שלישיות", אמר הבכיר, "והוא כבר מנסה לגלגל את האשמה אלינו".

11:36 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע בחירות נוספות. האחריות לכך מוטלת על נבחרי הציבור ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות". ריבלין בירך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על קריאתו לממשלת אחדות, והוסיף: "כשיגיעו אליי נציגי הסיעות הם יצטרכו להסביר מה בכוונתם לעשות כדי שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל מהר ככל הניתן".

11:40 עריכה

אריק בנדר ממעריב מדווח שהמגעים (הגופניים) בין נתניהו לגנץ מתקדמים בקצב מהיר מהמצופה:

11:49 עריכה

גורמים בכחול-לבן מסרו לחדשות 13: "על נתניהו להתעורר ולהכיר בתוצאות הבחירות, העם בישראל הכריע שכחול לבן תוביל את הממשלה הבאה. לא פוסלים את נתניהו אישית, הוא יכול לכהן כשר בממשלת גנץ במידה שלא יוגש נגדו כתב אישום".

11:52 עריכה

וידאו: לחיצת הידיים של נתניהו וגנץ – 

11:55 עריכה

דיווח בכאן חדשות: בוועדת הבחירות המרכזית חושדים למעשי זיוף ב-15 קלפיות, שלא יכללו בתוצאות שצפויות להתפרסם הערב.

11:58 עריכה

מירי רגב מיישרת קו עם ראש הממשלה וקוראת לגנץ: "זה הרגע לשים את האגו בצד".

12:04 עריכה

הקריקטורה היומית בידיעות אחרונות ממחישה היטב את מצבו החדש של נתניהו:

12:07 עריכה

יאיר שרקי, הכתב לענייני דתות של חדשות 12, טוען כי "אתמול אנשי ליצמן אמרו שהווטו שלו על לפיד הוא כמו הוטו של כחול לבן על נתניהו: 'אם הם יסירו, נשקול גם'".

12:14 עריכה

לשכת ראש הממשלה אישרה הבוקר כי נתניהו ייפגש בהמשך היום עם השליח המיוחד של הנשיא האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. מכחול לבן נמסר כי בני גנץ ישמח להיפגש עם כל נציג של הממשל האמריקאי לכשתתקבל פניה כזו". עד למועד כתיבת שורות אלה, לא התקבלה פנייה כזאת.

.גרינבלט (צילום: פלאש 90)
.גרינבלט (צילום: פלאש 90)
12:16 עריכה

מסמך איחוד השורות של מפלגות הימין –

12:45 עריכה

ח"כ מיקי זוהר לגלי צה"ל: "נדאג שבלוק 55 המנדטים בימין יהיה חלק מכל ממשלה עתידית. העובדה שכל המפלגות האחרות בגוש שלנו פסולות בעיני לא מקובלת עלינו".

12:50 עריכה

אהוד ברק באולפן ynet: "גילה גמליאל ואנשי ליכוד נוספים, אני לא רוצה לספר מה אנחנו שומעים מהם בחדרים סגורים. הם לא יחזרו על זה בחוץ, אבל כולם בשלים ליום שאחרי נתניהו.  בשבועות הקרובים יש ליועץ המשפטי לממשלה תפקיד מרכזי. אם הוא יירתם מהר להגיש כתב אישום עד סוף אוקטובר, לפני הרכבת הממשלה, נתניהו עם החלטה להגיש כתב אישום לא יכול לפי החוק הישראלי להרכיב ממשלה"

12:58 עריכה

איילת שקד, לאחר סיום הישיבה אצל ראש הממשלה נתניהו: "אני קוראת לבני גנץ להיכנס למו"מ עם בלוק הימין ולהימנע מבחירות".

13:00 עריכה

בחדשות 13 מתגאים: מדגם הפרופ' קמיל פוקס היה הקרוב ביותר לתוצאות האמת לאחר ספירת 97.6% מהקלפיות.

זה נכון, למעט העובדה שאחרי חצות, פרופ' פוקס דווקא "קילקל" לעצמו את המדגם עם עדכון שהוגדר כדרמטי, וניבא לרשימה המשותפת 15 מנדטים. את זה, חדשות 13 לא מזכירים.

