נתניהו וליברמן לא רוצים לשבת ביחד. זה הכול פייק

השבוע זימן עוד פרק בסאגת היחסים בין ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו, שאף פעם אין לדעת מי ביניהם דובר אמת ומי משקר ● כמעט ארבעים שנה ששני הפוליטיקאים הללו, שיצרו אחד את השני, צועדים במסע ארוך של תרגילים ותכסיסים הדדיים, שאין בהם שום דבר אמיתי ● ליברמן לא רוצה להיכנס לממשלה, הוא רוצה בחירות ● נתניהו לא רוצה להחליף את בן גביר בליברמן ● כל השאר - ספין ● פרשנות

אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
פלאש90
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו

משחקי החיזור ההדדי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתחילים להתיש.

הרי מדובר בשני פוליטיקאים שיצרו אחד את השני ומלווים אותנו כמעט ארבעה עשורים, פעם ביחד ופעם לחוד, במסע  ארוך של תרגילים ותכסיסים הדדיים, שאין בהם שום דבר אמיתי – רק אינטרסים נכלוליים של טובי הציניקנים שידענו כאן.

השבוע זימן עוד פרק בסאגת היחסים האפלה הזו בין שתי הדמויות, שאף פעם אין לדעת מי ביניהם דובר אמת ומי משקר.

ידיעה שפרסמה דפנה ליאל מחדשות 12 דיברה על פנייה של ראש הממשלה לליברמן כדי שיצטרף לקבינט המלחמה. בתמורה, נתניהו ביקש מליברמן להתחייב כי יישאר בממשלה ובקואליציה גם אם השותפים האחרים – שרי וחברי הכנסת של המחנה הממלכתי – יפרשו ממנה. ליברמן סירב לתנאי הזה.

ידיעה שפורסמה דיברה על פנייה של נתניהו לליברמן כדי שיצטרף לקבינט המלחמה. בתמורה, נתניהו ביקש מליברמן להתחייב כי יישאר בממשלה ובקואליציה גם אם המחנה הממלכתי יפרוש. ליברמן סירב לתנאי הזה

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, 15 בינואר 2024
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, 15 בינואר 2024

ליברמן אישר כמובן את הפרטים ואפילו סיפר שארבעה-חמישה בכירים בליכוד באו אליו עם ההצעה לפני כחודש. "מציעים לי תיכנס לקבינט המלחמה כדי שאישאר בקואליציה. אין לי שום כוונה להיות בקואליציה של נתניהו. אתם מתבלבלים", אמר ליברמן ל-ynet.

אתמול בערב הגיע תורו של נתניהו להגיב על ההתגרויות של ליברמן. במסיבת עיתונאים לחוצה וחסרת פשר הודיע ראש הממשלה ש"לא הצעתי לליברמן אף הצעה, ורק אני מוסמך להציע הצעות". במלים אחרות, מה ליברמן קופץ? מי בכלל רוצה אותו בקבינט המלחמה?

אתמול בערב הגיע תורו של נתניהו להגיב על ההתגרויות של ליברמן. במסיבת עיתונאים לחוצה וחסרת פשר הודיע ראש הממשלה ש"לא הצעתי לליברמן אף הצעה, ורק אני מוסמך להציע הצעות"

למה נתניהו הגיב בדרך הזו? לדעתי, הוא נחרד מהראיונות של איתמר בן גביר שלא אהב את הפנייה המדומה לליברמן וליאיר לפיד. צירוף של ליברמן/לפיד לממשלה באים כמובן על חשבונו. היו דיווחים גם על התיק לביטחון לאומי שיילקח ממנו. בן גביר הגיב בכעס, בכל רשת אפשרית. נתניהו שקשק.

איך כל זה קורה? אני מכיר את הדינמיקה הזו: אנשים שמזוהים עם נתניהו באים לליברמן או למקורביו, זורקים רעיון, לפעמים זה תופס ולפעמים לא. כך ליברמן הפך לשר החוץ ולשר הביטחון בגלגוליו הרבים בפוליטיקה הישראלית. לפעמים זה על דעתו של נתניהו, לפעמים לא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בתל אביב, 18 בינואר 2024 (צילום: Yariv Katz/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בתל אביב, 18 בינואר 2024 (צילום: Yariv Katz/POOL)

אנשי ליברמן נשבעים שהייתה פנייה רצינית מצד שרים בליכוד, אבל איש מהם לא מוכן לתת שמות. מעבר לזה, הם טוענים כי נתניהו פספס כבר את ההזדמנות. אילו היה מצרף את ליברמן לקבינט המלחמה באמצע אוקטובר, יחד עם בני גנץ וגדי איזנקוט, ליברמן היה תקוע היום בפנים כמוהם ומתקשה לצאת.

אנשי ליברמן טוענים שנתניהו פספס כבר את ההזדמנות. אילו היה מצרף את ליברמן לקבינט המלחמה באמצע אוקטובר, יחד עם בני גנץ וגדי איזנקוט, ליברמן היה תקוע היום בפנים כמוהם ומתקשה לצאת

ליברמן לא רוצה ברגע זה להיכנס לקבינט המלחמה ולהישאר בקואליציה, כי הוא רוצה להפיל את נתניהו ולקחת את הבוחרים הימניים של הליכוד אליו בבחירות הבאות. בשבוע הבא הוא יגיש הצעת אי אמון נגד הממשלה, הראשונה שתוגש בכנסת מאז שהחלה המלחמה. ליברמן מאמין שהבחירות יהיו כאן בתוך שנה.

נתניהו מצדו השתולל אתמול במסיבת העיתונאים כאשר שמע על בחירות בתקופה הזו. "בחירות? עכשיו? חיילים נופלים ואתם רוצים לעצור הכול ולהתחיל בפילוג העם?", הטיח נתניהו.

גם בעניין הזה אני מציע לא להתרגש. אילו הבחירות היו נוחות לנתניהו, הוא היה קורא בעצמו ללכת בחירות עכשיו. היום הוא רוצה לדחות את הקץ, כי גם הוא יודע שאחרי הבחירות הבאות הוא לא ימשיך להנהיג את המדינה.

עוד 519 מילים
סגירה