בכיר בליכוד: "נתניהו כמו שן מתנדנדת, בסוף היא תיפול"

בכיר הליכוד צוטט בחדשות 12 ● פרשנים פוליטיים מציעים חנינה נשיאותית לנתניהו ● נסראללה: גנץ ונתניהו אותו דבר ● לאחר ספירת 99.8% מהקולות - אין שינוי בחלוקת המנדטים ● נתניהו פגש את גרינבלט, גנץ יפגוש אותו בהמשך ● ליברמן: "אין סיכום ביני לגנץ" ● יועז הנדל: "בלוק הימין מעורער" ● ריבלין יחל בסבב שיחות עם ראשי המפלגות ביום ראשון

  • מימין: רון דרמר, בנימין נתניהו, ג'ייסון גרינבלט ודיוויד פרידמן. 20 בספטמבר 2019 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
    קובי גדעון/לע"מ
  • פלשתינים צופים בבחירות ביום שלישי האחרון. 8,000 מפגינים התקבצו היום על הגדר בעזה להפגנת יום שישי (צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)
    עבד רחים חטיב / פלאש 90
  • גנץ מוסר הצהרה ולפניו אשכנזי אתמול בפגישת כחול-לבן (צילום: אבשלום שושוני / פלאש 90)
    אבשלום שושוני / פלאש 90
  • הפגנות על הגדר ליד שג'אעייה שבעזה, היום. השבוע פורסמו ידיעות שלפיהן הקבינט דן במבצע בעזה בלי להתייעץ עם גורמי הבטחון (צילום: חסן ג'די / פלאש 90)
    חסן ג'די / פלאש 90
07:11 עריכה

 99.8% מהקולות נספרו. סיכום כמעט סופי: סה"כ בעלי זכות בחירה: 6,394,030, סה"כ מצביעים: 4,458,167, שיעור ההצבעה של הקולות שנספרו: 69.72%, סה"כ הקולות הפסולים: 27,601, סה"כ הקולות הכשרים: 4,430,566, 3.25% ממספר הקולות הכשרים (אחוז החסימה): 143,993.

אמנם התוצאות הסופיות של הבחירות שנערכו ביום שלישי האחרון יפורסמו רק ביום רביעי הבא, אך עדכון ספירת הקולות הלילה (שישי), שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית, ולפיה 99.8% מהקולות נספרו ורק 14 קלפיות שבהן ישנו חשש לאי סדרים נותרו לא ספורות, מצביע, ככל הנראה על מבנה הכנסת הבאה.

על פי תוצאות הספירה שפורסמו הלילה, כחול לבן קיבלה 1,148,700 קולות, 25.93% מהקולות הכשרים, לאחר מכן הליכוד עם 1,111,535 קולות, שהם 25.09%, הרשימה המשותפת עם 470,611 – 10.62%, ש"ס עם 329,834, 7.44%, ישראל ביתנו: 309,688 – 6.99%, יהדות התורה: 268,688 – 6.06%, ימינה: 260,339 – 5.88%, העבודה-גשר: 212,529 – 4.8% והמחנה הדמוקרטי: 192,261 – 4.34%.

התפלגות המנדטים:

07:42 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) טען הבוקר בראיון בגלי צה"ל כי "בלוק הימין" מעורער. "אנחנו מנהלים מגעים עם כולם. מציע לא להתרשם מהצהרות נאמנות של מפלגות אחרות, לא משנה לאן ולמי", הוסיף.

יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
07:52 עריכה

דיווח בגלי צה"ל: נשיא המדינה ראובן (רובי) יחל סבב ההתייעצויות עם נציגי המפלגות ביום ראשון. הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא: "אין עיקרון מחייב מבחינת רוב ממליצים או מספר מנדטים למפלגה. הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על בעל הסיכויים הגדול ביותר – גם אם יזכה לפחות ממליצים ממועמד אחר".

08:03 עריכה

נורית קנטי שאלה את זאב אלקין (הליכוד) ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל האם הליכוד תוכל לשבת עם העבודה והמחנה הדמוקרטי, והלה ענה, באופן די מפתיע, "היו דברים מעולם".

