נתניהו וליברמן ייפגשו מחר בבוקר כדי "לראות אם יש על מה לדבר"

גורמים בסביבת נתניהו: "אם ליברמן יסכים להצטרף לממשלת ימין, נגיש לו הצעה נדיבה" ● יו"ר ישראל ביתנו: "אנחנו מחויבים לממשלת אחדות לאומית" ● מפלגות ה"בלוק" סירבו לחתום עם הליכוד על נאמנות ל-21 יום ● לאחר 11 שעות: תם יום הדיונים הראשון בשימוע של ראש הממשלה ● סמוטריץ: "אם אני מפריע לאחדות - אזוז"

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זזינדל, פלאש 90)
יונתן זזינדל, פלאש 90
נתניהו וליברמן
09:48 עריכה

כלת פרס ישראל הפרופסור רות גביזון כתבה באחת התגובות בעמוד הפייסבוק שלה כי קשה לה להאמין שנתניהו יזכה למשפט צדק. גביזון כתבה את הדברים בפוסט שעסק בממשלת אחדות לאחר תוצאות הבחירות ונתניהו שיתף את צילום המסך.

 

 

09:51 עריכה

האם יש סיכוי לממשלת אחדות? בינתיים יש רק ויכוחים.

 

10:10 עריכה

פרקליט ראש הממשלה רם כספי הגיע לשימוע של ראש הממשלה ואמר כי הוא אופטימי. כספי הוסיף כי "יש בסיס מוצק לשינוי פני הדברים שעלו בכתב החשדות".

כספי אמר שיש לו אמון מוחלט ברשויות האכיפה בישראל והוא מקווה שיתעלמו מרעשי הרקע וההפגנות.

רם כספי מגיע לשימוע של נתניהו (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90)
רם כספי מגיע לשימוע של נתניהו (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90)

עוד אמר כספי כי לא היו שיחות פנימיות על חנינה או הסדר טיעון.

פרקליטי נתניהו מגיעים למשרד המשפטים (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90)
פרקליטי נתניהו מגיעים למשרד המשפטים (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90)
11:29 עריכה

במקביל לשימוע שלו, נתניהו נפגש עם ראשי בלוק הימין שם על פי הדיווח אושררה השותפות.

הפגישה נקבעה לאחר ביטול הפגישה בין כחול-לבן לליכוד.

12:21 עריכה

זאב אלקין, חבר צוות המו"מ של הליכוד אמר כי אם כחול לבן תעמוד בהתנגדותה למו"מ מול "בלוק הימין", הוא ימליץ לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא.
עוד הוסיף בראיון ב-ynet כי האשמה היא ביאיר לפיד.

ח"כ מאיר כהן מכחול לבן ענה לטענה שלפיד מטרפד הסכם עם הגוש בגלל הרוטציה בין ביבי לגנץ במילים: "ספינים ושקרים"

12:37 עריכה

לאחר סיום ישיבת הבלוק של נתניהו יצאה מטעם הליכוד הודעה כי "השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

יאיר לפיד (מימין) ובני גנץ, כחול לבן (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
יאיר לפיד (מימין) ובני גנץ, כחול לבן (צילום: AP Photo/Oded Balilty)

 

12:52 עריכה

לאחר ישיבת הגוש,  אנשי הליכודממשיכים לתקוף את יאיר לפיד.

12:54 עריכה

חבר הכנסת הנדל מגיב להאשמות של הליכוד וזורק את הכדור אליהם כשהוא מעלה את השאלה – האם נתניהו יכול להיות שני ברוטציה?

 

13:28 עריכה

חברי הרשימה המשותפת לא יגיעו להשבעת הכנסת מחר במחאה על גל האלימות בחברה הערבית. בנוסף מתוכננת שביתה כללית במגזר.

14:01 עריכה

14:54 עריכה

15:15 עריכה

נמשכים החיזורים אחר ליברמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לחברי בלוק הימין לפנות ליו"ר ישראל ביתנו, ששלל עד כה כל אפשרות לתמיכה בממשלה שאינה מורכבת מהליכוד ומכחול לבן. נציגי המפלגות החרדיות לא התנגדו לכך.

