גנץ רושם אפס טעויות

בעיני רבים, גנץ הוא אוטוריטה ביטחונית - ולכן יכול להתייצב מול הציבור בשעות כל כך קריטיות ולזכות באמונו ● בניגוד לנתניהו, גנץ נתפס כאיש אמין ולא תכסיסן פוליטי ● אתמול היה לשר הראשון מקבינט המלחמה שקיים מסיבת עיתונאית ● הוא גם היה מספיק הגון כדי להודות שגם נושא באחריות לשבעה באוקטובר ● פרשנות

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בני גנץ

בתולדות המלחמה הזו ייזכר בני גנץ כמי שנכנס לקבינט המלחמה בלי תנאים מוקדמים, אחרי ניסיון רע ומר עם ראש הממשלה נתניהו.

גנץ ייזכר גם כמי שהיה הראשון מתוך הקבינט הזה שעמד מול התקשורת, לקח אחריות על השנים שבהן עמד בצמתים הביטחוניים העיקריים במדינה, וגם הסכים לענות לשאלות, עניין לא  מובן מאליו בימים אלה.

גנץ אמר אתמול בפירוש שאנחנו באירוע שיימשך שנים, מה שמעורר כמה שאלות גם על תוחלת החיים של המחנה הממלכתי בממשלה הזו, שמתוחמת לימי המלחמה בלבד.

גנץ אמר אתמול בפירוש שאנחנו באירוע שיימשך שנים, מה שמעורר כמה שאלות גם על תוחלת החיים של המחנה הממלכתי בממשלה הזו, שמתוחמת לימי המלחמה בלבד

חמישה חברים בקבינט המלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, גנץ, גדי איזנקוט ורון דרמר. נתניהו נואם מדי פעם, אבל לא עונה לשאלות. בהופעה האחרונה שלו, שלשום בערב, הבינו כולם שהוא מתחמק מהאחריות לאסון הנורא.

גלנט הצטרף אתמול לגנץ, נשא דברים וענה לשאלות עיתונאים. בשונה מגנץ ואיזנקוט, שר הביטחון גלנט נתפס כמו חלק מהותי במחדל. לזכותו ייאמר שהוא התחיל לענות לשאלות וגם לקח על עצמו אחריות על מה שקרה.

אגב, לא ברור למה דרמר לא מתייצב אף פעם מול המצלמות. מדובר באיש רציני ורהוט בעל כושר שכנוע וראיית עומק. חבל שאינו מנצל את הכישורים האלה, שבאו לידי ביטוי כמה פעמים בתקשורת הזרה.

גנץ ברגע זה רושם אפס טעויות. בעיני רבים גנץ הוא אוטוריטה ביטחונית, ולכן יכול להתייצב מול הציבור בשעות כל כך קריטיות ולזכות באמונו. בניגוד לנתניהו, גנץ נתפס כאיש אמין, ישר ולא תכסיסן פוליטי. הוא מקרין צניעות, ומשתדל שלא להציג את עצמו כמושיע. "אני חייל", הוא אמר אתמול במסיבת העיתונאים.

בניגוד לנתניהו, גנץ נתפס כאיש אמין, ישר ולא תכסיסן פוליטי. הוא מקרין צניעות, ומשתדל שלא להציג את עצמו כמושיע. "אני חייל", הוא אמר אתמול במסיבת העיתונאים

גנץ מספיק הגון כדי להודות שגם הוא היה שותף בקונספציית החמאס המורתע, ואפילו נשא את נאום הכלניות המפורסם אחרי מבצע צוק איתן, שהבטיח שקט ושלווה לארבעים שנה. גנץ היה אז הרמטכ"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל בני גנץ ב-2013 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל בני גנץ ב-2013 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בצבא כינו את גנץ "בניחותא", משום שעשה את הדברים בכבדות ובאיטיות. גנץ שנא את הכינוי הזה, אבל אולי התכונה הזו הפכה חיובית בימים אלה, והיא משדרת מחשבה נוספת ושיקול דעת בקבינט המלחמה ובכלל. במידה מסוימת, גנץ הוא משקל נגד לנתניהו וגם לגלנט, שנראה עצבני וחם מזג כל הזמן.

