היום ה־174 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

מפקד הכוחות המזוינים של ארה"ב: לא סיפקנו לישראל את כל הנשק שהיא ביקשה מאיתנו

יושב ראש המטות המשולבים אמר שחלק מזה נובע מכך שישראל ביקשה דברים שאין לארצו יכולת לספק או שהיא לא מעוניינת לספק כרגע ● בג"ץ קבע שמיום שני תופסק התמיכה הכלכלית במוסדות תורניים שתלמידיהם נדרשים להתגייס לצבא ● לפיד ניצח בבחירות לראשות יש עתיד עם 52.5% מהקולות ● כוחות הביטחון הרגו את אחד מעשרת הפעילים הבכירים בזרוע הצבאית של חמאס

  • חיילים סורקים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בבקעה ב-28 במרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס בחפ"ק שהוקם לאחר הפיגוע בבקעה. 28 במרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • סיוע הומניטרי מוצנח לרצועת עזה, 28 במרץ 2024 (צילום: JACK GUEZ / AFP)
    JACK GUEZ / AFP
  • אנשי כוחות הביטחון בזירת פיגוע הירי עוג'ה א-תחתא, 28 במרץ 2024 (צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
    AHMAD GHARABLI / AFP

אזעקות המתריעות בפני ירי טילים ורקטות הופעלו בגורן גורן וגורנות הגליל שבגליל המערבי. לאחר שיגור מלבנון שנפל בשטח פתוח, ללא נפגעים או נזק.

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי פגישות שר הביטחון גלנט עם בכירי הממשל האמריקאי בוושינגטון לא נועדו להוריד מהפרק מבצע ברפיח, אלא לתכנן כיצד אזרחים עזתים לא ייפגעו. מדובר בשינוי טון, לאחר שבשבועות האחרונים מזהירים בממשל האמריקאי בבוטות את ישראל מפני מתקפה כוללת על רפיח.

משבר חוק הגיוס: בחוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שהודלפה אתמול, היא הציעה אתמול למסור בתשובת המדינה לבג"ץ כי יש להיערך לגיוס החרדים וכן להפסיק את תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא יגויסו החל מה-1 באפריל. זאת לאחר שהממשלה לא סיפקה מתווה לחקיקה שתוכל להגן עליה בבג"ץ.

המועד האחרון להגשת התשובה לבג"ץ חלף בחצות והמדינה ביקשה ארכה עד השעה 14:00 בצהריים. היועמ"שית עשויה לשקף את המחלוקת עם הממשלה בעמדתה, או לכתוב חוות דעת נפרדת.

ח"כ ולדימיר בליאק מגיב לויברח של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

שלושה פצועים, אחד מהם בינוני עד קשה, בפיגוע ירי על כביש 90 סמוך לעוג'ה ונערן בחטיבת הבקעה והעמקים. המחבלים טרם נתפסו. מדובר צה"ל נמסר: מחבל ירה לעבר מספר כלי רכב בסמוך לעוג'ה שבחטיבת הבקעה והעמקים, כוחות הוקפצו למקום, חסמו צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבל.

ממגן דוד אדום נמסר כי גבר כבן 30 במצב בינוני עד קשה עם פצעי ירי בגפיים, גבר בן 21 במצב קל עם פצע ירי בגפיים, וילד כבן 13 במצב טוב לאחר שנפגע משברי זכוכית.

חובשת רפואת חירום במד"א ליטל קרואני סיפרה: "הזניקו אותנו לכניסה לקיבוץ נערן, שם ראינו רכב עם 2 גברים שנפצעו. לדבריהם, כשחלפו סמוך לעוג'ה, ירו עליהם והם המשיכו בנסיעה עד לכניסה לקיבוץ נערן. גבר כבן 30 היה בהכרה מלאה עם פגיעות ירי בגפיים התחתונות וגבר שני, בן 21, עם פצע ירי ברגל. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים"

סגירה