 

13:32 עריכה

ח"כ יואב קיש (הליכוד): "רצון הבוחר ותוצאות הבחירות הן ברורות- ממשלת אחדות".

13:48 עריכה

דיווח בכאן חדשות: בליכוד הודיעו לשרים ולחכי"ם מטעמם לבטל את כל הריאיונות בתקשורת שתוכננו להיום.

13:51 עריכה

אבי בניהו משגר אזהרה לראשי כחול-לבן: "לראש הממשלה נתניהו יש יתרונות וחסרונות פוליטיים, אבל, הוא מגה-גאון פוליטי, תעלולן ותחבולן רב ניסיון. בתחום הזה של 'הנדסה פוליטית' הוא נסע ברוורס יותר קילומטראז' מאשר ארבעתכם יחד נסעתם קדימה".

14:01 עריכה

נהרו לקניון: מנתוני שב"א עלה כי ביום הבחירות אזרחי ישראל גיהצו בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 1.135 מיליארד שקלים – זינוק של 34.1% בסכום ההוצאה לעומת הבחירות באפריל. כמות העסקאות בכרטיסי אשראי עמדה על 4.9 מיליון.

14:06 עריכה

חשיפה בוואלה: יו"ר מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ טס בסוף השבוע האחרון לכנס בחירות בבית ג'אן באמצעות מסוק שמומן על ידי המפלגה. המהלך נחשב לחריג בכל קנה מידה – ובמיוחד במפלגת העבודה, האוחזת בדגל כלכלי-חברתי ונמצאת בקשיים תקציביים חמורים. חובות המפלגה, עוד לפני הקמפיין הנוכחי, מוערכים בכארבעה מיליון שקלים.

לפי ההערכה, עלות הטיסה והמתנה של כמה שעות על הקרקע נעה בין 2,000 ל-10,000 דולר. במטה פרץ סירבו להגיב לידיעה.

14:09 עריכה

כתב אישום מתוקן הוגש נגד יועץ התקשורת רונן משה בפרשת "ישראל ביתנו", במסגרת הסדר טיעון. משה מואשם בסיוע לעבירה של מרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, משה נתן כסף לעובדי ציבור במשרד החקלאות על מנת לקדם עסקה לפרסום תכני המשרד בטלוויזיה.

14:29 עריכה

בני גנץ מצהיר בכינוס הראשון של כחול-לבן מאז הבחירות:"העם הכריע הכרעה ברורה – אחדות. ישראל לפני הכל. כחול לבן ניצחה את הבחירות. היא המפלגה הגדולה ביותר".

בהתייחסו לפעולות שראש הממשלה נתניהו ביצע מאז פרסום המדגמים, הוסיף גנץ: "אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, שתביא את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. לא ניכנע לאף תכתיב. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים".

14:47 עריכה

חשיפה ב-ynet: מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) פעלו נגד מפלגת העבודה, תוך שהם מתחזים לאנשי כחול לבן. ממסמך של ועדת הבחירות שהופץ היום עולה כי חברה בשם "אחריות לאומית", שמקורבי ברק הקימו ב-2017 כדי לסייע לו לחזור לפוליטיקה, שלחה כשבוע לפני הבחירות את הסמס: "סקר מיוחד של כחול לבן: לראשונה עמיר פרץ וגשר מתחת לאחוז החסימה. ב-17 בספטמבר מצביעים רק לכחול לבן".

בכחול לבן הכחישו כל קשר למסרון ובמפלגת העבודה עתרו לוועדת הבחירות כדי לחשוף את זהות המפיץ שלו. יו"ר הוועדה חנן מלצר הוציא צו לחברות הסלולר שחייב לחשוף את זהות השולחים וגילה כי מאחורי המסרונים עמדו מקורביו של ברק.

מקורבו של ברק, אושי אלמליח, הודה כי המסרונים אכן נשלחו מטעם "אחריות לאומית", אולם לטענתו מדובר בטעות של עובד זוטר. עוד הוא טען כי ההודעה נשלחה לתשעה טלפונים בלבד – כולם ראשי מטה במפלגת העבודה במטרה להלחיצם בלבד – וכי אין מדובר בהפצת תעמולה.

14:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להודעת יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהצהיר כי החל לפעול להקמת ממשלת אחדות בראשותו. "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור היה מצפה מאיתנו". 

15:30 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף בעמוד הפייסבוק שלו את ראש הממשלה נתניהו ש"החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף". בדבריו כיוון ליברמן להתאגדותן יחדיו של הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי – האיחוד הלאומי והימין החדש.

ליברמן כתב כי נתניהו "לא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו" ו"נאחז בקרנות המזבח".

בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום חמישי, 19 בספטמבר 2019

15:48 עריכה

מישהו פה זרק את הכפפה –

16:01 עריכה

כחול לבן מתעתדת למנות יושב ראש כנסת חדש כבר בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-22 – כך מפרסמת טל שניידר ב"גלובס". לפי הדיווח, גם אם ישראל ביתנו תימנע בהצבעה על המהלך, לכחול לבן יהיה הרוב הדרוש לצעד זה. הסיבה ליוזמה היא הרצון שאת התפקיד הבכיר יאייש אדם שאיננו מקורב לראש הממשלה נתניהו.

לפי החוק כיום, יושב הראש של הכנסת היוצאת – במקרה זה, יולי אדלשטיין מהליכוד – מוסיף לכהן בתפקיד. ישיבתה הראשונה של הכנסת החדשה תיערך ב-3 באוקטובר. ההצבעה על תפקיד יושב הראש היא הצבעה גלויה של מליאת הכנסת.

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
16:24 עריכה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין יחל ביום ראשון בהתייעצות עם נציגיהן של הסיעות שנבחרו לכנסת. הנשיא ייפגש עם עם נציגי הסיעות לפי סדר גודלן – תחילה עם הסיעה הגדולה ביותר, ואחר כך עם הסיעה הקטנה יותר, וכן הלאה. בדומה לפגישות שנערכו במערכת הבחירות הקודמת, גם הפעם השיחות ישודרו בשידור ישיר. הפגישות יחלו ביום ראשון אחרי הצהריים ויימשכו גם ביום שני.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין באזכרה לשמעון פרס בהר הרצל, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי ההתייעצות עם נציגי הסיעות, צפוי ריבלין להיפגש עם חברי הכנסת שעליהם ימליצו הסיעות כמועמדיהן להרכבת ממשלה.

16:30 עריכה

איילת שקד בפתח ביתה בתל אביב: "כולם יצטרכו להתפשר". שקד קראה לגנץ לדבר עם נתניהו.

16:49 עריכה

אחרי הסערה שפרצה כשנודע שפורסם שאיראן פרצה לטלפון הנייד של יושב כחול לבן, הבחין עקיבא נוביק מחדשות 13 שבני גנץ מסתובב עם מכשיר טלפון פשוט, שחדירה אליו קשה יותר.

17:11 עריכה

ביום ראשון תקיים ישראל ביתנו ישיבת סיעה. זאב קם מתאגיד השידור כאן דיווח כי ליברמן מתלבט בין האפשרות להמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ לבין האפשרות שלא להמליץ על איש. דפנה ליאל מחדשות 12 דיווחה כי ליברמן החליט להמליץ על גנץ. לפי תוצאות הבחירות העדכניות, לישראל ביתנו יש שמונה מנדטים – עלייה של שלושה מנדטים לעומת הבחירות באפריל.

בפוסט שפירסם היום בחשבון הפייסבוק שלו מתח ליברמן ביקורת על הברית שכרת נתניהו עם ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש והבית היהודי – האיחוד הלאומי. לדבריו, זהו ספין שנועד להביא למערכת בחירות נוספת.

17:28 עריכה

האם משמעות האמירה "לשים מאחורינו את… החרמות" היא גם להיות פתוח לממשלה שאיננה בראשות נתניהו?