08:58 עריכה

עו"ד יניב טוירמן, ממנהיגי "הליכודניקים החדשים", קורא בפייסבוק למתפקדי המפלגה למרוד בנתניהו: "נתניהו הפך את עצמו לדיקטטור דה-פקטו".

"אני חושב שברור לכולם שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה בעוד כמה שבועות. לא יודע אם ימחל על כבודו ויפנה את הכיסא, או שיצטרכו לגרור אותו משם תוך כדי שהוא משאיר סימני חריצת ציפורניים על כל הרצפה בבלפור, אבל זה המצב.

זה הזמן של בכירי הליכוד להכיר בכך, ולפעול לשיקום התנועה. אני יודע שאתם חיים כבר עשור בתחושה של אסיר וסובלים מסוג של תסמונת סטוקהולם. מספיק! לא קיימנו בתנועה פריימריז ליו"ר מאז 2016, והמועד לכך מתקרב. יובהר – יהיו מתמודדים מול נתניהו, ואני מניח שהוא יפסיד, כמו שהפסיד בבחירות הקודמות, ובבחירות הנוכחיות. הגיע זמנו ללכת הביתה.

נתניהו לקח מפלגה עם דמוקרטיה פנימית מפוארת ופורר אותה. הוא יצא במסעות רדיפה לדיכוי מתנגדיו הפנימיים, סילק שלא כדין מתפקדים, גדע כל ראש שהתרומם, והפך עצמו לדיקטטור דה-פקטו. הוא שלט במנהלת ביד רמה ועשה שימוש בכל טריק מלוכלך אפשרי, לרבות עיוות החוקה, עבירות על החוק ונקיטת אמצעים בזויים. הכל נעשה כמובן באמצעות מיניונים בזויים לא פחות כמו יועמ"ש התנועה ומנכ"ל התנועה, שנתנו יד לדבר. נגמר.

אנחנו כאן כדי לקחת חזרה את המפלגה בידיהם של המתפקדים. אז לכל מי שטען לאורך השנים שהוא לא רוצה להצטרף לליכוד כי זו "מפלגת ביבי", נגמרו התירוצים.

מתפקדים היום ומשתתפים בתהליך הדמוקרטי. מחזירים את הליכוד לדרך לאחר שהנהג האחרון הסיט אותה לכבישי עפר מלאי מהמורות אנטי דמוקרטיות. בוחרים חברי כנסת טובים וראויים, ויו"ר שינצח את הבחירות הבאות, יהיה שותף אמת שווה ובכיר בכל ממשלה שתקום בקרוב (אולי אפילו, עם קצת תחכום, יעמוד בראשה, לפחות ברוטציה), ויקים את הממשלות שיביאו בעתיד.

09:01 עריכה

הכתב הפוליטי של גלי צה"ל יניר קוזין תוהה האם אריה דרעי רומז לאביגדור ליברמן שאפשר להשאיר את המחלוקות בעבר ולשתף פעולה בהווה:

09:34 עריכה

הערכה בקרב מומחים למשפט חוקתי: כתב אישום נגד נתניהו צפוי למנוע בחירות נוספות. בדיקה שערכה טובה צימוקי ב-YNET מעלה כי פסיקת בית המשפט העליון מגבילה את האפשרות להטיל תפקיד ציבורי על מי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום. לכן, אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו, המהלך צפוי למנוע ממנו ליזום מערכת בחירות שלישית.

במערכת המשפטית מעריכים שבג"ץ יידרש לעסוק בסמכותו של הנשיא בכל הקשור להטלת התפקיד של הרכבת הממשלה על נתניהו.  אם השימוע יעלה כי ראש הממשלה צפוי לעמוד לדין, ייווצר מצב משפטי חסר תקדים שהחוק לא צפה מראש.

צימוקי מציינת כי מומחים למשפט חוקתי ומנהלי אומרים כי עשוי להתהוות משבר חוקתי חסר תקדים. לדעתם, המצב המשפטי החדש ידרוש מהיועץ לקבוע כי קיימים לכל הפחות קשיים משפטיים ניכרים בסוגיה זו, ואולי אף מעבר לכך.

09:40 עריכה

יו"ר ארגון רבני קהילות ומועמד ימינה לכנסת הרב עמיחי אליהו: "החיבור עם איילת שקד הוא המהלך היחיד שניתן היה לעשות על מנת להציל את שתי המפלגות".

