הצעת הליכוד לכחול-לבן: נתניהו ראשון ברוטציה, אבל יכהן פחות משנתיים

בליכוד הוסיפו: מספר השרים של שתי המפלגות יהיה זהה ● כחול-לבן, בתגובה: נשאיר את הדיונים למו"מ ● גורמים המעורים במו"מ: אין התקדמות ● אהוד אולמרט הוא יועצו האישי של גנץ במו"מ ● הנשיא ריבלין הודיע שיידחה לאחרי ראש השנה את הטלת המנדט להרכבת הממשלה ● מחר בערב: גנץ ונתניהו בארוחה בבית הנשיא

נתניהו וגנץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
נתניהו וגנץ
07:06 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, ייפגשו מחר בערב אצל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. אתמול קיימו השלושה פגישה ראשונה, שנמשכה למעלה משעתיים. בחלקה נועדו נתניהו וגנץ ביחידות, ללא ריבלין. כחלק מההכנות לפגישה מחר, ייוועדו היום האחראים על המשא ומתן הקואליציוני של כחול לבן ושל הליכוד, יורם טורבוביץ' ויריב לוין.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומנהיג כחול-לבן, בני גנץ, בבית הנשיא בירושלים. 23 בספטמבר 2019 (צילום: Haim Zach/GPO)
גנץ, ריבלין ונתניהו, אתמול בבית הנשיא (צילום: Haim Zach/GPO)

 

07:18 עריכה

לקראת השבעתם לחברי כנסת בשבוע הבא, ייערך מחר יום הכנה לשמונה פוליטיקאים שנבחרו בשבוע שעבר לראשונה לכנסת. במסגרת יום העיון ישוחחו המחוקקים לעתיד עם יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', ומזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ. כמו כן ייערך לשמונה סיור במשכן הכנסת. הכנסת העשרים ושתיים תושבע ביום רביעי.

המחוקקים החדשים הם ווליד טאהא, ג'אבר עסאקלה וסמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת, אלכס קושניר ומרק איפראימוב מישראל ביתנו, יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, משה אבוטבול מש"ס ומתן כהנא מימינה.

07:36 עריכה

על רקע המשא ומתן בין כחול לבן והליכוד ביטלו הפוליטיקאים משתי הסיעות את כל ראיונותיהם לתקשורת. בליכוד הסבירו שעשו זאת לבקשת הנשיא

07:44 עריכה

אחרי פגישתו עם יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, עדכן יושב ראש כחול לבן, בני גנץ את חבריו לסיעה –

חבריי חברי הכנסת,
כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו.
בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו.
הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, על עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו.
מחר ייפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד.

08:10 עריכה

במסגרת מתיחה רדיופונית התקשרו שדרנים מתחנת רדיו קול חי לחבר הכנסת עבד אל-חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת, שסבר שהוא משוחח עם ראש הממשלה נתניהו וחשף שלפני פיזור הכנסת נערכו שיחות רבות בין סיעתו לבין נתן אשל ויושב ראש הוועדה המסדרת מיקי זוהר.

חאג' יחיא מכהן בכנסת הנוכחית מטעם רע"ם, אך לא יכהן בכנסת הבאה. כשחשב שהוא משוחח עם נתניהו, הוא הציע לראש הממשלה לפנות ליושב ראש מפלגתו, עבאס מנסור. המתיחה נערכה בתוכנית "זמן אוויר" על ידי המגיש מנחם טוקר ועל ידי יהודה שוקרון שחיקה – לא באופן מאוד משכנע, אגב – את נתניהו.

אחרי פרסום המתיחה ליקטה טל שניידר מ"גלובס" שורה של התייחסויות של זוהר, שבהן התנער חבר הכנסת משיתוף פעולה עם חברי הרשימה המשותפת.

08:30 עריכה

מחר ימסור יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את תוצאות הבחירות לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.

ועדת הבחירות מצאה ש-600 איש הצביעו בשתי קלפיות במקביל, בין היתר על ידי ניצול ההסדר שמאפשר לאנשים עם מוגבלויות לבחור בקלפיות נגישות. 90 בוחרים נוספים הצביעו בשלוש קלפיות או יותר. ב-15 קלפיות, בירכא ובסכנין, ישנו חשד למעטפות כפולות – נושא שמטופל הן על ידי הוועדה והן על ידי המשטרה.