צריך לציין כי הרמטכ"ל הנוסף בקבינט המלחמה, גדי איזנקוט, מקבל ללא ערעור של סמכותו של גנץ, ולא מנסה ברגע זה להציג שום פוזה עצמאית למטרות פוליטיות.

כל מי שמגיע למלונות המפונים מהדרום והצפון ולבתי ההארחה, מגלה עוד יתרון שיש לגנץ וחבריו בימים אלה: לאנשים שהגיעו מן התופת אין את האמון וגם את הכוח הנפשי לפנות לשרי הממשלה, בעיקר שרי הליכוד, שהם בטוחים שהפקירו אותם. השרים הללו כמעט שלא מגיעים להיפגש עם המפונים – ואם הם מגיעים, הם זוכים לקריאות בוז.

שרים וחברי כנסת של המחנה הממלכתי נכנסים לתוך הוואקום הזה. הם קבוצת התייחסות שונה. השר חילי טרופר, שהצטרף לממשלה יחד עם גנץ לפני שבועיים, מסתובב בכל הארץ, פוגש מפונים ומשפחות שכולות ומתקבל באהדה גדולה. אנשים מאמינים בו ומבקשים סיוע. מבחינתם, ידו לא הייתה במעל.

השר חילי טרופר, שהצטרף לממשלה יחד עם גנץ לפני שבועיים, מסתובב בכל הארץ, פוגש מפונים ומשפחות שכולות ומתקבל באהדה גדולה. אנשים מאמינים בו ומבקשים סיוע. מבחינתם, ידו לא הייתה במעל

בני גנץ וחילי טרופר בסיור במלון המפונים בשפיים וכפר המכבייה. 10 באוקטובר 2023 (צילום: המחנה הממלכתי)
בני גנץ וחילי טרופר בסיור במלון המפונים בשפיים וכפר המכבייה. 10 באוקטובר 2023 (צילום: המחנה הממלכתי)

"גם אם אשלם את המחיר הפוליטי הכי כבד – אני רוצה להיות בפנים", אמר גנץ ביום שנכנס לקבינט. בינתיים הוא זוכה בעיקר ברווח פוליטי, אבל עם ראש ממשלה כמו נתניהו אין לדעת איך השותפות הזו תיגמר.

בינתיים מבטיח גנץ כי "הקבינט מתנהל נכון", וצריך רק לקוות שהוא צודק.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
גנץ עשה טעויות רבות בתפיסת עולם שלו ובאמונה באנשים מהצד הפלסטיני. עדיין הוא היחיד שיודע לאחד ושיודע להכנס תחת האלונקה כדי להציל את המדינה. פעם שניה שהוא נכנס תחת האלונקה של המדינה וזה מ... המשך קריאה

גנץ עשה טעויות רבות בתפיסת עולם שלו ובאמונה באנשים מהצד הפלסטיני. עדיין הוא היחיד שיודע לאחד ושיודע להכנס תחת האלונקה כדי להציל את המדינה. פעם שניה שהוא נכנס תחת האלונקה של המדינה וזה מה שאזכור ואני מאוד מעריך. ביחד ננצח.

טעות ,גנץ אשם בכל מה שקרה ב7/10 שהיה שר הביטחון חתם על מעבר חופשי של פועלים עזתיים לתוך ישראל ,והספיקו להעביר לחמאס לממפות את עוטף עזה....דרך אגב אישתו הייתה בעבר פעילת שלום ומתעמתת עם... המשך קריאה

טעות ,גנץ אשם בכל מה שקרה ב7/10 שהיה שר הביטחון חתם על מעבר חופשי של פועלים עזתיים לתוך ישראל ,והספיקו להעביר לחמאס לממפות את עוטף עזה….דרך אגב אישתו הייתה בעבר פעילת שלום ומתעמתת עם חיילים משמר הגבול , מבחינתי הוא מנורה אדומה למדינה

עוד 547 מילים ו-4 תגובות
סגירה