טוויסט חדש בתסבוכי העלילה? נפתלי בנט ויועז הנדל נפגשו

אשכנזי מתעקש: בני גנץ צריך להיות ראש הממשלה הראשון במקרה של רוטציה ● הנשיא ריבלין מתערב במשבר נעמה יששכר: ביקש מפוטין להעניק לה חנינה ● מאבק הירושה ליום שאחרי נתניהו כבר כאן: ניר ברקת מצהיר בראיון ל-ynet על הכוונה להחליף את נתניהו, וראש המוסד יוסי כהן מצוטט על כוונה דומה במגזין "משפחה"

יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
גילי יערי פלאש 90
יועז הנדל
07:48 עריכה

בוקר טוב וחג שמח! בזמן שהפלונטר הפוליטי בין המנהיגים הקיימים הולך ומסתבך, גובר הבאזז סביב אפשרות כניסתו העתידית לפוליטיקה של ראש המוסד, יוסי כהן, שנבחנה לאחרונה בכתבה מקיפה בזמן ישראל.

השבועון החרדי "משפחה" אמור לפרסם היום כתבת פרופיל גדולה ומחמיאה עם כהן. בכתבה מצטטים מקורביו של כהן את דבריו של כהן לפיו "שוקל להיות מעורב בפוליטיקה לאחר עידן נתניהו". ואולם, בראיון לתוכניתה של נורית קנטי בגלי צה"ל מכחיש כהן מכל וכל שהיה מעורב בהכנת הכתבה. תגובה שאופיינית, אגב, לפוליטיקאים מנוסים.

הכתבה על כהן בשבועון החרדי כבר עוררה, אגב, תגובה של ארגון הטרור חמאס. כהן צוטט בכתבה אומר כי "המוסד מחסל בכירים של חמאס בחו"ל , אך הארגון מסתיר זאת".. ההצהרה פורסמה לקראת פרסום הכתבה בערוץ "כאן 11" וחמאס הצהיר אמש בתגובה כי "הדברים מוכיחים שישראל מפרה את ריבונותן של המדינות, ותוקפת באדמותיהן".

בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו וראש המוסד, יוסי כהן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
08:13 עריכה

ערוץ 12 ואתר מאקו מדווחים כי חבריה של נעמה יששכר, הישראלית הכלואה ברוסיה בגלל עבירת סמים קלה, הקימו אתמול קבוצת מאבק בשם "סיירת למען נעמה" הפועלת לגייס את ראשי המפלגות ללחץ הבינלאומי לשחרורה של יששכר ממאסר.

בקבוצה מתכוונים להציף את ראשי המפלגות בפניות ולשלוח הודעה לטלפון האישי שלהם: "כחלק מתפקידך כראש מפלגה, אני מצפה ממך להצהיר בפומבי על תמיכה במאבק הצודק והקשה לשחרורה של נעמה יששכר. זה מאבק צודק, היא שבויה של כוחות פוליטיים ואני מבקש ממך לקחת חלק במאבק, קודם כל בהצהרה פומבית ולאחר מכן בסיוע למשפחה. תודה רבה, פעיל מודאג".

08:26 עריכה

איימן עודה מגיב ללילה נוסף של אירועים אלימים בחברה הערבית – הפעם ירי בג'סר אל זרקה שנגמר בפציעתם של שלושה אנשים וקטטה המונית בכפר מנדא:

08:38 עריכה

מגזין ynet+ מפרסם ראיון עם ניר ברקת לרגל צאת ספרו החדש, תחת הכותרת: "אני אהיה ראש הממשלה הבא, אחרי עידן נתניהו… גם על חשבון גדעון סער וישראל כץ". ברקת "מסביר" בראיון מדוע הוא טוב מכל מתחריו בליכוד ולמה כהונתו כראש העיר ירושלים הכינה אותו לתפקיד רה"מ "יותר טוב מכל תפקיד שר".

ח"כ ניר ברקת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
ח"כ ניר ברקת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
09:38 עריכה

שרי הממשלה, ביניהם רה"מ נתניהו, שר החוץ כץ ושר המשפטים אוחנה מפזרים בימים האחרונים הבטחות להביא לשחרורה המהיר של נעמה יששכר, אבל יפה יששכר, אימה של נעמה, טוענת הבוקר בראיון לגלי צה"ל שבמשך חודשים הם התעלמו מפניותיה:

10:58 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מגייס תומך לא צפוי להגנה המשפטית והפוליטית שלו בפרשות השוחד והמרמה שבהן הוא חשוד: הרבי מלובביץ', מנחם מנדל שניאורזון ז"ל.

