נתניהו נערך ליום שאחרי החג: פגישה עם גנץ ותחילת השימוע

ראש הממשלה התקשר ליושב ראש כחול לבן, והשניים קבעו להיפגש ביום רביעי, עם שובו של גנץ מחו"ל ● ביום זה יחל השימוע של ראש הממשלה בפרשת 4,000 ● הבוקר נעתר היועץ המשפטי לממשלה לבקשת סנגוריו של נתניהו ויקיים ארבעה ימי שימוע, כדי שפרקליטיו יוכלו לשטוח את כל טיעוניהם

בנימין נתניהו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
בנימין נתניהו
07:14 עריכה

בוקר טוב! לוח זמנים פוליטי לשבוע הקרוב

היום – פגישה בין נציגי הליכוד וכחול לבן, בשעה 9:30 בכנסת;

רביעי–חמישי – שימוע לראש הממשלה נתניהו בפני היועץ המשפטי לממשלה בפרשות 1,000, 2,000 ו-4,000;

חמישי – השבעת הכנסת ה-22. שמונה מבין הפוליטיקאים שיושבעו לחברי כנסת יעשו זאת בפעם הראשונה. 17 מבין חברי הכנסת המכהנים לא ימשיכו לכנסת הבאה.

שבוע טוב ושנה טובה ומתוקה!

08:27 עריכה

לצד הברכות על לכידת החשודים ברציחתה של רנה שנרב בחודש שעבר במעיין דני, ליד היישוב דולב, יש מי שמבקר את שירות הביטחון הכללי, על כך שסאמר ערביד, ראש חוליית מחבלים, אושפז במצב קשה מאוד לאחר חקירתו.

08:55 עריכה

בסוף השבוע שידרו ב"אולפן שישי" ממצאים של סקר, שבו נשאלו הנסקרים מי, לדעתם, ניצח בבחירות. בליכוד פחות התחברו –

09:30 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, המריא הבוקר ללונדון – כך מדווחת העיתונאית טל שניידר. גנץ עתיד לשוב ארצה ביום שלישי, במוצאי החג. היום תיערך פגישת משא ומתן בין נציגי כחול לבן לבין נציגי הליכוד. גנץ יתעדכן על הנעשה מחו"ל.

מיכאל שמש מעדכן כי גנץ סעד את ארוחת השבת בבית שמש עם חברת מפלגתו, עומר ינקלביץ', שלפי פרסומים, שמה נקשר להדלפות שהיו במהלך הבחירות בכחול לבן.

09:49 עריכה

במשכן הכנסת בירושלים החלה פגישת המשא ומתן בין נציגי כחול לבן והליכוד. בניגוד לפגישה הקודמה, שנערכה ביום שישי, לפגישה זו לא הוזמנו נציגי התקשורת. בליכוד אמרו כי הם מצפים לתשובה האם בכחול לבן מקבלים את המתווה של נשיא המדינה, שלפיו אם יוגש כתב אישום – ייצא ראש הממשלה לנבצרות. בכחול לבן צפויים לדחות את מתווה זה. בליכוד עשויים להודיע לריבלין כי כשלו מאמציהם להרכבת ממשלה וישיבו לנשיא את המנדט שנתן לראש הממשלה נתניהו. במקרה כזה, לפי ההערכות, יטיל ריבלין על יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, להרכיב ממשלה.

הכנסת (צילום: פלאש 90)
הכנסת (צילום: פלאש 90)
10:37 עריכה

השימוע של ראש הממשלה נתניהו יימשך ארבעה ימים – כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה. בכך נעתר מנדלבליט לבקשת סנגוריו של נתניהו. בימים רביעי-חמישי ייערך שימוע בפרשת 4,000 ובשבוע הבא – ביום ראשון יתקיים השימוע בתיק 1,000 ולמחרת בתיק 2,000. ארבעת ימי השימוע נועדו כדי לאפשר לפרקליטי ראש הממשלה לשטוח את כל טענותיהם.

בשבוע שעבר מסרו עורכי הדין של נתניהו את טיעוניהם בכתב, אך הדף שמסרו כלל עמוד אחד, שרובו היה ריק. מנדלבליט מתח על כך ביקורת ודחה את בקשת ראש הממשלה שהשימוע ישודר בשידור ישיר לציבור.

11:06 עריכה

ביום חמישי האחרון איבד השר יואב גלנט את הכרתו במהלך נאום ראש הממשלה בכנס של הליכוד והובהל לבית החולים איכילוב. הבוקר מעדכן גלנט שהוא שב לאיתנו –

11:21 עריכה

מכתב התשובה המלא של לשכת היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטי נתניהו –

11:46 עריכה

אחרי כשעתיים הסתיימה פגישת המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן. הצדדים לא קבעו פגישת המשך.