17:48 עריכה

"אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון", כך נמסר מדוברות ראש הממשלה. עוד נכתב בהודעה כי "פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

השימוע של נתניהו עתיד להיערך ב-3-2 באוקטובר בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

17:56 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי היא ממשיכה בבדיקה ובקרה של קולות המצביעים שטרם נבדקו, למען שמירה על טוהר הבחירות. עם סיום הבדיקות תפרסם הועדה את התוצאות הלא רשמיות. מהוועדה נמסר כי נעשה כל מאמץ כדי שהתוצאות יפורסמו עוד היום – כך מדווח כתב זמן ישראל, נתי יפת.

ב-ynet דווח כי עם ספירת 98.9% מהקולות לא חל שינוי בתוצאות, כפי שפורסמו מוקדם יותר היום.

17:57 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ויושב ראש המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, נפגשים כעת – כך פירסם כתב חדשות 13 ספי עובדיה.

לפי הספירה העדכנית של הקולות, לכחול לבן יש 33 מנדטים ולמחנה הדמוקרטי – חמישה.

18:02 עריכה

העיתונאי עמית סגל הציע לנשיא ריבלין דרך לנסות לפתור את המשבר הפוליטי. בבית הנשיא הרימו – במידה מסוימת – את הכפפה –

18:29 עריכה

כרמל שאמה הכהן, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם הליכוד ומכהן כיום כראש עיריית רמת גן, אמר כי אם מפלגתו תוביל למערכת בחירות נוספת – הוא ייצא להפגין נגדה.

בראיון לתחנת הרדיו 103 אף-אם אמר שאמה הכהן: "אם המפלגה שלי תיקח את המדינה לבחירות בפעם השלישית ותבזבז מיליארדים שוב פעם בתקופה של שיתוק – זה יהיה חוסר אחריות. אני אצא לרחוב להפגין. מפלגה שתרים את ידה בעד פיזור הכנסת – זה יהיה לצחוק על הציבור".

19:12 עריכה

קרל פון קלאוזביץ זכור, בין היתר, בזכות הציטוט שלו, שהמלחמה היא המשך הפוליטיקה באמצעים אחרים. בשעה שנשמעה אזעקה בדרום התראיין השר זאב אלקין מהליכוד לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב'. אלקין התייחס לדיווח על ההתרעה ואמר כי זוהי "תזכורת שצריך להקים מהר ממשלה".

19:25 עריכה

שר החוץ לשעבר של ארצות הברית, רקס טילרסון, אמר שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לנשיא טראמפ מידע שגוי וניסה לרמות אותו. טילרסון, שכיהן כמזכיר המדינה בשנה הראשונה של ממשל טראמפ, אמר את הדברים אתמול באוניברסיטת הרווארד.

רקס טילרסון (צילום: Andrew Harnik, AP)
רקס טילרסון (צילום: Andrew Harnik, AP)

לדבריו, נתניהו ביקש להציג לטראמפ תמונה, שלפיה ישראל היא הצד הטוב בסכסוך עם הפלסטינים. טילרסון סיפר כי הוא ובכירים נוספים הציגו לנשיא מידע נכון כדי להוכיח לו שנתניהו ניסה לרמות אותו.

עוד אמר טילרסון כי הוא מוטרד מכך שבת ברית כה חשובה עושה דבר שכזה.

19:50 עריכה

לוח הזמנים של הנשיא ריבלין להתייעצות עם הרשימות שנבחרו לכנסת

יום ראשון –
17:00 – כחול לבן
17:45 – הליכוד
18:30 – הרשימה המשותפת
19:15 – ש"ס
20:00 – ישראל ביתנו

יום שני –
10:00 – יהדות התורה
10:45 – ימינה
11:30 – העבודה-גשר
12:15 – המחנה הדמוקרטי

19:56 עריכה

מיכל פרץ, אשתו של יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ, אומרת שבבחירות הבאות המפלגה שבראשה עומד בעלה לא תתמודד באותה מתכונת שבה התמודדה בבחירות הנוכחיות – כך פירסם יקי אדמקר באתר "וואלה! ניוז".

לדבריה, לו היה בעלה – ולא איילת שקד – עומד בראש הרשימה היו משיגים תוצאה טובה יותר. לפי הספירה העדכנית של הקולות, ימינה קיבלה בבחירות שבעה מנדטים.

