השר שלמה קרעי נחת בסעודיה יחד עם חבר הכנסת ביטן

בכירי הליכוד הגיעו לאירוע תמיכה בעבריין רפי קדושים. לוין: להבטיח שיעמוד בראש הסיעה הגדולה בהרצליה ● דיווח: טייסים שלא יחזרו עד ה-17.10 מסתכנים בהדחה ● רם בן ברק הודיע רשמית: אתמודד מול לפיד על ראשות יש עתיד בפריימריז בדצמבר ● הותרה לפרסום זהות המחבל איתו ניהלו הסוהרות מכלא רמון קשר ● במשרד הפנים מכחישים: ג’ידא רינאוי-זועבי לא עובדת אצלנו

שר התקשורת שלמה קרעי וח"כ דוד ביטן עם נחיתתם בריאד, סעודיה. 2 באוקטובר 2023
שר התקשורת שלמה קרעי וח״כ דוד ביטן עם נחיתתם בריאד, סעודיה. 2 באוקטובר 2023

בוקר טוב ומועדים לשמחה. גל האלימות: תושב ג'ואריש בן 18 נפצע אנוש מירי שוטרים לאחר שירה לעברם. הוא פונה עצמאית לבית החולים אסף הרופא ומת מפצעיו.

הירי בוצע בהמשך לירי של שוטרים לעבר שני תושבי השכונה שנחשדו בפיצוץ רכב ליד מושב חצב בשפלה, בו נהרג תושב הדרום, בן 37. דקות אחר כך, התקבל דיווח על ירי סמוך לצומת ראם, בו נהרג אדם נוסף. קודם לכן בשעה 17:00 נרצח באשקלון צעיר בן 25.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר אתמול ביחס לגל הפשיעה, כי "בבסמת טבעון, באשקלון ובקריית מלאכי – מדינת ישראל תחת מתקפה. אסור להסכים שהמציאות המדממת הזו תהפוך לשגרה, חייבים להתגייס כדי לטפל במכת הפשיעה והאלימות.

"הגיע הזמן שהממשלה תירתם לטפל בבעיה. וכמו בכל תחילה של פתרון – זה מתחיל מלקיחת אחריות. של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה."

כוחות משטרה חוסמים כביש בג'ואריש ברמלה. 1 באוקטובר 2023 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
כוחות משטרה חוסמים כביש בג'ואריש ברמלה. 1 באוקטובר 2023 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף אמר בשיעור השבועי כי "רוב עם ישראל אוהב את הדת והתורה אך יש מיעוט שעושה קצת רעש". עוד אמר הרב בשיעורו השבועי שחלקים ממנו פורסמו בתכנית "הצינור" כי "אדם שאוכל לא כשר – המוח שלו נהיה מטומטם. קשה לו לתפוס דברים, לא קולט".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב באמירה ש"בדבריו שינה הרב את תפקידו, והפך לרב של מיעוט צעקני שמקלל מהיציע מיליוני יהודים שמשרתים בצבא, מסכנים ומקריבים את חייהם, עובדים ומחזיקים את המדינה בחיים".

הממשלה תקצץ 70% מהמימון של עמותת הסיוע הנפשי ער"ן. לפי הפרסום של כאן חדשות הבוקר, התקצוב צפוי לרדת מכ-6 מיליון שקלים ל-1.7 בלבד.

כוחות משטרה בוחנים את הזירה בה שוטרים ירו לעבר שני בני אדם בצומת ראם, לאחר שנחשדו בפיצוץ מטען ליד מושב חצב. 2 באוקטובר 2023 (צילום: Liron Moldovan/Flash90)
כוחות משטרה בוחנים את הזירה בה שוטרים ירו לעבר שני בני אדם בצומת ראם, לאחר שנחשדו בפיצוץ מטען ליד מושב חצב. 2 באוקטובר 2023 (צילום: Liron Moldovan/Flash90)

שר הרווחה לשעבר מאיר כהן (יש עתיד) תוקף את הממשלה ואיתמר בן גביר על ההתדרדרות באירועי האלימות: "יש עוד אלף ואחד דברים שצריך לעשות ובעיקר דוגמא אישית. השר לביטחון פנים צריך להוות דוגמא אישית ולא לחרחר ריב".

על תפקוד הממשלה הקודמת ביחס לטיפול בפשיעה, אמר כהן כי "המתכלל היה יואב סגלוביץ' שעשה עבודה מצוינת. זו לא הייתה ירידה שולית אלא דרמטית – אם נשווה את מספר הנרצחים זה שני עולמות שונים. ההתכוונות והרצינות של הממשלה ששמה את הנושא במרכז השולחן. מתוך הבנה שצריך למגר את הפשע ויצרנו מנהיגות שאפשר לדבר איתה".

נוכח הביקורת על אובדן השליטה של המשטרה והממשלה מול גל הפשיעה, יועץ של השר לביטחון לאומי אומר כי הוא "מאתגר את המערכת".

עו"ד דוד בבלי, יועץ של השר איתמר בן גביר, אמר לרדיו 103fm כי "השר לביטחון לאומי מאתגר את המערכת ומביא גישה שונה בכל תחום. זה לא תמיד נעים לכל מני גורמים בסביבתו של ראש הממשלה. לגבי האסירים הביטחוניים והסוהרות בבתי הכלא, שנים דיברו שצריך להוציא את הסוהרות והשר לביטחון לאומי הוא הראשון שעשה את זה".

אותו יועץ הוסיף כי "בטווח הקצר צריכים כלים הרבה יותר דרקוניים. כבר במרץ או אפילו לפני השר דרש מעצרים מנהליים מהיועמ"שית, הבאנו רשימה של שמות, חבר'ה שהם פצצות מתקתקות, חלקים מהם מעורבים ברציחות. לא יכול להיות שנער גבעות נעצר מעצר מנהלי רק כי צייר גרפיטי או תפסו אותו ליד עוד כמה חבר'ה".

שוטרים בזירת חיסול באשקלון. 1 באוקטובר 2023 (צילום: Flash90)
שוטרים בזירת חיסול באשקלון. 1 באוקטובר 2023 (צילום: Flash90)

פלסטינים ירו אמש להתנחלות עשהאל שבדרום הר חברון ובמהלך הסריקות זוהו פגיעות בכמה בתים ביישוב. אין נפגעים באירוע. שרת ההתיישבות אורית סרוק הגיעה ליישוב ואמרה כי מדובר ב"לא פחות מנס, אבל אסור לנו לסמוך על נסים".

יועץ של השר איתמר בן גביר, ניצב בדימוס שלומי קעטבי, אמר הבוקר לכאן ב', כי "הפשיעה החלה לפני כהונת הממשלה הנוכחית. הממשלה מממנת את ארגוני הפשיעה בכך שהיא מעבירה תקציבים לרשויות הערביות".

ראש עיריית אום אל פאחם הגיב לדברים, ואמר כי "ידוע לכל שאין שום בסיס עובדתי לאמירה הזו. זה ניסיון להסיט את תשומת הלב מכישלונו של השר בן גביר".

סגירה