כ-3,000 מצלמות הופעלו בזמן ספירת הקולות. במהלך יום הבחירות הופעלו המצלמות רק ב-15 מקרים. עשר פניות נוספות של מפקחים להפעיל את המצלמות נדחו על ידי הוועדה, שסברה שהנסיבות לא מצדיקות תיעוד זה. כך דיווח יהונתן ליס ב"הארץ".

08:50 עריכה

מקורבים ליושב ראש כחול לבן בני גנץ אומרים שבעוד שבהודעתו אחרי הפגישה בבית הנשיא הציג עצמו נתניהו כמי שמנהל את המשא ומתן מטעם בלוק הימין, במפגש ניכר שהוא התנהל כמי שמייצג את הליכוד בלבדכך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. דפנה ליאל מחדשות 12 דיווחה כי באמצעות מסר זה – כך טוענים גורמים בבלוק הימין – מנסים בכחול לבן לפורר את הגוש של נתניהו.

אתמול טענו בכירים בכחול לבן אחרי פגישת גנץ-נתניהו, שראש הממשלה פועל לבחירות שלישיות, כי הוא מאמין שישיג 61 מנדטים. כך פרסם יובל קרני ב-ynet.

09:52 עריכה

גורמים בכחול לבן: המגעים עם הליכוד לא עסקו רק בשאלת הרוטציה, אלא גם בסוגיות של דת ומדינה – כך מדווחת טל שניידר מ"גלובס", שמוסיפה הערכה שזהו סולם לירידה מהתביעה לאייש ראשונים את לשכת ראש הממשלה, אם תוקם ממשלה משותפת.

10:14 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מגיב על השיחה של חבר הכנסת עבד אל-חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת ברדיו קול חי, שבה סיפר – כשסבר שהוא משוחח עם ראש הממשלה נתניהו – על שיתוף פעולה עם זוהר ועם אשל –

(1) חאג' יחיא איננו חבר כנסת לשעבר, אלא חבר כנסת מכהן.
(2) מה היו "ההצעות שלהם"?
(3) באיזה נימוק ההצעות הללו "נדחו על הסף על ידי ראש הממשלה"?
(4) "הפעם", כתב זוהר, "המקרה שונה", והבהיר – "הם שיתפו פעולה עם כחול לבן…". ועם הליכוד "הם" לא שיתפו פעולה – בהצבעה על פיזור הכנסת ועל מינוי מבקר המדינה?
(5) "אחלה מתיחה"? התחזות לאחר היא עבירה פלילית.

11:08 עריכה

לאחר שבישראל ביתנו הביעו התנגדות להחלפת יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, מסתמן שבכחול לבן לא יעלו להצבעה את מועמדותו של מאיר כהן לתפקיד – כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

11:26 עריכה

פגישת המשא ומתן בין כחול לבן והליכוד תיערך בשעה 12:30 בכפר המכבייה – כך מדווח חיים לוינסון מ"הארץ". את הליכוד ייצג יריב לוין, ואת כחול לבן – יורם טורבוביץ'.

11:37 עריכה

מפלגת צדק הגישה בשם המדינה כתב אישום נגד ראשי קמפיין הליכוד בשל פרסום, בניגוד לחוק, של סקרים בימים שלפני הבחירות. הקובלנה הפלילית הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב. כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן. רשימת צדק התמודדה בבחירות האחרונות וזכתה לכ-3,000 קולות.

12:25 עריכה

לקראת פגישתם ב-12:30, ראשי צוות המשא ומתן של כחול לבן והליכוד הגיעו לכפר המכבייה –

12:30 עריכה

חבר הכנסת יבגני סובה מישראל ביתנו אומר כי "הושגו הבנות מסוימות" בפגישתם אתמול של אביגדור ליברמן ובני גנץ. סובה אמר את הדברים בראיון ל-ynet.

יבגני סובה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יבגני סובה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
12:41 עריכה

החלה פגישת המשא ומתן של נציגי הליכוד וכחול לבן.