20:05 עריכה

חברי הכנסת של דגל התורה – אחת משתי המפלגות שמרכיבות את יהדות התורה – ייפגשו הערב עם הרב חיים קנייבסקי ויבקשו ממנו להסיר את הווטו שהוטל על ישיבה בממשלה יחד עם יאיר לפיד – כך פירסם יאיר שרקי בחדשות 12. לדברי שרקי, לא ברור מה יחליט קנייבסקי.

לפי ההערכה, אם דגל התורה תאשר כניסה לממשלה עם לפיד, גם אגודת ישראל תעשה כן.

20:12 עריכה

מאז החלו הליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס לפעול יחדיו, נערכו שתי פגישות של נציגיהן. מטעם ימינה הגיעו לפגישות הללו ארבעה נציגים. על רקע ייצוג ניכר זה נמנע אריה דרעי מלהגיע למפגשים. לפי דיווחו של יאיר שרקי בחדשות 12, אמר דרעי בביקורתיות כי "זה לא שבט של הצופים שמתכנס כאן". לשיטתו של יושב ראש ש"ס, יש לצמצם את מספר הנוכחים במפגשים.

20:20 עריכה

כחול לבן מבטיחה ליושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהוא יהיה חבר בכל ממשלה שיקימו – כך פירסם רביב דרוקר בחדשות 13.

גנץ עתיד להיפגש בימים הקרובים עם עמיר פרץ ולנסות להשיג איתו סיכום דומה.

לפי דיווחו של דרוקר, בכחול לבן מעוניינים לקבל ראשונים את מלאכת הרכבת הממשלה. המשמעות היא שיפנו לרשימה המשותפת כדי שזו תמליץ לנשיא על בני גנץ.

עוד דיווח דרוקר, שמסתמן כי מועמד כחול לבן לתפקיד יושב ראש הכנסת הוא מאיר כהן מיש עתיד.

20:34 עריכה

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו ליושב ראש העבודה-גשר ולסביבתו והעבירו לו שורת הצעות להצטרף לממשלת הליכוד. שר המקורב לנתניהו הציע לראש המטה של פרץ את משרד האוצר ושני משרדים נוספים – כשליושב העבודה-גשר ניתנת אפשרות לבחור בין שורה של משרדי ממשלה. עוד הוצע לפרץ שבתמורה לחבירתו יועלה שכר המינימום ל-6,000 שקלים. כמו כן הובטח שיחוקק חוק פנסיה חובה, וכל חייל משוחרר יזכה לקבל תואר ראשון חינם. פרץ דחה את ההצעות. כך פרסם ספי עובדיה בחדשות 13.

נתניהו מסר בתגובה שהוא מחויב להסכם שחתם עם ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש והבית היהודי – האיחוד הלאומי.

20:53 עריכה

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט נחת בישראל לקראת הפרסום הצפוי של עסקת המאה. גרינבלט עתיד להיפגש במהלך ביקורו בישראל עם ראש הממשלה נתניהו וכן עם יושב ראש כחול לבן בני גנץ.

ג'ייסון גרינבלט (צילום: AP)
ג'ייסון גרינבלט (צילום: AP)
21:10 עריכה

בשעה שנתניהו ידע על החקירה נגדו בעניין ארנון מילצ'ן נודע לו כי ישנה חקירה נוספת שנוגעת גם כן לאיש עסקים. נתניהו – כך סיפר עד המדינה ניר חפץ – נועד במשך ארבע שעות עם עורכי דינו יוסי כהן ועמית חדד, בניסיון להבין באיזה חקירה מדובר. אז, כך העיד חפץ, נתניהו העריך שמדובר ביחסיו עם בעלי בזק, שאול אלוביץ'. אופציה נוספת, כך הבין חפץ מכהן, היא שמדובר בג'יימס פאקר. חפץ סיפר לחוקריו שאחרי ששוחח בנושא עם כהן, הוא אימת את המידע גם עם חדד. את עדותו של חפץ חשף גיא פלג בחדשות 12.