עוד אמר הרב אליהו:" איילת שקד – אני מודה לך שהסכמת להיות הגשר בתוך הציונות הדתית בין חלקיה השונים. אחים לאותה משפחה שאינם מסוגלים לדבר אחד עם השני. אני מציע למנהיגי המפלגות בציונות הדתית להתחיל לכבד אחד את השני. גם המריבה המיותרת עם אחינו אנשי עוצמה לא מוסיפה לנו כלום. כבוד היא לא מילה גסה, ממש לא. אפילו בדור שכולו סגידה לאינדיבידואליזם ולחשיבה העצמית. אחרת, אנחנו נהיה אשמים יותר מכולם בסלידה של הציבור מכל מה שאנחנו מייצגים".

09:45 עריכה

השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ייפגש בשעות הבוקר המאוחרות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

.גרינבלט (צילום: פלאש 90)
.גרינבלט (צילום: פלאש 90)
09:49 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס לציון 50 שנה לבתי הדין לעבודה: "לפעמים מתעוררת תחושה שבתי הדין מעדיפים עובדים בעלי קבוצות לחץ ושמירה על האינטרסים של קבוצות לחץ מנוגדת לאינטרס של הצדק החברתי

10:13 עריכה

השר יואב קיש (הליכוד), פונה לנשיא ריבלין: "זמן את נתניהו וגנץ אליך שישבו עד שייצא עשן לבן".

10:18 עריכה

יאיר לפיד בפייסבוק: "היו בחירות. ביבי הפסיד. זהו. זה עד כדי כך פשוט".

כן, זה באמת קרה, הוא הפסיד–לפעמים המציאות מקדימה אותנו. הדברים קורים מהר כל כך שלוקח עוד רגע להבין. זה המצב עכשיו….

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שישי, 20 בספטמבר 2019

10:44 עריכה

ההיחלשות של הליכוד וההתחזקות של מפלגת 'כחול לבן' באה לידי ביטוי גם בספירת המעטפות הכפולות המורכבות ברובן הגדול מקולות החיילים. באתר סרוגים בדקו ומצאו כי אם הבחירות היו נערכות רק בקרב המצביעים במעטפות הכפולות, שרובם חיילים, כחול לבן הייתה מקבלת 38 מנדטים, הליכוד 35, ימינה 11, ש"ס 8, ישראל ביתנו 6, המחנה הדמוקרטי 6, העבודה-גשר 6,  יהדות התורה- 5 והרשימה המשותפת 5. גם בספירת המעטפות הכפולות עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה וקיבלה 2.5% בלבד.

 

11:05 עריכה

מועמד ברשימת הליכוד לכנסת טוען בידיעות אחרונות: "בקמפיין הבחירות היינו סטטיסטים של נתניהו. לא ידענו כלום. עכשיו אנחנו בני ערובה שלו. הוא לקח אותנו ואת מפלגות הימין כבני ערובה כדי שלא תקום כאן ממשלה בלעדיו".

בכיר בליכוד הוסיף: "הקריאות נגד האדישות של המצביעים שלנו, שעבדו בבחירות 2015 ובבחירות מועד א' באפריל 2019, לא עבדו הפעם. זה נתפס כמו קריאות 'זאב־זאב'. אפילו הפעילים צחקו ואמרו שזה שקוף מדי. קמפיין געוואלד לא יכול לעבוד פעמיים רצוף, בטח לא שלוש פעמים, ו'הערבים נוהרים' לא יכול לשמש כל פעם כתירוץ כדי להוציא את מצביעי הליכוד להצביע. זה כבר לא משכנע. ביבי לא שכנע".

ח"כ מיקי זוהר התייחס גם הוא לעניין הקמפיין הכושל: "התקשורת, יחד עם השמאל, הצליחו להפריך את קמפיין הגעוואלד שלנו. באמת היינו במצב קשה, אבל אף אחד לא האמין לזה. בתקשורת אמרו: 'הנה, שוב ביבי מתחיל בשתיית הקולות, הנה, שוב ביבי מתחיל בגעוואלד', והציבור לא האמין שמצבנו גרוע".

