בתום הפגישה המשולשת אצל הנשיא ריבלין: המו"מ לממשלת אחדות יוצא לדרך

הנשיא ריבלין אמר בסיכום המפגש: "צעדנו צעד משמעותי"" ● נתניהו וגנץ הכריזו: "צוותים מטעם המפלגות ייפגשו מחר" ● פגישה משולשת נוספת מתוכננת ליום רביעי ● נתניהו הודיע לבלוק הימין: "הברית בתוקף" ● ליברמן וגנץ, לאחר הפגישה ביניהם, בציוצים תואמים: "החלפנו רשמים ודעות" ● גלעד ארדן: "אין סיכוי למו"מ שלנו עם ליברמן"

הפגישה המשולשת (צילום: Haim Zach/GPO)
Haim Zach/GPO
הפגישה המשולשת
07:34 עריכה

בוקר טוב! לאחר שאתמול הגיעו חלק מהמפלגות להתייעצות עם נשיא המדינה – הליכוד, ש"ס, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו וכחול לבן – היום יגיעו נציגים של השאר.

סבב ההתייעצויות שיגיע בשעה 10:00, אז יגיעו לבית הנשיא נציגי יהדות התורה. ב-10:45 מפלגת ימינה, ב-11:30 העבודה-גשר וב-12:15 יגיעו אל הנשיא חברי המחנה הדמוקרטי.

ביום רביעי הקרוב יתקבלו תוצאות הבחירות הרשימות, אז ישקול הנשיא האם יש צורך בסבב התייעצויות נוסף.

07:41 עריכה

השרה מירי רגב מהליכוד, התראיינה הבוקר לאפי טריגר בגל"צ ואמרה: "אנחנו לא רוצים להגיע לבחירות שלישליות. אנחנו מבינים שזה כבד על המשק הישראלי. כרגע צו השעה זה ללכת לממשלת אחדות רחבה".

רגב תקפה את גנץ: "הוא יגרור אותנו לסיבוב שלישי. הלוואי שליברמן היה איתנו, מקומו בגוש הימין. אנחנו לא יכולים לחשוב על לשבת עם מפלגות אנטי ציוניות". לגביי האופציה לבחירות ישירות שעלתה אתמול אמרה השרה: "אנחנו נשמח. אני לא יודעת אם זה ישים, זה מורכב מאוד. אבל הרוב היו מצביעים לנתניהו. גם מי שהצביע לליברמן היה מצביע לנתניהו".

07:51 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מנסה להעביר את סתיו שפיר שיעור ביהדות

07:52 עריכה

בכחול לבן העבירו מסרים לרשימה המשותפת שלפיהם הם לא מתכוונים להיענות לדרישותיהם, וכי אינם מעוניינים בתמיכת הרשימה, כך פורסם הבוקר בכאן רשת ב'.

זאת על מנת למנוע מהם להמליץ על גנץ אצל הנשיא ולגרום לנתניהו לקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה. ברשימה המשותפת התעלמו מהמסרים והמליצו על יו"ר כחול לבן.

07:56 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו התראיין הבוקר בכאן רשת ב' וענה (שוב) על השאלה – האם יש מצב שיחזרו "הביתה", לליכוד? 
לא. אפילו אסור להגיד על זה יותר מדי מילים, התשובה היא לא. במפלגה שלנו יש אמינות, אנחנו התחייבנו בפני הבוחרים שלנו שאנחנו הולכים לממשלת אחדות רחבה ליברלית, לא עם חרדים, לא עם חרדלים ולא עם הרשימה המשותפת.

גם במצב שזה אומר לצאת לבחירות שלישיות? 
אנחנו לא צריכים לחזור לימין. מי שעזב את הימין זה הליכוד עם המדיניות שלו בשנים האחרונות.