שאול אלוביץ' (צילום: (פלאש 90))
שאול אלוביץ' (צילום: פלאש 90)

דברים אלה עשויים להוכיח כי נתניהו ידע שיחסיו עם אלוביץ' בעייתיים ונגועים בפלילים. ברשימה של אנשי העסקים שבעניינם עשויה להתנהל חקירה נגד נתניהו, ושאותה הכין ראש הממשלה עם פרקליטיו – נכללו 11 אנשי עסקים, כשבראש היה אלוביץ' ואחר כך פאקר.

21:25 עריכה

ראשי הרשימה המשותפת יתכנסו הלילה לדיון האם להמליץ בפני הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ – כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. בסיעה עשויים לדרוש מגנץ בתמורה להמלצתם צעדים לשיפור מצבה של החברה הערבית וקידום של המשא ומתן עם הפלסטינים.

יואב קרקובסקי דיווח בתאגיד השידור כי בכחול לבן אין כוונה להיפגש עם יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה. ללא פגישה שכזו, שבה יציג עודה את דרישותיו, הסיכויים שהסיעה תמליץ על גנץ בפני הנשיא – נמוכים.

22:02 עריכה

לאחרונה דנים במערכת הפוליטית בשאלה האם עדיף לקבל ראשון את מלאכת הרכבת הממשלה, או שמוטב לקבל זאת שני. היתרון של השני הוא שהאיום של מערכת בחירות נוספת נעשה קונקרטי, והצדדים עשויים להיות נכונים יותר לעשות ויתורים, שלא עשו קודם.

עמית סגל הצביע בחדשות 12 על יתרונותיו של המועמד שמקבל ראשון את מלאכת הרכבת הממשלה. חוק יסוד הכנסת, חוק הכנסת ותקנון הכנסת מעניקים כוח לראשון שמקבל את הרכבת הממשלה. מסיעתו מתמנה יושב ראש ועדת הכנסת – תפקיד רב חשיבות, שעשוי לסייע במינוי של יושב ראש הכנסת. המועמד שעליו תוטל ראשון מלאכת ההרכבה יכול למנות יושבי ראש לוועדת הכספים ולוועדת חוץ וביטחון.

22:08 עריכה

בכיר עלום בליכוד אומר: "נתניהו סיים, וזה לא בגללנו. לנתניהו יש רק שתי אפשרויות, בגלל המצב המשפטי שלו: ללכת עם ליברמן או ללכת לבחירות חוזרות. הוא לא באמת רוצה אחדות. ליברמן לא יבגוד בבוחרים שלו, ואנחנו לא נסכים לבחירות שלישיות. אם נתניהו יוביל לשם – זה עלול להיות קו פרשת המים". את דבריו הביאה דפנה ליאל בחדשות 12.

22:31 עריכה

נתניהו מגיב לדבריו של שר החוץ לשעבר של ארצות הברית, רקס טילרסון, שטען שראש הממשלה שיטה בנשיא טראמפ. בתגובה בחר נתניהו להתייחס לכך שטילרסון טען שראש הממשלה ביקש להציג לטראמפ תמונה שלפיה ישראל היא הצד הטוב והפלסטינים – הצד הרע. בתרגום חופשי, כותב נתניהו בחשבון הטוויטר הרשמי באנגלית: "ישראל היא אכן הצד הטוב".

22:35 עריכה

שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט לא ייפגש עם יושב ראש כחול לבן, בני גנץ – כך מפרסמת דנה ויס בחדשות 12. לדבריה, פרסומים אחרים שהופיעו בנושא היו שגויים.

גרינבלט מגיע לביקור, בין היתר, לקראת השתתפותו בחתונת בתו של השגריר האמריקאי, דייוויד פרידמן. מחר ייוועד גרינבלט בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

22:39 עריכה

פגישתם של חברי הכנסת מדגל התורה עם הרב חיים קנייבסקי, שבה ביקשו אישור לשבת בממשלה עם יאיר לפיד, הסתיימה ללא החלטה – כך דיווח עקיבא ווייס בתאגיד השידור כאן.

סגירה