פצצת המכסים של טראמפ מפילה את הבורסות בעולם

דונלד טראמפ ירה אתמול תותח כבד במלחמת הסחר עם סין, כשאיים להעלות מכסים על סחורות סיניות ● הציוצים של הנשיא שלחו את הבורסות באסיה לירידות של כ-6%, אך הירידות בוול סטריט מתמתנות כעת, אחרי שהתברר כי הסינים עשויים להגיע לוושינגטון ביום רביעי

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים אתמול להעלות מכסים על סחורות סיניות המגיעות לארה"ב ובורסות העולם מגיבות בירידות, לאחר תקופה ארוכה של קפאון יחסי. הנשיא צייץ אתמול בטוויטר כי ארה"ב תעלה את המכסים על סחורה סינית בשווי 200 מיליארד דולר, וזה יקרה עוד השבוע. האיום עלול להעמיק את ההאטה בכלכלה הסינית, ותגובת ההדף תורגש ברחבי העולם.

הציוץ של טראמפ:

הנשיא הצהיר שהמכס החדש ייכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, ויעלה ל-25% במקום 10% כיום. בתחילת השנה טראמפ כבר שיגר איום דומה, אך הישהה אותו לאחר ששתי המעצמות פתחו בדיונים על יחסיהן, במסגרת מה שמכונה מלחמת סחר. כעת נותר להמתין ולראות אם המשלחת הסינית תגיע לוושינגטון ביום רביעי השבוע להמשך השיחות. האיום של טראמפ ירחף מעל השיחות וישמש תמריץ לסיום מוצלח שלהן.

המשך השבוע יהיה תנודתי מאוד, עד שיתברר אם האיום של טראמפ ממשי או ששני הצדדים יגיעו להבנות. טראמפ אמור לדבר היום במדשאת הבית הלבן ולהתייחס למהומה שיצר בשווקי העולם.

בורסות העולם מגיבות היום בירידות: המדדים המובילים בפריז, לונדון ופרנקפורט ירדו בכאחוז לאחר שקודם לכן ננעל המדד המוביל בשנגחאי בכ-6% ומדד הנג-סנג נפל בכ-3% בהונג קונג. בשעה זו מתמתנות הירידות בוול סטריט לכאחוז, לאחר תגובה חריפה יותר בפתיחה. מחיר הנפט יורד והדולר נחלש בעולם. בתל אביב ירד מדד ת"א 35 בכאחוז. הדולר נחלש מול השקל בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.591 שקלים לדולר.

עוד 209 מילים
סגירה