07:59 עריכה

דיווח בוואלה!NEWS: ברקע מאמצי הרכבת הממשלה: בכירים בליכוד מסרו למשטרה מידע נגד ליברמן

על פי הדיווח, לקראת סוף השבוע שעבר, עת התבררו תוצאות הבחירות לכנסת הבאה ועל רקע החרפת הקרע המתמשך בין נתניהו וליברמן – פנו גורמים המקורבים לצמרת הליכוד למערכת אכיפת החוק ומסרו מידע – מפליל – לטענתם, על ליברמן.

לפי הגורמים, ה"הלשנה" התמקדה בחשבונות מטבע-חוץ המוחזקים בבנקים בחו"ל ושלכאורה לא הוצהרו כחוק. הערכה: במשטרה לא ימהרו לעבור מבדיקה מודיעינית לחקירה

08:33 עריכה

בל"ד נסוגה רשמית מההמלצה על גנץ. במכתב ששיגרו אמש לנשיא המדינה, חברי הרשימה המשותפת הודיעו כי ההמלצה על יו"ר כחול לבן אינה כוללת את חברי בל"ד ומתבססת על 10 ח"כים בלבד.

במכתב עליו חתום ח"כ אחמד טיבי נכתב: ""מכובדי הנשיא, ברצוני להודיע לכבודו כי שלושת חברי הכנסת של בל"ד ביקשו ממני כיו"ר הסיעה להודיע כי המלצת הרשימה המשותפת היום על ח"כ בני גנץ לא כוללת אותם ועל כן הממלצה היא בשם 10 חברי כנסת (של חד"ש רע"ם ותע"ל) ולא 13".

משמעות הדבר היא כי לנתניהו יש יותר ממליצים מגנץ – 55 מול 54.

09:48 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, קורא ליו"ר כחול לבן בני גנץ לקבל עליו את הרכבת הממשלה. "זה פשוט: לאחר הבחירות יש אדם שזוכה למספר הממליצים הגבוה ביותר וגם עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר. אדם זה צריך לקבל את המנדט להקמת ממשלה. הדברים מופנים אל מי שצריך להעניק לו את המנדט ואליו עצמו".

11:02 עריכה

יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן, הגיע לפגישה עם הנשיא יחד עם נציגי מפלגתו והמליץ על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. ליצמן גם הודיע כי לא יתמוך במועמד אחר לראשות הממשלה, גם אם הנשיא יחליט להטיל את המלאכה על גנץ.

"כשהיינו באופוזיציה, שר האוצר (יאיר לפיד) פגע אנושות במגזר החרדי – ולקח לנו 4 שנים לתקן. ראש הממשלה בקדנציה הנוכחית קיים את ההסכמים הקואליציונים. אנחנו גם חתמנו על הבלוק – ואנחנו נקיים את זה".

11:04 עריכה

שר האוצר, משה כחלון, כינס מסיבת עיתונאים ואמר: "המערכת הפוליטית נקלעה למצב בלתי אפשרי שיש לו השלכות על המערכת הכלכלית בישראל, שהפסיקה לתפקד מאז הכריזו בפעםה ראשונה על בחירות".

עוד הוסיף השר, שלפני כשבועיים דווח כי הוא מתכנן לפרוש מהחיים הפוליטיים, אולם כחלון עצמו הכחיש זאת: "משרד האוצר מחויב לפעול למניעת הידרדרות המשק בגלל המצב הפוליטי".

11:07 עריכה

יו"ר ימינה, איילת שקד, המליצה לנשיא המדינה על נתניהו כמועמד סיעתה לראשות הממשלה.

"כפי שהתחייבנו, נמליץ על נתניהו ונעשה כל שניתן כדי לעזור לו להצליח במלאכת הרכבת הממשלה". עוד הוסיפה: "לצערי, אתה צריך לתפקד כגננת ולהסביר לראשי המפלגות האחרות להפסיק עם החרמות האישיות והאידיאולוגיות ולהגיע לסיכום להקמת ממשלת אחדות".

