היום ה־184 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

מתפ"ש: 322 משאיות סיוע נכנסו היום לרצועה – המספר הגבוה ביותר מתחילת הלחימה

סקיי ניוז: גורם בכיר בממשלה אמר, על רקע הרג עובדי המטבח המרכזי העולמי, שנתניהו "נואש להשיג עסקה" ● קבינט המלחמה הרחיב את המנדט של המשלחת למצרים ● אל־ערבי אל־ג'דיד: גורמים מצריים אומרים שישנו סיכוי שהלחימה תופסק השבוע במהלך עיד אל־פיטר ● נתניהו: "הישגי המלחמה גדולים; אנחנו כפסע מניצחון" ● מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של כוח רדואן בדרום לבנון

משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לאוכלוסיית רצועת עזה בצידה המצרי של רפיח, 23 במרץ 2024 (צילום: Khaled DESOUKI / AFP)
Khaled DESOUKI / AFP
משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לאוכלוסיית רצועת עזה בצידה המצרי של רפיח, 23 במרץ 2024

הבוקר נמסר מצה"ל כי קצין ושלושה חיילי קומנדו נהרגו אתמול בדרום הרצועה, בהם סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בביה"ס לקומנדו, ששירת ביחידת אגוז, ושלושה חיילים צעירים בהכשרה של בית הספר לקומנדו: סמל אמיתי אבן שושן, בן 20, מעזריאל, סמל ריף הרוש, בן 20, מקיבוץ רמת דוד, וסמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר.

סמל אמיתי אבן שושן, סרן עידו ברוך, סמל ריף הרוש וסמל עילאי צעיר שנפלו בעזה ב-6 באפריל 2024
סמל אמיתי אבן שושן, סרן עידו ברוך, סמל ריף הרוש וסמל עילאי צעיר שנפלו בעזה ב-6 באפריל 2024

בגל"צ מספרים כי הלוחמים היו במשימת פטרול במרחב האבטחה של הציר הלוגיסטי בצפון חאן יונס ונתקלו בחוליית מחבלים שיצאה מתוך פיר מנהרה, ממבנה הרוס. המחבלים ביצעו ירי מדויק על הלוחמים, הרגו שלושה מהם ופצעו לוחם נוסף באורח אנוש – ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.

הלוחמים השיבו אש, חיסלו את אחד המחבלים, והיתר נמלטו בחזרה לפיר. בהמשך הלוחמים גילו בסמוך לפיר מטען "שוואז" ו-RPG שהוכנו במקום כמארב, ולכן ניתקו מגע מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, חבר אליהם כוח טנקים כדי לחפות עליהם, וחוליית מחבלים אחרת ירתה RPG על הטנק – ללא נפגעים. החולייה חוסלה.

המשטרה טענה לתקיפת שוטרת – וחזרה בה: לאחר שנמסר כי שוטרת מג"ב נזקקה לטיפול רפואי לאחר שחטפה אגרוף בפניה על ידי מפגין בהפגנה אתמול, פורסם סרטון שמראה כי השוטרת שנפגעה לא הותקפה בכוונה תחילה אלא נחבלה בעקבות הדיפה של מפגין לעברה.

במשטרה הוציאה הודעת הבהרה: "בהמשך לאירוע הפרת הסדר במהלכו נפגעה לוחמת מג"ב ושברה את אפה, נבהיר כי בבחינה מחודשת של הצילום מזירת האירוע נראה כי השוטרת אכן נפגעה באפה ממרפק של אחד המפגינים במהלך עימותים שהיו במקום, עת שהמפגין נהדף על ידי אחד השוטרים, ללא כוונת זדון לפגוע בשוטרת".

הבוקר מלאה בדיוק חצי שנה לטבח 7.10, ובצה"ל מפרסמים את הנתונים הקודרים. בין השאר 604 חיילים נפלו מפרוץ המלחמה ו-260 מתחילת התמרון בעזה. 3,193 חיילים נפצעו, 497 בצורה קשה.

כ-300,000 אלף איש גויסו למילואים מתחילת הקרבות. מחבלי חמאס שחוסלו לטענת צה"ל: 12 אלף. מטרות שהותקפו: 32 אלף.

ב-CNN מדווחים כי בשיחתם האחרונה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דרש בתקיפות מראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח מיידית את מעבר ארז לכניסת משאיות סיוע לצפון הרצועה, לפתוח את נמל אשדוד לקליטת סיוע הומניטרי – ולהאיץ את המשלוחים לעזה. על פי הדיווח, נשיא ארה"ב דרש מנתניהו להודיע על הצעדים עוד באותו יום – ואכן הייתה הצבעה על כך בקבינט.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי ושלוש תשתיות צבאיות נוספות של מערך ההגנה האווירית ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ בתגובה להפלת כלי הטיס של חיל האוויר אמש. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול במהלך היום תשתית טרור ומבנה צבאי במרחבים עייתא א-שעב ואל עדייסא, כמו כן צה"ל תקף בירי ארטילרי במהלך היום במרחב יעטר.

סגירה