לוין אמר בפתח הפגישה כי "יש הרבה עבודה ויש מה לעשות". עוד הוסיף: "זה לא תלוי רק בנו, יש גם את הצד השני". דבריו הובאו באתר ynet.

12:55 עריכה

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו: "לא נאפשר מינוי קבוע של יושב ראש כנסת – עד להקמת הממשלה".

עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
14:05 עריכה

כל מה שצריך כדי לפתור את המשבר הפוליטי

14:12 עריכה

אחרי שעה וחצי, פגישת המשא ומתן בין יריב לוין מטעם הליכוד ויורם טורבוביץ' מטעם כחול לבן – הסתיימה. המפגש נערך בכפר המכבייה ברמת גן.

14:24 עריכה

נשיא המדינה ריבלין הזמין את יושב ראש כחול לבן גנץ ויושב ראש הליכוד נתניהו לארוחת ערב מחר ב-19:00 בבית הנשיא – כך דיווח עמית סגל. אתמול התקיימה פגישתם הראשונה של השלושה, כשבחלקה נועדו גנץ ונתניהו ביחידות. היום בצהריים נפגשו נציג המשא ומתן של הליכוד יריב לוין ונציג המשא ומתן של כחול לבן יורם טורבוביץ' בכפר המכבייה ברמת גן.

14:27 עריכה

איילת שקד: "אנחנו סומכים על ראש הממשלה שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין".

14:30 עריכה

אחרי הפגישה של יורם טורבוביץ' עם יריב לוין – בכפר המכבייה מתכנסים אנשי כחול לבן.

14:38 עריכה

ליברמן: "בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי". כלומר, לבד מהליכוד וכחול לבן ראש ישראל ביתנו מוכן למעשה לשבת בממשלה עם העבודה-גשר ועם הימין החדש.

בהמשך לפרסומים, לספינים ולפרשנויות השונות על המגעים להקמת ממשלה, אני רוצה לעדכן בכמה דברים:1. כהמשך לפגישתו מאתמול של…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שלישי, 24 בספטמבר 2019

14:46 עריכה

כתב זמן ישראל נתי יפת מעדכן שבתום פגישתם של יורם טורבוביץ' ויריב לוין פורסמה הודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן

ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ' סיימו את פגישתם. הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה.
יורם טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין.
השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יושב ראש כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

14:55 עריכה

בשעה 16:00 ייפגש יריב לוין עם נציגיהם של חברי גוש הימין ויעדכן אותם לגבי הפגישה שקיים עם היום עם נציג כחול לבן, יורם טורבוביץ'.

15:07 עריכה

גורמים בכחול-לבן, מיד בתום הפגישה בין השר יריב לוין מהליכוד ועו"ד יורם טורבוביץ' המייצג את המפלגה: "אי אפשר להתחיל מו"מ עם גוש של 55".

15:20 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין התנצל בפני סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן על הדברים שנאמרו עליו לאחר שהשווה את החברה הישראלית לגרמניה של שנות השלושים. "כבן דור שני לשורדי שואה, אני מבקש באמת להתנצל בשם כל מי שהוא אזרח במדינת ישראל ויודע על פועלך, על דברים שנרמזו ונאמרו בקשר לדברים כאלה ואחרים", אמר הנשיא, "אתה אחד מטובי בנינו, בלי קשר לעמדותיך הפוליטיות. ואני גאה שיש לנו בן כזה". 

16:53 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין צפוי לדחות את הטלת המנדט להרכבת הממשלה ליום רביעי הבא – המועד האחרון המותר לכך לפי חוק יסוד הממשלה. הדחייה נועדה לאפשר לליכוד ולכחול לבן למצות את המגעים ביניהם לכינון ממשלת אחדות.

16:57 עריכה

מיד בתום הפגישה עם נציג כחול-לבן: השר יריב לוין נפגש עם נציגי גוש הימין ל"פגישת עדכון".

17:39 עריכה

נפתלי בנט (הימין החדש), פונה ללבו של ליברמן אצל יעקב ברדוגו וג'קי חוגי בלי צה"ל: "קשה לי להאמין שבשלב זה בקריירה הוא ירצה להיות עם מישהו שמתכוון להקים ממשלה עם ערבים". עוד אמר בנט: "הייתי רוצה ממשלת ימין, אבל הפתרון היחיד הוא ממשלת אחדות רחבה".