11:08 עריכה

לפי הערכת גורמים בכירים, נתניהו יהיה זה שיופקד עליו ראשון לנסות להרכיב את הממשלה הבאה. כך מדווח כתב חדשות 12 עמית סגל.

11:32 עריכה

ח"כ אחמד טיבי, הרשימה המשותפת, לאחר ההחלטה להמליץ על גנץ: "קיבלנו החלטה מכוננת, קשה ואמיצה, שיכולה לשנות את כללי המשחק. הסיבה העיקרית לכך היא ההבטחה שלנו לבוחר בקמפיין האחרון להפיל את בנימין נתניהו , המסית הגדול ביותר נגד הציבור הערבי"

עוד הוסיף בראיון לינון מגל ב-103FM: "אני לא מבין לא את גנץ ולא את ביבי. הם לוקחים סיכונים. החלטנו לא לקחת חלק במשחק הזה של מי יקבל את המנדט ראשון או שני, אלא להמליץ וזהו. אנחנו מקבלים 80% תמיכה מהציבור שלנו. מעולם לא היתה תמיכה כל כך גורפת במהלך פוליטי"

11:47 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לאלימות במגזר הערבי, כמובן עם זיקה פוליטית: "כל עוד אחמד טיבי ויתר חברי הכנסת לא יראו בכל מחזיק נשק לא חוקי כעבריין מסוכן ויקראו לציבור הערבי לדווח עליו – המהפכה לא תושלם"

11:48 עריכה

איילת שקד בתום הפגישה עם הנשיא: "בתשובה לשאלת הנשיא האם נקיים מו"מ עם גנץ, תשובתי הייתה שהקמנו צוות מו"מ של כל גוש הימין, 55 ח"כים. וכל מו"מ יתנהל רק מול הצוות הזה"

11:52 עריכה

מפלגת העבודה-גשר המליצה לנשיא על יו"ר כחול-לבן בני גנץ. כשלצידו אורלי לוי-אבקסיס ואיציק שמולי, אמר פרץ: "אנחנו נמצאים במצב חירום חברתי. אם אנחנו צריכים 30 מיליארד, אנחנו נמצא מאיפה להביא את זה. הגיע הזמן להחליף את השלטון בישראל"

אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ אצל הנשיא (צילום: צילום מסך)
אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ אצל הנשיא (צילום: צילום מסך)
12:36 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגש בשעה 13:00 עם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, בבניין השגרירות בתל אביב.

12:44 עריכה

בתום סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, ולאחר שהמחנה הדמוקרטי המליצה על גנץ כצפוי ישנם 55 ממליצים לנתניהו, 54 ממליצים לגנץ.

בשעה הקרובה צפוי נתניהו לדבר בפתח ישיבת הסיעה של הליכוד.

12:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "צריך לשבת ולדבר כדי לכונן ממשלת אחדות" 

ראשית איחל נתניהו שנה טובה לעם ישראל ושנה של אחדות. "למה אחדות? כי זה הוא צו השעה שמתבקש מתוצאות הבחירות שעברנו עכשיו".

נתניהו חזר על המשפט שכבר אמר: "בוא נדבר דוגרי", והמשיך, "אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין ולצערנו זה לא התאפשר. לא קיבלנו מספיק מנדטים כדי לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני – אבל גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים".

הדרך היחידה לפני נתניהו היא לשבת ולדבר. "הברירה היחידה שלנו היא לכונן ממשלת אחדות, בלי פסילות וחרמות. אנחנו צריכים לשבת ולדבר ולהגיע לפשרות, במחנה הלאומי, בראשותי".

ראש הממשלה שב והודה לח"כים שמתייצבים מאחוריו, הן ל-55 הח"כים שהמליצו עליו לנשיא והן לחברי מפלגתו ש"עומדים איתן בעת הזאת".