ופעיל מרכזי בליכוד מסכם: "יש להכתיר מנהיג חדש למפלגה. מי שאומר אחרת הוא פחדן/לקקן/צבוע. צריך להגיד את האמת, גם כשהיא כואבת: תם עידן ביבי, צריך מנהיג חדש".

11:37 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העלה פוסט ארוך לפייסבוק שבו הוא מבהיר כמה נקודות: 1. בניגוד לפרסומים בתקשורת, אין סיכום ביני לבין כחול-לבן. 2.  לא שוחחתי עם נתניהו ולא עם גנץ. 3.  ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו 4. המפלגות החרדיות הן לא אויב אלא יריב פוליטי. 5. אשרוד גם באופוזיציה. 6. שבת שלום.

לאחר ספירת כמעט 100% מקולות הבוחרים ולפני תחילת הפגישות אצל נשיא המדינה כמה עדכונים: 1. שמעתי בתקשורת ש"כחול לבן"…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 20 בספטמבר 2019

11:44 עריכה

ברוך מרזל (עוצמה יהודית): "גנבו לנו אלפי קולות".

12:21 עריכה

בגלובס בדקו ומצאו: זמן המסך שקיבל נתניהו מהערוצים השונים כפול מזה קיבל גנץ. כך, אגב, היה גם באפריל. וזה כולל, כמובן, גם את כלי התקשורת שנתניהו הרבה לנגח.

עוד נמצא כי בני גנץ וראשי כחול לבן היו ברוב הסיקורים בצד המגיב, בעיקר לאורך פרשת החפרפרת במפלגה, אך הצליחו לייצר שיח משמעותי בשבועיים האחרונים סביב הצהרתם על הכוונה להקים ממשלת אחדות חילונית.

 

12:29 עריכה

רונן צור, יועץ התקשורת של בני גנץ, מצביע על צביעות לאומית: "אם נתניהו היה מנצח, היינו רואים מצעדי תמיכה בכיכרות".

13:10 עריכה

סתיו שפיר מצטרפת לשלוחה התל אביבית של מחאת האקלים הגלובלית וממשיכה בקמפיין הבחירות, שכבר נגמרו, מכוח האינרציה: "ישראל צריכה להיות המובילה בעולם באנרגיה ירוקה ונקייה – אני הולכת לעשות שזה ייקרה".

13:23 עריכה

גיא פלג, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, לניסים משאל ברדיו 103fm: "נתניהו מבין שאין מבחינתו היתכנות אמיתית ללכת לבחירות בפעם השלישית כי המצב המשפטי שלו צפוי להשתנות מקצה לקצה: כיום הוא ראש ממשלה מכהן ויכול להישאר בתפקידו גם עם כתב אישום עד שיש נגדו פסק דין חלוט, אבל המצב המשפטי משתנה כאשר אדם מבקש להתמנות לראש הממשלה".

עוד אמר פלג: אני רואה תרחיש מאוד הגיוני שבו פרקליטו יאמר ליועץ המשפטי לממשלה שהלקוח לו רוצה להגיע להסדר. יכול להיות שנתניהו רואה תרחיש שבו יצליח לשבור את גנץ או את פרץ, אבל אין לי ספק שאחרי השימוע, כשפרקליטיו יסבירו לו את הרוח שנושבת מהיועץ המשפטי – הוא יעשה חישוב מחדש. אף אחד לא יודע איך הוא יוצא מבית המשפט. אני מזכיר לך את משה קצב. 

"בישראל יש משוואה מאוד ברורה: שוחד שווה כלא – וכך גם הפרת אמונים. במבחינת נתניהו, ההימור הזה מטורף. יש לו אפשרות לסיים את הכל היום ולבלות את שארית שנותיו עם המיליארדים. האופציה השנייה היא הליך משפטי ארוך ומדמם שבסופו הוא עלול להגיע לכלא מעשיהו".

13:31 עריכה

אהוד ברק, במאמר פרי עטו בהארץ: "כעת נותר להשלים את המהפך על ידי כינון ממשלה ללא נתניהו".

13:35 עריכה

עונג שבת: ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) מסביר למה נתניהו צריך להישאר ראש הממשלה – בעזרת גימטריה.