.בנט וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
.בנט וליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
17:44 עריכה

דיווח של כאן חדשות: ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הבהיר לשר זאב אלקין (הליכוד) בפגישה ביניהם שמפלגתו לא תאפשר שום חקיקה בכנסת במהלך החודשים הקרובים, כל עוד לא תוקם קואליציה. בנוסף, אמר פורר שוועדות הכנסת הזמניות שיוקמו צריכות להיות מבוססות על שוויון במספר חברי הוועדה מבין הגושים הפוליטיים.

18:13 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ נכח בעצרת הכללית של האו"ם וכעת הוא מודה לטראמפ בטוויטר על אמירתו בעניין איראן ("לעולם לא נאפשר לה להגיע לנשק גרעיני").

18:19 עריכה

הסתיימה ישיבת המו"מ בין גוש הימין, אותו מייצגים השרים יריב לוין וזאב אלקין, לבין כחול לבן. על פי ההודעה, הצדדים דנו בקווים המנחים של המו"מ. במסגרת העדכון הדגיש השר לוין כי הוא הבהיר באופן מפורש בפתח פגישת המו"מ כי הוא מייצג את כל גוש הימין.

18:27 עריכה

התנועה לאיכות השלטון למנדלבליט: בטל את השימוע של נתניהו. הדרישה מגיעה בעקבות הפרסום ב"הארץ" לפיו ראש הממשלה העביר ליועמ"ש מסמך בן עמוד אחד בלבד וללא טיעונים – אף שהתבקש לפרט בו את עיקרי טיעוניו: "יש לראות בחשוד נתניהו כמי שוויתר על זכותו לשימוע", הסבירו בתנועה והוסיפו: "הפעם בחרו ראש הממשלה ובאי כוחו בטקטיקת עיכוב שונה משצפתה התנועה: הגשת כתב טענות שמכיל אך ורק הכחשה כללית וסתומה לטענות נגדו במסמך בן עמוד אחד, ללא כל נימוקים או התייחסות לראיות שהועברו לפרקליטיו של ראש הממשלה".

19:04 עריכה

כבר לא ליכודניקית? שרת החינוך לשעבר לימור לבנת נשאלה אצל אודי סגל ב"לפני החדשות" (חדשות 13) למי הצביעה בבחירות האחרונות וסירבה להגיב: "בוודאי שלא הצבעתי למפלגה מחוץ לימין. לא הצבעתי לכחול לבן או מישהו מהמפלגות האלה".

19:24 עריכה

גם יו"ר כחול-לבן בני גנץ מודה לנשיא טראמפ על הנחישות בנושא האיראני – וגם על פנייתו בנוגע לנורמליזציה במזרח התיכון: "לנורמליזציה יש חשיבות קריטית להנעת הסכמים בין ישראל למדינות האזור".

19:27 עריכה

יו"ר כחול לבן התייחס בטוויטר למו"מ של מפלגתו עם נציגי הליכוד (שמייצגים את גוש מפלגות הימין): "לא נוותר על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך".

19:33 עריכה

העיתונאי בן כספית התייחס היום בתכניתו עם פרופ' אריה אלדד ב-103fm לתקרית מהבוקר, בה כינה את אבישי עברי "אפס". "חשבתי על זה הרבה", אמר כספית לאלדד, "הכל היה אותנטי. התעצבנתי, הלך לי הפיוז, עפה לי התקרה – יו ניים איט. אני אדם עם פתיל קצר, נכבה מהר ונדלק מהר, עובדה שהתוכנית נמשכה כרגיל לאחר מכן. קיבלתי ים אהבה אחרי זה משום מה. כנראה שלא הייתי צריך להגיד את זה, למרות שאני לא רואה את המילה 'קשקשן' כקללה, וגם לא את המילה 'אידיוט'. זה תיאור מצב אבל בסדר אני מבין מה אתה אומר. 

"החטא הקדמון שלי היה שהסכמתי להעלות אותו לשידור. אני עומד מאחורי זה שלא הסכמתי להתנצל".