13:20 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה בלשכתו הערב. הצדדים טרם התייחסו לכך

14:18 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יפגשו בשעה 16:00 בתל אביב לפגישה הראשונה לאחר הבחירות. גנץ הוא זה שיזם את הפגישה

14:21 עריכה

בלשכתו של גנץ אישרו בשעה האחרונה את ההגעה ללשכת נשיא המדינה על מנת להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותה יזם ריבלין.

נתניהו, כמי שקורא בימים האחרונים לשיחה עם גנץ, ודאי יגיע.

15:13 עריכה

נמשכים "משחקי הילדים", כלשון ליברמן, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול-לבן בני גנץ: כעת, על פי דיווח ב-ynet, נתניהו שוקל להחזיר את המנדט במהרה – ולאתגר את גנץ. במילים אחרות, נתניהו מתכוון, כנראה, לא לנצל את מלוא הזמן שניתן לו על ידי הנשיא לנסות להרכיב ממשלה (28 ימים, על פי חוק) – זאת, בניסיון לקצר תהליכים לאור השימוע המתקרב ואולי גם כדי למנוע את מה שעשוי להיתפס בציבור ככישלון צורב.

בינתיים, בליכוד אומרים כי ראש הממשלה ינסה לדבר עם עמיר פרץ, שגם היום חזר על כך שלא ינהל איתו משא ומתן, וגם עם ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי שכינה אותו היום "מסוכן".

15:17 עריכה

פגישה מס' 1 הסתיימה: יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש בצהריים עם השליח היוצא של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון ג'ינבלט, ושגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, מדובר בפגישה ראשונה של גנץ עם נציגיו של טראמפ מאז שנכנס לפוליטיקה. משגרירות ארצות הברית נמסר כי הייתה שיחה מעמיקה על שלל נושאים, בהן חשיבות היחסים בין המדינות, אתגרים לביטחון האזורי, והמאמצים להשגת שלום.

ליו"ר כחול-לבן עוד מצפות היום, כאמור, שתי פגישות דרמטיות: אחת ב-16:00 עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ובערב מפגש משולש עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

15:30 עריכה

המצב הפוליטי בארץ מעולם לא היה מורכב, מטריד ומפחיד יותר – ומשה בוגי יעלון בכל זאת מוצא זמן למחשבות על חיק הטבע ומתייחס למאבק נגד הקמת טורבינות רוח ברמת סירין (שעשויות לפגוע בבעלי חיים מעופפים). כלומר, למאבק שהצליח.

15:43 עריכה

ברוך מרזל (עוצמה יהודית) לא מי יודע מה מתלהב מהחלטת בית המשפט העליון שלפיה בית הדין הרבני לא מוסמך לדון בענייני מזונות: "פושעים עבריים זה בית המשפט העליון".

 

15:49 עריכה

גם אצל סתיו שפיר, כמו אצל בוגי יעלון, דווקא איכות הסביבה נמצאת היום בראש סדר העדיפויות. ככה זה, כנראה, כשהפלונטר מסובך מדי ואין בכלל טעם לנסות לפתור אותו.

15:52 עריכה

בתום פגשיתם המדוברת, צייצו אביגדור ליברמן ובני גנץ סימולטנית: "החלפנו דעות ורשמים". גנץ הוסיף תמונה, ליברמן לא. הגיוני.

16:12 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מחמיא לגלעד ארדן: "סיכום עלוב לקדנציה נכשלת של שר שלא היה ראוי לבחור בו לוועדת קישוט".

16:25 עריכה

ישראל ביתנו ליולי אדלשטיין: "לא נתמוך במהלך להדחתך מתפקיד יו"ר הכנסת". יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן דיבר עם יו"ר הכנסת בעקבות היוזמה של מפלגת כחול לבן להדחת אדלשטיין מתפקידו מיד לאחר השבעת הכנסת ה-22. בשיחה ליברמן הבהיר כי כל עוד התמונה הכללית לא התבהרה, אין לישראל ביתנו שום עניין במהלך הדחתו של אדלשטיין מתפקיד יו"ר הכנסת, לכן בישראל ביתנו לא יתמכו במהלך נפרד לבחירת היו"ר החדש. כמו כן, פנו ליו"ר ישראל ביתנו גם ממפלגת כחול לבן, ביקשו לתמוך ביוזמתם וסורבו.