13:54 עריכה

היועץ המשפטי של יהדות התורה, עו"ד מנחם מושקוביץ, פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר וביקש לבדוק מחדש את כשירותן כמה קלפיות שחלק מהתוצאות שבהן נפסלו בספירת הקולות.

"לאחר בדיקה עולה כי בקלפיות שבהם יש מספר גבוה של קולות כשרים למרשתי, מספר הקולות הפסולים הממוצע בו גבוה בהרבה מהממוצע הארצי", כתב מושקוביץ למלצר, "מספר גדול של פתקי הצבעה נפסלו למרות ההנחיה המקדימה של השופט מלצר שלא לפסול פתקי הצבעה אם היו בהם ליקוים כדוגמה".

14:02 עריכה

כתב חדשות 113 אלי לוי טוען שהותקף בידי עיתונאים ופעילי שמאל בעת סיקור יום הבחירות בקלפיות כיוון שדיווח על אחוזי הצבעה גבוהים במגזר ושירת בכך את נתניהו. "כל זה כי דיווחתי אמת מהשטח", הוא אומר לרדיו חיפה, "אמת שלא התאימה לשונאי נתניהו והליכוד".

14:12 עריכה

שלושה ימים אחרי הבחירות: בני גנץ מגיע להופעה של שלמה ארצי ומתקבל בתשואות.

14:17 עריכה

חברת דירוג האשראי מודי'ס מזהירה: דירוג האשראי של ישראל בסכנה אם לא תוקם ממשלה יציבה. על פי הודעה שהוציאה החברה למשקיעים, "היעדר הכרעה ברורה בבחירות בישראל מעלה סימני שאלה בנוגע למדיניות ההידוק הפיסקלי של ישראל, כלומר צמצום הגרעון".

החברה הדגישה כי ההליכה לבחירות חוזרות האריכה את מצב חוסר הוודאות הפוליטי בישראל ודחתה מאמצים לטפל בגרעון הממשלתי.  מודי'ס צופה כי הגירעון השנתי יתקרב ל-4 אחוזים ויישאר גבוה ב-2020.

14:22 עריכה

והנה טבלה שדי מסכמת הכל, במספרים מוחלטים, בנוגע לשינוי שחל כאן בין אפריל לספטמבר 2019:

14:36 עריכה

יאיר שרקי מחדשות 12 מציג נתון שמדגים את התרסקותו של רון קובי בדעת הקהל:

14:57 עריכה

התוצאות ה(כמעט) סופיות של ספירת הקולות בקלפיות ברחבי הארץ, שפורסמו כאן הבוקר, אינן כוללות את תוצאות ההצבעה בקלפי מס' 9.0 בפורידיס, בה היה, על פי הודעת וועדת הבחירות המרכזית, "ניסיון לזיוף ע"י הוספת פתקי הצבעה. לקראת סוף יום הבחירות התקבל בוועדת הבחירות המרכזית דיווח ממפקח טוהר הבחירות לעניין האירוע ולאחר התייעצות עם יו"ר ועדת הבחירות האזורית חדרה, הוחלט כי הקלפי לא תיספר במקום אלא תובא בשלמותה לוועדת הבחירות המרכזית ותיבדק שם.

הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה – והיא תועבר לחקירת המשטר.

אי הסדרים וזיוף הקולות בקלפי זו נחשפו בזמן ישראל ביום הבחירות עצמו, בידיעה תחת הכותרת "נציג הליכוד מילא מאות פתקים במעטפות".

15:36 עריכה

השליח האמריקאי למזה"ת, ג'ייסון גרינבלט, פגש היום את נתניהו במעונו בירושלים.

לפגישה הצטרפו גם השגריר האמריקאי בישראל דייוויד פרידמן והשגריר הישראלי בארה"ב רון דרמר. לפחות שניים מהנוכחים, (גרינבלט ודרמר) מסיימים את תפקידם בקרוב.

