נתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר

בליכוד אומרים שאם בכחול-לבן יסרבו למתווה הנבצרות של הנשיא ריבלין, אין למו"מ כל סיכוי ● הצדדים צפויים להיפגש שוב מחר ● השימוע של נתניהו יחל ביום רביעי ויימשך יומיים ● גורמים בליכוד: בכחול-לבן צריכים להפנים שאין סיכוי לפוטש אצלנו ● ח"כ אחמד טיבי: "לא פעלנו לפי בקשה של כחול-לבן"

.נתניהו ורבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
.נתניהו ורבלין
10:32 עריכה

יש להרחיק את המצלמות והמיקרופונים מחדרי המשא ומתן הקואליציוני – כך קורא חוקר התקשורת גבי וימן. בראיון לרון נשיאל ביומן השבוע של כאן רשת ב' אמר פרופסור אמריטוס וימן, שנציגות כלי התקשורת גורמת לצדדים להתחפר בעמדותיהם, ולכן גורמת נזק. וימן הזכיר כדוגמה רצויה את המשא ומתן בקמפ דייוויד, לפני 41 שנים, אז סיקרה התקשורת מרחוק את המגעים בין ישראל למצרים.

וימן בירך על כך, שהשימוע של ראש הממשלה נתניהו לא יועבר בשידור ישיר, ואמר, שבארצות הברית, כשדיונים בבתי המשפט משודרים – הם הופכים לקרקס.

12:59 עריכה

מחר יקיימו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן פגישת עבודה. אתמול נפגשו במלון אוריינט בירושלים יריב לוין וזאב אלקין מטעם הליכוד עם שלום שלמה ויורם טורבוביץ' מטעם כחול לבן. לפי הדיווחים, בפגישה, שנמשכה כארבע שעות, לא הושגה התקדמות משמעותית במגעים. כבר בפתח הפגישה התגלעה מחלוקת בין הצדדים, כשנציגי כחול לבן סירבו למסור הצהרה משותפת לתקשורת יחד עם נציגי הליכוד, בטענה שהדבר לא תואם עימם מראש.

הפגישה מחר תהיה הפגישה השלישית של צוותי העבודה של שתי הסיעות. בנוסף, התקיימו שתי פגישות בין ראש הממשלה יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, לבין יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, בבית הנשיא.

15:25 עריכה

העיתונאי האמריקאי בן רודס מצביע על חוט מקשר בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ (שבימים אלה מתקיים הליך הדחה נגדו), ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון (שנמצא תחת חקירה) וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (שניצב על סף שימוע לפני כתב אישום): "לא שבוע טוב עבור אנשי ימין שמתיימרים להיות חזקים".

15:32 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן לא נח בשבת. הוא קורא ציוצים. במקרה הזה, מדובר בציוץ של "שקוף" שטוען שעמותת "קלע שלמה" קיבלה 300 מיליון שקל מהמשרד לעניינים אסטרטגיים כדי להילחם ב-bds. ארדן הלא ישן טוען, בגדול, שמדובר בפייק ניוז, ומתעצבן.

15:44 עריכה

ובינתיים, בארצות הברית של אמריקה: יש מצב שידידו הטוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא דונלד טראמפ, קצת, טיפה'לה, בלחץ.

16:03 עריכה

יודעים גרמנית? בעצם, זה לא משנה, העיקר שתראו מפגינים בברלין נגד ישראל ובצד, בעיגול, את גלעד ארדן. זה כבר יעשה את העבודה. ובכל זאת – ארדן מרטווט כאן ידיעה מה"בילד" על כך שהוא מזהיר מפני "שנאה ואלימות כלפי יהודים בגרמניה".  משום מה מאוד חשוב לו השבת, כשכולם נחים ומטיילים, להזכיר שהוא קיים.