16:27 עריכה

על פי דיווח  של מעריב בטוויטר, מקור מקורב מאוד לבנימין נתניהו הודיע, בתגובה לדיווחים בתקשורת על  האפשרות שבה נתניהו יהיה מספר 2 ברוטציה: "אין אופציה שנתניהו לא ראשון ודי עם המעשיות".

16:37 עריכה

דיווח באתר סרוגים: בקשת הפיצול של ימינה עדיין לא הועברה לוועדה המסדרת ונשארה אצל יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר. כלומר, הבקשה עדיין לא טופלה. כלומר, ימינה עדיין לא מתפצלת. כלומר, לא ממש ברור מה נסגר שם.

גורמים בוועדה מסרו: "ההליך המסודר לא התחיל ואין כוונה לכנס את הוועדה רק בשביל זה עד להשבעת הכנסת ה- 22 – ומשם הכל פתוח".

16:43 עריכה

בליכוד בוחנים אפשרות לצרף את חברי ימינה איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, שיפעלו כסיעה משותפת.

בנט ושקד (צילום: בן דורי, פלאש 90)
בנט ושקד (צילום: בן דורי, פלאש 90)
16:48 עריכה

הסתיים סבב ההתייעצויות בבית הנשיא. ריבלין: "עלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו". עוד אמר הנשיא: "עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם".

17:11 עריכה

החטא ועונשו: שני הפעילים בבית היהודי שקראו להצביע לישראל ביתנו וליהדות התורה – סולקו מהמפלגה. בבית היהודי לא חיכו לדיון המשפטי שנקבע למחר סביב הפסקת חברותם של שניים מהפעילים וכבר היום שוגרו אל רון לובה (שקרא להצביע לישראל ביתנו) ואל נתנאל מאירי (שקרא להצביע ליהדות התורה) – מכתב פיטורים מהמפלגה.

במכתב שנשלח אל השניים הוסבר מטעם מזכירות המפלגה כי "הרינו להודיעך על בסיס סעיפים 15 ו- 155 לתקנון הבית היהודי ובשל העבודה כי סייעת סיוע של ממש לרשימה מתחרה, לרשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה- 22, מופסקת בזאת חברותך במפלגה בכפוף למתן הזדמנות הוגנת להשיב לטענה הנ"ל".

17:30 עריכה

השר יובל שטייניץ לכאן רשת ב': "אני אומר – איווט, שוב הביתה. הוא בא מהימין והציג עמדות כאלה לאורך כל הדרך. אני משוכנע שאם הוא היה רוצה להצטרף לגוש הזה, אז נתניהו היה מסכים".

17:41 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אצל יעקב ברדוגו בגלי צה"ל: "לפני הבחירות כל אחד יכול להגיד מה השאיפות שלו, אבל אחרי שהעם אמר את דברו צריך לנסות להתפשר". עוד אמר ארדן, בנוגע לטיב היחסים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ש ישראל ביתנו ליברמן: "בשנים האחרונות ליברמן היה שר הביטחון בממשלת נתניהו ובשנים האלה אינני יודע מה עבר ביניהם. ההתרשמות שלי היא שמה שחשוב לליברמן זה שביבי לא יהיה ראש ממשלה.

"דת ומדינה זה לא הנושא המרכזי שלו. על זה אפשר לדבר כבר מחר בלילה. יש פתיחות בליכוד לדון בזה ואני מקווה שגם המפלגות החרדיות ראו את דין הבוחר ויש להם נכונות לאחד את החברה הישראלית. הבעיה היא שלאור ההתנהלות של ליברמן, די ברור שאין סיכוי למו"מ איתנו".

