היום ה־111 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

דיווח: ארה"ב העבירה לישראל מסר שעליה להותיר את מעבר כרם שלום פתוח

מבקר המדינה דחה את בקשת הרמטכ"ל להשהות את הביקורת בצבא ● הוושינגטון פוסט: ראש ה־CIA, ראש ממשלת קטאר, ראש המודיעין המצרי וראש המוסד צפויים להיפגש בימים הקרובים באירופה ולדון בשחרור החטופים ● גלנט: אלפי אנשי חמאס נכנעים ברצועה; ביממה וחצי האחרונות לקחנו למעלה ממאה שבויים ● דיווח: בן גביר התחפש וערך ביקורת פתע בתחנת המשטרה ביפו

  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 25 בינואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • טנק של צה"ל ברצועת עזה. 25 בינואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 25 בינואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • הזמר והשחקן עידן עמדי במסיבת עיתונאים עם שחרורו מבית החולים. 25 בינואר 2024 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
    מרים אלסטר/פלאש90
  • כוחות צה"ל בדרום הארץ, בסמוך לגבול עם רצועת עזה, 25 בינואר 2024 (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
    AP Photo/Ohad Zwigenberg
  • הלווייתו של רב-סמל סדריק גרין, שנהרג בקרב בדרום רצועת עזה, בבית העלמין קריית שאול בתל אביב, 25 בינואר 2024 (צילום: MARCO LONGARI / AFP)
    MARCO LONGARI / AFP

השר בצלאל סמוטריץ' מחרה מחזיק אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיצא נגד קטאר. שר האוצר משתף את תגובת שר החוץ של הנסיכות מג'יד אל אנסרי לדברי רה"מ, מאשים את קטאר בטבח, את המערב בצביעות ומבטיח: היא לא תהיה מעורבת ביום שאחרי בעזה. נתניהו ככל הנראה יצטרך לארגן מזוודות עם כסף ממקום אחר.

בציוץ של דובר משרד החוץ הקטארי קובע בין השאר כי ראש הממשלה מטרפד את המו"מ לשחרור חטופים "מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו במקום לתת עדיפות להצלת חיים חפים מפשע".

לאחר הסערה והביקורת בממשלה, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי החליט להקפיא את הוועדות החיצוניות שתכנן להקים לבחינת מחדל 7 באוקטובר, עד לסיום התחקירים הפנימיים של צה"ל. בין הבודקים היה אמור להיות
האלוף בדימוס אהרן זאבי-פרקש שחשף אתמול בריאיון ל-N12 כי קיבל הודעה שהוועדה נדחתה עד להודעה חדשה. זאבי-פרקש ציין כי מינוי צוות הבדיקה הכרחי כי יש ליישם לקחים תוך כדי לחימה. "תחקיר עושים בשביל להשתפר עכשיו", קבע.

ח"כ ולדימיר בליאק בביקורת על השרה עידית סילמן שהגישה תלונה נגד אזרחית שלכאורה סטרה לה.

מעצרה של האזרחית הוארך אתמול והיום צפוי להיות מוגש נגדה כתב אישום.

גורם בכיר במערכת הביטחון אומר ל-ynet כי ישנם גורמים בממשלה שמקרבים את ישראל למשבר בגדה. "אותם גורמים מדיניים שפועלים להסית, שקוראים להפיל את הרשות הפלסטינית, ושמתעקשים למנוע מעבר של פועלים פלסטינים, מובילים אותנו באופן מודע לאינתיפאדה השלישית, אולי אפילו באופן מכוון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום בשעה 15:00 דיון הכנה בקריה שיעסוק בתרחישים האפשריים לקראת החלטת השופטים בהאג האם להורות לישראל בצו ביניים לעצור את המלחמה, כך פורסם בגלי צה"ל.

סגירה