עוד נקבע במהלך הפגישה של נתניהו וה"בלוק" שאם נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא, ראשי המפלגות יסרבו לכל פגישה עם גנץ.

15:24 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום לסינריו האפשרי בהחלט – כלומר, לתרחיש הכמעט ודאי – שלפיו הליכוד וכחול-לבן לא יצליחו להגיע להסכם והמו"מ ביניהן ייתקע: "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במו"מ בין הליכוד לכחול לבן, נציע הצעה משלנו", אמר.

המשמעות, מבחינת ליברמן, היא הצעה חדשה משלו, שתוגש לשתי הסיעות. ליברמן אף הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת מחר למגעים לא פורמליים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

15:26 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ייכנס מחר דיון חירום עם פיקוד המשטרה בעקבות גל אירועי הרצח והאלימות בחברה הערבית בשבועות האחרונים. בדיון יוצגו בפני השר צעדים חדשים נוספים לפריסת כוחות ביישובים הערביים וכן צעדים חדשים מידיים לשיפור הביטחון במגזר.

כמו כן, ייפגש השר ארדן היום אחר הצהריים עם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת איימן עודה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, ומטאנס שחאדה על מנת לעדכן אותם בפעולות הצפויות.

16:04 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול-לבן), לאתר "כיפה": "כשנתניהו אומר 'לא חשוב מה אני ראשון'- זה מאוד מקשה. הקושי השני והמשמעותי הוא הבלוק. לא בגלל שאנחנו פוסלים מפלגות, אלא בגלל שהם בונים את זה בצורה הפוכה. הסדר הנכון הוא שקודם שתי המפלגות הגדולות מסכמות בעצמן את הקווי היסוד ואז שאר המפלגות מצטרפות אליהן".

עוד אמר ח"כ טרופר: "אם לא נצליח להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, נחזיר את המנדט לנשיא. אנחנו לא מחפשים משהו אחר. להקים ממשלה רק כדי להקים ממשלה, שבסוף היא לא באמת יציבה ותיפול אחרי חודש או שאנחנו לא מזדהים איתה ערכית – אין בזה תכלית".

על השימוע של ראש הממשלה נתניהו אמר ח"כ טרופר: "היועמ"ש בודק את כל הדברים באופן  זהיר ואטי, יש ביקורת עליו שהוא אובר איטי, אני הולך איתו. אני חושב שכשמדובר בראש ממשלה, עדיף להתנהל בזהירות מופלגת – למרות שזה נגד האינטרסים של כחול לבן. אני לא מסתכל על זה באופן הצר של אינטרס, כי בסוף אני אזרח ישראלי ואני רוצה שיעשו שבעת אלפים בדיקות רק כדי לוודא שלא הרשענו אדם חף מפשע".

חילי טרופר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
חילי טרופר (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
16:08 עריכה

זאב קם מכאן חדשות מדווח: הושגה הסכמה בין הליכוד לכחול לבן על חלוקת הוועדות הזמניות של הכנסת. ועדת הכספים תישאר בידי יהדות התורה, ועדת החוץ והביטחון תוחזק ע"י נציג מכחול-לבן. הוועדה המסדרת תהיה בידי הליכוד, לפחות בשלב ראשון. מדובר בחלוקה זמנית בלבד, עד שתוקם קואליציה.

16:34 עריכה

גם רון נוטקין, ראש מערכת החדשות של ערוץ הכנסת, מבין שמשהו קורה בגזרת ליברמן ושהמשהו הזה קשור למו"מ אפשרי של יו"ר ישראל ביתנו עם החרדים:

17:38 עריכה

השר יובל שטייניץ (הליכוד), אצל ירון וילנסקי וקובי סודרי בגלי צה"ל: "זו שאלה של מנהיגות: האם בני גנץ מנהיג את כחול לבן ויתגבר על ההתנגדות של יאיר לפיד?".

ח"כ אסף זמיר (כחול-לבן), בתגובה: "הקוקפיט מתואם. בליכוד מנסים לסכסך. הם הולכים אחרי נתניהו בידיעה שנכשלו בבחירות האלה".

17:43 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נצייץ ש"לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו".