17:55 עריכה

אביגדור ליברמן, לאחר הפגישה עם גנץ: "לא נשב עם החרדים והמשותפת". עוד כתב יו"ר ישראל ביתנו בפוסט שהעלה לפייסבוק: "כל הויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה.

"רשימת הדרישות שלנו לא השתנתה ולא נוספו לה דברים חדשים. במידה ויפתח מו"מ קואליציוני נדרוש את אותם הסעיפים שהבטחנו לבוחרים במהלך קמפיין הבחירות".

היום בצוהריים נפגשתי עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. זו הפעם הראשונה שאנו נפגשים לאחר הבחירות. לא היו פגישות מקדימות עם…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 23 בספטמבר 2019

18:10 עריכה

דיווח בכאן חדשות: הנשיא ריבלין צפוי להגיד לנתניהו ולגנץ שהוא מוכן להמתין עד אחרי ראש השנה. הנשיא לא יעניק עד אז את המנדט לאף אחד מהם אם יזדקקו לזמן הזה כדי לקדם ביניהם מגעים לממשלת אחדות. אם שניהם או אחד מהם יסרבו לדון באחדות, הנשיא יעניק את המנדט לאחד מהם כבר ברביעי הקרוב. 

18:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להעביר ביום רביעי האחרון מסמך ובו עיקרי טיעוניו לקראת השימוע שייערך בשבוע הבא – והעביר מסמך בן עמוד אחד בלבד.

על פי דיווח בהארץ, המסמך שהועבר ליועמ"ש חולק לראשי פרקים על פי התיקים שבהם הוא נחשד, ובהם נכתב כי נתניהו כופר בכל הטענות נגדו, ללא נימוקים או התייחסות לראיות שהועברו לפרקליטיו.

19:04 עריכה

דיווח בחדשות 13: השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, פנה אתמול (ראשון) לשר האוצר משה כחלון וביקש להיפגש בדחיפות על רקע המשבר הכלכלי ברשות. בכירים ישראלים שסיפרו על הפנייה ציינו כי הפלסטינים קיוו שאחרי הבחירות תוקם במהירות ממשלה חדשה, הלחץ הפוליטי יפחת וישראל תוכל לקבל החלטות שיאפשרו לפתור את המשבר סביב כספי המיסים הפלסטינים, ובכך לבלום את ההידרדרות הכלכלית.

19:14 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד, על עופר כסיף מהרשימה המשותפת, ב"לפני החדשות עם אודי סגל" (חדשות 13): "מבייש את הכנסת, אדם אוטו-אנטישמי וחרפה לישראל".

19:28 עריכה

אהוד ברק: "עבור גנץ הבחירה לוותר על מנדט ראשון היא הימור בלתי מחושב בעליל, שעלול להביא לתבוסת המחנה".

19:47 עריכה

איילת שקד, בנוגע לפרשת אפי נווה: "במדינה דמוקרטית אסור לגבות פריצה למחשב ולסלולרי. אם חס וחלילה תינתן חסינות למי שפרץ לטלפון שלו, זו תהיה קריסה של הערכים הבסיסיים".

19:53 עריכה

ח"כ אחמד טיבי, ל"לפני החדשות" (חדשות 13): "יצחק שמיר ומנחם בגין היו רוצחים שהפכו למנהיגים, מאיר הר ציון פסולת אנושית". על מרואן ברגותי אמר טיבי: "מדובר במנהיג שנמצא בכלא, הוא סמל לאומי במאבק לאומי". את הדברים אמר בריאיון ל־"לפני החדשות". 

20:06 עריכה

מיד: הפגישה המשולשת – ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול-לבן בני גנץ אצל הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. מטרת הפגישה: כינון ממשלת אחדות בישראל. חדשות 13: "במהלך הפגישה ריבלין צפוי להציג פתרון למשבר הרוטציה".