16:44 עריכה

כתב חדשות 12 ציון נאנוס יודע שאנחנו יודעים ובכל זאת רואה לנכון להבהיר: "אם נתניהו מחזיר השבוע את המנדט לנשיא זה לא כי הוא מנסה לחסוך זמן מיותר ודואג למדינה".

19:28 עריכה

שר הארגיה יובל שטייניץ ב"המטה המרכזי" (חדשות 13): "הספין של כחול-לבן בא ואומר 'בואו לא נכבד את הבחירה של 2 מיליון אזרחים בנתניהו'. זה ספין מכוער ואנטי דמוקרטי. "ראש הממשלה, להבדיל מגנץ, קיבל על עצמו את תוצאות הבחירות – והתוצאות הן שהעם לא נתן לא לנתניהו ולא לגנץ מנדט להרכבת ממשלה. בכחול לבן מחפשים תירוצים כדי לברוח מאחדות.

19:31 עריכה

אחמד טיבי ב"המטה המרכזי" (חדשות 13): "אנחנו לא מקבלים הוראות מאף אחד. המלצנו על גנץ בפני הנשיא לא מאהבת גנץ, אלא כי רצינו לבלום את נתניהו, ובטח לא בגלל בקשה של כחול לבן. אני בקשר רציף עם עופר שלח ולא שמעתי ממנו את הדברים האלה. לא הועברה אלינו בקשה להוריד את המספר מ-13 ל-10". 

עוד אמר טיבי, בנוגע לאפשרות שממשלה בראשות בני גנץ תצא למלחמה בעזה: "במקרה כזה, נפיל את הממשלה. חד משמעית".

19:53 עריכה

ח"כ עופר שלח מכחול-לבן מתייחס ב"המטה המרכזי" (חדשות 13) להצעה של הנשיא ריבלין, לפיה נתניהו יהיה ראש ממשלה בנבצרות בזמן שגנץ יכהן כראש ממשלה בפועל (במקרה של כתב אישום נגד נתניהו): "המתווה המשונה הזה שהונח על השולחן לא מקובל עלינו. לא יעלה על הדעת שנתניהו יהיה ראש ממשלה בתואר רק כדי שילך לבית המשפט בחליפה שכתוב עליה ראש ממשלה". 

עוד אמר ח"כ שלח: "אני מעריך שנתניהו לא יקים ממשלה ואני מעריך ומקווה שגנץ יקבל את המנדט להקים ממשלה. להערכתי זה יהיה קל יותר בסיטואציה שבה נתניהו נכשל וכבר היה לו שימוע ודי ברור לאן הוא הולך. מה שבטוח זה שהחוק הראשון שנעביר יהיה חוק הקלון".

.עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
.עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
20:02 עריכה

יו"ר ימינה (המפורקת), איילת שקד, ב"המטה המרכזי" (חדשות 13): "לא מטריד אותי שנתניהו יבגוד בנו. יותר מטריד אותי שלא מצליחים להקים ממשלה. ישמבנו בחדר יחד, כל ראשי המפלגות, ויחד עם נתניהו הסכמנו שנכון ללכת יחד ושזה גם מה שהציבור רוצה. הבלוק הזה מה שנקרא מבטון – וכדאי מאוד שכחול לבן יבינו את זה ויתחילו להתקדם אם הם לא רוצים בחירות שלישיות".

20:05 עריכה

דיווח בחדשות 12 ו-13: ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להחזיר את המנדט לנשיא כבר מחר. על פי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, בליכוד  בליכוד מאשרים שאין כוונה לבזבז זמן ושאם ייראה שאין סיכוי למו"מ עם כחול-לבן, הם לא ימתינו רגע אחד. עוד נאמר בדיווח: בליכוד מצפים לתשובה של כן או לא מכחול-לבן בנוגע למתווה הנבצרות של הנשיא ריבלין. ההערכה היא שהתשובה של כחול-לבן תהיה לא נחרץ.