18:02 עריכה

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), לרשת ב': "כחול-לבן חושבים שנחליף את נתניהו כראש המפלגה והכל ייפתר במטה קסם. אנחנו מסבירים להם שהליכוד היא מפלגה דמוקרטית, שנבחר בה מנהיג בפריימריז – והוא מוביל בבחירות".

18:07 עריכה

לנשיא המדינה ראובן ריבלין כנראה באמת לא נותר עוד מה לעשות בנוגע למשא ומתן בין הלכוד לכחול-לבן, ולכן הוא מגן על פרחי בר –

18:23 עריכה

יאיא פינק מהמחנה הדמוקרטי מגיב להצהרתו של ראש הממשלה על כך שבני גנץ הוא בן ערובה של יאיר לפיד: הסיבה היחידה שאין ממשלה היא אתה ולא לפיד.  אתה מחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה ומסיבות מאוד ברורות של ניסיונות התחמקות מהכלא.

 

18:27 עריכה

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אומרת לרשת ב' שהיא "לא מבינה את ההתעקשות של הליכוד לנהל מגעים יחד עם כל גוש הימין. הם באים עם כל החמולה, עם המשפחה המורחבת, אני לא חושבת שזו התנהגות נקייה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח"כ יוליה מלינובסקי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
18:36 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן) ב"שש עם עודד בן עמי" (חדשות 12): "אני לא יודע מה המטרה של נתניהו בניסיון לסכסך בין לפיד לגנץ, אבל דבר אחד ברור לי: אין כאן רצון אמיתי וכן להגיע למו"מ על ממשלת אחדות. אצלנו זו מטרה אמיתית. אנחנו שמחים שנתניהו הצטרף לדרישה שלנו לממשלת אחדות, אבל התחושה היא שהוא לא מתכוון למילים שהוא אומר.

"אני מאחל לנתניהו הצלחה רבה בשימוע, אבל אי אפשר שכל השיח הפוליטי יהיה סביב אדם אחד ולא סביב אידיולוגיה. זה בעייתי. נתניהו צדק ב-2008 כשאמר שראש ממשלה עם כתבי אישום לא יכול לכהן.  יכול להיות שכל מה שהוא רוצה זה להגיע לבחירות ומצדו שימות העולם".

18:39 עריכה

יאיר לפיד לא מסכים, כמובן, עם האמירה של ראש הממשלה, לפיה הוא מחזיק את בני גנץ כבן ערובה – ומעביר את הכדור שוב לנתניהו:

18:45 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ב"שש עם עודד בן עמי" (חדשות 12): "אני מוחה נגד התקשורת שללא מתעניינת בדם שנשפך ברחובות של היישובים הערביים. תגלו אמפתיה, תגידו שאתם מתעניינים".

בנוגע לישיבת החירום של בכירי המגזר עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המתוכננת למחר, אמר ח"כ טיבי: "אני יזמתי את הישיבה עם גלעד ארדן. אנחנו רוצים לדרוש מהמשטרה להפעיל תכנית חירום של איסוף נשק, מיגון וכו'. בנתניה ובנהריה הם הצליחו עם זה – למה לא לפעול גם בחברה הערבית?".

18:51 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי)  עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והשניים קבעו להיפגש מחר בבוקר, כפי שנמסר מהליכוד. לפי הודעת הליכוד, נתניהו אמר לליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה".

הפגישה צפויה להתקיים מחר ב09:30 במשרד ראש הממשלה.

19:06 עריכה

לח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) יש פרשנות חדה בנוגע לניסיונו הכושל של יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן להדיח את משה גפני (יהדות התורה) מראשות ועדת הכספים: "ממש ציר גפני-טיבי-כחול-לבן".

19:10 עריכה

אלי לוי מחדשות 13 מזהה כוונות נסתרות, או לא כל כך נסתרות, של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בציוץ שהעלה חבר מפלגתו עודד פורר. כזכור, ליברמן וראש הממשלה נתניהו ייפגשו מחר ב-9:30 בבוקר, כך שכל מה שקורה עכשיו מסביב בהחלט עשוי להיות הכנה לכך, משופעת ברמזים מטרימים.

19:15 עריכה

השר צחי הנגבי (הליכוד) לרדיו קול חי: "לא נראה לי שנתחבר עם ליברמן. הוא שם את הכל בסל אחד: סל אנטי ביבי, סל נגד החרדים – לא רואה אותו מבזה את עצמו אחרי שגרר מדינה שלמה לבחירות".