19:48 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ("אין הבדל בין השואה לטבח בעזה") ואמר: "מי שלא מפסיק לשקר על ישראל, מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני – שלא יטיף לישראל. ארדואן, תפסיק לשקר".

19:51 עריכה

הכתבת הפוליטית של וואלה טל שלו מדווחת כי כדי להתגבר על בלוק ה-55, בליכוד הציעו היום לכחול לבן חלוקה שוויונית לגמרי של ממשלת האחדות, כך שכחול לבן תחזיק בדיוק חצי מהתפקידים והתיקים בממשלה, קבינט, ועדת שרים לחקיקה וועדות אחרות, והחצי השני יתחלק בין הליכוד ושאר הסיעות בבלוק – ש"ס, יהדות התורה וימינה.

19:56 עריכה

יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, לאודי סגל ב"לפני החדשות" (חדשות 13), בהתייחסו לחשיפת הפגישה בין מקורבי נתניהו וחברי הרשימה המשותפת: "היו פגישות עם כמה חברי כנסת וגם עם שר אחד לפחות וביקשו מאיתנו שנמנע מהצבעה על פיזור הכנסת. זה היה בלשכה שלי".

20:01 עריכה

בחדשות 13 חושפים את הצעת הליכוד לכחול לבן: "נהיה ראשונים ברוטציה – אך נכהן פחות זמן בראשות הממשלה". על פי דיווחו של הכתב הפוליטי ספי עובדיה, ההצעה עלתה גם בפגישה אתמול וגם בפגישה היום. מדובר בניסיון להשיג פשרה ולגרום לגנץ להתתנער מהצהרתו שלא לשבת בממשלה תחת נתניהו. בליכוד הדגישו כי במידה שתינתן לנתניהו הבכורה ברוטציה, משך הכהונה שלו יהיה פחות משנתיים ואולי אפילו פחות משנה. עוד אמרו בליכוד כי מספר השרים יהיה שווה בשני הגושים. 

20:11 עריכה

על פי דיווח של כתב החרדים של חדשות 13 אבישי בן חיים, יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר היום: "אני מבין שנתניהו הסכים ללכת לרוטציה ואנחנו סומכים על נתניהו, אבל אנחנו גם רוצים רוטציה עם גנץ".

20:32 עריכה

כחול-לבן, בתגובה להצעת הליכוד: "אנו מכבדים את נשיא המדינה ואת בקשתו, ונשאיר את הדיונים לחדרי המשא ומתן". עוד נמסר מכחול לבן כי "פנינו לשמוע את עמדת הליכוד ולהסביר להם את עמדותינו. אנחנו מעוניינים לחדד בשלב ראשון את נושאי המהות והתוכן, ואילו נושא התפקידים והתיקים, יעלו לדיון בשלב מאוחר יותר".

20:58 עריכה

על פי דיווח ב-ynet, נציגי הליכוד וכחול לבן סיכמו במגעים ביניהם כי המפלגה שתקבל ראשונה את ראשות הממשלה תיאלץ לוותר על שני תיקים בכירים, בהם משרד הביטחון, משרד האוצר או משרד החוץ.

21:10 עריכה

אין הסכמה על דרישות המפתח: הליכוד מבקש החלת ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח כצעד ראשון, כחול לבן רוצה תחבורה ציבורית בשבת ועוד מספר סוגיות נפיצות בעיני החרדים בענייני דת ומדינה.

21:11 עריכה

דיווח של רביב דרוקר בחדשות 13: גם בכחול לבן קיימו מגעים עם הרשימה המשותפת לפני ההמלצה לנשיא המדינה.

21:28 עריכה

חשיפת חדשות 13: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מייעץ ליו"ר כחול-לבן בני גנץ במהלך המו"מ. זה די הגיוני, נוכח העובדה שראש הסגל של אולמרט הוא יורם טורבוביץ – מי שמנהל את המגעים לאחדות מטעם בני גנץ (במקביל להלל קוברינסקי, שפועל מטעם יאיר לפיד).