20:21 עריכה

השימוע לראש הממשלה נתניהו יחל ביום רביעי ויימשך יומיים. במידת הצורך, תיקבע פגישה נוספת בשבוע הבא. היועמ"ש מנדלבליט צפוי להגיע להחלטה עד לסוף שנת 2019.

20:30 עריכה

כתב חדשות 13 בכנסת עקיבא נוביק מדווח: בליכוד שקלו להציע למרב מיכאלי תפקיד מחוץ לכנסת, בארץ או באחת השגרירויות בחו"ל, לאחר שהבהירה כי תצביע בכנסת נגד ממשלת 61 של גוש הימין והעבודה.

20:32 עריכה

על פי דיווח של זאב קם בכאן חדשות, גורמים בליכוד הודיעו לנתניהו: אל תמהר להחזיר את המנדט לנשיא. בישראל ביתנו אומרים: אם נוזמן על ידי הליכוד – נגיע לשיחות המשא ומתן.

20:34 עריכה

גורם בישראל ביתנו: "אם אתם חושבים שאני יודע מה ליברמן מתכנן – אתם טועים. בכל מקרה, אנחנו כולנו התחייבנו לליברמן והולכים מאחוריו. אם הוא יחליט להכנס לממשלת ימין – נהיה כולנו איתו. אם הוא יחליט לא להיכנס – גם נהיה איתו. ליברמן קובע את המהלכים של המפלגה ואנחנו בעצמנו לא יודעים מה הוא מתכנן".

"אני לא אתפלא אם הוא יחליט פתאום לשבת עם ראש הממשלה ועם החרדים יחד. זה לא משהו שלא היינו בו בעבר. מצד שני, אני גם לא אתפלא אם נלך לבחירות נוספות".

20:39 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום ב"פגוש את העיתונות" (חדשות 12):  "כחול לבן לא היו מוכנים לדון במתווה. אין ממשלה בלי הליכוד ואין ליכוד בלי נתניהו. מי שמנסה לייתר את הליכוד ואת נתניהו לא רוצה ממשלה אלא בחירות".

20:42 עריכה

איתי אלמוג-בר מהמחנה הדמוקרטי תוהה כיצד ייתכן שבמפלגת העבודה יש רוב לישיבה בממשלת נתניהו –

20:48 עריכה

מרב מיכאלי לא להוטה, בלשון המעטה, על הרעיון שבליכוד יסדרו לה ג'וב מחוץ לכנסת כדי שלא תפריע למפלגת העבודה להצטרף לממשלת נתניהו: "שיתחילו לחפש לנתניהו אחד כזה".

20:58 עריכה

גורמים בליכוד מסרו לחדשות 13: "גם לאחר החזרת המנדט, במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות". עוד אמרו הגורמים: "מקווים שבכחול-לבן יבינו שלתקוותם לפוטש בליכוד אין בסיס במציאות".

21:07 עריכה

בעקבות פרשת מרב מיכאלי והצעת הליכוד לארגן לה ג'וב החדש, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל יניר קוזין מבקש להזכיר דברים שאמרו לו בכירים בליכוד לפני החבירות: "המסלול עם מפלגת העבודה הוא חסר סיכוי".

21:47 עריכה

אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול-לבן, אמר הערב ל"פגוש את העיתונות" בחדשות 12: "מטריד שעושים צחוק מהציבור, אנחנו ניצחנו". בריאיון הכחיש ניסנקורן את הטענות שיאיר לפיד הוא זה שטרפד את ההסכמה בין המפלגות, ומתח ביקורת על הצעת הנשיא שתאפשר לנתניהו לצאת לנבצרות לזמן מורחב ולהישאר ראש ממשלה.

21:53 עריכה

יו"ר גחול-לבן בני גנץ תופס פיקוד ומעלה ציוץ ברכה לכוחות הביטחון שלכדו הערב את מבצעי הפיגוע בבנימין –

סגירה