אכן, שניאורזון נפטר לפני 25 שנה, עוד לפני תחילת הקדנציה הראשונה של נתניהו, אבל בכתבה באתר "חרדים 10", על נתניהו ש"נרדף כבר עשרות שנים בחמת רצח", נקבע שהרי "ניבא" את ה"רדיפה" אחרי נתניהו, שמצדו משתף היום את הכתבה בציוץ בטוויטר.

11:22 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, שלאחרונה הפכה מיו"ר ימינה לח"כ מן השורה, מתפנה מהקלחת הפוליטית המתסכלת כדי להגיד משהו על פרשת נעמה יששכר. אגב, האם מדבריה של שקד משתמע שהיא מעודכנת במהלכים שראש הממשלה נתניהו עושה מאחורי הקלעים?

12:43 עריכה

בזמן שראשי הרשימה המשותפת פועלים במרץ להגביר את הפעילות המשטרתית נגד עבריינים במגזר הערבי בישראל, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ פועל דווקא נגד פעילות משטרתית קשוחה מדי, לדעתו, כלפי ערבים במזרח ירושלים

14:29 עריכה

העיתונאי בן כספית חושף כי נפתלי בנט ויועז הנדל נפגשו הבוקר בבית קפה בראש העין, לא רחוק מביתו של בני גנץ. שיחת רעים, או טוויסט מעניין בנפתולי המשא ומתן הקואליציוני?

14:50 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מתערב במשבר נעמה יששכר: הנשיא פנה היום במכתב רשמי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבקשה להעניק לצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה חנינה.

"נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, אך מדובר באישה צעירה, ללא עבר פלילי, ועונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב ריבלין לפוטין, "העם היהודי ומדינת ישראל מעריכים את רגישותך לחיי אדם ואת המאמצים שהשקיעה רוסיה באיתור והחזרת גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל הנסיבות המיוחדות, אני פונה אליך בבקשה לחנון את נעמה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

רובי ריבלין (צילום: Yonatan Sindel-Flash90)
רובי ריבלין (צילום: Yonatan Sindel-Flash90)
15:38 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול-לבן, אומר כי מפלגתו לא תוותר על ראשות הממשלה גם במצב של רוטציה עם הליכוד.

בראיון נרחב שפורסם היום במעריב, אשכזני מבהיר לבן כספית כי עמדת מפלגתו היא כי על בני גנץ להתמנות עתה לראשות הממשלה – ובמקרה של רוטציה, להיות הראשון להתמנות לתפקיד.

"אסור לנו לוותר על ההובלה שלנו", אומר אשכנזי. "סיימנו את הבחירות כמפלגה הגדולה ביותר. בני צריך להיות ראש ממשלה ראשון, עם הליכוד ועם ליברמן.

"אנחנו צריכים להיות ראשונים לא בגלל שלנתניהו יש בעיות משפטיות, אלא כי אנחנו המפלגה הגדולה. כמו שהיה בין פרס לשמיר ב־84'".

"אנחנו חושבים שלהחליף ראש ממשלה שלוש פעמים בארבע שנים זה לא רציני. נבצרות היא לא שיקול לאחדות. זה פתרון פרסונלי וחקיקה פרסונלית. מי שגמר ראשון צריך להרכיב ממשלה. ילך נתניהו ויסדיר את ענייניו, אני מאחל לו בהצלחה, באמת. אם יצא חף מאשמה, יחזור ויהיה ראש ממשלה בחלק השני.

"לא הלכנו לבחירות כדי להביא פתרון אישי לצרות של בנימין נתניהו. הלכנו לבחירות כדי לפתור את הצרות של המדינה. באנו להחליף את נתניהו. ניצחנו. עכשיו הליכוד צריך להחליט מה הוא רוצה לעשות. אנחנו לא מוכנים לשיח של חסינות. אנחנו מנסים לדבר על מהות, על מדיניות, על מה שצריך לעשות כאן".

15:43 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארח היום חיילים בסוכת בית ראש הממשלה, במה שנשמע כמו סרט של אינגמר ברגמן.

17:18 עריכה

הפעיל הפוליטי יאיא פינק, שאירגן עצומת קצינים הקוראת לישראל לסייע למורדים הכורדים בצפון סוריה, הוא היחיד שהתייחס בינתיים להוצאה להורג המזעזעת של חברין חאלאף, פעילה כורדית-סורית, שנתפסה אתמול על ידי כוחות התומכים בטורקיה והוצאה להורג בדרך אכזרית.

17:22 עריכה

נחסוך מכם את מצעד הסוכות של פוליטיקאי ישראל, ונסתפק בווידאו החמוד של נשיא המדינה ראובן ריבלין. חג שמח!

סגירה