21:33 עריכה

בנו החייל של בכיר בליכוד נחקר באזהרה במשטרה הצבאית, בחשד לעברות על טוהר המידות. על פי החשד, החייל השחית פתקים של מפלגת כחול לבן בקלפי של צה"ל. החייל הכחיש את המיוחס שלו – ואף הציע לחוקריו לעבור בדיקת פוליגרף.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל קיים מערך ייעודי אשר נועד להבטיח כי המשרתים בצה"ל יממשו את זכות ההצבעה בבחירות באופן תקין ומסודר. במצ"ח מתנהלות מספר בודד של חקירות שעניינן ניסיון לפגיעה בטוהר הבחירות. עם סיום החקירות, יועברו ממצאיהן לבחינת הפרקליטות הצבאית".

22:03 עריכה

הכתב הפוליטי של כאן חדשות מיכאל שמש מדווח שמי שמנהל בפועל את המו"מ מטעם מפלגת כחול-לבן הוא יאיר לפיד השוהה בצרפת. על פי דיווחו, רשימת הדרישות של כחול-לבן במו"מ כוללת, בנוסף לפרסומים מהצהרים (אישור חוק הגיוס ותחבורה ציבורית בשבת), גם הכרה בנישואים אזרחיים, ביטול חוק המרכולים ואישור מתווה הכותל. 

22:19 עריכה

גורמים המעורים בפרטי המו"מ בין הליכוד לכחול לבן טענו כי במהלך השיחות הודיעו נציגיו של גנץ כי לא יסכימו לשבת תחת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. לדברי הגורמים, אפשרות נוספת שעולה על הפרק היא שנתניהו יתחיל כראש הממשלה, אולם אם יוגש נגדו כתב אישום – יוחלף בבני גנץ.

"אחד הדברים שעלו בשיחות בין הליכוד לכחול לבן הוא ההתנגדות החד משמעית לכל פגיעה בשלטון החוק, ואי ההסכמה לשבת עם ראש ממשלה תחת כתב אישום, כפי שהתחייבו בקמפיין הבחירות שלהם", ציין אחד הגורמים.

על פי גורם אחר, רעיון נוסף שעלה בפגישה הוא שנתניהו ימשיך לכהן בתפקידו כראש הממשלה למשך כמה חודשים שיהיו מוגדרים מראש ומיד אחריו ייכנס גנץ לתפקיד. אם נתניהו יזוכה, או לא תחול מניעה משפטית שיכהן כראש ממשלה,  הוא יוכל לחזור לתפקיד, לפי הסכם הרוטציה.

22:29 עריכה

יהונתן ליס מדווח בהארץ: גורמים המעורים במגעים בין כחול-לבן לליכוד טוענים כי "אם הנשיא לא ישלוף שפן מהכובע בפגישה המתוכננת מחר, ספק אם המהלך יצלח". לפי הגורמים, הפגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן שנערכה היום לא הביאה להתקדמות. לדבריהם, המפגש נמשך כשעה בסך הכל, פרק זמן שממילא לא אפשר צלילה לעומק המחלוקות בין הצדדים.

"בניגוד לדיווחים בתקשורת, שני הצדדים לא היו קרובים אפילו לדיון על הרוטציה, שהיא אחת מאבני הנגף המרכזיות בין המפלגות", הוסיפו הגורמים. שני הצדדים לא אמורים להיפגש עד מחר בערב, אז יוועדו בבית הנשיא במקביל לארוחת הערב המשולשת של הנשיא ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ.

22:35 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא ידוע רק בתור לשון מאזניים, אלא גם בתור אוהד שרוף של בית"ר ירושלים בכדורגל. הערב זכתה קבוצתו בגביע הטוטו לאחר שניצחה את מכבי תל אביב בגמר הטורניר (המהווה הכנה לעונה שבפתח) – וליברמן מקווה שמדובר בסימן לבאות: "בשעה טובה תואר ראשון לבית"ר העונה. מקווה שזו רק ההתחלה. יאללה בית"ר!".

22:46 עריכה

על פי דיווח בחדשות 13, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החליט למנות את שולמית דותן, נשיאת בית משפט השלום בירושלים בדימוס, לתפקיד יו"ר ועדת ההיתריםההחלטה התקבלה לאחר שהשופטת בדימוס שרה פריש, אותה התכוון המבקר למנות, החליטה להסיר את מועמדותה עקב פרסומים אודות תפקודה בתפקידים שמילאה בעבר.

השופטת שולמית דותן (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
השופטת שולמית דותן (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
סגירה