16:04 עריכה

עמית סגל מעלה את האפשרות שריבלין יעניק חנינה לנתניהו בטרם משפט. זהבה גלאון מעריכה שריבלין לא שם ורוני שוקן מצביע על זהות אינטרסים בין נתניהו לנוני מוזס, המו"ל של ידיעות, שגם הוא חשוד בתיק 2,000:

18:05 עריכה

זנדברג מציעה לחזור למודל של קואליציית יצחק רבין. ח"כ של המחנ"ד קוראת לצאת מהתבניות כמו זו ששמה את החרדים בימין, ולהקים ממשלת שמאל, חרדים וערבים. רעיון מעניין, שכרגע ספק אם יש לו קונים.

18:40 עריכה

גנץ ייפגש עם גרינבלט. ללשכת יו"ר כחול לבן הגיעה פניה מטעם שגרירות ארה"ב לתיאום פגישה עם השליח המיוחד של הממשל האמריקאי למזרח התיכון, במסגרת ביקורו באזור, כך לפי דוברות כחול-לבן, שמוסיפים כי מועד הפגישה יסוכם בהמשך ועל כך יצא עדכון בנפרד.

היום נפגש גרינבלט עם נתניהו בהשתתפות השגרירים של ישראל וארה"ב בירושלים ובוושינגטון, דרמר ופרידמן.

18:57 עריכה

חסן נסראללה מתייחס היום לתוצאות הבחירות בישראל. בנאומו אמר מנהיג חיזבאללה בלבנון כי אותו "לא מעניין אם יגיע נתניהו או גנץ או כל אחד אחר … יש מלחמות ומעשי טבח שביצעה הישות הציונית בזמן ממשלות שמאל וימין, מה זה משנה?"

20:29 עריכה

כחול לבן עלתה בבחירות האחרונות בכ-23 אלף קולות ואילו הליכוד ירדה בכ-300 אלף קולות. הנתונים האלה הופיע ברקע לפאנל הפרשנים של ערוץ 12, שבו הם ניסו לנתח את תוצאות הבחירות ומי נמצא במיקום טוב יותר להקמת ממשלה.

אמנון אברמוביץ' טען כי ממשלת אחדות היא האופציה היחידה והוויכוח הוא כמובן על מי ראשון בראש.

עמית סגל ציין את תאריך היעד הסופי להקמת ממשלה ב-28 בדצמבר, והציע ליריבי נתניהו לא לחגוג בטרם הושבעה ממשלה חדשה. "בטח כשהתוצאה היא תיקו, אנחנו בדד-לוק, נתניהו וגנץ לא יכולים אחד בלי השני. השאלה היא לא מי ירכיב ראשון אלא מה יקרה בדצמבר, גם הראשון ייכשל וגם השני וניפגש אז".

רינה מצליח אמרה כי "הקלפים של גנץ טובים מאלה של נתניהו. למפלגתו יש שני מנדטים יותר מהליכוד. נתניהו נתפס בליכוד כאיש האתמול, הוא היה יכול להביא שלטון ואין לו את זה יותר, הוא מאוד נחלש וכל יום שעובר הוא נחלש יותר לכן אין אופציה לבחירות נוספות – למפלגות אין כסף, הציבור לא רוצה והנשיא לא ייתן. נתניהו כבר שבר את מילתו בקריאה לאחדות".

גיא פלג ציין ש"השימוע של נתניהו ב-2-3 לאוקטובר, השאלה היא האם מבחינת נתניהו יש אופציה ללכת לבחירות בפעם השלישית. יש תמימות דעים בפרקליטות שמצבו המשפטי של נתניהו שונה לגמרי כעת, יש הבדל בין ראש ממשלה מכהן עם כתב אישום לבין מינוי של ראש ממשלה חדש שיש לו כבר כתב אישום ולכן לנתניהו יש פחות קלפים בחפיסה".

דנה וייס העריכה שנתניהו לא יפרוש מרצונו, אך ציטטה בכיר בליכוד שלדבריו 'נתניהו הוא כמו שן מתנדנדת, בסוף היא תיפול'.

20:44 עריכה

דודי אמסלם עדיין אופטימי באשר לסיכוייו של נתניהו להרכיב בהצלחה ממשלה חדשה..

21:17 עריכה

פרשני ערוץ 12 מעלים את האפשרות של חנינה נשיאותית לנתניהו, מעריכים את טווח הזמן של נתניהו לבקש הסדר טיעון ואת הסיכוי לגוש חוסם של המשותפת לממשלת גנץ.