 

20:23 עריכה

דיווח בחדשות 13: גורמים משפטיים בכירים מוסרים כי מיד לאחר השימע יתחיל בפרקליטות ובמשרד היוע"מ מרתון של שיחות במטרה להגיע להחלטה בעניין כתב האישום נגד נתניהו כבר בנובמבר. המשמעות: התנגשות עם לו"ז הרכבת הממשלה.

20:47 עריכה

איילה חסון מדווחת בחדשות 13 שגורמים בכחול לבן אומרים שאם גם גנץ וגם נתניהו לא יצליחו להרכיב ממשלה, הנשיא יטיל את המלאכה, כחוק, על ח"כ שלישי. לדעתם, זה יהיה ליברמן. והוא יקים ממשלה עם הליכוד, בלי נתניהו.

20:51 עריכה

הכתב הפליטי של מעריב אריק בנדר מדווח בטוויטר: על פי בכירים בבית הנשיא, "אם הנשיא ריבלין יעלה הצעת פשרה בפני נתניהו וגנץ, נפרסם אותה כדי לא לתת לאחד הצדדים לעשות עליה מניפולציה". 

21:02 עריכה

על פי דיווח שפורסם הערב בכאן חדשות, השר דודי אמסלם  נזף הבוקר, במהלך ישיבת המפלגה, בחברי סיעתו: "אם לא תתנו יד הספינה תשקע. למה אתם שותקים? לא יכול להיות שכולם לא מגבים את רה"מ, הרי אף אחד פה לא מתכננן להתמודד נגדו, ומי שכן יפסיד".

21:26 עריכה

שבע דקות בגן עדן: הנשיא השאיר את נתניהו וגנץ לבד בחדר.

21:42 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית תסיים הלילה את "מבצע טוהר הבחירות", במסגרתו כ-2,000 קלפיות נבדקות על ידי עשרות עורכי דין מהשירות הציבורי וחלקן אף נספרות מחדש. זאת, במטרה לאתר זיופים או תקלות בהליך הבחירה ובספירת הקולות, טרם פרסום התוצאות הרשמיות והגשתן לנשיא המדינה ראובן ריבלין ביום רביעי.

במקביל, הוקמה יחידה שבודקת את 16 הקלפיות שתוצאותיהן טרם פורסמו – 14 מהן בירכא, אחת בסכנין ואחת בפוריידיס. כזכור, בקלפיות אלו אירעו במהלך יום הבחירות אירועים חריגים שנתגלו על ידי סיירת מפקחי טוהר הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית, מזכירי ועדות הקלפי או נציגי הרשימות.

21:59 עריכה

בינתיים, כשנתניהו וגנץ מנסים להגיע להסכמה כלשהי, הנשיא ריבלין, שיצא מהחדר, מעדכן בטוויטר את מה שנאמר שם מהכיוון שלו: "מרחב שיקול הדעת של הנשיא גדול מתמיד. המצב הנוכחי פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל וביכולת לשלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחנו".

עוד אמר הנשיא: "העם מצפה מכם למנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות. ממשלה משותפת ושוויונית אפשרית".

לסיכום, אמר הנשיא לכלי התקשורת: "צעדנו צעד משמעותי – וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים"

22:11 עריכה

יהונתן ליס וחיים לווינסון מדווחים בהארץ שהפגישה נפתחה באווירה חשדנית וניכר שלא היתה כימיה בין נתניהו וגנץ. השניים אמנם הופיעו לפגישה ו"שברו את הקרח", אולם לא היתה למי מהם כוונה לנצל את המעמד כדי לנסות ולהרכיב ממשלה משותפת.

22:23 עריכה

אחרי שעתיים וקצת: הסתיימה פגישתם של נתניהו וגנץ. השניים בדרכם החוצה מבית הנשיא.

22:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ פרסמו הודעה משותפת בתום המפגש שקיימו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין:

"בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו".

22:50 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן טלפונית את ראשי בלוק מחנה הימין בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. נתניהו הדגיש שהפגישה הייתה עניינית ואמר לראשי המפלגות כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם".

סגירה