זכיתי להנציח את עפרה חזה

עפרה חזה בטלתרום, אפריל 1981 (צילום: יעקב סער, לע"מ, ויקיפדיה)
יעקב סער, לע"מ, ויקיפדיה
עפרה חזה בטלתרום, אפריל 1981

היום לפני 24 שנים עפרה חזה הלכה לעולמה.

היא הייתה אגדה חיה, זמרת ישראלית ובין-לאומית אהובה, עם קול אלוהי ייחודי, יפהפייה, צנועה, לבבית, עטורת פרסים חשובים. עד היום היא הזמרת הישראלית הראשונה והיחידה בהיסטוריה, שהייתה מועמדת לפרס הגראמי היוקרתי של ארצות הברית וזכתה בפרס כבוד.

היא גם זכתה בתואר "האמן הישראלי הנמכר ביותר בכל הזמנים" במונטה קרלו ונבחרה על ידי מגזין ה"רולינג סטון" כ"אחת מ-200 הזמרים הגדולים ביותר בכל הזמנים" בהיסטוריה העולמית.

חזה הייתה אגדה חיה, שזכתה בתואר "האמן הישראלי הנמכר ביותר בכל הזמנים" במונטה קרלו, ונבחרה על ידי מגזין ה"רולינג סטון" כ"אחת מ-200 הזמרים הגדולים ביותר בכל הזמנים" בהיסטוריה העולמית

היא קיבלה כבוד ענק והכרה מהתקשורת המוזיקלית הכי ממוסדת בעולם, וכמו שבצלאל אלוני האגדי אמר: "היא עשתה את זה הכי בגדול והגיעה הכי רחוק שאפשר".

לאחר מותה פניתי לכל הרשויות במדינה, בבקשה שבכל עיר יהיה רחוב על שמה.
אחרי 11 שנות פעילותי, לילות כימים, רחובות על שמה קיימים בערים: באר-שבע, רמלה, חולון, בת ים, קריית אונו, ראש העין, בית אריה עופרים, כפר סבא, רעננה, נתניה, עפולה, חיפה, קריית מוצקין ועכו. בקרוב יהיו רחובות גם בערים: אשדוד, גדרה, ראשון לציון, אור יהודה, ירושלים, בית שאן ונהריה.

בעפולה ובהרצליה שוכנים גנים ציבוריים על שמה. בפתח תקווה שוכן מרכז תרבות על שמה, ובעיר תל אביב שוכן בית ספר יסודי על שמה.

רחוב על שם עפרה חזה (צילום: שרון הלל)
רחוב על שם עפרה חזה (צילום: שרון הלל)

עפרה ז"ל, בצלאל ואוגניה אלוני שיבדל"א, תמיד התייחסו אליי כמו אל בן משפחה. מהרגע הראשון שנפגשנו, הם חיבקו אותי והכניסו לחיי שמחת ילדות ונעורים וגם נתנו לי כמה עצות מהטובות ביותר שקיבלתי בחיים, הרבה מעבר לחלומות ושירים. עד היום הן מלוות אותי עם זיכרונות יפים.

בכל פעם שמזכירים את שמה עצוב לי, אבל אני גם שמח שזכיתי להנציח אותה ושהיום יש רחובות על שמה בערים רבות מאוד במדינה. אני מאמין שבעתיד הקרוב בכל עיר במדינה יהיה רחוב על שמה.

בסוף, אני חושב שכל מה שמשנה הם האנשים שחשובים לנו בחיים, וההשפעה שלהם על החיים שלנו. אם הצלחתי לגרום להם ולכל מי שאוהב אותם קצת שמחה בלב, זה היה שווה לי את הכול.

בכל פעם שמזכירים את שמה עצוב לי, אבל אני גם שמח שזכיתי להנציח אותה ושהיום יש רחובות על שמה בערים רבות מאוד במדינה. אני מאמין שבעתיד הקרוב בכל עיר במדינה יהיה רחוב על שמה

פעילות ההנצחה שלי היא המתנה הצנועה שרציתי להעניק להם באהבה גדולה, על כל מה שהם העניקו לי בילדותי. הם עשו היסטוריה עולמית ולכן הם יחיו לנצח.

מבחינתי, עפרה חזה תמיד הייתה הגדולה ביותר בכל הזמנים. את החלום שלי לפגוש אותה, להכיר אותה ולשיר איתה, זכיתי להגשים כזמר בן 11.

אחרי 11 שנים, אני חושב שאני יכול לומר באהבה גדולה ובצניעות: זכיתי להנציח את עפרה חזה.

ציור של עפרה חזה (צילום: צייר: אורי אינקס)
ציור של עפרה חזה (צילום: צייר: אורי אינקס)

שָׁרוֹן‏ ‏הִלֵּל הוא זמר, שחקן ויוצר אוֹטוֹדִידַקְט, משחר ילדותו. ב-11 השנים האחרונות הוא הנציח את הזמרת הישראלית ובין-לאומית עָפרָה חָזָה, בכל דרך אפשרית. בשנת 2014 הוא פנה לכל הרשויות במדינה לקרוא על שמה רחוב בכל עיר. *צילום: צוקית- צילום מאהבה❤️

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
עוד 406 מילים ו-5 תגובות
סגירה