נתניהו על תקיפת החיילים בסמוך ליצהר: "לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי חוק"

ביום רביעי יפוג פרק הזמן שבו יכול נתניהו להציג ממשלה בראשותו, והנשיא ריבלין צפוי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ ● חיים כץ: אם גנץ יקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, ממשלתו תיפול תוך חודש, ובבחירות הליכוד "ייתן בראש" ● יוזמה: להביא לקבורה את נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל

יצהר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
יצהר
07:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם פיטר את נפתלי בנט מממשלתו, פעל כדי להפיץ פרסומים שליליים על אשתו של בנט, גילת, ועל אביו, ג'ים, אבל זה לא מנע מיושב ראש הימין החדש לצאת אמש להגנתו של יושב ראש הליכוד.

חבריי במחנה הימין, שיהיה לכם ברור:אם מערכת המשפט תצליח להפיל את נתניהו בגלל סיגרים וכתבות באתר וואלה, זו תהא מכה…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שבת, 19 באוקטובר 2019

07:21 עריכה

הספירה לאחור לקראת פקיעת המנדט שניתן לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה – נמשכת: השבוע, ביום רביעי הקרוב, יסתיים פרק הזמן שבו יכול יושב ראש הליכוד להציג ממשלה בראשותו. בתחילה אמנם אמר נתניהו שאין בכוונתו להותיר בידיו את המנדט אם ייווכח שאין בכוחו להקים ממשלה, אך עד כה לא הודיע לנשיא ראובן (רובי) ריבלין כי כשל בניסיונו.

עם תום 28 הימים שעמדו לרשות נתניהו, צפוי הנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יושב ראש כחול לבן, בני גנץ. אפשר שקודם לכן ייוועץ ריבלין עם חברי הכנסת. לנתניהו אמנם יש אפשרות לבקש מריבלין ארכה בת 14 יום – דבר שעשה במערכות בחירות קודמות – אולם הסברה הרווחת היא שראש הממשלה יימנע מלעשות כן, הואיל והנשיא צפוי לדחות את הבקשה, כך מעריכים במערכת הפוליטית.

07:31 עריכה

"הלוואי ויעשה ממשלה עם הערבים. הלוואי. זה יחזיק חודש וידעו כולם את הפנים ונלך לבחירות אחרי חודש – וניתן בראש. והליכודניקים יבינו כי לא יכול להיות, לא יכול להיות… אחמד טיבי בממשלה, ואיך קוראים לו ראש הרשימה המשותפת? אני לא זוכר… עאודה ברשימה, ופאודה ברשימה, וזה לא עובד" – כך אמר חבר הכנסת חיים כץ מהליכוד על בני גנץ בכינוס פוליטי, שנערך בשבוע שעבר ותוכנו פורסם אתמול על ידי עקיבא נוביק בחדשות 13.

07:52 עריכה

בסוף השבוע פורסם ב"הארץ" ראיון עם שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, שבו מתחה ביקורת על שר החינוך הנוכחי, רפי פרץ. "כשאת רואה אותו במשרד החינוך, מה את מרגישה?", שאלה רוית הכט את תמיר, וזו השיבה: "אני רוצה למות. באמת. אני מיואשת. הוא מפר בברוטליות את ההבנה שהייתה לאורך כל השנים, גם כשהיו שרים דתיים – לא לכפות אחד על השני את אמונתו". אמש הגיב יושב ראש הבית היהודי לדברים.

08:04 עריכה

בשבוע שעבר דיווחה תמר אלמוג בתאגיד השידור כאן, שלא צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד עורך הדין דוד שמרון בפרשת הצוללות. אפשר שדיווח זה הוא שהביא את השר דודי אמסלם להידרש לתיק 3,000.

08:33 עריכה

נפתלי בנט יצא אתמול להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו (עוד על כך – ברשומה שהופיעה ב-7:03 ביומן זה). דבריו זכו לשורה של תגובות ברשת.

09:23 עריכה

בשונה מראשי הרשות המבצעת והמחוקקת, ראשי הרשות השופטת לא נקברים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל שבירושלים. נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מאיר שמגר, שמת שלשום, ייקבר מחרתיים בגבעת שאול. על רקע מותו של שמגר קוראים אנשי יחסי הציבור רני רהב ואבי בניהו לשינוי מדיניות זו, כך שלצד נשיאים, ראשי ממשלה ויושבי ראש הכנסת – ייקברו במקום גם נשיאי בית המשפט העליון.