19:35 עריכה

גם יועץ התקשורת איציק אלרוב (ממארגני מחאת הקוטג') סבור שקריאתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפגישה בהולה עם ראש הממשלה היא סימן לכך שהוא נכון לפשרה:

19:39 עריכה

הכתב הפוליטי של כאן 11 מיכאל שמש מדווח שעוצר הריאיונות בוטל: בכחול לבן הודיעו לח"כים שממחר הם יכולים להתראיין בלי לקבל על כך אישור מראש.

19:51 עריכה

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ל"תוכנית חיסכון" בחדשות 12: "האפשרות שיהיו בחירות ושנגיע לשנת 2020 בלי תקציב מאושר בעייתית למשק. אנחנו בתקציב המשכי שלוקח את תקציב 2019, מוסיף מדד – וזה יהיה התקציב. כל מיני גידולים בבריאות, בחינוך, בביטוח לאומי, ברווחה ובביטחון לא ייקרו וזה כמובן יגרום לקיצוצים בלי שתהיה ממשלה שכוונה לזה".

19:54 עריכה

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר הערב, בעקבות השימוע, כי פרקליטיו העלו שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרות לחלוטין את הטענות בכתב החשדות.

20:04 עריכה

עו"ד מיכה פטמן, פרקליט בתיק 4000, לחדשות 13: "מצד נתניהו יטענו שמותר לחבר, למכר, לבקש שלא יפגע בו באתר שלו. במקביל הוא יטען שכל הרגולציה נעשתה ללא שום קשר לסיקור".

20:17 עריכה

משה בוגי יעלון מכחול-לבן מיישר קו עם יאיר לפיד וטוען: "הסתכל במראה נתניהו ושם תראה את פרצופו של המכשול. אל תוליך את אזרחי ישראל שולל".

20:26 עריכה

ליו"ר ישראל ביתנו יש שני דברים חשובים להבהיר – אחד נוכח הספקולציות בנוגע לפגישתו המתוכננת מחר בבוקר עם ראש הממשלה נתניהו, ושני בעקבות הישארותו של ח"כ גפני בתפקיד יו"ר ועדת הכספים:

1. "כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות – ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן".

2. "הצטערתי לראות את כחול לבן משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת והחרדים ומסכימים להשאיר את ח"כ גפני בתור השומר על השיבר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים".

היום הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה מחר ב- 9:30 בלשכתו. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, וגם לפני ואחרי הפגישה עם…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 2 באוקטובר 2019

20:32 עריכה

על פי דיווח בחדשות 12, סמוטריץ' אמר היום בישיבת מפלגות הימין כי הוא מוכן לזוז הצידה אם הוא זה שמונע הקמת ממשלת אחדות: "אם אתם יודעים להרכיב ממשלת אחדות בלעדי- בבקשה".

בצלאל סמוטריץ (צילום: פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ (צילום: פלאש 90)
20:37 עריכה

נציגי מפלגות גוש הימין (ש"ס, יהדות התורה וימינה) סירבו לבקשת הליכוד לחתום על התחייבות להמשך השותפות גם בפרק הזמן האחרון להרכבת הממשלה – 21 הימים שיגיעו אם וכאשר אחרי שהן בנימין נתניהו והן בני גנץ לא יצליחו במשימה. את הבקשה העלה השר זאב אלקין במהלך הפגישה של ראשי סיעות הגוש הבוקר בלשכת ראש הממשלה.

20:41 עריכה

על פי דיווח בכאן חדשות, סנגוריו של ראש הממשלה בתיק 4000 העלו היום שני טיעונים מעניינים. הראשון הוא ששלמה פילבר, עד המדינה, פעל על דעת עצמו. השני – הפניות לשאול אלוביץ' בנוגע לסיקור באתר וואלה נעשו על ידי שרה ויאיר, ולא הגיעו ממנו. כמו כן, לא הוצגו ראיות חדשות.

