היום ה־187 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

צה"ל: אחד מבניו של הנייה היה מעורב בהחזקת חטופים

חברי קבינט המלחמה לא עודכנו מראש בתקיפה, שבה נהרגו שלושה מילדיו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מנכדיו ● טראמפ: "יהודי שמצביע לביידן צריך להישלח להסתכלות" ● המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה שלא תיפתח חקירה פלילית בחשד לשיבוש חקירת מותו של יובל קסטלמן ● בג"ץ ידון, בהרכב של תשעה שופטים, בעתירות בעניין גיוס תלמידי הישיבות ב־2 ביוני

הרכב שבו שהו שלושה מילדיו של אסמאעיל הנייה וכמה מנכדיו, כשהותקף בידי כוחות הביטחון, 10 באפריל 2024 (צילום: AFP)
AFP
הרכב שבו שהו שלושה מילדיו של אסמאעיל הנייה וכמה מנכדיו, כשהותקף בידי כוחות הביטחון, 10 באפריל 2024

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בריאיון ששודר הלילה על ראש ממשת ישראל בנימין נתניהו כי "הוא טועה – איני מסכים עם גישתו", זאת בתשובה לשאלה אם הוא סבור שנתניהו עסוק יותר בהישרדותו הפוליטית מאשר באינטרס הלאומי הישראלי.

בריאיון שהוקלט לפני שבוע אמר גם נשיא ארה"ב כי הוא "מבקש מהישראלים פשוט לקרוא להפסקת אש של בין 8-6 שבועות, כדי לאפשר הכנסת מזון ותרופות לשטח הרצועה". ביידן הוסיף: "דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים – הם מוכנים להכניס פנימה מזון. אני חושב שאין תירוץ לא לספק את כל צרכי המזון והצרכים הרפואיים של האנשים שם".

בוואלה! מדווחים כי חיל האוויר ביצע הלילה סדרת תקיפות בג'בליה שבצפון רצועת עזה. הדבר מצביע על הגעה של מחבלים למרחב וניסיונות של חמאס לשקם תשתיות טרור גם בצפון רצועת עזה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בדיונים הסגורים של המו"מ על חוק הגיוס: "מי שיכשיל את המו"מ למתווה מוסכם משיקולים פוליטיים מצד זה או אחר – אחשוף אותו לציבור". כך דווח בישראל היום.

שר הביטחון יואב גלנט במפקדת עוצבת האש, 31 במרץ 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט במפקדת עוצבת האש, 31 במרץ 2024 (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ראש העירייה מהדרום שנחקר בלהב 433 בחשד לשחיתות הוא ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר – כך הותר היום לפרסום. זוהר מכהן בתפקידו כבר 35 שנה, מאז 1989.

צבא ארה"ב הודיע כי הצניח בצפון רצועת עזה סיוע הומניטרי בכמות המספיקה ליותר מ-50 אלף ארוחות. על פי ההודעה, צבא ארה"ב הצניח עד כה במלחמה 797 טונות של אספקה ברצועה.

סגירה