המנדט אצל ביבי, וגנץ רוצה בחירות שלישיות

בנימין נתניהו, בני גנץ וראובן ריבלין בפגישה בבית הנשיא אחרי הבחירות בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
עמוס בן גרשום/ לע"מ
בנימין נתניהו, בני גנץ וראובן ריבלין בפגישה בבית הנשיא אחרי הבחירות בספטמבר 2019

רבים בשמאל, עוד יותר רבים בתקשורת מנסים לתעתע בכם ולטעון כי לגנץ יש 'גוש' גדול יותר מלנתניהו. אל תתבלבלו, לגנץ יש 'גוש' קטן בהרבה, הרשימה הערבית המשותפת לא באה בחשבון מבחינתו אפילו לא כעמוד תמך.

גנץ יודע זאת, אך מסרב להשלים עם העובדה כי לא יהיה ראש ממשלת ישראל – לפחות לא בסבב הנוכחי, אפילו אם המנדט הזה יסתיים בעוד סבב בחירות או שניים.

גנץ יודע שהגוש שלו קטן יותר, אך מסרב להשלים עם העובדה כי לא יהיה ראש ממשלת ישראל – לפחות לא בסבב הנוכחי, אפילו אם המנדט הזה יסתיים בעוד סבב בחירות או שניים

זו הסיבה היחידה שהוא מדבר גבוהה ומפליג בדמיונות, כאילו יש באמתחתו תוכנית מגירה ליצור קונסטלציה כלשהי שתוביל לממשלת אחדות ללא נתניהו, או ממשלה צרה עם החרדים וליברמן.

גנץ לא שמע את הקולות שקראו לביטול הרוטציה בינו ללפיד, גם כשהיה ברור כי צעד כזה יקדם אותו בצעדי ענק אל עבר השלטון. כך שהוא מבין היטב מדוע מפלגת הליכוד לא תשמע את זמזומיו על 'תבואו בלי נתניהו'.

בהתעקשותו של גנץ, הוא מוביל את מדינת ישראל בדרכה למערכת בחירות שלישית. בפעם הקודמות זה היה נראה הזוי שתהיה מערכת בחירות שניה – הפעם זה כבר נראה כורח המציאות.

גנץ לא שמע את הקולות שקראו לביטול הרוטציה בינו ללפיד, גם כשהיה ברור כי צעד כזה יקדם אותו בצעדי ענק אל עבר השלטון. כך שהוא מבין היטב מדוע מפלגת הליכוד לא תשמע את זמזומיו על 'תבואו בלי נתניהו'

ב'כחול לבן' לא מכחישים את הטענה כי הם חפצים בסבב נוסף של בחירות. הם מציגים זאת כדרך להגיע לזמן בו נתניהו יהיה אחרי תהליך השימוע ובדרך לכתב אישום (לפחות כך הם מקווים).

מי שמוביל אותנו לסבב ג', איננו ראש הממשלה נתניהו, הוא באמת חפץ להקים ממשלה ואף מוכן להתגמש מאד עבור כך.

ליברמן לא יכול להיות זה שמוביל, את ה'רווח' שלו הוא כבר עשה בסבב הנוכחי. אין לו סיכוי ממשי להגדיל את 'ישראל ביתנו' עוד יותר.

גנץ לכשעצמו כבר מזמן רוצה להתחיל לעבוד, הוא עוד בשלב בו הוא מאמין כי יוכל לעשות משהו ממשי למען אזרחי ישראל.

נותר לנו יאיר לפיד שדעותיו ימניות משל עמיר פרץ, אבל כדי למנוע הכרעה בבחירות ולגרור את ישראל לסבב ג', הביא ל'הישג' של 13 מושבים למפלגה 'המשותפת'.

זה בסדר, הרשימה המשותפת עמדה במבחן בג"צ. אבל אף גורם במחנה הימין לא ישתמש בה כדי לקדם אג'נדות. אפילו לא ליברמן, שהבין לפתע כי הוא במילכוד.
אבל כבר אמרו חז"ל: 'לא עכברא גנב אלא חורא גנב' -קרי: לא העכבר אחראי לגניבת חריץ הגבינה כי אם החור שאיפשר לעכבר להכנס אל המטבח.

לא יאיר לפיד יכול לשאת באחריות לטלטלות העוברות על מדינת ישראל בנסיונו לקדם את גחמתו לשמש כראש ממשלה בישראל – כי אם אלו שמאפשרים לו להתל כך בציבור ובהונו

לא יאיר לפיד יכול לשאת באחריות לטלטלות העוברות על מדינת ישראל בנסיונו לקדם את גחמתו לשמש כראש ממשלה בישראל – כי אם אלו שמאפשרים לו להתל כך בציבור ובהונו.

האם מערכת בחירות שלישית תספיק לאזרחי ישראל כדי שיותירו את לפיד הרחק מאחור, או שיצטרכו לסבב רביעי כדי לוותר על לפיד אפילו במחיר הפסד גנץ?

חוקית, אין כאן שאלה ולא אתגר. החוק מגדיר מי יכול ומי לא יכול לשמש כראש ממשלה בכל הקשור לחשדות וכתבי אישום.

אני אישית לא מאמין לאף פוליטיקאי. עם הכנסו למגפי ה'פוליטיקאי', הרי שקיבל על עצמו את תנאי וכללי המקום והשיטה: כמה שיותר תארים לפני השם וכמה שיותר אפסים בחשבון הבנק

ציבורית, הנשיא ריבלין, שלא נחשד כאוהד או אהוד בגוש הימין, או באהבה יתירה לעומד בראש הגוש – הציע את אופציית ה'נבצרות'. גם זה לא נח לגנץ.

כל פוליטיקאי באשר הוא מציג את משנתו כ'אידאולוגיה', ליצמן וגפני מספרים שהם 'בשם השם' ויאיר לפיד טוען כי הוא נלחם למען 'שיוויון'.

אני אישית לא מאמין לאף פוליטיקאי, אני מאמין שעם הכנסו למגפי ה'פוליטיקאי' הרי שהוא קיבל על עצמו את תנאי וכללי המקום והשיטה: כמה שיותר תארים לפני השם וכמה שיותר אפסים בחשבון הבנק.

אב לארבע בנות וסב לנכדה. כותב את אשר על ליבו מנקודת מבטו, בעיתונות החרדית מאז 1999. אוהב ללמוד מתגובות הגולשים וטוען כי הוא פתוח תמיד לשמוע דעה אחרת.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 594 מילים
סגירה