09:33 עריכה

במהלך הלילה יידו מתנחלים אבנים על לוחמי צה"ל לידי יצהר. במערכת הפוליטית מגנים את האירוע.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו

יושב ראש כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ

שר החינוך, יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד

יושב ראש העבודה-גשר, חבר הכנסת עמיר פרץ

שר התחבורה, יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה בצלאל סמוטריץ'

חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן צייץ מחדש דברים שכתב לפני חודשים אחדים

חברת הכנסת מרב מיכאלי מהעבודה-גשר

(דיווח זה פורסם ב-9:33 ועודכן בפעם האחרונה ב-10:51)

11:21 עריכה

"אחרי החגים יתחדש הכל, יתחדשו וישובו ימי החול", כתבה נעמי שמר בשירה "התחדשות". השבוע יגיעו חגי תשרי לסיומם, ומחרתיים, ביום שלישי, יתכנסו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וצמרת משרד המשפטים והפרקליטות במטרה לדון בכתבי האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו – לאחר ששמעו את טיעוניו בארבעת ימי השימוע, שהתקיימו בראשית החודש. לפי דיווח בחדשות 13, במשרד המשפטים ינסו להגיע להחלטה עד סוף חודש נובמבר.

13:15 עריכה

ערב חג שמחת תורה, ובמערכת הפוליטית מאחלים לציבור חג שמח.

13:22 עריכה

במערכת הפוליטית נמשכות התגובות לתקיפת חיילי צה"ל על ידי מתנחלים ביצהר.

יושב ראש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד

יושב ראש משותף על המחנה הדמוקרטי, חבר הכנסת ניצן הורוביץ

יושבת ראש משותפת של הימין החדש, חברת הכנסת איילת שקד

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט מהליכוד

חברת הכנסת תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד

14:00 עריכה

מחר, 21 באוקטובר, ימלאו שבעים שנים להולדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פעיל הימין רן כרמי בוזגלו מארגן חגיגה לרגל המאורע.

 

14:00 עריכה

בכניסה ליצהר מפגינים תושבים נגד תקיפת חיילי צה"ל ובעד נוער הגבעות.

14:32 עריכה

בשולי תקיפת חיילי צה"ל על ידי מתנחלים בסמוך ליצהר – כתב חדשות 13 פרסם שורה של ציוצים על הנושא, בבולט שבהם גינה העיתונאי את מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, על כך שהוא "מתחנף" למתנחלים.

בימין ביקרו את דבריו של רביד (למשל, שמעון ריקלין: דברי רביד הם דברי הסתה ושנאה, חנן עמיאור: רביד חוגג את התקיפה). גם השר בצלאל סמוטריץ' נדרש לדברים.

גם עמיתיו של רביד הגיבו לדברים. הכתב הצבאי אלון בן-דוד כתב בתגובה לדברי רביד: "אין הרבה הבדל בין האמירה המכוערת והנמוכה הזאת לבין ידוי אבנים בחיילי צהל. ניכר שאתה לא מכיר את מי שאתה מטיל בו דופי בכזאת קלות". לדברים של בן-דוד הצטרף גם עקיבא נוביק. לדיון הצטרפה אמילי מואטי מהעבודה-גשר, שפנתה לבן-דוד: "וואלה אלון, באמת אין הבדל בין ציוץ פרשני לבין חלאות שבאים לפוצץ לחיילים ת'פרצוף באבנים? מה לכל הרוחות קורה לכם?".

14:50 עריכה

דברי ברק רביד ממשיכים לעורר ויכוח בטוויטר הפוליטי, כשאיילת שקד הצטרפה למגנים – ואילו זהבה גלאון למגנים את המגנים, וספציפית את בצלאל סמוטריץ'.

15:17 עריכה

מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת גלעד קריב תוהה מדוע ראש הממשלה הזדרז לגנות את תקיפת החיילים ביצהר – אך לא טרח לומר מילה על תקיפת הרב משה יהודאי לפני מספר ימים על ידי מתנחלים.

15:33 עריכה

פעם, שעות ספורות לפני כניסת החג, ראשי ממשלה עסקו בברכת חג שמח לעם. פעם, בערב שמחת תורה, מנהיגים התעכבו להעביר מסר על מסורת וחשיבות החג. את כל אלו מחליפה היום תעמולה פוליטית והסתה. הנה סרטון ה"חג שמח" שבנימין נתניהו פרסם זה עתה:

16:08 עריכה

כחול-לבן וראש המפלגה בני גנץ הגיבו לסרטון התעמולה של בנימין נתניהו והזכירו לו שקמפיין הבחירות הסתיים לפני יותר מחודש.

למקרה שמישהו תהה למה אנחנו עדיין קוראים ליומן הזה "יומן בחירות".

סגירה