יריב לוין בדרכו לפגישת המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן בכנסת (צילום: פלאש 90)
יריב לוין בדרכו לפגישת המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן בכנסת, הבוקר (צילום: פלאש 90)
11:57 עריכה

בתום פגישת המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד, מטילים בכחול לבן את האשם בכישלון המגעים על עמיתיהם –

12:09 עריכה

גורם בליכוד אומר שבכחול לבן לא נוהגים כמי שרוצים לנהל משא ומתן. מהמפלגה נמסר שכחול לבן לא נתנה תשובה בעניין המתווה שהציע נשיא המדינה. את הדברים אמר גורם בליכוד. הדברים פורסמו ב-ynet ובתאגיד כאן.

12:19 עריכה

אורלי לוי-אבקסיס מהעבודה-גשר מכחישה את הפרסום של עקיבא נוביק בחדשות 13 –

12:26 עריכה

כתבת חדשות 12 דפנה ליאל מונה חמש סיבות, שבעטיין אין ללכת שוב לבחירות. אנחנו נוסיף: כי זה עולה מאות מיליונים, שיכולים להיות מושקעים בחינוך, בריאות, תשתיות ורווחה.

לפני החג- 5 סיבות שבגללן אסור ללכת לבחירות חוזרות. * התקדים- מעכשיו כל מי שלא יהיה מרוצה מתוצאות הבחירות יוביל לסיבוב…

פורסם על ידי ‏דפנה ליאל – Daphna Liel‏ ב- יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

12:56 עריכה

בשונה מבני גנץ, שמבקר בבריטניה, יואב קיש – כך עושה רושם – מעולם לא עזב את הארץ לטובת ביקור בחו"ל

13:18 עריכה

תגובת הליכוד לכישלון המשא ומתן עם כחול לבן

חשים אכזבה גדולה נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של הנשיא – ממשלה שוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. דחיית האפשרות היחידה לאחדות מוכיחה שהם החליטו אסטרטגית לטרוק את הדלת לאחדות ולגרור את המדינה לבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה – לפני החזרת המנדט לנשיא. גם אם המנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא.

13:24 עריכה

אחרי שהתגלע משבר בשיחות בין הליכוד לכחול לבן, קורא יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לראשי הליכוד וכחול לבן, נתניהו וגנץ, להתגבר על המחלוקות ולהקים ממשלת אחדות. ליברמן גם קורא לליכוד לזנוח את בלוק המפלגות שהקים ולנהל משא ומתן מטעם מפלגתם בלבד.

כמעט שבועיים עברו מיום הבחירות. עם ישראל אמר את דברו – הציבור דורש ממשלת אחדות.אני פונה אליכם, בנימין נתניהו ובני גנץ….

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

13:32 עריכה

ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, התקשר ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, והציע שייפגשו ביום רביעי, לאחר שגנץ ישוב ארצה מביקורו בלונדון. מוקדם יותר היום נחלו השיחות בין שתי הסיעות כישלון, והצדדים האשימו זה את זה. נתניהו הציע בשיחה, שהוא יבוא לביתו של גנץ.

השניים קבעו שצוותי המשא ומתן של סיעותיהם ייוועדו ביום רביעי בבוקר, ושני המנהיגים ככל הנראה ייפגשו לפנות ערב. תהיה זו הפגישה השלישית של נתניהו וגנץ מאז הבחירות. שתי הפגישות הקודמות נערכו בבית הנשיא בירושלים.

ביום זה יחל השימוע של נתניהו בפרשת בזק-וואלה. העיסוק התקשורתי בפגישת נתניהו-גנץ צפוי להסיט את הדיון הציבורי מפרשות השחיתות של ראש הממשלה למגעים הקואליציוניים.

14:23 עריכה

בפרוס השנה החדשה מברכים הפוליטיקאים את הציבור בברכת שנה טובה

14:26 עריכה

הודעת כחול לבן, לאחר השיחה בין נתניהו לגנץ

בעקבות שיחה שהתקיימה בין יושב ראש כחול לבן לבין יושב ראש הליכוד וראש הממשלה – אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית. זוהי מטרתנו ונעשה הכל בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו.

רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת.

14:36 עריכה

פגישת המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן תיערך ביום רביעי, בשעה 10:00, ותהיה סגורה לתקשורת. על קיומה של הפגישה סיכמו נתניהו וגנץ, לאחר שראש הממשלה התקשר ליושב ראש כחול לבן. השניים קבעו לקיים ביניהם פגישה לאחר פגישת ההכנה של צוותי המשא ומתן.

16:08 עריכה

שעות ספורות לכניסת החג, ואנחנו מסיימים את עדכונינו להיום עם ברכת ראש הממשלה לכבוד החג.

עדכון חשוב ממני אליכם >>

עדכון חשוב ממני אליכם >>שנה טובה, שנה של אחדות, שנה של הצלחה!

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום ראשון, 29 בספטמבר 2019

ומכולנו בזמן ישראל: חג שמח ושנה טובה!

יומן הבחירות יחזור לשגרה, יחד עם כל המערכת הפוליטית, מיד אחרי החג  🙂

סגירה