21:09 עריכה

על פי דיווח במעריב, בסביבת ראש הממשלה טוענים כי במידה שליברמן יהיה מוכן להתקדם לכיוון ממשלת ימין, נתניהו יהיה מוכן להציע בתמורה הצעה נדיבה שכוללת תפקיד משנה לראש הממשלה או ממלא מקום ראש הממשלה, ואף פשרות נרחבות בנושא דת ומדינה.

21:13 עריכה

דיווח בכאן חדשות: בסביבתו של נתניהו דנים באפשרות למזג את סיעת הימין החדש והליכוד. סקרים שבוצעו בנושא הוכיחו שחיבור בין המפלגות משתלם אלקטורלית. עד כה נערכו דיונים באפשרות זו, אך לא הושג סיכום.

21:42 עריכה

לאחר יותר מ-11 שעות, תם הערב (רביעי) יום הדיונים הראשון של הליך השימוע בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנערך במשרד המשפטים בירושלים.

21:51 עריכה

ביהדות התורה מכחישים כי מתקיים דיון עם גורם כלשהו ודבקים בבלוק. ההכחשה מגיעה לאחר שיעקב ריבלין, עורך האתר החרדי "בקהילה" דיווח כי "יש מו"מ בין המפלגות החרדיות לגנץ ולפיד", והוסיף ש"לא הכל אפשר לספר".

21:54 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ממשיך, על פי הקו שבו נקטה מפלגתו לאורך הקמפיין, להתמקד באלימות בחברה הערבית בישראל ולא במו"מ כלשהו: "הפשע הוא לא גזירת גורל".

21:57 עריכה

אביעד גליקמן מחדשות 13 מדווח: פרקליטה של שרה נתניהו ביקש מבית הדין לעבודה לזמן לעדות את היועצת המשפטית של ראש הממשלה שולמית ברנע, בטענה שהיא עוינת למרשתו.

22:00 עריכה

דיווח במעריב: לקראת הפגישה מחר עם ליברמן, גורמים בגוש הימין ניסו לשכנע את נתניהו לוותר על הפגישה. לראש הממשלה נאמר כי הם לא רואים התכנות להתקדמות מול ישראל ביתנו ולכן הפגישה היא מיותרת, ותשחק לטובתם בלבד. בתגובה אמר נתניהו כי חשוב לו למצות כל הזדמנות.

22:09 עריכה

עוד יום איום עבר על הפוליטיקה הישראלית, אבל יהיה בסדר, שמרו על אופטימיות. הנה תמונות של יאיר נתניהו עם דולפין. למה? כי הדולפין הזה נמצא בשבי ועובר התעללות במופעי ראווה. ועדיין, למה? כי טל גלבוע, היועצת של משפחת נתניהו לענייני שמירה על שלום בעלי החיים, אולי לא תאהב את זה. וחשוב שהיא תדע. נגיד.

22:14 עריכה

מוסי רז מהמחנה הדמוקרטי טוען שכחול-לבן "הניפה דגל לבן" – בעיקר בגלל שוויתרה לליכוד על ניהול ועדת הכנסת, "שתדאג לחסינות של נתניהו ושותפיו" –

22:32 עריכה

עורכי הדין של ראש הממשלה נתניהו, עמית חדד ויוסי אשכנזי, בתום יום הדיונים הראשון בשימוע: "הצגנו ראיות מפורטות שסותרות את הטענות שעלו כלפי נתניהו בפרשת 4000. אנחנו מפתיעים גם בכך שהצגנו חומר חדש וגם בכך שהבאנו חומרים קיימים והצגנו אותם באור הנכון. אנחנו מאמינים שבסופו של דבר לא יישאר שום דבר מכתב החשדות הזה".

22:34 עריכה

גורמים בליכוד טענו הערב כי ראשי מפלגות הימין ביקשו שלא לחתום כעת על מכתב המלצה לנשיא, מכיוון שלא רצו להכשיל כבר בשלב זה את המאמצים להקמת ממשלת אחדות. יחד עם זאת, כולם הבהירו במהלך הפגישה שבכוונתם להישאר מאוחדים בבלוק של כל 55 הח"כים ממפלגות הימין סביב מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

22:39 עריכה

שלי יחימוביץ' (העבודה, לשעבר) טוענת שחלוקת האחריות על הוועדות בין הסיעות, שנערכה היום, היא "עסקה אומללה שעוד תעלה ביוקר".

סגירה