אמנון אברמוביץ' חוזר הערב על אפשרות שהועלתה על ידי עמית סגל במאמר בידיעות אחרונות, ושאותה מתנגדי נתניהו לא יאהבו לשמוע:

"חנינה נשיאותית נוסח קו 300 … כאן יש את נתניהו שמוכן לקחת את המדינה למערכת בחירות נוספת, ואומר 'או ממשלה בראשותי או ממשלה לא ציונית'. איך יוצאים מהפלונטר? במעשה נדיב או מכירת חיסול נשיאותית, במסגרתה יאמר נתניהו 'טוענים בי שעברתי עבירות חמורות' ויתפטר. יריבי נתניהו ודורשי השוויון בפני החוק ייחשבו שזה לא צודק אבל הזה פתרון שנראה לעין".

גיא פלג מעריך שלנתניהו חלון הזדמנויות קטן מאוד ללכת להסדר טיעון: "הפרקליטות לא מחכה לו כדי שיודה בעבירה פלילית מופחתת … שניצן וליאת בן ארי סברו שנתניהו עבר שלוש עבירות שוחד ולא אחת כפי שהכריע מנדלבליט.  אם יבואו פרקליטי נתניהו ויציעו עסקת טיעון מנדלבליט יוכל לומר שהמדינה תינצל ממשבר חוקתי. פגשתי את דנקנר, קצב ואולמרט והם אמרו שרודפים אותם ואנחנו יודעים איפה הם בילו … המטרה היא להרוויח זמן, נתניהו חושב שאפשר להגיע לעסקה גם אחרי שהמשפט התחיל, אין סיכוי שיודה כעת".

רינה מצליח מעלה את האופציה של שיתוף פעולה בין החרדים לכחול-לבן, תוך התגברות על העוינות ביניהם ללפיד. "החרדים פנו לרב קנייבסקי כדי להכשיר את לפיד. זה לא שהחרדים תמיד הלכו לימין, החרדים הלכו לשלטון, המסגרות של ש"ס ויהדות התורה צריכות את התקציבים ולהיות בקואליציה, זה לא מקרי שדרעי לא היה במפגשים עם נתניהו, הם מעריכים שנתניהו מוכן למכור אותם בשביל אחדות אז הם ימכרו אותו קודם".

עפיף אבו-מוך מסביר את אחוז ההצבעה הגבוה של הערבים, ש-133 אלף יותר מקרבם הלכו להצביע הפעם, בניגוד לבחירות מועד א': "קמפיין המצלמות וההסתה של נתניהו נגד הציבור הערבי וההצהרה האנטישמית שהערבים הולכים להשמיד אותנו, שלא יקשקש, זה יצא בידיעתו … כל עוד הוא לא מזהה השפעה הציבור הערבי לא ייצא להצביע, ביום שלישי הוא נכנס לפוליטיקה הארצית, השאלה היא האם המרכז-שמאל ימשיך להתעלם ממנו".

אבו-מוך הוסיף כי "ביבי עשה טעות שהלך על הראש של האזרחים הערבים ולא של הח"כים הערבים. הוא התחיל את ההסתה שבועיים שלמים לפני הבחירות ולא רק ב-36 שעות האחרונות. המשותפת צריכים לשלוח לו פרחים. גנץ צריך להתאמץ כדי שימליצו עליו. מה הבעיה שירים טלפון לח"כ ערבי?"

עמית סגל מעריך שיש עדיין מרחק בין כחול-לבן למשותפת: "האמת היא שמי שהתקשר זה עודה לגנץ ולא ההיפך, כך אומרים בכחול-לבן … עופר כסיף כינה את חיילי צה"ל קלגסים, ולכן הדרך עדיין ארוכה לשילוב".

21:19 עריכה

האפשרות שנתניהו יבקש חנינה עולה גם בחדשות 13.

21:23 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר אומרת את המובן מאליו: מצביעי כחול-לבן רצו להדיח את נתניהו.

21:26 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (המשותפת) אומר שיש סיכוי להמלצה של מפלגתו על גנץ וכן שהם היו מעדיפים את ראשות ועדת הכספים על ראשות האופוזיציה.

סגירה